Ondskabens fokus - om anti-amerikanismen i~
Fra : G.B.

Dato : 20-02-05 23:22

Lars Hedegaard om Human Rights Watchs kritik af USA

Lars Hedegaard i topform i fredagens Berlingske Tidende. Her et citat fra
"Ondskabens fokus" - om anti-amerikanismen i Human Rights Watch:

'De fleste af den slags organisationer har længe betragtet supermagten som
den store Satan, der uophørligt skal skældes ud som hovedansvarlig
(eneansvarlig?) for alle ulykker i Verden… Det er iøvrigt også meget
sikrere at gå til angreb på den amerikanske regering, end det ville være at
lægge sig ud med de bryske typer i Khartoum eller de elskede ledere i
Pyongyang og Teheran, som kan finde på at sende mordere efter folk, der
stikker kæppe i deres hjul. USA kan man derimod risikofrit skælde ud.'

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-05 23:29

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Pyongyang og Teheran, som kan finde på at sende mordere efter folk, der
> stikker kæppe i deres hjul. USA kan man derimod risikofrit skælde ud.'

Hvilket jo ikke er rigtigt, McCarthy'ismen er inde i en genopblussning, bare
med "Du er ikke for USA/Preemptive strike"?
"Så er du Pro Terrorist" !

Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 21-02-05 00:18

G.B. wrote:
> [...]
> finde på at sende mordere efter folk, der stikker kæppe i deres hjul.
> USA kan man derimod risikofrit skælde ud.'

Jeg har også undret mig over, hvor du får modet fra til at lægge dig ud
med de der bryske typer. Min konklusion er - du er et meget modigt og
beundringsværdigt menneske.

Der er lidt deja vue over det her. Mindes der var nogen, som kaldte
krigsmodstanderne her i gruppen for Saddamelskere. Nu er der så kommet
en melodi, der går nogenlunde til denne tekst:"Hvis ikke du bliver lavet
til lirekassemand for din kritik, så har du slet ikke noget at
kritisere". Nåja - det næsten sådan.

Her er forresten en tidligere britisk diplomat, der kritiserede USA og
UK mht. oplysninger, der kommer fra tortur.. Og af en eller anden grund
var de (mest UK selvfølgelig) nærmest - sådan lidt bryske overfor ham.

På den anden side - det er sikkert en helt enlig svale.

http://news.independent.co.uk/uk/politics/story.jsp?story=612865