/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Kapitalismens sande ansigt i TDC !
Fra : ab


Dato : 23-02-05 19:28

Det er dog af den værste skuffe, hvad vi for øjeblikket er vidne til fra
TDC´s side - milliardoverskud, der begrunder massefyringer - fy for den
lede.

Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får vel
hvad man ønsker.

ab



 
 
Peter K. Nielsen (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 23-02-05 21:09


"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
news:421cde8d$1$33672$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det er dog af den værste skuffe, hvad vi for øjeblikket er vidne til fra
> TDC´s side - milliardoverskud, der begrunder massefyringer - fy for den
> lede.

Hvorfor fy for den lede???

Fyremose har jo fuldstændig ret når han siger at man kan træffe den slags
beslutninger "i tide" eller forstærke problemet når dne tid kommer da
udviklingen tvinger virksomheden i knæ.

uanset om man kan lide dyremose eller ej (jeg bryder mig ikke om ham) så må
man erkende at TDC er en veldrevet virksomhed
>
> Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får
> vel hvad man ønsker.

Det er jo så en anden sag, men folk ville jo ikke betale så høje
telefonregninger, og TDC er under konstant pres for at sænke priserne
yderligere. Hvis ikke de var det så var tele2 og de andre jo ikke så stærke
som de er.

Peter



Ingolf (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 23-02-05 21:43

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
news:421ce2c6$0$33655$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> uanset om man kan lide dyremose eller ej (jeg bryder mig ikke om ham) så
> må man erkende at TDC er en veldrevet virksomhed

Økonomisk set ja... men det er vel alle virksomheder, hvis de kan stjæle ca.
1 milliard kr fra statskassen?



ab (24-02-2005)
Kommentar
Fra : ab


Dato : 24-02-05 13:49


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev bl.a. i en meddelelse
news:421ce2c6$0$33655$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>
> Fyremose har jo fuldstændig ret når han siger at man kan træffe den slags
> beslutninger "i tide" eller forstærke problemet når dne tid kommer da
> udviklingen tvinger virksomheden i knæ.
>

I tide er så lige når overskuddet brager ind ? Jeg ved ikke hvilket problem,
du taler om, men hvis det er en god idé at fyre folk når det går godt, ja,
så må det vel også være en god ide at ansætte folk i de firmaer, der går
dårligt - eller hvad ?

Sagen er nok snarere, at mere vil have mere og Fyremose er kold et vis sted
overfor om det går ud over kunder, personale o.s.v. når bare aktionærerne
kan sidde og gnide sig i hænderne.

ab



Peter K. Nielsen (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 24-02-05 18:46


"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
news:421dcd41$0$33675$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev bl.a. i en meddelelse
> news:421ce2c6$0$33655$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>>
>> Fyremose har jo fuldstændig ret når han siger at man kan træffe den slags
>> beslutninger "i tide" eller forstærke problemet når dne tid kommer da
>> udviklingen tvinger virksomheden i knæ.
>>
>
> I tide er så lige når overskuddet brager ind ? Jeg ved ikke hvilket
> problem, du taler om, men hvis det er en god idé at fyre folk når det går
> godt, ja, så må det vel også være en god ide at ansætte folk i de firmaer,
> der går dårligt - eller hvad ?

ja det kan faktsikk i nogle tilfælde være en god ide, men jeg forstår ikke
rigtigt hyleriet. Jeg går ud fra vi er enige om at TDC er en privat
virksomhed der skal operere på markedsvilkår. og hvis det er tilfældet så er
det jo inderligt ligegyldigt hvor stort overskudet var. Regnskabet afspejler
jo netop hvordan fortiden var (i det tilfælde her sidste år) og fortæller
derfor om de tiltage man gjorde tidligere var gode for virksomheden (i det
her tilfælde har man åbentbart truffe nogle gode beslutninger) Regnskabet
fortæller jo intet som helst om hvad der skal tl for at virksomheden er sund
i fremtiden, og her er det så at Dyremose skøner at der skal fyringer til.
>
> Sagen er nok snarere, at mere vil have mere og Fyremose er kold et vis
> sted overfor om det går ud over kunder, personale o.s.v. når bare
> aktionærerne kan sidde og gnide sig i hænderne.

Je gkan forsikre dig for at hvis der er noget TDC/dyremose IKKE er ligeglad
med så er det hans kunder og personale (i så fald var virksomheden gået
konkkurs forlængst) derimod er der noget der tyder på at mange af kunderne
(især de tidligere kunder) er ligeglad med TDCs personale, for ellers ville
de vel ikke tvinge virksomheden til konstant at rationalisere ved hele tiden
at råbe på lavere priser

Peter



Croc® (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 23-02-05 21:26

On Wed, 23 Feb 2005 19:28:09 +0100, "ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

>Det er dog af den værste skuffe, hvad vi for øjeblikket er vidne til fra
>TDC´s side - milliardoverskud, der begrunder massefyringer - fy for den
>lede.

