Iran i dag
Fra : Knud Larsen

Dato : 25-02-05 00:02

Man skal ikke anmelde voldtægt i Iran, en pige som anmeldte en sådan får 100
piskeslag og to drenge 30 og 40 slag hver, hun får 100 slag fordi drengene
kunne have fået dødsstraf, hvis man havde troet på hende og ikke på dem.

Og som BBC skriver til sidst, så er det ikke smart for en 9 årig pige at gå
ud og begå voldtægt, det er der dødsstraf for (hvor ofte mon man har set
det?).

Godtnok lidt mærkeligt at BBC skriver, at her er der dødsstraf, mens for
visse former for illegal sex er der "capital punishment", altså også
dødsstraf. Drenge skal dog være over 16 før DE kan dømmes til døden.
ER det ikke herligt, at kulturer er så vidunderligt forskellige, hvilken
berigelse af menneskeheden?

Iran girl gets 100 lashes for sex

BBC
Thursday, February 24, 2005

A teenage girl and two young men in Iran have been
sentenced to lashes for having sex. The court dismissed
the girl's claim that we was raped. It said she had sex
of her own free will, the official Iran Daily newspaper
reported.

The girl was sentenced to 100 lashes because her
accusations of rape and kidnap could have landed her
partners a death penalty, the Tehran judge said.

Sex outside marriage is illegal in Iran and capital
punishment can be imposed.

The young men in the case were sentenced to 30 and 40
lashes each.

Rights violations

The Iran paper quotes the girl, who has not been named,
as confessing: "I trusted one of these young men, whom I
got to know by phone, and went to his place.

"But because he betrayed me, I filed the case against him
and his friend out of revenge."

International concerns continue to be raised about
women's rights in Iran.

In December the UN General Assembly voted to censure Iran
for human rights violations, including discrimination
against women and girls.

Tehran rejected the criticism as propaganda.

Under Iranian law, girls over the age of nine and boys
over 16 face the death penalty for crimes such as rape
and murder, while capital punishment can be imposed in
certain cases of illegal sexual relationships.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/4295111.stm

Fra : Tim

Dato : 25-02-05 00:43

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Og som BBC skriver til sidst, så er det ikke smart for en 9 årig pige at
> gå ud og begå voldtægt, det er der dødsstraf for (hvor ofte mon man har

Det er en anden verden.... skulle jeg til at sige...

Tim

Fra : TheCom

Dato : 25-02-05 10:56

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote in message
> Det er en anden verden.... skulle jeg til at sige...
>
> Tim

Ja, selfølgelig er det da det.
Iran er heller ikke Irak, som er besat hvor besættelsesmagten har
dræbt op imod 100.000 civile.

Tror du ikke der finder flere overlagte tilsidesættelser af
menneskerettigheder sted i Irak i et meget større omfang end det er
tilfældet i Iran? Iran har trods alt den uafhængighed bevaret som Irak
savner.

Hvem har ansvaret for, at Zarqawi og Co. myrder løs, som en galning og
hvem mon beskytter ham? Og hvem har ansvaret for, at han endnu ikke er
fandet og straffet (hvis han da eksisterer)? Og hvem har ansvaret for,
at der skal være fredeligt og trygt for alle irakere?
Besættelsesmagten, som de eneste der udøver autoritær våbenmagt? Hvis
du nu tænker på Muqtada Sadr, så var han blot et symbol på modstand
(da Zarqawi kun gjorde irakere mål for sine aktioner)- han udøvede
ikke terror men viste, at der også findes dem som har en legitim ret
til at opponere mod besættelsesmagten!

Mvh

TheCom

Fra : Lyrik

Dato : 25-02-05 10:43

Knud Larsen wrote:
> [...]
> også dødsstraf. Drenge skal dog være over 16 før DE kan dømmes til
> døden. ER det ikke herligt, at kulturer er så vidunderligt forskellige,

"Lad os gennem fællesskab, fejre mangfoldigheden"!
Som et af globaliseringspropagandaens slagord lyder!

Lad os lave et nyt:
"Lad os gennem vor foragt, fejre humanismens triumf"!

Hilsen
jens