Tomme Henriettes 15 minutters berømmelse
Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-05 11:42

Ægtemanden Erik Skov Pedersen skylder hun alt mht politisk karriere, siges
det. Han er spindoktor- og korridor-politik geni og har fået hende frem i
partiet - hun er jo sexet, og smådum - begge dele er vigtig forudsætning

Man kan godt lide ufarlige nuller i toppositioner - det giver kontrol.

Folk får tillid til systemet når de kan identificere sig med lederne, derved
at de er lige så smådumme og småsvindlende, materialistiske og kortsynede,
som gennemsnitsborgeren. Det viste Henriette at hun var, og det opleves som
en charme jvf følgende

"Hemmeligheden bag demagogens succes er at lade, som om han er lige så
indskrænket som sine tilhørere, for at få folk til at tro, at de er lige
intelligente som ham". Karl Kraus

"Den, som indtager forreste plads, spiller sjældent hovedrollen. Johann
Wolfgang Von Goethe

" Lade folket tro, det regerer, og det vil lade sig regere.
William Penn

MorgenTV2 bringer psykologi og ægteskabs ekspert, der fastslår at skilsmisse
er sikker - men EB citerer HK for at "Det ville værr råddent at gå fra en
der er langt nede". Sådan gøres politik til ligegyldigheder. Og selvføglelig
er det hele planlagt længe forud som langsigtet regeringsgavnlig imagepleje

Selvfølgelig er der bæredygtig venskab mellem de to - og de har nu 1,9 mio
ministerpension at dele plud folketingshyse som hun også skylder ham for
hans tænken for hende

Iøvrigt er der mange kvinder der tænder mere på os huld-er-bedre-end-guld
sværvægteree end på magre munkemarxister.

Og selvfølgelig kan han gøre hende minister igen, hvis tilfældet er
gunstigt - er da sødere end den talende kavalergang.

Fra : andropov

Dato : 17-02-05 12:33

> [...]
>partiet - hun er jo sexet,
> og smådum - begge dele er vigtig forudsætning

Ja, det er ihvertfald smådumt at hun har ladet ham styre deres fælles
økonomi så længe selv om han de sidste 10 år har bevist at han ikke
har en snus forstand på penge eller drive forretning.

Mon ikke hun havde klaret sig som pinupminister alligevel.
Det er trods alt ikke en af de tunge ministerposter hun havde.
Erik Skov Pedersen skulle nok blot have en ny kone efter at den
forrige havde indset at han var et økonomisk fjols.
Henriette var så lige en sådan kvinde som passede i pengeumuliusets
kram. Da han frit kan styre deres økonomi.

>Man kan godt lide ufarlige nuller i toppositioner - det giver kontrol.

Jeg ved ikke hvor dygtig hun er. Spørgsmålet er om hun har haft en
ministerpost hvor det er muligt at vise det. Dog kan nævnes at Pia
Kjærsgård mener at Henriette stort set intet har udrettet.

>Selvfølgelig er der bæredygtig venskab mellem de to - og de har nu 1,9 mio
>ministerpension at dele plud folketingshyse som hun også skylder ham for
>hans tænken for hende

Jeg tror såmænd ikke hun skylder ham meget. Tværtimod...

Men hun kommer ikke til at miste det helt store beløb på grund af god
ministerpension oven i lønnen som menigt folketingsmedlem og hvem ved
måske bliver hun minster igen på et senere tidspunkt. Fogh lykkedes
det jo endda at blive statsminister på trods af lignende forhold.

>Iøvrigt er der mange kvinder der tænder mere på os huld-er-bedre-end-guld
>sværvægteree end på magre munkemarxister.

Ja, det beviser Henriette Kjær ihvertfald. Men manden er jo ikke
særlig god til økonomi som plejer at være det tiltrækkende for kvinder
som bekendt gifter sig opad.

>Og selvfølgelig kan han gøre hende minister igen, hvis tilfældet er
>gunstigt - er da sødere end den talende kavalergang.

Jo hun er nok at foretrække hvad det angår. Dog kan hun også have et
heftigt temperament læser man.