TDC eksisterer ikke for at skabe beskæftigelse, det er ikke et
socialkontor.
>
>Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får vel
>hvad man ønsker.

Fik vi ikke billigere teleydelser? Det var vel også hvad flertallet
ønskede.

Regards Croc®

ab (24-02-2005)
Kommentar
Fra : ab


Dato : 24-02-05 13:54


"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:7kpp11ll07o0vj8togj4bl6tg1h8n8r548@4ax.com...
>
>
> Fik vi ikke billigere teleydelser? Det var vel også hvad flertallet
> ønskede.
>
>

Det er da naivt, at tro at prisnedsættelser er noget nogen kan takke TDC for
? - Og vi har åbenbart ikke fået de prisnedsættelser, som der var grundlag
for, når selskabet giver det overskud, der nu vises ?

Serviceneveauet er set fra mit skrivebord gået jævnt nedad i lange tider -
taler man med montører og medarbejdere lyder det heller ikke godt set
indefra ?

ab



Kim Larsen (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 24-02-05 14:59

"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
news:421dce73$0$33673$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:7kpp11ll07o0vj8togj4bl6tg1h8n8r548@4ax.com...
>>
>>
>> Fik vi ikke billigere teleydelser? Det var vel også hvad flertallet
>> ønskede.
>>
>>
>
> Det er da naivt, at tro at prisnedsættelser er noget nogen kan takke TDC
> for ? - Og vi har åbenbart ikke fået de prisnedsættelser, som der var
> grundlag for, når selskabet giver det overskud, der nu vises ?
>
> Serviceneveauet er set fra mit skrivebord gået jævnt nedad i lange tider -
> taler man med montører og medarbejdere lyder det heller ikke godt set
> indefra ?

TDC´s serviceniveau stinker langt væk. Jeg fatter ikke at Fyremosen kan
tillade sig at fyre så mange mennesker mens TDC sjofler sine kunder i dårlig
service. Hvis man vil have en normal service som man fik i gamle dage skal
man betale oven i det i forvejen for dyre abonnement. Alt dette for at
aktionærerne kan sidde og æde sig tykke og fede på det solide overskud TDC
laver på baggrund af for høje priser og et alt alt for lavt serviceniveau.

Gik det her som fortjent ville vi sidde om 10 år og tale om dengang TDC
eksisterede og alle de redningsforsøg man lavede efter man havde sparket
Fyremosen ud af TDC for fuld musik men for sent.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Carl Alex Friis Niel~ (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Carl Alex Friis Niel~


Dato : 24-02-05 17:43

Kim Larsen skrev i meddelelsen
<421dddd1$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

>service. Hvis man vil have en normal service som man fik i gamle dage skal
>man betale oven i det i forvejen for dyre abonnement. Alt dette for at

Servicen var altså ikke bedre i "gamle dage" - den har altid været elendig.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am



Kim Larsen (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 24-02-05 18:17

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:urnTd.760$va3.196@news.get2net.dk...
> Kim Larsen skrev i meddelelsen
> <421dddd1$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
>
>>service. Hvis man vil have en normal service som man fik i gamle dage skal
>>man betale oven i det i forvejen for dyre abonnement. Alt dette for at
>
> Servicen var altså ikke bedre i "gamle dage" - den har altid været
> elendig.

Den var måske ikke god i gamle dage men i dag er den nærmest ubrugelig hvis
man skal have lavet en fejlretning. Den høje pris for produktet mangler til
gengæld ikke noget - der er jo også mange aktionærer der skal fodres dyrt
betalt.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Tim (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 24-02-05 21:37

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> wrote in message
news:urnTd.760$va3.196@news.get2net.dk...
> Kim Larsen skrev i meddelelsen
> <421dddd1$0$178$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
>
>>service. Hvis man vil have en normal service som man fik i gamle dage skal
>>man betale oven i det i forvejen for dyre abonnement. Alt dette for at
>
> Servicen var altså ikke bedre i "gamle dage" - den har altid været
> elendig.
>

Sikke da noget pinligt vrøvl. TDC er klart den bedste leverandør af service,
hvad angår ADSL og i sin tid, ISDN.

