Gode godbidder til træning??.
Fra : L.Funch.

Dato : 26-05-01 23:55

Hej NG.

Har været til dyrlæge idag med Anton (vores Labrador som er 7 måneder), han
har en ordentlig gang dierá, efter at jeg har brugt pølser som godbidder.

Dyrlægen siger så at det er pølsernes skyld fordi der er svinefedt i, det
kan hunden ikke fordøje og ender så som en bombe i tyktarmen.

Mit spørgsmål er så, er der visse typer pølser man godt må bruge, eller har
i en helt anden type godbidder man kan bruge?? (som bare er guf guf)

Førhen har jeg brugt det tørfoder (Eukenuba), som han får til sine normale
måltider. Men det er ikke rigtig godt nok mere.

Mvh.
L.Funch & Anton!

Fra : Pia

Dato : 27-05-01 09:51

Max elsker OST. Der er også nogen der køber lever og skærer i små bidder og
tørrer dem i ovnen ved lav varme i lang tid.

:Pia

Fra : Tina Sylvester Gusta~

Dato : 27-05-01 18:47

Hej

Jeg brugte næsten altid lever i små terninger tørret i ovnen når vi skulle
noget specielt ellers kattemad, som også er i små "mundrette" stykker....

Tina

Fra : Lina Kugge

Dato : 27-05-01 10:24

Har du prøvet med kyllinge/kalkunpølser? Tror at fedtindholdet er lavere i
dem.

Lina
--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Ann Pettersson

Dato : 27-05-01 11:08

L.Funch. <l.funch@post.tele.dk> skrev i news:9epc05$fs3$1@sunsite.dk...

> Dyrlægen siger så at det er pølsernes skyld fordi der er svinefedt i, det
> kan hunden ikke fordøje og ender så som en bombe i tyktarmen.

Det her høres veldig merkelig ut. Hunder fordøyer fett veldig godt, opp i
mot 100 % uavhengig av hvilken type fett det er. Harskt fett kan derimot gi
diare, og jo mer umettet fettet er jo lettere harskner det. Din hund har vel
ikke pankreasinsuffisiens? Hunder med svikt i bukspyttkjertelen kan ikke
fordøye, eller fordøyer fett dårlig.

AnnP

Fra : L.Funch.

Dato : 27-05-01 11:54

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 27-05-01 12:09

men jeg har nu mest lyst til at gå helt væk fra pølser, da
> jeg næsten ikke nænner at se vuffer med sådan en mave igen. (hvis det altså
> af en eller anden årsag skulle ske igen)

<> har du mon overvejet kyllingekød i tern ... det er mine to allergihunde enormt glade for ....
MVH Ami

Fra : Ann K.

Dato : 27-05-01 19:24

Hejsa.
Tør næsten ikke sige det, men alligevel... Brugsen har lige haft tilbud på
roast-beef, og vi har da købt rigeligt ind, så der, foruden en go' middag
til de tobenede, også er nok til en kræsen lille sheltiedame
Til Sif bruger vi tørret lever (eller bare kogt), bananer!, tørret rugbrød
(også godt til Dise!), fiskefrikadeller... Nej jeg giiiider ikke skrive hele
listen - Sif er et lab-x, så hun er faktisk altædende
Frolic forsøger vi at undgå... de er fedende!!!! Og Sif er
steriliseret......

Mvh Ann

Fra : Fru Bufas

Dato : 27-05-01 13:19

"L.Funch." <l.funch@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Mit spørgsmål er så, er der visse typer pølser man godt må bruge, eller
har
> i en helt anden type godbidder man kan bruge?? (som bare er guf guf)

Hej !

Man kan jo oxo købe kyllinge eller kalkun pølser (jeg ved ikke om der er
svinefedt i) ellers tørret lever. Vi bruger oxo Frolic, og de jeg træner med
bruger dem oxo meget, da hundene er helt vilde med dem. Kallun (komave) er
oxo meget lækkert for hundene (knap så meget for os andre *G*)

Håber du kan bruge det...

Mange hilsner

Fru Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://hundelink.homepage.dk

Fra : Hybrid

Dato : 27-05-01 20:31

Jeg bruger kyllingepølser, skåret ud i tynde skiver og bagt i ovnen ca.
100ºc i ca 1 time, så hæver de til dobbelt størrelse!!! og er ikke fedtede
at have med til træning. Vigtigst af alt, så elsker de det.
Mvh Carina

Fra : Nanna Lise Vester

Dato : 28-05-01 08:44

Fiskefrikadeller i tern er også godt
____________________
Nanna Lise Vester
Email: nanna@redningshund.dk
http://www.redningshund.dk

Fra : Gæst i Post & Tele M~

Dato : 29-05-01 12:43

hej jeg har selv en lille hunde valp som får lever i små stykker den vil
gøre alt for at få fat i dem
prøv det

hunde hilsen

Fra : Pernille Lauridsen

Dato : 29-05-01 20:57

Husk lige at check hunden inde, hvad den kan li'. Surt at stå til træning og
ha' de forkerte godbidder.
Første gang jeg skulle udstille min rottweiler, havde jeg selvfølgelig læst
"Min hund skal på udstilling" grundigt. Og der står at oxo det med lever.
Man skulle tage lever, skærer i små stykker og tørrer i ovnen.
Jeg kan personligt ikke fordrage lever, men gik troligt ned i Brugsen og
købte 2 kg lever på tilbud. Der hjemme gik jeg så igang med tilberedningen.
Og skulle selvfølgelig lige forkæle hunden med en bid. Rocco, der ellers er
alt ædende, spyttede de tørrede stykker ud, med alle tegn på væmmelse. Og
hverken kogt, tørret eller stegt lever, falder i Herrens smag*GGG*
Men leverpostej æder han med stor fornøjelse.
--
Venlig hilsen Praxis©

Fra : L.Funch.

Dato : 31-05-01 17:20

Så har vi købt noget lever, hvor længe skal det have i ovnen og hvor længe
kan det holde sig??

Mange tak for alle de gode forslag!

Mvh.
L.Funch

Fra : Ann K.

Dato : 31-05-01 21:19

Hejsa.
Opskrift på tørret lever:
En hel svinelever skæres i skiver på ca 2 cm's tykkelse - koges i rigeligt
vand i ca 1 time - tages op og køler lidt af - skæres i stykker á ca 2x2 cm
og bredes ud på bagepapir/bageplader - sættes i ovnen ca 100 grader i ca 3
timer...
Hele huset udluftes godt og grundigt i samme tidsrum... Det _stinker_ nemlig
at koge leveren *sss*
Holdbarhed ca 2 måneder, hvis leverstykkerne er rigtig tørret... men dét når
man jo alligevel ikke at finde ud af... guffet er jo lavet for at blive
spist Og Anton er jo en labrador = et ægte "madøre"... ikke sandt??
I kan også sagtens tørre lyst rugbrød i tern... og så veksle mellem lever og
brød som guf...

Mvh Ann

Fra : Lene & Bjarne

Dato : 30-05-01 21:40

Hej.

Vi har en dejlig lab-krydsning, som jo er kendt for at være altædende. Da
jeg gik til hundetræning med hende blev vi også opfordret til at give hende
godbidder for hver gode indsats fra hendes side, men jeg synes alligevel at
de godbidder man køber er for dyre, så da vi alligevel havde tørt rugbrød
(knækbrødstørt) til vores hest, brugte/bruger vi dem til vores hund også, og
hun nyder hvert enkelt lille stykke.
Håber du kan bruge det til noget. Jeg synes ihvert fald at skal man først
købe pølse, lever eller roastbeef til sin hund, hvad kan vi mennesker så
forlange til middag?!

Fra : Ann K.

Dato : 31-05-01 21:43

Hejsa.

Lene skrev:
>Jeg synes ihvert fald at skal man først
købe pølse, lever eller roastbeef til sin hund, hvad kan vi mennesker så
forlange til middag?!
<> Hi, hi, dén må så være møntet på mig?!
Man kan tydeligt forstå at du har et lab-x = ingen problemer med at finde
noget at hælde i gabet på vovse, når den er dygtiiiiiii....
Hvad angår vores lab-x Sif er det nemlig ikke svært at finde guf... det
eneste hun ikke vil spise er kogte kartofler og rå gulerødder... alt andet
glider ned med velbehag (NB, gælder også citron og rå løg!)
Med vores sheltie er det dog noget helt andet... mad og guf er ikke
væsentlige for hende... for det meste er hun komplet ligeglad, med mindre
der da står en anden hund, der gerne vil snuppe guffet...
Derfor har vi eksperimenteret meget for at finde den helt rette
belønning/guf, som kan bruges i de situationer, hvor vovse virkelig trænger
til positiv forstærkning (fx. indlæring af ikke at jage cykler, joggere,
biler osv)...
Desværre har "kanon-guffet" så vist sig at være Roast-beef (første gang
forsøgt, da vi efter en barnedåb hjembragte diverse stykker kød, der havde
stået for længe i varme og cigaretrøg).... Og egentlig er det ikke så meget
dyrere end fx tørret lever - når altså blot man sørger for at købe kødet hos
en halal-slagter (Stop - jeg giiiider ikke den diskussion!)
Under alle omstændigheder er det hjemmelavede guf i længden både billigere
og sundere end de man i dyre domme kan købe færdigfabrikeret....

Mvh Ann - der nyder nu at få roast-beef ca én gang om måneden...

Fra : L.Funch.

Dato : 02-06-01 22:12

Hejsa!

Så har Anton og jeg været til hundetræning idag, med ovnstegt
lever.........og DET var bare sagen, jeg kunne næsten få ham til at flyve!

Og nu er hans mave også gået 100% iorden, så nu er min lille "blomst" igen i
topform.

Mvh.
L.Funch.