/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Privatiserings fiasko - som forudsagt
Fra : Egon Stich


Dato : 22-02-05 18:56

Som forudsagt viser det sig nu, at privatisering blot gør det dyrere for
forbrugerne.
Arriva har kostet staten penge..!!
Atter et exempel på borgerlige menneskers stupiditet.
Atter et exempel på, at korrupte borgerlige politikere tilbagebetaler
partistøtten med extra muligheder for kapitalister til at snyde folk.

MVH
Egon



 
 
Allan Knaap (22-02-2005)
Kommentar
Fra : Allan Knaap


Dato : 22-02-05 21:38


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
news:toKSd.409$8I7.80@news.get2net.dk...
> Som forudsagt viser det sig nu, at privatisering blot gør det dyrere for
> forbrugerne.
> Arriva har kostet staten penge..!!
> Atter et exempel på borgerlige menneskers stupiditet.
> Atter et exempel på, at korrupte borgerlige politikere tilbagebetaler
> partistøtten med extra muligheder for kapitalister til at snyde folk.


Trafikministeriet havde undervurderet startudgifterne til uddannelse af
lokomotivførere, der er en offentlig opgave. Hvorfor det er det, har jeg
ingen idé skabt om. Det kostede staten 77 mio.kr i stedet for 34 mio. kr.
Ekstra regningen blev derfor på 37,1 mio. kr.

Udifterne til uddannelse skulle meget gerne, hvis trafikministeriets
beregninger holder, fremover være på et niveau svarende til
kontraktbetalingen. Det må tiden jo så vise om den holder eller ej. Som man
siger er det sq' svært at spå, især om fremtiden.

Kvaliets mæssigt har Arriva vist klaret sig endog rigtigt god i forhold til
DSB hvis ikke bedre.

Jeg mener at infrastruktuen og folks muligheder for at komme frem til deres
arbejde er yderst vigtigt, og en udgift jeg meget gerne bidrager til via min
skat. Det er der også andre der mener, der i blandt de kære politikere.
Problemet er blot at de tilsynaldende har uamindeligt svært ved så at indse
nødvendigheden i besparelser på andre områder for at kunne løsne midler til
udbyggelse og vedligeholdelse af veje og offentlig transport.

Det er kort sagt deres evne til at rense ud i områder der altid har været
anset som samfundsopgaver og ikke blot give sig selv den illusion at
udlicetering får problemerne til at forsvinde. Et problem der ikke har en
politisk farve men et der har eksisteret i mange år, og som højst
sandsynligt vil blive ved med at eksistere indtil der kommer en regering der
ikke er bange for at tage upopulære beslutninger og én gang for alle sætte
sig ned og finde ud af hvilke områder der skal finanseres via skatten og
hvor meget vi vil bruge af penge på disse områder.

Men det bliver med rimelig stor sikkerhed aldrig virkelighed. Det bliver en
kold dag i helvede førend vi ser et politisk parti gå til valg med sådan en
klar udmelding.


Allan Knaap




Peter K. Nielsen (22-02-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 22-02-05 22:54


"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> wrote in message
news:421b9817$0$48699$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> news:toKSd.409$8I7.80@news.get2net.dk...
>> Som forudsagt viser det sig nu, at privatisering blot gør det dyrere for
>> forbrugerne.
>> Arriva har kostet staten penge..!!
>> Atter et exempel på borgerlige menneskers stupiditet.
>> Atter et exempel på, at korrupte borgerlige politikere tilbagebetaler
>> partistøtten med extra muligheder for kapitalister til at snyde folk.
>
>
> Trafikministeriet havde undervurderet startudgifterne til uddannelse af
> lokomotivførere, der er en offentlig opgave. Hvorfor det er det, har jeg
> ingen idé skabt om. Det kostede staten 77 mio.kr i stedet for 34 mio. kr.
> Ekstra regningen blev derfor på 37,1 mio. kr.

de lokoførere skulle vel have været uddannet uanset om togdriften på visse
strækninger var blevet privatiseret. Eller mener du at privatisering
medfører flere ansatte???
>
> Udifterne til uddannelse skulle meget gerne, hvis trafikministeriets
> beregninger holder, fremover være på et niveau svarende til
> kontraktbetalingen. Det må tiden jo så vise om den holder eller ej. Som
> man siger er det sq' svært at spå, især om fremtiden.
>
> Kvaliets mæssigt har Arriva vist klaret sig endog rigtigt god i forhold
> til DSB hvis ikke bedre.

