Og det går godt med beskæftigelsen
Fra : Allan Riise

Dato : 24-02-05 19:06

Så Klaus Hjort Frederiksen i DR's Nyheder, sidde og gispe som en Torsk der
lige er blevet trukket i land.

Lige efter at Statsministeren havde stået og sagt i sin åbningstale, "Det
går godt, der er det sidste år, skabt 14.000 arbejdspladser, og endnu flere
er på vej", kommer der så tal fra Danmarks Statistik, som Hjort dog, klogt
nok, ikke satte spørgsmålstegn ved, at ledigheden er steget med 13.200.
"åhh, bøøhhh, Det kan jeg altså ikke forstå, de jeg taler med, siger at de
ansætter"!

Claus Hjort, prøv at lade være med at nøjes med at tale med folk, gå ud i
den virkelige verden, og se hvad der foregår.

Det betyder selvf. at det nu er på gyngende grund, at skattestoppet i det
hele taget er her, at de penge som de der i det hele taget har fået nogen,
riskikerer at blive lånte penge, lånt af deres egne børn og deres
generation.

Der er ikke flere steder at hente penge, det skulle da lige være DONG og
TV2, og de alene kan ikke betale for det gilde som denne regering har udråbt
sig selv som værter for.

Et håb er, at det vil hjælpe at folk højst sandsynlig vælger at få bygget
nogen boliger, medmindre selvf. at der vælges billiige Polske entreprenører,
hvilket der desværre er tegn i sol og måne om, da valget, IMO, hat vist at
folk de tænker med muldvarpeskíndet!

Odin bevare Danmark!

Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 24-02-05 19:47

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Claus Hjort, prøv at lade være med at nøjes med at tale med folk, gå ud i
> den virkelige verden, og se hvad der foregår.

Hvor den hovne dummernik nok vil opdage, at endnu et af de fjollede
"argumenter" for ikke at hjemsende store mængder af de fremmede er faldet
til jorden. Der bliver IKKE brug for at indføre mere arbejdskraft i
fremtiden.

> Odin bevare Danmark!

Ja -en eller anden må jo snart til at tage sig sammen.

Malene P

Fra : Hobert Idiart

Dato : 24-02-05 19:52

Malene P wrote:
> [...]
> fremtiden.

> Ja -en eller anden må jo snart til at tage sig sammen.

Glæd dig til at jeg overtager magten her i Danmark!

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 24-02-05 21:36

">> Ja -en eller anden må jo snart til at tage sig sammen.

> Glæd dig til at jeg overtager magten her i Danmark!

Gider du virkelig det?
Professionel hypokonder med selvmedlidenhed som speciale.
Du får sgu aldrig en skid, lille ven.
LOL

Michael

Fra : Hobert Idiart

Dato : 24-02-05 22:25

?

Fra : Jesper

Dato : 24-02-05 19:49

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> hvilket der desværre er tegn i sol og måne om, da valget, IMO, hat vist at

Kære Allan: Det tal Danmarks Statistik har frigivet er et tal for
antallet af beskæftigede som iflg. forløbige og usikre tal er faldet med
13.200 i 4. kvartal 2004.
Dette har intet at gøre med arbejdsløsheden, fordi mange af dem kan
forklares udfra folk der går på pension samtidig med at meget færre unge
kommer på arbejdsmarkedet.
Derfor ligger det stadig fast at der blev 14.000 færre arbejsløse i
2004.

Fra : Allan Riise

Dato : 24-02-05 20:23

> Kære Allan: Det tal Danmarks Statistik har frigivet er et tal for
> antallet af beskæftigede som iflg. forløbige og usikre tal er faldet med
> 13.200 i 4. kvartal 2004.

Foreløbige og usikre tal?
Det er ikke noget Danmarks statistik gør i!

> Dette har intet at gøre med arbejdsløsheden, fordi mange af dem kan
> forklares udfra folk der går på pension samtidig med at meget færre unge
> kommer på arbejdsmarkedet.

Dokumenter det, for det er ikke hvad der bliver talt om i bl.a. korridorene
i FT og i Salen!