Hvor man ved andre selskaber skal/skulle vente 30+ min., var/er TDC på
pletten, og har oven i købet kompetente folk siddende ved telefonen. Jeg
startede med et 300 baud modem i 1987 og har nu en 4 Mb linie.... alt ved
TDC. Jeg har sgu' aldrig haft de problemer i hyler over.

Her kan sågar gamle damer følge med... ved ikke hvad I kategoriserer jer
selv som, men det lader til I selv er skyld i jeres rod, hvis ikke engang
TDC kan hjælpe jer. Hvor Herre til hest.

Måske var det på tide at en eller anden (der faktisk ved noget om det)
ryddede op i jeres møgbunker?!?

Tim



Peter K. Nielsen (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 24-02-05 18:54


"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
news:421dce73$0$33673$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:7kpp11ll07o0vj8togj4bl6tg1h8n8r548@4ax.com...
>>
>>
>> Fik vi ikke billigere teleydelser? Det var vel også hvad flertallet
>> ønskede.
>>
>>
>
> Det er da naivt, at tro at prisnedsættelser er noget nogen kan takke TDC
> for ? -

nej det er noget vi kan takke konkkurencen og de kunder der råber på
prisnedsættelser for

Og vi har åbenbart ikke fået de prisnedsættelser, som der var grundlag
> for, når selskabet giver det overskud, der nu vises ?

hvor stort må overskuddet for at du mener du betaler den rigtige pris?????
>
> Serviceneveauet er set fra mit skrivebord gået jævnt nedad i lange tider -
> taler man med montører og medarbejdere lyder det heller ikke godt set
> indefra ?

Ja det er jo konsekvnesen af fri konkurrence. Sådan er det efterhånden i
alle brancher: alle laver mere med færre ansatte

Peter



Croc® (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Croc®


Dato : 24-02-05 20:15

On Thu, 24 Feb 2005 13:54:17 +0100, "ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

>
>"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
>news:7kpp11ll07o0vj8togj4bl6tg1h8n8r548@4ax.com...
>>
>>
>> Fik vi ikke billigere teleydelser? Det var vel også hvad flertallet
>> ønskede.
>>
>>
>
>Det er da naivt, at tro at prisnedsættelser er noget nogen kan takke TDC for
>? - Og vi har åbenbart ikke fået de prisnedsættelser, som der var grundlag
>for, når selskabet giver det overskud, der nu vises ?

Det ville være endnu mere naivt at tro du ville have set skyggen af
nedsættelser, hvis TDC havde forblevet i statsregi.
>
>Serviceneveauet er set fra mit skrivebord gået jævnt nedad i lange tider -
>taler man med montører og medarbejdere lyder det heller ikke godt set
>indefra ?
>
Mon ikke det hænger sammen med arven fra de statsansattes tid. TDC har
umådelig svært ved at komme af med deres gamle ansatte, som ikke er de
rigtige i dag. Skal de fyres koster det en pensionsydelse til deres
dødsdag, selvom de kun er 50.

Regards Croc®

Chr (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Chr


Dato : 23-02-05 21:36


"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
news:421cde8d$1$33672$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det er dog af den værste skuffe, hvad vi for øjeblikket er vidne til fra
> TDC´s side - milliardoverskud, der begrunder massefyringer - fy for den
> lede.
>
> Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får
> vel hvad man ønsker.
>
så vælg dog sonofon, eller telia så TDC lukker og fyrere resten ...folk
der er overflødige skal da ikke have et job, det er jo at pisse på dem som
der faktisk er brug for, den danske stat skulle tage at kigge på TDC, og få
hældt nogle af alle de gamle,dårlige,uduelige offentlige ansatte der er ikke
er brug for...de er alligevel billigere på dagpenge...

hvis der ikke var kapitalisme var der overhoved ikke nogen der hed
telefon,internet eller computere...faktisk har kapitalismen skabt at det der
gør verden sjov,-og som du har rådt til...men du kan jo vælge at leve i
socialisten verden, og købe masser af brune DDR tøj,køre i en kvalitets
arbejderbilen LADA, og vente 10 år på at få en telefon...samt stå i kø i
supermarkedet og kigge på tomme frysediske....ja socialismen har bragt meget
godt for folk...



















ab (24-02-2005)
Kommentar
Fra : ab


Dato : 24-02-05 14:01


"Chr" <ask@formail.dk> skrev bl.a. i en meddelelse
news:421ce91a$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> ... så vælg dog sonofon, eller telia så TDC lukker og fyrere resten
> ..../...
> .... hvis der ikke var kapitalisme var der overhoved ikke nogen der ...
>
>
>

