Regeringen lovede
Fra : Djævelens advokat

Dato : 25-02-05 09:36

Før udvidelsen blev dem der frygtede billig østeuropæisk arbejdskraft
nærmest latterlig gjort.

Nu viser det sig at regeringen ikke engang ved hvordan de selv opretholder
deres egen levestandard.

Udviklingsministerens mand har en lettisk driftsleder ansat til under det
halve af hvad en dansk driftsleder skal have, og under hvad en ufaglært
dansker tjener. (men det er måske bare et ulandsprojekt?)

jeg tager ikke stilling til polemikken om den manglende arbejdstilladelse,
da det jo rent faktisk godt kan skyldes en "hick up" i bureaukratiet, men
alene til det faktum at billig østeuropæisk arbejdskraft ER ved at blive et
problem i Danmark og at de danske lønninger og levestandard VIL komme under
alvorligt pres med østudvidelsen. DET er et ubestrideligt faktum, og
ovenstående historie er blot et eksempel af mange

Næeh venner Det er den fremtid og det Danmark vores regering vil skabe. ½
skat og ½ løn, og "folket" æder den råt.

Lad os lige lave regnestykket for de tungnemme:

Nuværende løn: 10 000 minus skat 5 000 til lønmodtager 5 000

hvis regeringen får sin vilje.

løn 5000 minus skat 1 250 til lønmodtager 3 750

djævelens advokat

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-02-05 11:00

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> wrote in message

> [...]
>
> Lad os lige lave regnestykket for de tungnemme:
>
> Nuværende løn: 10 000 minus skat 5 000 til lønmodtager 5 000

Din kontanthjælp er ikke "løn", og du betaler ikke 50% i skat af den.

Fra : Djævelens advokat

Dato : 25-02-05 11:16

> "Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> wrote in message

> Din kontanthjælp er ikke "løn", og du betaler ikke 50% i skat af den.

så du er altså en af dem der støøter import af billig østeuropæisk
arbejdskraft

Peter

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-02-05 22:08

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> så du er altså en af dem der støøter import af billig østeuropæisk
> arbejdskraft

Er det den udvidede "goddag mand økseskaft"?

Fra : ab

Dato : 25-02-05 16:13

> Din kontanthjælp er ikke "løn", og du betaler ikke 50% i skat af den.

PLONK - latterlig og barnagtig argumentation. Var det virkelig alt hvad du
kunne bidrage med ?

ab

Fra : Pnille

Dato : 25-02-05 19:10

> "Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> wrote in message

> Din kontanthjælp er ikke "løn", og du betaler ikke 50% i skat af den.

....... OG - det bliver regnestykket ikke mindre rigtigt af