> Derfor ligger det stadig fast at der blev 14.000 færre arbejsløse i
> 2004.

Nope..

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 24-02-05 21:08

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> Foreløbige og usikre tal?
> Det er ikke noget Danmarks statistik gør i!

Det er det de kalder det i DR.

> Dokumenter det, for det er ikke hvad der bliver talt om i bl.a. korridorene
> i FT og i Salen!

Dokumenter hvad? Antallet af ledige ved man jo præcis hvad er, det er
nemlig staten der betaler. Antallet i beskæftigelse kommer ved at lægge
tallene sammen for alle Danmarks mange private og offentlige
virksomheder og det er tal de indberetter. Er der fejl ved nogen af
indberetningerne, så bliver beskæftigelsestallet det også.

> Nope..
>
> Allan Riise

Der er ingen direkte sammenhæng mellem antallet i beskæftigelse og
antallet af ledige, fordi der indgår et antal der forlader
arbejdsmarkedet og et antal der kommer til.
Og her indvirker antallet der går på pension, antallet unge der kommer
ud på arbejdsmarkedet, antallet af indvandrede og antallet af udvandrede
personer til Danmark.

Fra : Allan Riise

Dato : 24-02-05 21:12

> Det er det de kalder det i DR.

Muligt, men jeg har nu aldrig set tal i Danmarks statistik betegnet som
foreløbige og usikre!

> [...]
> antallet af ledige, fordi der indgår et antal der forlader
> arbejdsmarkedet og et antal der kommer til.

Det er jeg udmærket klar over, derfor kan du ikke sige hvad grunden er,
andet end der, alt andet lige, er 13.200 flere ledige hænder i Danmark, som
nu skal forsørges af samfundet!

> Og her indvirker antallet der går på pension, antallet unge der kommer
> ud på arbejdsmarkedet, antallet af indvandrede og antallet af udvandrede
> personer til Danmark.

Ja ja, det er ganske udmærket, men du aner ikke om det er fyringer =
nedlagte arbejdspladser, eller om det ved almindelig afgang!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 24-02-05 21:55

> [...]

> andet end der, alt andet lige, er 13.200 flere ledige hænder i Danmark, som

Det er jo lodret forkert, hvis det dækker over folk der er udvandrede
eller gået på pension flere end indvandrede og unge der kommer ud på
arbejdsmarkedet, så er der ikke flere ledige der skal forsøges.

Ledighedstallet er faldet, ikke steget.

> Ja ja, det er ganske udmærket, men du aner ikke om det er fyringer =
> nedlagte arbejdspladser, eller om det ved almindelig afgang!
>
> Allan Riise

Jamen Kære Allan;

Hvis faldet i antallet afbejdspladser er sket ved fyringer, så skulle
arbejdsløsheden være steget og det er den ikke, den er faldet med 14.000
i 2004.

Fra : Allan Riise

Dato : 24-02-05 22:30

> [...]
>
> Hvis faldet i antallet afbejdspladser er sket ved fyringer, så skulle
> arbejdsløsheden være steget og det er den ikke, den er faldet med 14.000

Allerførst, vil jeg undskylde.
Tallene som her debatteres *er* foreløbige tal!

Men, tal der er verificeret siger at antallet af fuldtidledige for 2004 var
176.400 eller 6,4 pct. af arbejdsstyrken. Dermed er ledigheden steget med
5.800 fuldtidspersoner eller 3,4 pct. i forhold til 2003, hvor ledigheden
var 170.600 fuldtidspersoner eller 6,2 pct. af arbejdsstyrken.

I 2004 var 573.100 personer ledige i kortere eller længere tid mod 567.900 i
2003. Det svarer til en stigning på 5.200 personer eller 0,9 pct.

Ud af den samlede stigning i årsledigheden på 5.800 fuldtidspersoner udgør
stigningen for personer af udenlandsk oprindelse 3.600 fuldtidspersoner. Det
svarer til en relativ stigning på 16,4 pct. For personer med dansk
oprindelse er den tilsvarende stigning på 1,5 pct. Dette bør dog
sammenholdes med, at andelen af personer af udenlandsk oprindelse i hele
befolkningen ligeledes har været stigende.