Du har åbenbart valgt at leve med bind for øjnene, hvis du kan finde noget
godt, der er kommet af de få skummer fløden af det de mange yder. Luk øjnene
op og se hvad der foregår i den verden der omgiver os. Hvis du ikke kan
gennemskue, hvad der sker i dag, så se tilbage i tiden og se alt det lort,
der i tidens løb er foregået.

ab



Tim (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 23-02-05 21:42

"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
news:421cde8d$1$33672$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Det er dog af den værste skuffe, hvad vi for øjeblikket er vidne til fra
> TDC´s side - milliardoverskud, der begrunder massefyringer - fy for den
> lede.
>
> Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får
> vel hvad man ønsker.
>

Tjahh.. vi kan da også bare følge SAS's eksempel, og vente til det er for
sent.

Så er det imidlertid ikke kun 630 der skal fyres. Omvendt ville det
tilfredsstille folk som dig lige nu, der kun tænker et par uger frem i
tiden.

Tim



Ingolf (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 23-02-05 22:03

"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
news:421cde8d$1$33672$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får
> vel hvad man ønsker.

Bare vent til sygehussektoren/ældrepleje bliver privatiseret!



ab (24-02-2005)
Kommentar
Fra : ab


Dato : 24-02-05 14:04


"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:421cef06$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote in message
> news:421cde8d$1$33672$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får
>> vel hvad man ønsker.
>
> Bare vent til sygehussektoren/ældrepleje bliver privatiseret!
>

Ja, det kommer sikkert snart når vi ser på alle de urealistiske løfter, som
regeringen fremkommer med trods det, at man ved at f.eks. sygehussektoren
slet ikke kan leve op til f.eks. ventetiderne. Så er det jo rart, at man
efterfølgen må se sig "nødsaget" til at give privatiserings-skruen endnu et
par omdrejninger.

ab



Hobert Idiart (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Hobert Idiart


Dato : 23-02-05 22:39

ab wrote:
> Det er dog af den værste skuffe, hvad vi for øjeblikket er vidne til fra
> TDC´s side - milliardoverskud, der begrunder massefyringer - fy for den
> lede.
>
> Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får vel
> hvad man ønsker.

Ja, jeg tager også konsekvensen og afmelder mine TDC abonnementer. Sådan
et firma vil jeg ikke længere støtte. Det er bare ærgerligt, at der ikke
er andre firmaer, der kan levere ADSL til mig, men jeg må jo bare
undvære så.

Poul Nielsen (23-02-2005)
Kommentar
Fra : Poul Nielsen


Dato : 23-02-05 23:07


"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
news:384benF5ig0gfU1@individual.net...

> Ja, jeg tager også konsekvensen og afmelder mine TDC abonnementer. Sådan
> et firma vil jeg ikke længere støtte. Det er bare ærgerligt, at der ikke
> er andre firmaer, der kan levere ADSL til mig, men jeg må jo bare
> undvære så.

Ja jeg straks må tilmelde mig TDC for at støtte rentabiliteten i TDC og
dermed danmark og husk hvad der er godt for AP Møller er godt for danmark.



Tim (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 24-02-05 07:14

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> wrote in message
news:384benF5ig0gfU1@individual.net...
> ab wrote:
>> Det er dog af den værste skuffe, hvad vi for øjeblikket er vidne til fra
>> TDC´s side - milliardoverskud, der begrunder massefyringer - fy for den
>> lede.
>>
>> Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får
>> vel hvad man ønsker.
>
> Ja, jeg tager også konsekvensen og afmelder mine TDC abonnementer. Sådan
> et firma vil jeg ikke længere støtte. Det er bare ærgerligt, at der ikke
> er andre firmaer, der kan levere ADSL til mig, men jeg må jo bare undvære
> så.

Jeg har et antikt modem til salg for kr. 78000.-. Det et 56k perlemorshvid
med veholdte lysdioder, model Cycom.

Tim



Kim Larsen (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 24-02-05 09:11

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse
news:384benF5ig0gfU1@individual.net...
> ab wrote:
>> Det er dog af den værste skuffe, hvad vi for øjeblikket er vidne til fra
>> TDC´s side - milliardoverskud, der begrunder massefyringer - fy for den
>> lede.
>>
>> Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får
>> vel hvad man ønsker.
>
> Ja, jeg tager også konsekvensen og afmelder mine TDC abonnementer. Sådan
> et firma vil jeg ikke længere støtte. Det er bare ærgerligt, at der ikke
> er andre firmaer, der kan levere ADSL til mig, men jeg må jo bare undvære
> så.

Hvad med Cybercity, Tele 2, Tiscali - er der ikke nogen af dem som kan
levere ADSL ?

