Moderne eller muhamedansk?
Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 11:34

Skal man tro DR, så er det moderne at få mange børn. Jeg kan komme i
tanke om en hel anden grund til at der statistisk set er kommet flere
familier med 4 og 5 børn: Flere muhamedanere! Det er velkendt at
muhamedanerfødemaskinerne arbejder på højtryk for at fylde vores lille
land med muhamedanere og det afspejles nu i statistikken!

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=235786

Moderne at få mange børn
Danskerne får flere børn end tidligere.

For ti år siden var der 2.700 familier med fem eller flere børn. I dag
er der over 4.000. 15.000 familier har fire børn mod 11.000 for ti år
siden. Og der er 65.000 trebørnsfamilier, en stigning på 20.000, viser
tal fra DKs Statistik.

Det er især familier med høj indkomst i velstillede kommuner som
Vallensbæk, Dragør og Hørsholm, der får mange børn.

Fremtidsforsker Jesper Bo Jensen, siger til Berlingske Tidende, at to
karrierejobs, stort hus på Nordkysten, en firhjulstrækker og mange børn
opfattes som "det ultimative bevis på et parforholdet fungerer godt".

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-02-05 12:02

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]
> muhamedanerfødemaskinerne arbejder på højtryk for at fylde vores lille
> land med muhamedanere og det afspejles nu i statistikken!

kan du ikke læse????

> [...]
>
> Det er især familier med høj indkomst i velstillede kommuner som
> Vallensbæk, Dragør og Hørsholm, der får mange børn.

mig bekendt er "muhamedanere" sjældent hverken velstillede eller bosiddende
i Hørsholm

> Fremtidsforsker Jesper Bo Jensen, siger til Berlingske Tidende, at to
> karrierejobs, stort hus på Nordkysten, en firhjulstrækker og mange børn
> opfattes som "det ultimative bevis på et parforholdet fungerer godt".

Prøv at læse artiklen igen, efter du har taget din paranoia medicin, og når
du har gjort det så kan du passende læse fundatsen for denne gruppe. Hvis
den er for sævr, så få nogen til at forklare det for dig

Peter

Fra : Mogens

Dato : 20-02-05 13:28

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>
> kan du ikke læse????

Det er da vist dig som ikke kan læse . Fordi DR.ikke nævner den egentlige
årsag til at der idag er flere familier med 4-5 og flere børn , siger jo kun
noget om DR´s berøringsangst for emnet

> [...]
> du har gjort det så kan du passende læse fundatsen for denne gruppe. Hvis
> den er for sævr, så få nogen til at forklare det for dig

Hvis du holdt lidt igen med dine lykkepiller, så kunne det være at du ville
se lidt mindre jublende lykkelig over den muslimske befolkningstilvækst .

M.

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 13:56

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>
> kan du ikke læse????

Det er netop det jeg kan.

> mig bekendt er "muhamedanere" sjældent hverken velstillede eller bosiddende
> i Hørsholm

Nu er det jo spørgsmålet om det er statistikken der siger det er
velstillede fra Vallensbæk, Dragør, Hørsholm etc. der får mange børn -
eller om det som jeg mistænker er DRs påfund.

> [...]
> du har gjort det så kan du passende læse fundatsen for denne gruppe. Hvis
> den er for sævr, så få nogen til at forklare det for dig

Fremtidsforskeren udtaler sig om hvad han mener der er statussymboler i
dag.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-05 16:42

> Det er netop det jeg kan.

> Nu er det jo spørgsmålet om det er statistikken der siger det er
> velstillede fra Vallensbæk, Dragør, Hørsholm etc. der får mange børn -
> eller om det som jeg mistænker er DRs påfund.

DR's Påfund ?

Du kan altså ikke læse!
Der står tydelig at det er tal fra DKs Statistik!

Allan Riise

Fra : Per Hagemann

Dato : 20-02-05 21:10

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> DR's Påfund ?
>
> Du kan altså ikke læse!
> Der står tydelig at det er tal fra DKs Statistik!

Nu har jeg været inde på www.statistikbanken.dk , altså Danmarks Statistik
og fundet følgende tal for 2004 i udvalgte kommuner, hvor 1 kolonne er antal
indbyggere i kommunen og anden kolonne er antal ægtepar i kommunen med 5
eller flere børn:

Dragør 13.156 7
Vallensbæk 12.260 3
Hørsholm 24.292 10
Karlebo 19.163 30
Albertslund 28.146 39
Brøndby 34.513 26
Gentofte 68.991 21
Høje-Tåstrup 45.553 38
Ishøj 20.668 24
Søllerød 31.691 7

Jeg kan selv med min bedste vilje ikke få andet ud af de tal at
indvandrerkommunrne har både absolut og relativt flere ægtepar med 5 eller
flere børn end det er tilfældet i rigmandskommunerne.

Ved at kigge på tidligere årstal kunne jeg se at de rige kommuner for 10 år
siden havde endnu færre ægtepar med mange børn, så det er muligvis rigtigt
at enkelte danske ægtepar nu får flere børn, men jeg tror ikke vi behøver
frygte en befolkningseksplosion i Dragør, Vallensbæk og Hørsholm for
nuværende.

--
Men i Danmark er staten julemand hver dag, uden at man selv skal gøre
nogensomhelst indsats. Hvor kan man da drage anden konklusion end, at

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 21:29

Per Hagemann <perhag@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> at enkelte danske ægtepar nu får flere børn, men jeg tror ikke vi behøver
> frygte en befolkningseksplosion i Dragør, Vallensbæk og Hørsholm for

Lad os prøve at opstille tallene så de er nemmere at sammenligne, nemlig
ægtepar med 5 eller flere børn pr. 100.000 indbyggere:

Dragør 53,2
Vallensbæk 24,5
Hørsholm 41,2
Karlebo 156,6
Albertslund 138,6
Brøndby 75,3
Gentofte 30,1
Høje-Tåstrup 83,4
Ishøj 116,1
Søllerød 22,1

Tallene taler vist for sig selv!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-02-05 20:21

On Sun, 20 Feb 2005 13:56:19 +0100, Jesper wrote:

> Nu er det jo spørgsmålet om det er statistikken der siger det er
> velstillede fra Vallensbæk, Dragør, Hørsholm etc. der får mange børn -
> eller om det som jeg mistænker er DRs påfund.

Sjovt at du stoler på den ene del af artiklen, men ikke den anden. Er DR
kun utroværdig når du er uenig i artiklerne?
--
MVH
osv...

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 20:47

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Sjovt at du stoler på den ene del af artiklen, men ikke den anden. Er DR
> kun utroværdig når du er uenig i artiklerne?

Kære Frankenstein, eller hvad du så hedder;

Det er et faktum at muhamedanerne får flere børn end folkedanskerne. Nu
kommer der pludselig en artikel der påstår at det er velhavende danskere
der får flere børn, samtidig med at der er kommet flere muhamedanere til
i Danmark, som asylsøgere, ved familiesammenføringer og ved fødsler.
Derfor ved jeg at dén historie om de velhavende danskere der skulle få
mange børn ikke holder vand.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-05 20:55

> [...]
> i Danmark, som asylsøgere, ved familiesammenføringer og ved fødsler.
> Derfor ved jeg at dén historie om de velhavende danskere der skulle få

Det er stadig ikke en påstand, men statistisk bevist!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 21:32

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> Det er stadig ikke en påstand, men statistisk bevist!
>
> Allan Riise

Det er det nu modbevist:

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-02-05 21:13

> [...]

> i Danmark, som asylsøgere, ved familiesammenføringer og ved fødsler.
> Derfor ved jeg at dén historie om de velhavende danskere der skulle få

Lad mig nøjes med at citere en anden skribent:
citat
Jesper og Jim virker som om de er i familie med hinanden - de har ikke helt
styr på dokumentationen og holdningerne og de bliver tit sat til vægs - det
er egentlig synd - de ser jo ud til faktisk at have nogle holdninger, omend
disse holdninger er lidt bastante og også minder lidt om en ultrakonservativ
opfattelse af verden.
citat slut

LOL

Peter

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 21:32

> [...]

> disse holdninger er lidt bastante og også minder lidt om en ultrakonservativ

Jamen så er det godt at jeg kan overraske:

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 20-02-05 21:52

> Jamen så er det godt at jeg kan overraske:

DET glæder jeg mig til at se

Peter

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-02-05 21:26

On Sun, 20 Feb 2005 20:46:32 +0100, Jesper wrote:

> [...]
> i Danmark, som asylsøgere, ved familiesammenføringer og ved fødsler.
> Derfor ved jeg at dén historie om de velhavende danskere der skulle få

Det er da ellers statistisk bevist, at muslimske indvandrere (og
efterkommere) føder færre og færre børn, og vi indianere føder flere
og flere. Det er overhovedet ikke unormalt længere, at
leverpostejs-tilhængere får 3 eller flere børn.

--
MVH
osv...

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 21:32

Læs Message-ID: 1gsawle.t2xtivmc1s0N%spambuster@users.toughguy.net

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-02-05 22:38

On Sun, 20 Feb 2005 21:31:39 +0100, Jesper wrote:

> Læs Message-ID: 1gsawle.t2xtivmc1s0N%spambuster@users.toughguy.net

Ændrer det på nogen måde ved det jeg skrev?

Den tid hvor danskerne fik deres ene trofæ-barn er for længst forbi. Der
er kommet status i at have mange børn, dvs 3 eller flere. Samtidigt er
det overhovedet ikke så økonomisk attraktivt at få sit eget fodboldhold
længere.

Vil du på nogen måde benægte at vi pølsevogns-tilbedere føder flere og
flere børn?

--
MVH
osv...

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 22:45

> [...]

> længere.
>
> Vil du på nogen måde benægte at vi pølsevogns-tilbedere føder flere og

Jeg synes tallene tale for sig selv: I indvandrekommuner er der mange
flere forældre med 5 børn og derover. Hvorfor mon Karlebo, Albertslund
og Ishøj ligger helt i top og Søllerød, Vallensbæk og Gentofte ligger i
bund.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-02-05 23:03

On Sun, 20 Feb 2005 22:44:58 +0100, Jesper wrote:

> Jeg synes tallene tale for sig selv:

Er du kørt fast i en rille, eller evner du bare ikke at svare på et
simpelt spøgsmål?

--
MVH
osv...

Fra : Jesper

Dato : 20-02-05 23:09

Frank E. N. Stein <flatus@mail.invalid> wrote:

> Er du kørt fast i en rille, eller evner du bare ikke at svare på et
> simpelt spøgsmål?

Der er ingen beviser på at folkedanskerne er begyndt at føde flere børn.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-02-05 00:52

On Sun, 20 Feb 2005 23:08:53 +0100, Jesper wrote:

> Der er ingen beviser på at folkedanskerne er begyndt at føde flere børn.

Aha:

      1990   1995   2000   2004
1 barn
3 personer   190 024   178 252   168 534   165 498
4 personer   57 368   52 914   44 997   41 863
5 personer   10 354   8 895   7 930   7 425
6- personer   2 967   2 696   2 861   2 748

2 børn
3 personer   54 376   59 308   62 984   74 010
4 personer   424 638   403 774   427 560   441 285
5 personer   41 578   38 460   37 858   39 184
6- personer   11 630   11 257   11 675   11 209

3 børn
3 personer   0   0   0   0
4 personer   14 304   18 642   21 279   26 232
5 personer   146 422   157 863   189 210   203 764
6- personer   19 984   20 121   22 022   22 582

Som du kan se, bliver det mere og mere unormalt at have 1 barn og mere og
mere normalt at have 2 eller 3 børn. Som bekendt bliver der jo heller
ikke ligefrem færre i Danmark med dansk baggrund.

--
MVH
osv...

Fra : Mogens

Dato : 21-02-05 02:04

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere normalt at have 2 eller 3 børn. Som bekendt bliver der jo heller
> ikke ligefrem færre i Danmark med dansk baggrund.

De tal viser da ikke , hvem der er dansker og hvem der er grænseoverløber.
Det sagen drejer sig om ,er nemlig hvad en sølle fremtidsspåmand og DR .
IKKE tør fremføre.

M.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-02-05 06:12

On Mon, 21 Feb 2005 02:03:53 +0100, Mogens wrote:

> De tal viser da ikke , hvem der er dansker og hvem der er grænseoverløber.

Nej, de viser at danskerne føder flere og flere børn. Jesper har vist
andetsteds at indvandrere og efterkommere får mere end 3 børn, så hvem
er der ellers tilbage til at få 1, 2 eller 3 børn og hvorfor falder
antallet af indbyggere med dansk baggrund ikke?

--
MVH
osv...

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-02-05 20:32

Peter K. Nielsen wrote:
> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
>
> kan du ikke læse????

Du afviser tilsyneladende at læse, hvad han faktisk skriver. Synes jeg.

> mig bekendt er "muhamedanere" sjældent hverken velstillede eller
> bosiddende i Hørsholm

Han skriver ikke, at der ikke fødes mange børn af det lille antal
velstillede i Hørsholm. Jesper peger på, at muhamedanere i Danmark føder
flere børn end danskere. Og det at der er blevet flere af dem (dem i den
fødedygtige alder, der får deres børn i Danmark) i den ti-års periode,
der her tales om.

Så medmindre du vil afvise, der fødes flere børn blandt muhamedanere i
Danmark end blandt danskerne, så er der ikke rigtig noget alvorligt at
kritisere Jesper for i det indlæg. Han medtager jo blot en væsentlig
pointe, som den der fremtidsforsker (som også hedder Jesper) åbenbart
ikke lige fik fat på i hans tilsyneladende ikke særlig grundige
undersøgelse.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-05 20:57

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> pointe, som den der fremtidsforsker (som også hedder Jesper) åbenbart
> ikke lige fik fat på i hans tilsyneladende ikke særlig grundige

Det er sågu noget af en påstand.
De godt 300.000 indv. i Danmark føder flere børn end de over 5 Mio. etniske
Danskere, javel ja.
Og det vil jeg så gerne have at du dokumenterer!

Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-02-05 21:34

Allan Riise wrote:
> [...]

> etniske Danskere, javel ja.
> Og det vil jeg så gerne have at du dokumenterer!

Hehe. Allan altså...

Relativt naturligvis. Ligesom det om, at rige folk i Hørsholm føder
flere børn.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-05 21:52

> Hehe. Allan altså...
>
> Relativt naturligvis. Ligesom det om, at rige folk i Hørsholm føder
> flere børn.

Det er nu bare den retoriske måde det bliver opstillet på.
Men altså, indv. får færre og færre børn, med tiden, og etniske Danskere får
flere og flere.
Det er hvad tallene fortæller os!
Enig?

Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-02-05 22:22

Allan Riise wrote:

> Det er nu bare den retoriske måde det bliver opstillet på.
> Men altså, indv. får færre og færre børn, med tiden, og etniske
> [...]

Nej. Tallene siger intet om muhamedanerne. Det er noget, vi selv må
udlede. Tallene siger heller ikke noget om, at danskerne får flere børn
(det påståes, at nogen rige får flere børn, men det vises ikke rigtigt
med andet end postnumre og i Vallensbæk bor der rigtig rigtig mange
muhamedanere. Der bor heller ikke så få i Dragør. Det efterlader
Hørsholm som en enlig svale. Og hvis der er noget Hørsholm er - så er
det atypisk.

Så når jeg ser på tallene og endda på postnumrene, så ser jeg præcis det
billede, Jesper tegner. Altså ikke Jesper-fremtidsforsker, der efter min
mening ikke har gjort sit arbejde særlig godt eller har beskyttet sin
akademiske karriere med de politisk korrekte briller; men den Jesper som
startede tråden og som Peter blev så vred på.

Fra : Mogens

Dato : 20-02-05 21:49

> [...]
etniske
> Danskere, javel ja.
> Og det vil jeg så gerne have at du dokumenterer!

Jeg ved ikke hvad du indtager til hverdag , men det er i hvert fald noget
som du ikke har styr på .

M.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-02-05 22:00

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> etniske

> Jeg ved ikke hvad du indtager til hverdag , men det er i hvert fald noget
> som du ikke har styr på .

Kaffe vand/mælk, til tider lidt sodavand og fast føde, og, desværre
cigaretter.
Men:
Proof me wrong!

Allan Riise

Fra : Mogens

Dato : 20-02-05 22:18

> " Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Kaffe vand/mælk, til tider lidt sodavand og fast føde, og, desværre
> [...]

Ja jeg tænkte det nok . For meget nikotin blandet med koffein , det kan kun
gi´ abstinenser en gang imellem.

M.

Fra : Joakim von And

Dato : 21-02-05 17:53

> [...]
>
> Han skriver ikke, at der ikke fødes mange børn af det lille antal
> velstillede i Hørsholm. Jesper peger på, at muhamedanere i Danmark føder

Det har bare ikke en hujende fis med undersøgelsen at gøre - emnet i denne
tråd.

>Og det at der er blevet flere af dem (dem i den
> fødedygtige alder, der får deres børn i Danmark) i den ti-års periode,
> der her tales om.

Næh, det påviser lille sorte Jesper på ingen måde med sine tal.

> Så medmindre du vil afvise, der fødes flere børn blandt muhamedanere i
> Danmark end blandt danskerne, så er der ikke rigtig noget alvorligt at
> kritisere Jesper for i det indlæg.

Der er intet som helst i de angivne tal, der understøtter en anden
tolkning af undersøgelsens konklusion. Det må vel betegnes som
kritisabelt.

Og det udleder du på baggrund af?

JvA