Ledigheden i 2001 var 5.0, altså en ledighedsstigning på 1.4%, og det alene
kan ikke skyldes flere arbejdshænder + afgang af samme.

Lad os nu se, når de nye tal kommer, jeg tror ikke på det, før det kan ses
som realtal i Danmarks statistik..

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 24-02-05 22:51

> [...]

> kan ikke skyldes flere arbejdshænder + afgang af samme.
>
> Lad os nu se, når de nye tal kommer, jeg tror ikke på det, før det kan ses

HVorfor kommer du med gamle tal for ledigheden?
Fra 2004 til 2005 er antallet af ledige faldet med ca. 14.000.

Fra : Allan Riise

Dato : 25-02-05 03:08

> HVorfor kommer du med gamle tal for ledigheden?
> Fra 2004 til 2005 er antallet af ledige faldet med ca. 14.000.

Fordi at de er de eneste verificerede jeg kunne finde, som indeholder hele
år!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 26-02-05 11:37

> Fordi at de er de eneste verificerede jeg kunne finde, som indeholder hele
> år!

Faktisk offentliggjorde Danmarks Statistik at ledigheden for Dec 2004
alene faldt med 1.700 og for hele året 14.000, det er i al fald det der
er offentliggjort i aviserne. Du kommer med forældende tal der ikke kan
bruges til noget.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-05 11:42

> [...]
> alene faldt med 1.700 og for hele året 14.000, det er i al fald det der
> er offentliggjort i aviserne. Du kommer med forældende tal der ikke kan

Det er de officielle og bekræftigede tal.
Du kan jo komme med verificerede årstal for 2004, der siger noget andet.
Ellers er det jo ikke særlig seriøst.

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 26-02-05 12:28

> [...]

> Det er de officielle og bekræftigede tal.
> Du kan jo komme med verificerede årstal for 2004, der siger noget andet.

http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Arbejdsmarked/Ledighed.aspx

Seneste overskrifter:
Fald i ledigheden
1.700 færre fuldtidsledige
Den sæsonkorrigerede ledighed faldt med 1.700 fuldtidsledige fra
november til december. Hermed var der 171.900 fuldtidsledige i december.
Det betød samtidig, at ledighedsprocenten faldt fra 6,3 pct. i november
til 6,2 pct. af arbejdsstyrken i december.

http://www.dst.dk/Statistik/seneste/Arbejdsmarked/SaesonLedighed.aspx

Ledigehden er efter denne tabel faldet fra 6,7 i dec 2003 til 6,2 i dec
2004

Og hvis vi regner med at arbejdsmarkedets størrelse er uændret, så
betyder det et fald i ledigheden på 13862.

Værsgo' at skylle!

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-05 12:50

> [...]
> 2004
>
> Og hvis vi regner med at arbejdsmarkedets størrelse er uændret, så
> betyder det et fald i ledigheden på 13862.

Du glemmer bare at det skal ses i den periode der har været skattestop, især
efter forårspakken, som krævede 75.000 flere i arbejde, for at kunne betale
sig selv, ellers skrider regringens økonomiske forudsætninger.

Forårspakken blev indført i 2004, og fra Jan 2004 og til Dec 2004 er
ledighedstallet faldet med 0.4 %.
0.4% af arbejdsstyrken = 6.800 personer.
Altså er der nu en mangel på arbejdere på 75.000 - 6.800 = 68.200 og
regeringen har har sat det mål at der skal 60.000 i arbejde, som i sig selv
er yderst tvivlsomt at det nås!

Så selvmed regeringens optimistiske måde at anskue arbejdsløsheds
problematikken på, så vil der være en manko på mindst 8.200, og med de
nuværende antal afskedigelser som der tales om i medierne, og med den store
chance for at endnu flere IT opgaver og alm. trivielle fabriksopgaver
outsources, så skal man i mine øjne, være mere end almindelig optimistisk
hvis man tror på at bare status quo kan holdes.

Ydermere så er ledigheden, alt andet lige, gået fra 5.0% da regeringen
overtog magten, til 6.2% en de facto stigning på 1.2% eller godt 21.300 !

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 26-02-05 13:16

> [...]

> efter forårspakken, som krævede 75.000 flere i arbejde, for at kunne betale
> sig selv, ellers skrider regringens økonomiske forudsætninger.

Hvor har du dog det tal for? I valgkampen lovede regeringen 50.000 flere
ledige i beskæftigelse.

> [...]
>
> Ydermere så er ledigheden, alt andet lige, gået fra 5.0% da regeringen
> overtog magten, til 6.2% en de facto stigning på 1.2% eller godt 21.300 !

Dine beregninger holder ikke, fordi det er 50.000 flere ledige i arbejde
regeringen lovede og ikke 75.000.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-05 14:09

> Hvor har du dog det tal for? I valgkampen lovede regeringen 50.000 flere
> ledige i beskæftigelse.

> Dine beregninger holder ikke, fordi det er 50.000 flere ledige i arbejde
> regeringen lovede og ikke 75.000.

Hvis dine tal skulle holde vand, hvad de ikke gør, så er der ikke nogen
margin, overhovedet til div. arbejdspolitiske kriser, og det skal der nu nok
komme, det siger historien os.
F.eks. er der jo endnu ikke tegn på en global vækst som sådan.

Hvor vismændene påpegede at det reele tal nærmere var 75.000 hvad regeringen
tog til efterretning.

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 26-02-05 14:45

> [...]
> F.eks. er der jo endnu ikke tegn på en global vækst som sådan.
>
> Hvor vismændene påpegede at det reele tal nærmere var 75.000 hvad regeringen

Er der medregnet den økonomiske lettelse Danmark opnår ved repatriering
af afghanere, irakere m.fl.?

Brutto koster de fremmede årligt det offentige omkring 100 mia kr.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-05 16:06

> Er der medregnet den økonomiske lettelse Danmark opnår ved repatriering
> af afghanere, irakere m.fl.?

Aner jeg ikke, og det stoppes også nu, hvad gælder Afhanere, da Afghanistan,
igen, er FN erklæret ikke sikkert land at repatriere til.

Men hvad fanden har det med tråden at gøre?
Du sætter nogen andre præmisser ind, som faktisk, hvad angår velfærd, og
betaling af skattestop og skattelettelser, hellere skulle i arbejde, end
være på overførselsindkomst, og heller ikke skal ud, da der ellers vil
mangle arbejdskraft i længden.

> Brutto koster de fremmede årligt det offentige omkring 100 mia kr.

Nå, og hvis du fortsætter i dette spor, futtes der.
Det er for dårligt at Jim, at du ikke hellere vil forholde dig til
arbejdsproblematikken, men skal til at debattere indvandring, det må være et
tegn på manglende argumenter, hvorfor ellers?

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 26-02-05 16:27

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> Aner jeg ikke, og det stoppes også nu, hvad gælder Afhanere, da Afghanistan,
> igen, er FN erklæret ikke sikkert land at repatriere til.

....endnu!

> [...]
> betaling af skattestop og skattelettelser, hellere skulle i arbejde, end
> være på overførselsindkomst, og heller ikke skal ud, da der ellers vil

Den lød kryptisk, hvem skulle hellere i arbejde eller der kommer til at
mangle arbejdskraft?
De fremmede fra Muhamdanien kan vi jo ikke bruge til en skid og skulle
der komme til at mangle arbejdskraft, så er der masser af veluddannede
mennesker at tage af i de nye EU lande i øst.

> [...]
> arbejdsproblematikken, men skal til at debattere indvandring, det må være et
> tegn på manglende argumenter, hvorfor ellers?

Jamen, hvem var det der startede? Vi debatterede først antallet af
mennesker der var ledige og de seneste ledighedstal, så syntes du vi
skulle debatere statsbudget, da dine påstande om at der ikke fandtes
ledighedstal for 2004 ikke rigtigt holdt.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-05 16:54

> [...]
> skulle debatere statsbudget, da dine påstande om at der ikke fandtes
> ledighedstal for 2004 ikke rigtigt holdt.