Det kommer vist an på hvilken periode du måler på. Her i huset har Arivas
rodede togdrift i starten betydet at vi har indkøbt 1 stk knallert 30 til
knægten så han ikke blev smidt ud af handelsskolen på grund af for meget
fravær. Resultat = 1 stk. mistet fast passager i foreløbig 3 år

Peter



Egon Stich (22-02-2005)
Kommentar
Fra : Egon Stich


Dato : 22-02-05 23:48


"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse
news:421ba9f0$0$33701$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> wrote in message
> news:421b9817$0$48699$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> > news:toKSd.409$8I7.80@news.get2net.dk...
> >> Som forudsagt viser det sig nu, at privatisering blot gør det dyrere
for
> >> forbrugerne.
> >> Arriva har kostet staten penge..!!
> >> Atter et exempel på borgerlige menneskers stupiditet.
> >> Atter et exempel på, at korrupte borgerlige politikere tilbagebetaler
> >> partistøtten med extra muligheder for kapitalister til at snyde folk.
> >
> >
> > Trafikministeriet havde undervurderet startudgifterne til uddannelse af
> > lokomotivførere, der er en offentlig opgave. Hvorfor det er det, har jeg
> > ingen idé skabt om. Det kostede staten 77 mio.kr i stedet for 34 mio.
kr.
> > Ekstra regningen blev derfor på 37,1 mio. kr.
>
> de lokoførere skulle vel have været uddannet uanset om togdriften på visse
> strækninger var blevet privatiseret. Eller mener du at privatisering
> medfører flere ansatte???
> >
> > Udifterne til uddannelse skulle meget gerne, hvis trafikministeriets
> > beregninger holder, fremover være på et niveau svarende til
> > kontraktbetalingen. Det må tiden jo så vise om den holder eller ej. Som
> > man siger er det sq' svært at spå, især om fremtiden.
> >
> > Kvaliets mæssigt har Arriva vist klaret sig endog rigtigt god i forhold
> > til DSB hvis ikke bedre.
>
> Det kommer vist an på hvilken periode du måler på. Her i huset har Arivas
> rodede togdrift i starten betydet at vi har indkøbt 1 stk knallert 30 til
> knægten så han ikke blev smidt ud af handelsskolen på grund af for meget
> fravær. Resultat = 1 stk. mistet fast passager i foreløbig 3 år
>
> Peter
>

Problemet er jo det, at INGEN har kunnet forklare, hvorledes noget kan blive
billigere ved at lægge endnu en gruppe, nemlig en flok kuponklippere, til
udgifterne.
Men forståeligt. Og nu ser vi der var imod, at vi får ret.
Desværre.
Hvad der dog ikke afholder småt begavede borgerlige fra at ville privatisere
yderligere.
MVH
Egon.



Frithiof Andreas Jen~ (22-02-2005)
Kommentar
Fra : Frithiof Andreas Jen~


Dato : 22-02-05 22:27


"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
news:toKSd.409$8I7.80@news.get2net.dk...
> Som forudsagt viser det sig nu, at privatisering blot gør det dyrere for
> forbrugerne.
> Arriva har kostet staten penge..!!
> Atter et exempel på borgerlige menneskers stupiditet.
> Atter et exempel på, at korrupte borgerlige politikere tilbagebetaler
> partistøtten med extra muligheder for kapitalister til at snyde folk.

Nåååååå - Hvad med Sonja Mikkelsen's Combus? Gik det ikke for Een Krone??

Skal vi ikke bare generaliser lidt mere og sige at fordelingsliderlige
Politikere koster befolkningen dyrt!



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste