Tja, det var så det...
Fra : Gukker

Dato : 18-02-05 20:20

Det har været interessant at deltage i denne gruppe - jeg er blevet klogere
på en hel masse ting og også overrasket over tonen herinde - det er ligesom
om man absolut SKAL tvinges til at give "råt for usødet" når man læser de
svar man af og til kan få.

Men jeg har også opdaget at det står lidt sløjt til med at dokumentere sine
påstande - jeg har forsøgt hver eneste gang at have dokumentation for, hvad
jeg har skrevet - et par opslag på Google har givet mig de muligheder som
alle har, og det viser sig også at de svar man får på den baggrund næsten
altid er mere sobre end de svar man får, når man blot postulerer noget.

Så en af vejene frem til en bedre debatkultur ser ud til at indeholde
elementer som dokumentation for sine påstande og en ordentlig tone - selv
over for modstandere.

Men alt i alt har mange behandlet mig udmærket, omend med en smule
irritation, når jeg ikke har været enig med dem. Men det er vel ganske
naturligt.

Per Erik Rønne har været pudsig med sine ønsker om at vende tilbage til den
gamle folkeskole - en så nostalgisk opfattelse er det ikke tit man møder,
undtagen i ultra-konservative kredse hos folk, der ikke kan vænne sig til at
tiden har forandret sig.
Hans sidste udfald mod mig er præget af megen mystik - og selvom han
forsvarer DF vil han ikke rigtig indrømme at han støtter det parti - men det
må han jo selv om.

Jesper og Jim virker som om de er i familie med hinanden - de har ikke helt
styr på dokumentationen og holdningerne og de bliver tit sat til vægs - det
er egentlig synd - de ser jo ud til faktisk at have nogle holdninger, omend
disse holdninger er lidt bastante og også minder lidt om en ultrakonservativ
opfattelse af verden.

G.B. virker blot som en provokatør - hans udfald er hverken begavede eller
imødekommende - for slet ikke at tale om gennemtænkte.

Kim2000 virker som en, der har styr på tingene inden for sin branche - det
er lidt mærkværdigt at se, at andre har vældig travlt med at definere den
uden at have den fornødne viden om tingene.

Christian R. Larsen virker meget kompetent på det økomiske område.

Knud Larsen virker som lidt af en sur person, men det er sikkert forkert.

Peter K. Nielsen ser ud til at have tænkt meget over de ting, han siger -og
hans forargelse over tingenes tilstand virker ægte.

Der er en masse, jeg ikke har kommenteret på, men det er dem, jeg har bidt
mest mærke i, som jeg kommenterer her.

I må have det godt allesammen - det er ikke sandsynligt at jeg vender
tilbage, for jeg kan godt se at man skal være bedre til at udslynge
skældsord og ironiske bemærkninger end jeg er i stand til - så jeg tror at
jeg følger med fra sidelinien -jeg kan godt mærke på mig selv at jeg let kan
ende med at blive som de bedste herinde hvad angår sårende og dumme
bemærkninger -og den risiko vil jeg ikke løbe. Det klarer de fleste også
meget bedre selv end via min indblanding.

Men tak til alle - det har været interessant!

Gukker

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-05 21:19

On Fri, 18 Feb 2005 20:20:04 +0100, "Gukker"
<detkuduliatvide@mennej.invalid> wrote:

>bla...bla....
>
>Men tak til alle - det har været interessant!

Melodrama hører vist til i news:dk.kultur film

På vejen ud kunne du passende besøge http://www.kinagrill.dk

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 18-02-05 21:57

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev:

>Melodrama hører vist til i news:dk.kultur film
>
>På vejen ud kunne du passende besøge http://www.kinagrill.dk

Efter i længere tid at have været fraværende, tillod jeg mig at
læse denne gruppe igen, og hvad ser jeg? Endnu en karl smart, der
forsøger at trække debatniveauet ned under gulvbrædderne. Med grov
ironi svarer du en ny der blot tillader sig at give udtryk for
hvad vedkommende føler ved at deltage i denne gruppe. Jeg forstår
ham eller hende udmærket.

Jeg ser i en anden tråd at du følger op på det ved at skrive noget
om et hadefuldt indlæg - ærlig talt - jeg kan ikke se et eneste
sted, at Gukker er hadefuld - du må have en ualmindelig dårlig
dag, siden du kan finde at hans (idet jeg går ud fra at det er en
han) sobre gennemgang af Nyrup-sagen og med ordentlige
henvisninger til kilder, er et udtryk for had mod folk, der ikke
deler hans politiske overbevisning. Ikke et eneste indlæg viser
noget om had til andre -tværtimod skriver han både sobert og
velargumenteret. Men du er måske slet ikke i stand til at læse
indenad? Må jeg gætte på at du er en af de funktionelle
analfabeter, der ofte henvises til.

Det er vist på tide at du kommer i menneskehænder- hidtil har du
klaret frisag ved dine udfald fordi ingen her åbenbart gider at
give dig svar på tiltale - og det kan der sikkert være en god
mening i - man skulle tro at du og G.B. er en og samme person, for
man skal da være ualmindelig afstumpet for at se at Gukker er
hadefuld i sine indlæg -tværtimod.

Gør os en tjeneste: husk at tage din aftenmedicin.

--
ahw

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-05 00:02

On 18 Feb 2005 20:57:05 GMT, Arne Hertzsprung Wilstrup
<ahw@7VU28ahw.dk> (slet 7VU28) wrote:

> [...]
>ironi svarer du en ny der blot tillader sig at give udtryk for
>hvad vedkommende føler ved at deltage i denne gruppe. Jeg forstår

Du har da vist ikke været ret længe på usenet.
Man lærer efterhånden at trække på enten skuldrene eller smilebåndet
af diverse storslåede melodramatiske exits.

>Gør os en tjeneste: husk at tage din aftenmedicin.

Du var ikke længe om selv at bekende kulør som en troll, en
provokatør, og en person der finder det ganske fint at gå efter manden
i stedet for bolden.

*Plonk* - Den dobbeltmoral gider jeg ikke spilde min tid på

Fra : G.B.

Dato : 19-02-05 03:23

Alex Linaa <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Du har da vist ikke været ret længe på usenet.

Jo, han har.

> Man lærer efterhånden at trække på enten skuldrene eller smilebåndet
> af diverse storslåede melodramatiske exits.

- som AHW selv er ekspert i - han overstråler såmænd både Goethe og
oehlenschlaeger i melodrama.

> Du var ikke længe om selv at bekende kulør som en troll, en
> provokatør, og en person der finder det ganske fint at gå efter manden
> i stedet for bolden.

LOL!

> *Plonk* - Den dobbeltmoral gider jeg ikke spilde min tid på

ROTFL!

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 19-02-05 09:45

> [...]
>bekende kulør som en troll, en
>provokatør, og en person der
>finder det ganske fint at gå efter manden

1.Det er ikke korrekt at jeg ikke har været længe på usenet -
faktisk har jeg været med i flere år, så jeg kender mine lus på
travet!

2. Hvis du tillader dig at læse tingene igennem, så vil du kunne
konstatere at Gukker på intet tidspunkt er uforskammet eller grov
sådan som du er det. Og der er intet had fra hans side - det er
noget, du i din sygelige fantasi udtænker.

3. Nu ville jeg under normale omstændigheder blot have overset
dig - for du bidrager mindre til tingene end selv G.B. gør det -og
det siger ikke så lidt, men jeg synes at det var på tide at du
blev sat på plads.

4. Du kan "plonke" mig lige så tosset du vil - hvis jeg gad, ville
jeg kunne sikre mig at du læste mine indlæg alligevel, men hvordan
vil jeg da ikke røbe for dig. Det er dog pudsigt at når du møder
kvalificeret modstand bliver du rigtig sur - det viser at du er
ret ny i gårde i dette forum. Men du skulle tage og lære at læse
tråde - indlægget med aftenmedicinen har jeg skrevet - ikke Gukker.

5. At plonke folk med ordene: " det er dobbeltmoral" o.lign.
viser jo at du ikke kan tåle din egen medicin, at din exit er
omend mere dramatisk end du tillægger Gukker.
Det er lige før man savner G.B. - og tro mig - det skal der noget
til, for han er dog en forfærdelig hykler, men ikke nær så slem
på det område som dig (blot på andre områder).

Nå, det var det! -forresten - fik du taget din aftenmedicin?

--
ahw

Fra : Croc®

Dato : 19-02-05 01:54

> [...]

>bemærkninger -og den risiko vil jeg ikke løbe. Det klarer de fleste også
>meget bedre selv end via min indblanding.

Det var da ærgerligt, men også helt i tråd med det jeg advarede dig om
i starten.

Du er dog velkommen til at blive, for selv om man kan blive i humør
til den laveste fællesnævner, er det stadig muligt at debattere på
ordentlig vis med seriøse deltagere fra tid til anden.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 19-02-05 02:49

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
> til den laveste fællesnævner, er det stadig muligt at debattere på
> ordentlig vis med seriøse deltagere fra tid til anden.

Hvem har fortalt dig det?

Tim

Fra : Croc®

Dato : 19-02-05 11:52

On Sat, 19 Feb 2005 02:49:12 +0100, "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote:

>Hvem har fortalt dig det?

Ikke dig Tim ikke dig.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 19-02-05 12:49

> Ikke dig Tim ikke dig.

Ok... ja nogen må det jo være.

Tim

Fra : Neil Southwood

Dato : 19-02-05 03:22

In news:42163fe7$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Gukker <detkuduliatvide@mennej.invalid> typed:
> [...]
> det er ligesom om man absolut SKAL tvinges til at give "råt for
> usødet" når man læser de svar man af og til kan få.

Det var synd. Der er brug for mange flere som er interesserede i at
debattere på en rimelig måde.

For mit eget vedkommende har det hjulpet svært, at jeg er begyndt at blokere
de værste fjolser. Det svarer lidt til virkeligheden hvor man jo heller ikke
omgås alle. Hr. Linaa er netop kommet i det rette selskab.

--
Neil Southwood

Fra : G.B.

Dato : 19-02-05 03:38

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> skrev i meddelelsen

> jo heller ikke omgås alle. Hr. Linaa er netop kommet i det rette
> selskab.

Det ender med, at du sidder og diskuterer med dig selv.

Fra : Allan Riise

Dato : 19-02-05 09:21

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det ender med, at du sidder og diskuterer med dig selv.

Skrevet af hr. Overplonker Himself!

Allan Riise

Fra : Georgs gode gamle ve~

Dato : 19-02-05 11:36

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Skrevet af hr. Overplonker Himself!

Ja det var dagens bedste.

ROTFLOL *GGGG* ))))))))

--
Georgs gode gamle ven (som skifter lidt rundt på ID til glæde for gode gamle
onkel Georg (med sin 12-års Whiskey)

Fra : Jim

Dato : 19-02-05 14:46

"Georgs gode gamle ven" <gb@snotroev.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Georgs gode gamle ven (som skifter lidt rundt på ID til glæde for gode
> gamle onkel Georg (med sin 12-års Whiskey)

Jamen Kim dog, jeg vidste ikke, at du havde fået en rolle i Rema 1000
reklamen.
Tænk at du kunne få rollen som Gotfred.
Når man tænker nærmere over det, så siger man; nå ja..selvfølgelig.

J.

Fra : Neil Southwood

Dato : 19-02-05 18:48

In news:4216a66d$0$242$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
G.B. <nonono@nospam.invalid> typed:
> "Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det ender med, at du sidder og diskuterer med dig selv.

Hvem ved. Jeg demonstrerer ikke med højlydte plonk, men sorterer foreløbig
dem fra der er tossede nok til at svare BW. Det virker fortræffeligt.

--
Neil Southwood