2005 Jesper, 2005.
Jeg skrev at det eneste *hele* år jeg kunne finde verificerede tal for, var
2004.

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 28-02-05 15:49

> [...]

> 2005 Jesper, 2005.
> Jeg skrev at det eneste *hele* år jeg kunne finde verificerede tal for, var

Altid undskyldninger!

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 15:56

> Altid undskyldninger!

Ja dem har du nok af, nu er det at du ikke læste hvad der stod, men hvad du
troede der stod!

Allan Riise

Fra : Herluf Andersen

Dato : 26-02-05 22:24

> Er der medregnet den økonomiske lettelse Danmark opnår ved repatriering
> af afghanere, irakere m.fl.?
>
> Brutto koster de fremmede årligt det offentige omkring 100 mia kr.

Det er yderst interessant med Jespers udtalelse om at flygtninge og
indvandrere
skulle koste det offentlige 100 mia kr årligt. Nu synes jeg Jesper du
skulle oplyse
hvor du har disse tal fra, jeg mener ikke det kan opgøres, hvad de koster,
for
pengene de får udbetalt, bruger de til køb af dansk proucerede varer, som
der
igen betales skat og moms af.

Men vi kan se på de samlede offentlige udgifter til de poster hvor
udgifterne til
flygtninge og indvandrere er fordelt. Og disse poster mener jeg er De
sociale
udgifter beløbet der er offentlig betalt og udgifterne til uddannelse og
kultur.
det er de poster som jeg under et vil kalde vore velfærdsgoder, og
hvordan
er det så gået med væksten i udgifterne til dem siden 1970.

Dette år var udgifterne til disse poster 29,53 mia. kr. og udgjorde 67,60
pct
af de offentlige udgifter i alt. Og i pct af BNP 24,82 og i faste 2003
forbrugerpriser de var på 177,18 mia. kr og udgifter pr dansker var på
36.116 kr. 2003 forbrugerpriser, så skulle udgifterne i 1970 være sat på
plads.

De første 12 år frem til 1982 var de steget til 172,82 mia. kr. og til
64,79 pct
af de offentlige udgifter og i pct af BNP var det 37,25 pct og i faste år
2003
forbrugerpriser 329,57 mia. kr. og delt pr dansker var udgifterne nu
64.382 kr

En vækst i udgifterne pr dansker i disse 12 år inden der reelt begyndte at
komme flygtninge og indvandrere på 28.266 kr.

I 2001 da SR regeringen stoppede var udgifterne steget til 409,31 mia.
kr.
og udgjorde nu kun 59,35 pct af de offentlige udgifter.og 30,88 pct af BNP
og i faste 2003 forbrugerpriser var udgifterne nu på 427,73 mia. kr. og
fordelt
pr dansker var det 79.964 kr.en vækst på disse 19 år pr dansker på
15.582 kr.

Udgifterne til disse velfærdsgoder hvor udgiftene til flygtnigne er
fordelt og
ikke findes andre steder øgedes altså de første 12 år. hvor der ikke var
nævneværdig af flygtninge og indvandrere med 81 pct mere end end i de
næste
19 år hvor presset af flygtnigne og indvandrere øges hvert år. Jeg
forventer
naturligvis du påviser Jesper, at mine oplysninger ikke passer.

MVH

Herluf Anderen

Fra : Jesper

Dato : 26-02-05 22:55

Herluf Andersen <herluf@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
> i de næste 19 år hvor presset af flygtnigne og indvandrere øges hvert år.
> Jeg forventer naturligvis du påviser Jesper, at mine oplysninger ikke

Der er masser af ekstraomkostninger ved de fremmede. udover
overførselsindkomster så som integrationsydelse, kontanthjælp,
sygedagpenge, revalideringsydelse, førtidspension, iværksætterydelse,
overgangsydelse og folkepension er der boligsikring og en masse
indirekte ydelser og omkostninger. Der er store omkostninger til tolke
og oversættelse, modersmålsundervisning, støtteindsats overfor de
fremmedes børn i skolen og så er der naturligvis hele det aspekt der
hedder de fremmedes overkriminalitet, det belaster de virksomheder og
borgere det går ud over og kræver ekstra resourcer til politi, SSP,
ungdomsklubber, sikre institutioner til børn og unge, fængsler og
retsvæsen. Derudover er der de fremmedes infrastukturelle belastning af
samfundet. Det ville være inderligt overflødigt at bygge nye
almennyttige boliger hvis de fremmede rejste, fordi så ville der være
rigeligt af dem. Fremmede, uassimillérbare fremmede fra den
muhamdedanske verden eller sigøjnere koster det danske samfund meget,
meget dyrt. Formanden for Integrationsministeriets Integrationstænketank
Erik Bonnerup er en meget klog mand: I 2001 udtalte han at mange af de
fremmede der kommer hertil kommer fra lande "Hvor det at arbejde ikke
regnes for at være særligt fint". Det er så lidt fint i f.eks. Somalia
at de fleste herboene somaliske mænd sidder og tygger khat dagen lang og
befinder sig i en evig bimmelims.

Udover pengene er der naturligvis en masse værdier vi bliver berøvet for
af de fremmede der er lidt svære at opgøre i kroner og ører. Hvor mange
penge er det værd at fru Hansen på 82 tør gå på gaden om aftenen når det
er mærkt?

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-05 23:29

> [...]
> sygedagpenge, revalideringsydelse, førtidspension, iværksætterydelse,
> overgangsydelse og folkepension er der boligsikring og en masse

Af alt det du her har ridset op, er det kun boligydelsen som ikke er en
overførselsindkomst!

> [...]
> regnes for at være særligt fint". Det er så lidt fint i f.eks. Somalia
> at de fleste herboene somaliske mænd sidder og tygger khat dagen lang og

Alt dette er noget du ikke kan sætte tal på, og som sådan spekulationer.

> [...]
> af de fremmede der er lidt svære at opgøre i kroner og ører. Hvor mange
> penge er det værd at fru Hansen på 82 tør gå på gaden om aftenen når det

Pjat, spørger du fru Hanseen, " Går de tit ud om eftenen, og hvis nej,
hvorfor så ikke"
så det ikke er ledende spørgsmål, tror jeg det er uendeligt få der bruger
"de fremmede" som en grund til ikke at ville gå på gaden når det er mørkt.
For ikke så længe siden var der en undersøgelse, der helt klart påviste, at
rent statistisk er de gamle mere sikre end før i tiden.

Og hvis du vil fortsætte med at gøre det til et indvandringssoørgsmål, kan
vi så ikke FUTTE til d.p.i. ?

Allan Riise

Fra : Herluf Andersen

Dato : 27-02-05 09:47

> [...]
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon

Jeg nævner ikke ordet overførselsindkomster, jeg skriver det beløb som
det offentlige betaler til Sociale udgifter, og til uddannelse og kultur,
og
det tyder på at hverken dig eller Allan Riis har kendskab til omfanget af
sociale udgifter det dækker nemlig alle sundhedsudgifter og alt vedrørende
arbejdsmarkedet.

Jeg vil derfor gøre mig den ulejlighed og skrive det hele
det er sygdom, Sygesikring, dagpenge under sygdom udbetalt af kommunerne
arbejdsgivernes udgifter til dagpenge, hospitals - og sundhedsvæsen, skole
og børnetandpleje, svangerskabshygiejne, sundhedspleje, lægeundersøgelse
af børn,

invaliditet og handicap, førtidspension, forsorg for handicappede,
hjælp til familier med handicappede børn eller voksne fra 1995
arbejdsskadeforsikring

Alderdom, folkepension, delpension, tjenestemandspension, efterløn
plejehjem, og andre institutioner for pensionister, omsorgsarbejde og
hjemmehjælp,
Efterladte Begravelseshjælp.

Beskæftigelse.
arbejdsløshedsforsikring, arbejdsanvisning, erstatning for indkomsttab
under uddannelse / omskoling ydet af staten, beskæftigelsesfremmende
foranstaltninger, Boligsikring, kontanthjælp efter bistandsloven
lønmodtagernes garantifond.

Og hvad angår udgifter til uddannelse af flygtninge og indvandrere indgår
det i de samlede udgifter til uddannelse, og hvad angår udgifter til
kultur
som jeg også nævner og regner til velfærdsgoder er det vel begrænset
hvad flygtningene koster der, jeg ser da ganske vist mange på det dejlige
store bibliotek i Vejle som jeg regner for mit andet hjem og det er
naturligvis rigtig, at de vel slider lidt på gulvet.

Og hvad angår politi og Retsvæsen så var udgifterne til disse poster i
1982 5,328 mia. kr.i faste 2003 forbrugerpriser 10,16 i 2001
13,39 mia. kr.en vækst i faste priser siden 1982 på 31,79 pct
i udgifterne

Hermed skulle udspecifiseringen af udgiftsposter hvortil udgifter
til flygtninge er fordel være i orden,

Interessant er det da også, at skulle der trækkes 100 mia. kr.fra de
offentlige udgifter så ville de i faste priser siden 1975 kun være steget
med ca 50 mia kr. du tror vel næppe selv på, det ville have været muligt,
med den vækst der var inden flygtninge og indvandrere begyndte
at komme i større antal.

MVH

Herluf Andersen

Fra : Jesper

Dato : 28-02-05 16:22

> [...]

> med ca 50 mia kr. du tror vel næppe selv på, det ville have været muligt,
> med den vækst der var inden flygtninge og indvandrere begyndte

Du vrøvler, hvad er det for noget ævl med de offentlige udgifter i 1975?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 17:35

> Du vrøvler, hvad er det for noget ævl med de offentlige udgifter i 1975?

Det er svært for dig, hva' Jesper!?

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 28-02-05 18:00

> Det er svært for dig, hva' Jesper!?
>
> Allan Riise

Det er vel nok svært for dig og muhamedanerfødemaskinen Allan.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 18:10

> Det er vel nok svært for dig og muhamedanerfødemaskinen Allan.

Stadig ingen argumenter, og ikke andet end mudder.

Så det går altså ikke så godt.
Sæt dig ned, læs på teksten, og prøv igen!

Allan Riise

Fra : Herluf Andersen

Dato : 28-02-05 23:01

> Du vrøvler, hvad er det for noget ævl med de offentlige udgifter i 1975?

Jeg indrømmer straks, at jeg har lavet en fejl vedrørende det jeg skriver
om væksten i Offentlige udgifter siden 1975 hvis der blev fratrukket
100 mia. kr. Min hensigt var at påvise offentlige udgifter pr dansker
i kr ved at fratrække de 100 mia. kr.og udgifterne pr dansker var i
i 1975- 75.228 kr. i faste 2004 forbrugerpriser i 2003 120.527 kr.
de offentlige udgifter pr dansker ville altså over de 30 år efter
fradrag af 100 mi. kr. kun være øget med 45.000.
Men al skatteudskrivning for at få de offentlige udgifter betalt er
tåbelig og overflødig. det ville absolut forbedre samfundsøkonomien
hvis de penge kun blev trykket og udstedt på basis af værdien af vores
produktion af varer og tjenester. det sjkal jeg nok komme ind på
senere og jeg tror næppe ret mange vil modsige mig, i hvert fald
ikkke vil kunne argumentere mod det. Skattesystemet er reelt ønsket
af de velhavende.

MVH

Herluf Andersen

Fra : Politico

Dato : 24-02-05 22:20

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Muligt, men jeg har nu aldrig set tal i Danmarks statistik betegnet som
> foreløbige og usikre!

Så synes jeg da, at du skulle benytte chancen til at se det:
http://www.dst.dk

Der står højt og tydeligt "Det skal understreges, at tallet er foreløbigt.".
Hvis man så klikker på linket til PDF-filen, kan man læse: "Usikkerhed: Det
skal bemærkes, at de sæsonkorrigerede tal kan være påvirket af tilfældige
bevægelser, som fx kan skyldes, at virksomhederne i perioder ændrer
betalingsmønster."

Sæsonkorrigerede tal er det man kalder et kvalificeret gæt.