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Frithiof Andreas Jen~ (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 24-02-05 09:45


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
news:421d8c35$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvad med Cybercity, Tele 2, Tiscali - er der ikke nogen af dem som kan
> levere ADSL ?

Jow Da: Over TDC's netværk!



Ingolf (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Ingolf


Dato : 24-02-05 18:34


"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote in message news:cvk3t4$4l4$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> news:421d8c35$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Hvad med Cybercity, Tele 2, Tiscali - er der ikke nogen af dem som kan
>> levere ADSL ?
>
> Jow Da: Over TDC's netværk!

LOL ;)



Herluf Andersen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Herluf Andersen


Dato : 26-02-05 11:30


"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
news:421e0f66$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
> wrote in message news:cvk3t4$4l4$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
>>
>> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
>> news:421d8c35$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>>> Hvad med Cybercity, Tele 2, Tiscali - er der ikke nogen af dem som kan
>>> levere ADSL ?
>>
>> Jow Da: Over TDC's netværk!
>
> LOL ;)
>
Prøv Arrownet der er jeg med gå ind på deres hjemmeside og læs
www.arrownet.dk

Herluf Andersen



Kim Larsen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 26-02-05 15:07

"Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:98bf8$42204fa6$3e3d87b3$5600@nf4.news-service.com...
>
> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
> news:421e0f66$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> "Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
>> wrote in message news:cvk3t4$4l4$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
>>>
>>> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
>>> news:421d8c35$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>>> Hvad med Cybercity, Tele 2, Tiscali - er der ikke nogen af dem som kan
>>>> levere ADSL ?
>>>
>>> Jow Da: Over TDC's netværk!
>>
>> LOL ;)
>>
> Prøv Arrownet der er jeg med gå ind på deres hjemmeside og læs
> www.arrownet.dk

Det er da ikke via en telefonforbindelse hvis du bruger Arrownet som
udbyder.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Herluf Andersen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Herluf Andersen


Dato : 26-02-05 18:36


"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:422082a9$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:98bf8$42204fa6$3e3d87b3$5600@nf4.news-service.com...
>>
>> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
>> news:421e0f66$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>
>>> "Frithiof Andreas Jensen"
>>> <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com> wrote in message
>>> news:cvk3t4$4l4$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
>>>>
>>>> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
>>>> news:421d8c35$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>
>>>>> Hvad med Cybercity, Tele 2, Tiscali - er der ikke nogen af dem som
>>>>> kan
>>>>> levere ADSL ?
>>>>
>>>> Jow Da: Over TDC's netværk!
>>>
>>> LOL ;)
>>>
>> Prøv Arrownet der er jeg med gå ind på deres hjemmeside og læs
>> www.arrownet.dk
>
> Det er da ikke via en telefonforbindelse hvis du bruger Arrownet som
> udbyder.
>

Det er faktisk Jelling antenneforening og dem der bor i Jelling by er
tilkoblet Jelling Kabelnet, men da jeg bor i landområdet er er det
luftbåren.
Og her på Vejle Jelling området er Arrownet meget udbredt, og vil man
kende til mulighederne for tilkobling indenfor sit eget område skal man
blot kontakte dem på deres hjemmeside eller på tlf.33 70 50 20-

Jeg er helt udenfor Telefonnettet og på Bredbånd og det koster
149 kr om måneden uanset brug og iberegnet antivirus.

MVH

Herluf Andersen
> Kim Larsen
>
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
> Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.
>
> Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)
>
>



Kim Larsen (26-02-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 26-02-05 20:20

"Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:12a23$4220b366$3e3d87b3$22290@nf4.news-service.com...
>
> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:422082a9$0$179$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> "Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:98bf8$42204fa6$3e3d87b3$5600@nf4.news-service.com...
>>>
>>> "Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse
>>> news:421e0f66$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>>>
>>>> "Frithiof Andreas Jensen"
>>>> <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com> wrote in message
>>>> news:cvk3t4$4l4$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
>>>>>
>>>>> "Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
>>>>> news:421d8c35$0$171$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>>
>>>>>> Hvad med Cybercity, Tele 2, Tiscali - er der ikke nogen af dem som
>>>>>> kan
>>>>>> levere ADSL ?
>>>>>
>>>>> Jow Da: Over TDC's netværk!
>>>>
>>>> LOL ;)
>>>>
>>> Prøv Arrownet der er jeg med gå ind på deres hjemmeside og læs
>>> www.arrownet.dk
>>
>> Det er da ikke via en telefonforbindelse hvis du bruger Arrownet som
>> udbyder.
>>
>
> Det er faktisk Jelling antenneforening og dem der bor i Jelling by er
> tilkoblet Jelling Kabelnet, men da jeg bor i landområdet er er det
> luftbåren.
> Og her på Vejle Jelling området er Arrownet meget udbredt, og vil man
> kende til mulighederne for tilkobling indenfor sit eget område skal man
> blot kontakte dem på deres hjemmeside eller på tlf.33 70 50 20-
>
> Jeg er helt udenfor Telefonnettet og på Bredbånd og det koster
> 149 kr om måneden uanset brug og iberegnet antivirus.

Ja det er jeg klar over men det betyder jo så bare at ikke alle kan få den
udbyder og det var det jeg mente.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Kent Rådbjerg (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Kent Rådbjerg


Dato : 27-02-05 01:06


"Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:98bf8$42204fa6$3e3d87b3$5600@nf4.news-service.com...

> Prøv Arrownet der er jeg med gå ind på deres hjemmeside og læs
> www.arrownet.dk

Ja, dem fik vi som internetudbyder (2002) da jeg boede i det
storkøbenhavnske område. Hvis man lavede en konkurrence om manglende
service, så ville de være nomineret til en klar 1. plads. De svarede
ikke på skriftlige henvendelser og telefoniske henvendelser gav kun
muzak i timevis. Jeg skulle have byttet et modem = 3 mdr., men de var
jo _billige_ i forhold til TDC. . . . . og forbindelsen gik kun ned
hver 3. dag.
6 mdr. efter opsagt abb. modtog jeg stadig regninger, trods det at alt
var betalt.
Først da jeg mødte op på deres (daværende) hovedkontor i Brøndby, kom
der orden i tingene. Jo, Arrownet styrer, men dengang ad helvede til.

I dag bor jeg langt ude på landet og bruger TDC efter de gravede 175
meter kabel ned til min forbindelse og det spiller upåklageligt. Ved
mit eneste nedbrud gik der
25 timer fra anmeldelse til en tekniker stod på min _bopæl_, så jeg
har svært ved at følge noget af den kritik der kommer fra bla. Kim
Larsen omkring TDC og dårlig _service_. Men sådan er vi jo så
forskellige, nogle har gode oplevelser, nogle har dårlige. I dk.
forbruger er de i øjeblikket ved at falde over hinanden for at
skamrose TDC. . . . De får både rødvin og nedslag i regninger.
Igen. . . Sådan er vi så forskellige, hvis man fravælger et
kommunikationsselskab af politiske årsager er det helt fint, gør man
det af serviceringsmæssige årsager, har det ene selskab formentlig
ikke noget at lade det andet høre, prisen taget i betragtning.

Mvh
Kent.





Rune (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 24-02-05 09:43

> Ja, jeg tager også konsekvensen og afmelder mine TDC abonnementer. Sådan
> et firma vil jeg ikke længere støtte. Det er bare ærgerligt, at der ikke
> er andre firmaer, der kan levere ADSL til mig, men jeg må jo bare undvære
> så.
Jeg bruger selv ADSL fra Cybercity for tiden. Men det er jo skabt af den
anden superkapitalist, så det er måske ikke lige sagen for dig? Måske der er
et kooperativt teleselskab du kunne prøve lykken hos?
Naturligvis skal TDC ikke have overflødige arbejdere gående og lave
ingenting. Det vil være forkert over for deres aktionærer, den hele danske
økonomi (deres arbejdskraft skal bruges andet steds, hvor den rent faktisk
gør nytte), deres brugere og ikke mindst arbejderne selv. TDC er jo trods
alt heller ikke en godtgørende institution. Men hvis du er så bekymret for
de afskediget kan du jo bare ansætte en af dem selv, evt. til at stå og
trille tommelfingre i dit bryggers.



ab (24-02-2005)
Kommentar
Fra : ab


Dato : 24-02-05 14:12


"Rune" <rune@spam.spam> skrev bl.a. i en meddelelse
news:421d9379$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
> ..... Naturligvis skal TDC ikke have overflødige arbejdere
> gående og lave ingenting......
>

Du kender åbenbart ikke nogen ansatte hos TDC - de løber jo samtidigt livet
af sig - tror du ikke på det så ring til 80 80 80 17 eller 80 80 80 56 jeg
har talt med dem begge her i formiddags og der var lange ventetider med
bortforklaringer om vejret (det var jo ikke til af forudse, at vinteren
kommer på denne årstid) o.s.v. - vedkommende kunde havde ringet 9 gange ind
for at få en forbindelse lavet om fra 512 til 2048 - man ville ringe tilbage
om 2 min. for der var jo kun tale om "en simpel ekspedition" - det er nu 2
timer siden - uden svar.