Her er et link til en fin graf over Danmarks Statistiks tal for
sæsonkorrigeret ledighed: http://www.statistikbanken.dk/fs_graf/28152

Der kan man tydeligt se, at antallet af ledige er faldet i 2004.

Så kan vi jo med interesse observere, at tilsyneladende er ledigheden
faldende, mens antallet af beskæftigede også falder...

Fra : Jesper

Dato : 24-02-05 22:23

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> Foreløbige og usikre tal?
> Det er ikke noget Danmarks statistik gør i!

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2012378

Tallene overrasker Nordeas senioranalytiker Jes Asmussen.

"Tallet er en kæmpe overraskelse, og hvis det står for troende har vi
pludselig et helt nyt billede af det danske arbejdsmarked. Men vi tror
dog, at man skal tage tallene med et gran salt. Som Danmarks Statistik
selv påpeger, så er der tale om en foreløbig opgørelse, og der kan være
problemer med sæsonkorrektionen som følge af, at virksomhederne i
perioder ændrer betalingsmønster," siger Jes Asmussen.

Fra : Herluf Andersen

Dato : 25-02-05 22:26

> [...]
>

> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon

Hvorfra har du oplysninnger om Jesper, at ledigheden skulle være faldet
det med 14.000 det oplyser du ikke om. jeg siddedr her med de sidste
nye tal fra Danmarks Statistik og de viser, at der i 2003 var 170.600
ledige og i 2004 176.400.

Og da ledigheden vistnok var faldende i første halvår af 2004 så kan
det da godt tænkes at den er steget med 13.000 i sidste kvartal.

Fra : Jesper

Dato : 26-02-05 11:37

> [...]

> Og da ledigheden vistnok var faldende i første halvår af 2004 så kan
> det da godt tænkes at den er steget med 13.000 i sidste kvartal.

Der offentliggøres månedlige tal for arbejdsløsheden og den var i Dec
2004 alene faldet med 1.700 og for hele året ca. 14.000. Du kommer med
gamle tal, tallene Danmarks Statistik offentliggøre er nemlig primo tal,
dvs. 1/1 2003 - 1/1 2004.

Fra : Herluf Andersen

Dato : 26-02-05 16:53

> [...]
> 2004 alene faldet med 1.700 og for hele året ca. 14.000. Du kommer med
> gamle tal, tallene Danmarks Statistik offentliggøre er nemlig primo tal,

Nu vil jeg gerne vide nøjagtig hvor jeg kan finde dine tal

Jeg bruger tal for ledighed Danmarks Statistik hæftet arbejdsmarked
registerbaseret arbejdsstyrkestatistik 3 februar 2005. og på forsiden står
følgende i året 2004 var der 176.400 fuldtidsledige sva rende til en
ledighedsprocent på 6,4 pct af arbejdsstyrken. Dermed er ledigheden steget
med 5.800 personer i forhold til året 2003, hvor ledigheden lå på170.600
med en ledighedsprocent på 6,2 pct.

Og hvad angår beskæftigelse bruger jeg ATP heltidsbeskæfitgede der med
afrundede tal viser 2.226.000 beskæftigede i 2003 og 2.217.000 i 2004.
Det vil sige Anders Fogh har fyldt befolkn ingen med løgn under
valgkampen,
hvor han hele tiden talte om en øget beskæftigelse på 17.000.

Antal fuldtidsdeltagere i arbejdsmarkedspolitiske foranstaltninger er
steget
var i 3 kvartal 2004 4000 flere end i 3 kvartal 2003 så der var der
sket
en vækst og ligeledes er støttet beskæftigelse med løntilskud øget med
1000 personer.
MVH

Herluf Andersen

Fra : Jim

Dato : 26-02-05 12:51

"Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det med 14.000 det oplyser du ikke om. jeg siddedr her med de sidste
> nye tal fra Danmarks Statistik og de viser, at der i 2003 var 170.600

Selvom der er flere ledige, kan der jo sagtens være kommet flere i
arbejde.
Der kommer jo folk ud af uddannelsesinstitutionerne, som tælles med i
ledighedstallet.
Så du forsøger med en omvendt "einstein".
Dine tal er relative.

J.