ab



Kent Rådbjerg (27-02-2005)
Kommentar
Fra : Kent Rådbjerg


Dato : 27-02-05 01:36


"ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
news:421dd2a7$0$33652$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Rune" <rune@spam.spam> skrev bl.a. i en meddelelse
> news:421d9379$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>
>> ..... Naturligvis skal TDC ikke have overflødige arbejdere
>> gående og lave ingenting......
>>
>
> Du kender åbenbart ikke nogen ansatte hos TDC - de løber jo
> samtidigt livet af sig - tror du ikke på det så ring til 80 80 80 17
> eller 80 80 80 56 jeg har talt med dem begge her i formiddags og der
> var lange ventetider med bortforklaringer om vejret (det var jo ikke
> til af forudse, at vinteren kommer på denne årstid) o.s.v. -
> vedkommende kunde havde ringet 9 gange ind for at få en forbindelse
> lavet om fra 512 til 2048 - man ville ringe tilbage om 2 min. for
> der var jo kun tale om "en simpel ekspedition" - det er nu 2 timer
> siden - uden svar.

Ja, her er jo tale om en national katastrofe; _en_ kunde må vente i _2
timer_ på at få svar om en opgraderet forbindelse, hvor er
ombudsmanden henne, kan vi ikke nedsætte en undersøgelseskommision,
nogen må straffes, evt. sættes i fængsel, for det kunne jo ikke tænkes
at vejret havde hafte en indflydelse på TDC´s måde at prioritere deres
arbejde på.

Sikke et skodfirma, når _jeg_ ringer ind, har de bare at makke ret,
skide være med om 100.000 er uden telefonforbindelse på grund af
vejret, _jeg_ skal bare have opgraderet fra 512 til 2048 og det skal
_være _nu_, ikke om 2 timer. Jo -jo, situationsfornemmelsen er i
højsædet.

Du er fanden hakkeme ude hvor du ikke kan bunde.

Ærligt talt. . . .

PS. Jo jeg kender_flere_ ansatte hos TDC som hver eneste dag gør deres
ypperste for at tilfredsstille kunderne, men der findes nogen. . . . .
..
Mvh
Kent




Kim Larsen (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 02-03-05 11:44

"Kent Rådbjerg" <wuk@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:422115e6$0$926$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "ab" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse
> news:421dd2a7$0$33652$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> "Rune" <rune@spam.spam> skrev bl.a. i en meddelelse
>> news:421d9379$0$29273$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>>
>>> ..... Naturligvis skal TDC ikke have overflødige arbejdere
>>> gående og lave ingenting......
>>>
>>
>> Du kender åbenbart ikke nogen ansatte hos TDC - de løber jo samtidigt
>> livet af sig - tror du ikke på det så ring til 80 80 80 17 eller 80 80 80
>> 56 jeg har talt med dem begge her i formiddags og der var lange
>> ventetider med bortforklaringer om vejret (det var jo ikke til af
>> forudse, at vinteren kommer på denne årstid) o.s.v. - vedkommende kunde
>> havde ringet 9 gange ind for at få en forbindelse lavet om fra 512 til
>> 2048 - man ville ringe tilbage om 2 min. for der var jo kun tale om "en
>> simpel ekspedition" - det er nu 2 timer siden - uden svar.
>
> Ja, her er jo tale om en national katastrofe; _en_ kunde må vente i _2
> timer_ på at få svar om en opgraderet forbindelse, hvor er ombudsmanden
> henne, kan vi ikke nedsætte en undersøgelseskommision, nogen må straffes,
> evt. sættes i fængsel, for det kunne jo ikke tænkes at vejret havde hafte
> en indflydelse på TDC´s måde at prioritere deres arbejde på.
>
> Sikke et skodfirma, når _jeg_ ringer ind, har de bare at makke ret, skide
> være med om 100.000 er uden telefonforbindelse på grund af vejret, _jeg_
> skal bare have opgraderet fra 512 til 2048 og det skal _være _nu_, ikke om
> 2 timer. Jo -jo, situationsfornemmelsen er i højsædet.
>
> Du er fanden hakkeme ude hvor du ikke kan bunde.
>
> Ærligt talt. . . .
>
> PS. Jo jeg kender_flere_ ansatte hos TDC som hver eneste dag gør deres
> ypperste for at tilfredsstille kunderne, men der findes nogen. . . . .

Kunne nogen af dem så ikke begynde at arbejde i Københavnsområdet for her
fungerer servicen rigtig skidt.

Sidste gang tog det rigtig lang tid før jeg kunne lave en aftale med dem.
TDC er det mest ufleksible selskab som findes, man skal danse absolut efter
deres pibe og når man så nødtvungent gør det brænder de én af, så man sidder
og venter på dem på en halv fridag man har været nød til at tage - igen på
grund af manglende fleksibilitet.

Kommer der så meget som en undskyldning - neeeeej da - kun en eller anden
syg forklaring på at et eller andet er gået galt mellem to kontorer. Men
helt ærligt: Hvad rager det mig - det kostede en halv fridag.

Fuld af anger burde de så være kommet ud til mig på et lidt mere skævt
tidspunkt. Gjorde de det? Neeeej da, det kunne sørme ikke lade sig gøre.
Spørg mig om jeg var hvidglødende i hovedet af raseri på dem.

TDC STINKER af dårlig service og jeg er r*vtræt af dem. Min
telefonforbindelse er nu blevet til en IP-forbindelse hos et andet firma.
Denne forbindelse fungerer generelt med en lidt ringere kvalitet men til
gengæld er jeg sluppet af med en masse periodisk knaseri jeg havde på
forbindelsen hos TDC. Det skal lige siges at da jeg var nød til at have
service fra TDC skyldes det et kabel som var blevet klemt så forbindelsen
var gået helt i stykker, altså en fatal fejl.

Angående Arrownet. Dem kender jeg godt og de er her i Københavnsområdet
rigtig gode til service og deres "nedetid" er ikke slem. Desværre kan jeg på
min adresse ikke få dem til udbyder (jeg kender dem andetsteds fra). Jeg kan
til gengæld få et andet firma som Internet-udbyder men de er en hel del
dyrere end min nuværende TDC-forbindelse. Til gengæld får jeg så for den
større pris en 10 Mbit forbindelse og det ender det med i løbet af året ikke
mindst af politiske årsager. Jeg ønsker ikke længere fodre på TDC´s fede
aktionærer og ham Fyremosen.

--
Kim Larsen

Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Rune (02-03-2005)
Kommentar
Fra : Rune


Dato : 02-03-05 12:24

> Jeg ønsker ikke længere fodre på TDC´s fede aktionærer og ham Fyremosen.

Jamen se. Så bruger du jo din kapitalistiske ret til at fravælge TDC. Godt
for dig! Jeg syntes også TDC har siddet på for meget af markedet, så nu får
vi installeret linier fra et andet firma i hele bebyggelsen. Så kan TDC få
lidt konkurrence og enten forbedre sig eller forsvinde. Men det ville du
eller vi jo ikke jo ikke kunne gøre i et socialistisk samfund som du går ind
for. Det kan vi heller ikke gøre med de danske statsmedier som DR.



Tim (04-03-2005)
Kommentar
Fra : Tim


Dato : 04-03-05 17:15

"Rune" <rune@spam.spam> wrote in message
news:4225a25f$0$29281$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg ønsker ikke længere fodre på TDC´s fede aktionærer og ham Fyremosen.
>
> Jamen se. Så bruger du jo din kapitalistiske ret til at fravælge TDC. Godt
> for dig! Jeg syntes også TDC har siddet på for meget af markedet, så nu
> får vi installeret linier fra et andet firma i hele bebyggelsen. Så kan
> TDC få lidt konkurrence og enten forbedre sig eller forsvinde. Men det
> ville du eller vi jo ikke jo ikke kunne gøre i et socialistisk samfund som
> du går ind for. Det kan vi heller ikke gøre med de danske statsmedier som
> DR.
>

Ja, det er altid rart at se gammelsocialister vende sig fra statsmonopoler.

Tim



Fri Kapitalist (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Fri Kapitalist


Dato : 24-02-05 00:00

Kan næsten ikke vente, det skal jo gerne ske inden man selv når
reperationsalderen. Med det statsdrevne syghusvæsen er man jo en byrde
hvis man bliver syg, det er billigere hvis man dør, gad vide hvor
mange liv der på den måde bliver sparet væk.


Jesper (24-02-2005)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 24-02-05 16:10

ab <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

> Det er dog af den værste skuffe, hvad vi for øjeblikket er vidne til fra
> TDC´s side - milliardoverskud, der begrunder massefyringer - fy for den
> lede.
>
> Vi skulle aldrig have privatiseret den telefonforbindelse - men folk får vel
> hvad man ønsker.
>
> ab

TDC er ikke en velgørende forening, det er en forretning og jeg kunne
godt ønske de fik noget mere konkurrence.
--
Three things are certain: Death, taxes and lost data.
Guess which has occurred. -- David Dixon
http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extract

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste