Danske piger og udlændinge
Fra : Thomas

Dato : 28-04-05 14:18

Forleden sad jeg på en sandwichbar og hørte tre danske piger snakke
sammen om deres kærester.

En af dem kom åbenbart sammen med en sort, og hun fortalte vidt og
bredt med mange detaljer om hvor voldelig denne sorte fyr var.

Blandt andet havde han nytårsaften tævet hende sønder og sammen i et
busskur efter de havde forladt et diskotek, hvor de var til fest.

De to andre piger snakkede deltagende med hende, men det var tydeligt,
at de ikke forstod, hvorfor hun dog ikke bare forlod sin voldelige
kæreste.

"Men jeg elsker ham jo" sagde hun, og så egentlig ud til at mene det.

Som vi sagde i gamle dage, så er jeg ikke racist, og der er også mange
danske mænd, der banker deres koner og kærester, men de sortes meget
primitive machofacon har jeg altså svært ved at forstå endsige
acceptere.

Andre vil mene, at utrolig mange kvinder gerne vil have primitive
mænd, der behandler dem usselt, mens de selv afskyer bløde, danske
mænd, der behandler hende som en gudinde.

Som om, at man ved at være martyrinde er en rigtig kvinde.

Jeg lyttede opmærksomt på sandwichbaren og undrede mig.

VH

Thomas

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-04-05 14:46

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message

> Som vi sagde i gamle dage, så er jeg ikke racist,
Gu er du så. Mandens race har intet med hans voldelighed at gøre.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 14:54

> Gu er du så. Mandens race har intet med hans voldelighed at gøre.

Enig, det er rendyrket racisme.

Men man må på den anden side forholde sig til at mænds kvindesyn har en hel
del med den etniske/kulturelle baggrund at gøre, hvad enten vi kan lide det
eller ej.

/Alex

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-04-05 15:50

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message

> [...]
> hel
> del med den etniske/kulturelle baggrund at gøre, hvad enten vi kan lide

Ja, men netop i denne gruppe ser vi faktisk adskillige eksempler på, at de
mest mandschauvinistiske deltagere samtidig er de mest racistiske. Det er
vist det, man kalder dobbeltmoral - især når de bruger muslimernes kvindesyn
som "argument" for deres racisme.

Bemærk, at DF, der har utroligt travlt med at "beskytte" de "stakkels
undertrykte" muslimske kvinder, samtidig konsekvent tager afstand fra enhver
form for feminisme, stemte imod ophævelse af revselsesret etc.

Hermed være ikke sagt, at vi ikke skal hjælpe de mange muslimske kvinder,
der vitterligt blver undertrykt, DF er bare ikke lige de rette til at råbe
op om det.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 15:57

On Thu, 28 Apr 2005 16:49:45 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
>vist det, man kalder dobbeltmoral - især når de bruger muslimernes kvindesyn

Enig. Det har ikke en pind med race at gøre, kun med opvækst.
Hvis jeg var opvokset i Afghanistan ville jeg også have "arvet" et
andet syn på mangt og meget, end jeg har fået ved at vokse op i
Danmark.
Problemet er blot, at når man drister sig til at mene at Islam er en
syg undertrykkende religion, som omklamrer de lande og mennesker der
lever med den, så bliver man straks skudt i skoene at man er racist.

>Bemærk, at DF.....<klip>
Så så, Vadmand - Ingen politik, selv om det er en af dine kæpheste

/Alex

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-04-05 18:41

> [...]

> lever med den, så bliver man straks skudt i skoene at man er racist.

> Så så, Vadmand - Ingen politik, selv om det er en af dine kæpheste

Sjovt at du skriver dette lige efter, at du selv har væltet en gang politisk
bræk af dig.

Per V.

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 20:28

On Thu, 28 Apr 2005 19:41:05 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Sjovt at du skriver dette lige efter, at du selv har væltet en gang politisk
>bræk af dig.

Sjovt nok du ikke kan se forskellen på politik og religion, og bræk og
holdninger.
EOD fra min side, jeg gider ikke spilde min tid på enøjede
dogmatikere.

Fra : Per Vadmand

Dato : 28-04-05 23:03

> Sjovt nok du ikke kan se forskellen på politik og religion, og bræk og
> holdninger.
> EOD fra min side, jeg gider ikke spilde min tid på enøjede
> dogmatikere.

Det gør jeg heller ikke.

Per V.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 30-04-05 10:09

> [...]
> der vitterligt blver undertrykt, DF er bare ikke lige de rette til at råbe

I så fald ser det sort ud for de muhamedanske kvinder, da DF mig bekendt er
det eneste parti der overhovedet nævner dem.
Men hvis en DFer ser en muslim falde på gaden, skal han/hun så vente til der
kommer en antiracist til stedet .En politisk holdning er aldrig en
forhindring for at kunne kritisere deres modpart. Kommunister og
venstreorienterede har foreks altid kritiseret den yderste højrefløj for at
udrydde deres venstreorienterede modstandere. Skulle det så være umoralsk at
foreks Johnni hansen påpeger det folkemord der er begået af hans
kommunistiske modstandere.

Fra : Per Vadmand

Dato : 30-04-05 13:45

"Poul Nielsen" <br@get2net.dk> wrote in message

> I så fald ser det sort ud for de muhamedanske kvinder, da DF mig bekendt
> er
> det eneste parti der overhovedet nævner dem.

Vrøvl.

> [...]
> at
> foreks Johnni hansen påpeger det folkemord der er begået af hans

Hvad i alverden har alt det med denne diskussion at gøre?

Per V.

Fra : Jens B

Dato : 30-04-05 17:08

Poul Nielsen wrote:
> [...]
> modstandere. Skulle det så være umoralsk at foreks Johnni hansen
> påpeger det folkemord der er begået af hans kommunistiske modstandere.

Hvad betyder "foreks".

Fra : Lars (ArthurDent)

Dato : 30-04-05 09:49

On Thu, 28 Apr 2005 15:46:18 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message

>Gu er du så. Mandens race har intet med hans voldelighed at gøre.

Du citerer hans indlæg som en vis mand læser Biblen, og tager en
sætning ud af sammenhængen.

Lars

--
www.tomtompoi.dk - Danmarks hyggeligste forum for navigationsfreaks.
Over 100 gratis POIer, og INGEN begrænsninger på download.

Fra : Zeki

Dato : 28-04-05 18:25

Din overskrift burde have heddet "Piger og voldelige mænd."

Men følgende er jo typisk, ja nærmest et klassisk eksempel:

> "Men jeg elsker ham jo" sagde hun, og så egentlig ud til at mene det.
(...)
> Andre vil mene, at utrolig mange kvinder gerne vil have primitive
> mænd, der behandler dem usselt, mens de selv afskyer bløde, danske
> mænd, der behandler hende som en gudinde.

Nej. Kvinder vil generelt ikke have primitive voldlige mænd. Men de er først
og fremmest tiltrukket af styrke/magt/dominans. Blødhed er fint nok, hvis
det kommer oveni, men en mand hvis karakter ene og alene er at han er "blød"
bliver ofte siet fra. Udtrykket "nice guys finish last" eksisterer skam for
en grund.

Det pudsige er, at veninderne stort set altid kommer med "så forlad ham
dog"-kommentarer. Hvorefter de selv dropper den ene fyr efter den anden
fordi de er "kedelige hundehvalpe." Man ser det igen og igen: "Jamen, jeg
burde jo være vild med ham. På papiret er han jo sådan en fyr jeg drømmer
om. Han er sød og kan tale om sine følelser og gør alt for mig", hvorefter
de farer tilbage til den fyr de droppede tidligere, fordi at han var for
dominerende og behandlede dem usselt.

Mvh
zeki

Fra : Mette

Dato : 28-04-05 20:18

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de farer tilbage til den fyr de droppede tidligere, fordi at han var for

Ja, suk. Der er noget der tyder på, at mange kvinder hellere vil være sammen
med ham, der giver dem hjerte-smerte end ham, de ved hvor de har.
Men de har bare ikke opdaget, at der også er noget midt i mellem.
Det er jo ikke et enten-eller: enten den voldelige eller den søde.

Fra : Zeki

Dato : 28-04-05 20:27

> [...]
> Men de har bare ikke opdaget, at der også er noget midt i mellem.
> Det er jo ikke et enten-eller: enten den voldelige eller den søde.

Nej, bestemt ikke. De skal blot finde én der "hviler i sig selv"

Fra : nusle nuslesen

Dato : 29-04-05 01:16

"Zeki" <zeki@[fjerndette]image.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> sammen
>
> Nej, bestemt ikke. De skal blot finde én der "hviler i sig selv"

Sådan én snupper jeg! - men hvor kan én sådan fås?

Jeg har set alle reklamerne igennem, men der stod intet om disse her mænd
under hverken udsalg eller lagersalg *GG*

mange hilsner

Fra : Per O.

Dato : 29-04-05 10:01

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har set alle reklamerne igennem, men der stod intet om disse her mænd
> under hverken udsalg eller lagersalg *GG*

Vi er blevet købt *S*

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : nusle nuslesen

Dato : 30-04-05 10:50

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Vi er blevet købt *S*

Ja, det må jo være sådan det er.

Man foretager et fejlkøb, og inden det når at gå op for én - blive der i
mellemtiden udsolgt af kvalitetsvarerne. Altså... ØØØØVVV!!!!

mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 30-04-05 11:04

nusle nuslesen wrote:
> Man foretager et fejlkøb, og inden det når at gå op for én - blive
> der i mellemtiden udsolgt af kvalitetsvarerne. Altså... ØØØØVVV!!!!

Nej nej, du skal bare kigge rigtig godt efter på hylderne. Man kan ind
imellem være heldig og finde luksusvaren placeret et helt andet sted end man
er vant til

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 30-04-05 11:26

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nej nej, du skal bare kigge rigtig godt efter på hylderne. Man kan ind
> imellem være heldig og finde luksusvaren placeret et helt andet sted end
> man er vant til

Måske ville jeg egentlig være bedre stillet, hvis jeg beder min veninde (som
i forvejen har gjort sig erfaring med at købe _kvalitetsvaren_) om at købe
én med hjem til mig. Jeg mener, selv efter 13 år er hendes model fuldt
funktionsdygtig og lever stadig op til hendes forventninger. Lidt ligesom at
få lavet en tilstandsrapport af en sagkyndig på et hus inden køb, ikk?

*hehe*

mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 30-04-05 11:51

nusle nuslesen wrote:
> [...]
> til hendes forventninger. Lidt ligesom at få lavet en
> tilstandsrapport af en sagkyndig på et hus inden køb, ikk?

Joh... men pas nu på. Det er jo ikke sikkert at din venindes krav til stand,
indretning og funktionalitet er de samme som dine

Nå, men så kan jeg næsten regne ud, at det ikke gik, med ham du ellers var
ret tilfreds med? :-/

Venligst Anita

Fra : Mette

Dato : 30-04-05 13:39

> nusle nuslesen wrote:

> Joh... men pas nu på. Det er jo ikke sikkert at din venindes krav til
stand,
> indretning og funktionalitet er de samme som dine

Lige mine ord. Jeg havde en laang liste over alle de funktioner, jeg
ønskede. Men jeg kom hjem med en helt anden model, som var langt mindre
besværlig at betjene og få til at virke, end de modeller, der var udstillet
i vinduet. Desuden har jeg veninder, der tog de modeller i vinduet, der blev
revet væk med det samme, men deres holdt op med at virke efter kort tid, de
kortsluttede og brugsmanualerne var skrevet på kinesisk. Til gengæld kører
min model stadigvæk upåklageligt, den er fuldstændigt pålidelige og der er
ingen lange og indviklede brugsmanualer. Jeg kunne ikke leve uden - den øger
min livskvalitet, og jeg er glad for, at jeg valgte modellen uden
"TILBUDSSKILT", men istedet for fik et kvalitetsprodukt, der kan meget mere
og nogle helt andre ting, end det jeg egentligt troede at jeg ville have

> Nå, men så kan jeg næsten regne ud, at det ikke gik, med ham du ellers var
> ret tilfreds med? :-/

Ja, det har jeg også tænkt på, Nusle?

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-05-05 04:35

"Mette" <Mette@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> mere
> og nogle helt andre ting, end det jeg egentligt troede at jeg ville

Sounds good to me!

> Ja, det har jeg også tænkt på, Nusle?

Ja, ja - livet er jo ikke sort/hvidt, og jeg er en besværlig kvinde

Jeg kunne simpelthen ikke, viste det sig, klare hans overpylrede/hysteriske
måde at være forælder på - havde knægten klemt fingeren i døren, skulle han
næste dag bæres ned til bilen. Og hans 10 årige søn var så hjælpeløs
(forældre er vel serviceorganer, ikk'?), at han ikke kunne skænke mælk op
selv.... og så kunne man ikke kl. 22.00 om aftenen snakke "voksensnak", for
så ville børnene blive kede af det, hvis de hørte det - hvortil jeg sagde:
"Så luk døren ind til din stue/soveværelse!"

Suuuk!

Det var slet ikke til at holde ud, og ovenstående er selvfølgelig kun et
udpluk af eksempler.

Nå, ja - og så kunne han ikke forstå, at jeg ikke følte dårlig samvittighed
over at svare en sms fra ham med, at jeg ville ringe om 20 min., da jeg var
midt i en mission i mit nye online pc-spil sammen med mine venner. I hans
verden blev det til "at han havde tabt til et pc-spil", og derfor ville han
ikke tale med mig overhovedet den aften *fniis*.

Det var alligevel for sjovt, og da jeg jo reagerede med ligegyldighed (det
passede mig fint, så kunne jeg spille uforstyrret færdig), og dagen efter
ikke var brødebetynget over at have bedt ham vente 20 min. - så blev han da
først rigtigt fornærmet. Dertil er jo kun at trække på skuldrene.

Selvfølgelig er det ikke uoverstigelige problemer, men når jeg f.eks. sagde,
at han skulle være opmærksom på, at hvis vores forhold udviklede sig - så
ville vi også komme til at opdrage på og præge hinandens børn, så mente han
bestemt, at det ikke var tilfældet og ikke ville blive det. Hvor naiv har
man lov at være (retorisk spørgsmål!). Jeg har allerede en steddatter, som
jeg har kendt i 18 år nu - det er dybt urealistisk at tro at man kan bo
sammen med børn uden at knytte sig til dem og blive aktive deltagere i deres
liv. Og hvis man har en holdning der diktere, at man ikke vil dette, så bør
man efter min mening ikke have lov at være i børns liv overhovedet.

Selvom jeg hersede lidt rundt med hans drenge, så kunne de rigtigt godt lide
mig og ville gerne "hænge fast hos mig" (sagde den lille på 7 år *S*) -
sikkert fordi jeg var "et rigtigt menneske" i deres verden, med holdninger
og med evnen til at sige til og fra, så de kunne mærke hvem jeg var. Hvis
reglen herhjemme er at børn skal lave noget fysisk, før de må stene foran
pc'eren - så gælder det også andres børn (inkl. en given partners). Det
havde drengene ingen problemer med, men det havde "pylre-far".

Tsk, tsk... Man skal også bære ud efter andre end lige sig selv her, for jeg
laver f.eks. maden, så bærer jeg sandelig ikke ud og skyller af også, når
der er et mylder af børn tilstede - de er nu engang ikke født uden arme og
ben, og jeg opdrager ikke børn til hjælpeløshed. Hvad kan jeg sige, mine
børn kunne da alle koge pasta og stege et stykke kød som 7-8 årige uden
problemer, og de har kunnet smøre madpakkerne fra de startede i skole (det
tager bare længere tid, og selvfølgelig skal de ikke gøre det hver dag - jeg
er jo ikke ond *GG*).

Fik desværre følelsen af, at han ønskede at jeg skulle være det serviceorgan
for ham, som han selv har valgt at være for sine børn - og... NO WAY !!!

Det definerende øjeblik var at han slog sin søn (en endefuld) - altså på den
ene side overdreven pylren/opvarten, og på den anden side fysisk
afstraffelse i (hysterisk?) afmagt.

Så han spurgte (da han kunne mærke jeg gik/var gået kold): "Er vi ved at
glide fra hinanden" og jeg svarede: "Det er allerede sket".

Hvad kan jeg sige - jeg vil vildt gerne have en mand i mit liv!

Men så skal han også være en mand, og han skal passe til mig!

Jeg ved godt, at jeg kunne udtrykke ovenstående mere diplomatisk - men det
gider jeg ikke lige i nat

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 01-05-05 08:11

> [...]

> så ville børnene blive kede af det, hvis de hørte det - hvortil jeg sagde:
> "Så luk døren ind til din stue/soveværelse!"

[Snip]

> Jeg ved godt, at jeg kunne udtrykke ovenstående mere diplomatisk - men det
> gider jeg ikke lige i nat

Åh Gud!! Du har min fulde sympati. Den person er jo ikke en mand. Hele hans
adfærd afspejler komplet usikkerhed over for sin egen rolle. For at føle sig
som en god far, overpylrer han sine børn, så han bliver "populær" - samtidig
med, at han er så usikker på sin autoritet, at han må slå dem i afmagt.
Derudover er han en savlende usikker idiot, når det gælder kvinder, når han
reagerer med barnargtig forsmåethed over at han må vente i 20 minutter. Vor
Herre Bevares!

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-05-05 15:48

> [...]

> han
> reagerer med barnargtig forsmåethed over at han må vente i 20 minutter.

Ja, det var sådan det tog sig ud for mig

Listen over "krav" til min potentielle partner bliver da også bare længere
og længere med årene, det er ganske farligt - set i det lys må jeg nok
erkende, at det der stereotype ævl (synes jeg som regel det er) med at
kvinder over 30 er alt for krævende og kræsne, det passer på mig

[Her lavede jeg så, midt i min brainstorm, en laaaang liste over hvad min
potentielle partner skal leve op til - meeen, hvad kan man dog bruge det
til. Mr. Right viser sig måske overhovedet ikke at passe på netop de områder
alligevel osv. osv.]

Men kort sagt:
Han skal i hvert fald som minimum have "cojones"! *fnis*

mange hilsner

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Cojones&defid=593322

Fra : Mette

Dato : 01-05-05 16:05

> [...]
> alligevel osv. osv.]
>
> Men kort sagt:
> Han skal i hvert fald som minimum have "cojones"! *fnis*

Ja! Og måske kan man endda koge listen ned til få enkle punkter. Og så kan
man ved undersøgende spørgsmål bore ned i vedkommende for at se, om han blot
fremstår sådan som du vil have en mand, eller om han virkeligt er sådan som
han siger, at han er.

Mine krav var kortfattet:
Intelligens et godt stykke over middel
Humor og selvironi
Familiemindet
Oprigtigt ønske om et rigtigt og fast parforhold
Ikke materialt overfladisk - vi kan også kalde det "nede på jorden"
Refleksiv
Ærlig og trofast (naturligvis)
God i sengen LOL
Lækker i mine øjne

Og efter at have mødt mænd, der var indstillede på parforhold, men som var
humorforladte, og charmerende mænd, der gik mere op i at se lækre ud og gå
i byen, og mænd der var så refleksive og intelligente, at jeg var ved at
falde i søvn, så mødte jeg faktisk én, der havde det hele. Og dét er et stk
quality man

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-05-05 16:37

> [...]

> i byen, og mænd der var så refleksive og intelligente, at jeg var ved at
> falde i søvn, så mødte jeg faktisk én, der havde det hele. Og dét er et

Åh, suuuk!

Misundelsens brød er stenhårdt

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-05-05 19:42

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

Kære Søs

Kender du Nis Petersens (tror jeg det er) digt?

"Se, no'n er jo skabt til at danse med
og no'n til at føde én sønner
og no'n til at strikke og lave en mad
og no'n til at be' ens bønner

Men finder du dydernes sum på ét bræt
Ja, så - ja, jeg ved de, for fanden -
tja, så kan du roligt belave dig på
at pigen er gift med en anden."

Det gælder sikkert også mænd.

Du kender vel også ordsproget: "Mænd over 30 er som offentlige toiletter -
enten er de optaget, eller også er de fulde af lort."

Og DET gælder garanteret også kvinder.

Kærlig og medfølende hilsen

Per V. (Der fandt miss Right for 39 år siden)

Fra : nusle nuslesen

Dato : 02-05-05 18:47

Hej,

> Kender du Nis Petersens (tror jeg det er) digt?

Nej, det gjorde jeg ikke - så tak fordi du delte det med mig.

Jeg elsker digt (og især de jeg kan forstå).

> Per V. (Der fandt miss Right for 39 år siden)

Det lyder vel nok dejligt

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-05-05 22:40

> Det lyder vel nok dejligt

Det dejligste er, at jeg har hende endnu. Jeg må jo uden at vide det have
gjort noget rigtigt

--
Per V.

P.S. Læs om min nye bog, "Manden der skrev breve" på
http://home0.inet.tele.dk/perve/skoenlitteratur.htm

Fra : andropov

Dato : 01-05-05 08:36

On Sun, 1 May 2005 05:35:28 +0200, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

> [...]
>næste dag bæres ned til bilen. Og hans 10 årige søn var så hjælpeløs
>(forældre er vel serviceorganer, ikk'?),

Sådan er det nok i mange familier.

> [...]
>så ville børnene blive kede af det, hvis de hørte det - hvortil jeg sagde:
>"Så luk døren ind til din stue/soveværelse!"

Børn kommer farende konstant og spørger efter det ene og det andet,
jeg kender det fra min søster børn.

> [...]
>verden blev det til "at han havde tabt til et pc-spil", og derfor ville han
>ikke tale med mig overhovedet den aften *fniis*.

Sådan er der nok også mange kvinder som bliver dødfornærmet hvis de er
nyforelsket.

> [...]
>ville vi også komme til at opdrage på og præge hinandens børn, så mente han
>bestemt, at det ikke var tilfældet og ikke ville blive det.

På en måde kan han lyde lidt kvindeagtig :) Det er nok typisk for en
del kvinder at manden endelig ikke må blande sig i opdragelsen af ens
egne børn. Men det kan jo ikke undgås når man bor sammen.

> [...]
>pc'eren - så gælder det også andres børn (inkl. en given partners). Det
>havde drengene ingen problemer med, men det havde "pylre-far".

Mange lader nok børnene gå ind til computeren som det passer dem. Jeg
kan forstå at du synes børnene skal lave noget praktisk ind imellem.
Det gør børn nok også i mange familier. Men der kan nok være en del
forskel på hvor meget. Min søsters piger laver indimellem mad selv.
Men det kan godt knibe lidt med oprydningen bagefter nogen gange :)

>Fik desværre følelsen af, at han ønskede at jeg skulle være det serviceorgan
>for ham, som han selv har valgt at være for sine børn - og... NO WAY !!!

Han var måske ikke til madlavning eller opvask :)

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-05-05 16:24

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Sådan er det nok i mange familier.

Det bliver det ikke bedre af.

> Børn kommer farende konstant og spørger efter det ene og det andet,
> jeg kender det fra min søster børn.

Og?

Ordet "nej" eksisterer, og det er muligt at melde ud, at nu er man ikke
længere til rådighed som "moar", men har sin egen tid, og det skal børnene
så respektere (bortset fra selvfølgelig hvis de er 0 år gamle, er ved at
blive kvalt i et kyllingeben eller brænde inde på værelset ).

At sætte grænser lærer faktisk børnene, at det er okay at de også sætter
grænser, og børn kan også have brug for at gå ind på værelset, lukke døren
og være sig selv. Når far/mor gør det, bliver det et acceptabelt "værktøj"
og mange større konflikter undgås, for selvom man f.eks. bor på alt for lidt
plads, har enhver i familien mulighed for at "trække stikket ud" og være sig
selv når der er behov for det.

Man skulle godt nok tro at nogle mennesker mener det er helt galt at sige
til et barn:
"Nej! Og det kan ikke diskuteres, og du skal ikke bruge mere af min tid lige
nu!"
eller:
"Er det meget vigtigt for dig, må du vente til jeg har tid og spørge igen -
lige nu agter jeg ikke engang at høre dig færdig, for som sagt dette er _min
tid_ og den skal du ikke forstyrre."

Det er også muligt, når et barn spørger: "Hvad snakker I om?" - at svare:
"Det kommer ikke dig ved, det er en sag mellem X og mig!"

Med andre ord, det er muligt at have et liv, også som forælder

Der er også hundeejere/katteejere/fugleejere der "ofrer" sig for deres
kæledyr, som nogle "ofrer" sig for deres børn - det finder jeg også helt
galt.

> Sådan er der nok også mange kvinder som bliver dødfornærmet hvis de er
> nyforelsket.

Hvis problem er det, fristes jeg til at spørge?

Hvis jeg går i knæ over at en jeg er forelsket i beder mig vente i 20 min.,
vil jeg ikke mene det er hans problem - jeg ville se på, hvorfor jeg selv
den dag var så "overfølsom" og "needy" at det betød så uforholdsmæssigt
meget i mit univers.

> På en måde kan han lyde lidt kvindeagtig :)

Fantastisk at høre det fra dig!!!

Du som ellers nok kan fremhæve at jeg kræver for meget af mænd *hehe*

> Det er nok typisk for en
> del kvinder at manden endelig ikke må blande sig i opdragelsen af ens
> egne børn. Men det kan jo ikke undgås når man bor sammen.

Selv for dig er det fuldstændigt indlysende, og du har ikke engang børn
selv.

> Mange lader nok børnene gå ind til computeren som det passer dem. Jeg
> kan forstå at du synes børnene skal lave noget praktisk ind imellem.

Absolut. Noget fornuftigt skal de tage sig til indimellem, og når de engang
flyver fra reden, skal de vide hvad livet også handler om.

> Det gør børn nok også i mange familier. Men der kan nok være en del
> forskel på hvor meget. Min søsters piger laver indimellem mad selv.
> Men det kan godt knibe lidt med oprydningen bagefter nogen gange :)

Det er helt forfærdeligt med børns svineri under madlavning, og der er kun
en ting at sige til det - de sviner mindre, hvis de ved, at de selv skal
rydde op

Men derfor sviner de nu meget alligevel.

> Han var måske ikke til madlavning eller opvask :)

Jo, det var han faktisk - det er jo en del af hele opvarter-konceptet.

mange hilsner

Fra : andropov

Dato : 01-05-05 19:47

On Sun, 1 May 2005 17:23:57 +0200, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

> [...]

>længere til rådighed som "moar", men har sin egen tid, og det skal børnene

Nu er det så ikke så slemt længere som det har været da børnene er
blevet større og lidt mere fornuftige.

> [...]
>plads, har enhver i familien mulighed for at "trække stikket ud" og være sig

Min svoger er lidt bedre til at give børnene besked om ovennævnte.

> [...]
>til et barn:
>"Nej! Og det kan ikke diskuteres, og du skal ikke bruge mere af min tid lige

Måske det har noget med kvalitetstid med børnene at gøre. Det er jo så
populært for tiden :)

>Det er også muligt, når et barn spørger: "Hvad snakker I om?" - at svare:
>"Det kommer ikke dig ved, det er en sag mellem X og mig!"

Det værste er hvis de bryder ind midt i man er ved at sige noget.

>Hvis problem er det, fristes jeg til at spørge?

Jeg synes også det er lidt overdrevent hvis den anden bliver sur blot
man ikke lige har tid i samme minut.

> [...]
>vil jeg ikke mene det er hans problem - jeg ville se på, hvorfor jeg selv
>den dag var så "overfølsom" og "needy" at det betød så uforholdsmæssigt

Jeg er nok sådan lidt af hvert.

>Du som ellers nok kan fremhæve at jeg kræver for meget af mænd *hehe*

Det er nok mere at jeg ville ikke gide selv at gå at være super
machoagtig hele tiden.

>Selv for dig er det fuldstændigt indlysende, og du har ikke engang børn
>selv.

Ja, ellers ville man nok ind imellem stå i nogle dumme situationer
hvor man ikke vidste hvordan man skulle håndtere situationen.

>Absolut. Noget fornuftigt skal de tage sig til indimellem, og når de engang
>flyver fra reden, skal de vide hvad livet også handler om.

Men nogle børn har så noget eftermiddagsjob hvor de lærer noget om
hvor pengene kommer fra.

>Det er helt forfærdeligt med børns svineri under madlavning, og der er kun
>en ting at sige til det - de sviner mindre, hvis de ved, at de selv skal
>rydde op

Men de synes det er spændende at lave en ret de finder på. Opvask
derimod er ikke så spændende.
Jeg selv bruger den samme gaffel og kniv og vasker op hver gang så er
der heller ikke så meget.

>Men derfor sviner de nu meget alligevel.

Det siger man også mænd gør :)

>Jo, det var han faktisk - det er jo en del af hele opvarter-konceptet.

Ok.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 03-05-05 21:33

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Min svoger er lidt bedre til at give børnene besked om ovennævnte.

Så er det jo godt, at din søster har ham.

> Jeg synes også det er lidt overdrevent hvis den anden bliver sur blot
> man ikke lige har tid i samme minut.

Yup.

> Men nogle børn har så noget eftermiddagsjob hvor de lærer noget om
> hvor pengene kommer fra.

Man skal være fyldt 13 år for at arbejde i erhvervslivet i DK - hvad laver
børnene indtil da? Ingenting?

> Det siger man også mænd gør :)

Kun så længe de slipper for selv at rydde det op

mange hilsner

Fra : andropov

Dato : 03-05-05 22:01

On Tue, 3 May 2005 22:33:10 +0200, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>Man skal være fyldt 13 år for at arbejde i erhvervslivet i DK - hvad laver
>børnene indtil da? Ingenting?

Det er vel også tidligt nok at begynde at arbejde..

Fra : Mette

Dato : 04-05-05 11:17

> Det er vel også tidligt nok at begynde at arbejde..

Jeg gik da med aviser og var fast barnepige, da jeg var 13...

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-05-05 15:50

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det er vel også tidligt nok at begynde at arbejde..

Hold nu fast i oprindelsen.

Det handlede om at børn hjælper eller ikke hjælper til derhjemme.

Jeg mener, at hvis børn vokser op i et "pligt-mæssigt" vakuum til de er 13
år, så er deres personlighed dannet og det uden at fornemmelsen for "pligt"
er indpodet overhovedet.

Et af mine mange argumenter for at det er direkte usundt for børn at vokse
op på den måde er, at de ikke lærer (som noget naturligt) at livet også
rummer kedelige opgaver. Jeg er helt sikker på at de teenagere du finder i
statistikkerne over unge som ønsker at begå selvmord pga. kærestesorger
eller at de ikke kom ind på den ønskede uddannelse - de har ikke lært dette.

Tingene hænger sjovt nok sammen.

mange hilsner

Fra : Ole Laursen

Dato : 06-05-05 14:44

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> writes:

> Jeg mener, at hvis børn vokser op i et "pligt-mæssigt" vakuum til de er 13
> år, så er deres personlighed dannet og det uden at fornemmelsen for "pligt"
> er indpodet overhovedet.

Jeg er vokset op i et pligtvakuum, i hvert fald hvad angår
husholdningsopgaver, og jeg er det mest pligtopfyldende menneske
blandt min jævnaldrende omgangskreds, tror jeg.

> [...]
> eller at de ikke kom ind på den ønskede uddannelse - de har ikke lært dette.

Blandt min omgangskreds synes jeg faktisk at de der er blevet sat til
at lave mest som børn, samtidig er de der værst at have med at gøre
professionelt fordi de skulker så meget som de overhovedet kan komme
til (her på Aalborg Universitet foregår det meste af uddannelsen som
gruppearbejde).

Jeg tror nu ikke sammenhængen er så simpel. Det har nok snarere noget
at gøre med karakterdannelsen i øvrigt.

Jeg har ikke selv børn endnu, men jeg har da bestemt tænkt mig at give
evt. fremtidige børn så meget fritid som muligt så de kan nyde deres
ungdom, lege med andre børn, spille spil, læse, fordybe sig i
fritidsinteresser osv. som man nu gør, ligesom jeg selv har kunnet
gøre.

Jeg kan dog godt sætte mig ind i hvis sagen stiller sig noget
anderledes som enlig forælder,

--
Ole Laursen
http://www.cs.aau.dk/~olau/

Fra : nusle nuslesen

Dato : 06-05-05 17:16

"Ole Laursen" <olau@cs.aau.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Jeg er vokset op i et pligtvakuum, i hvert fald hvad angår
> husholdningsopgaver, og jeg er det mest pligtopfyldende menneske
> blandt min jævnaldrende omgangskreds, tror jeg.

Jeg havde heller ingen pligter som barn.

> Jeg tror nu ikke sammenhængen er så simpel. Det har nok snarere noget
> at gøre med karakterdannelsen i øvrigt.

Det tror jeg også, men jeg ser det som en vigtig parameter - hvad børn
f.eks. ser hos deres forældre, altså hos deres rollemodeller, er også meget
vigtigt.

> [...]
> gøre.
>
> Jeg kan dog godt sætte mig ind i hvis sagen stiller sig noget

Det har ikke noget at gøre med at jeg er enlig, jeg har nøjagtig samme
holdning til det, når jeg er i et forhold.

Dit argument med at de skal have så meget fritid som muligt, har jeg hørt
før.

Til det er kun at sige, at hvis et barn skal gå hjem og sætte sin skoletaske
og tømme opvaskemaskinen - så er de 15 min. såmænd ikke det der ændrer
vilkårene. Hvis så det samme barn skal skylle af efter aftensmaden og om
morgenen redte sin egen seng, så er det min overbevisning at det hele kan
gøres på max. 1 time om dagen - tro mig, der er tid nok til at nyde deres
barndom/ungdom alligevel. Der går ingen skår af dem

Som min datter engang fortalte, hendes bedste veninde skulle have en
lillesøster og gik helt i spåner over det - veninden _hadede_ det lille
væsen inden det overhovedet havde set dagens lys... min datter mente at det
bl.a. kunne skyldes at hendes veninde ingen funktion havde i familien, ingen
savnede hende når hun var væk osv. (det passer selvfølgelig ikke, men sådan
så det ud i børnehøjde og sådan oplevede hendes veninde det åbenbart). Min
datter kom frem til at vi i hvert fald ville savne hende, og at hun aldrig
ville føle som hendes veninde, for hun vidste godt hvad hendes funktion
var - hun var nemlig den der hjalp mig mest med at lave mad, og så var hun
den der dækkede bord osv.

Børnelogik - hun følte sig uundværlig og vigtig, fordi hun havde en funktion
i familien.

Det syntes jeg var super-dejligt at høre, kan du nok forstå

Så jeg bilder mig foreløbig ind, at jeg gør noget rigtigt.

mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 01-05-05 11:24

nusle nuslesen wrote:
> [...]
>
> Så han spurgte (da han kunne mærke jeg gik/var gået kold): "Er vi ved
> at glide fra hinanden" og jeg svarede: "Det er allerede sket".

Det lyder til at være den helt rigtige beslutning du traf. Selvom det er så
trist når noget virker lovende og man så ender med at blive dybt skuffet.

> Hvad kan jeg sige - jeg vil vildt gerne have en mand i mit liv!

Og det er jeg sikker på at du nok skal få. Du er bare så tilpas unik, at
det tager tid at finde én, som kan passe sammen med din puslespilsbrik (nu
vi havde fat i analogierne).

> Men så skal han også være en mand, og han skal passe til mig!

Præcis.

> Jeg ved godt, at jeg kunne udtrykke ovenstående mere diplomatisk -
> men det gider jeg ikke lige i nat

Diplomati er vel kun et udtryk for at man ikke vil/tør sige tingene som de
er. Så det her var helt fint beskrevet efter min mening.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 01-05-05 16:35

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Det lyder til at være den helt rigtige beslutning du traf. Selvom det er
> så trist når noget virker lovende og man så ender med at blive dybt
> skuffet.

Sådan er det jo, og jeg blev derfor ikke ked af det - bare skuffet.

> Og det er jeg sikker på at du nok skal få. Du er bare så tilpas unik,
> at det tager tid at finde én, som kan passe sammen med din puslespilsbrik
> (nu vi havde fat i analogierne).

Selvfølgelig - men indrømmet, jeg bliver vist mere og mere vanskelig (sær og
individuel) med tiden. Sådan er det at være alene, man bliver mere "sat" i
sin måde at gøre tingene på og sin måde at anskue verden.

> Diplomati er vel kun et udtryk for at man ikke vil/tør sige tingene som de
> er. Så det her var helt fint beskrevet efter min mening.

Diplomati kan også være forståelsen af, at set gennem hans briller tager
virkeligheden sig jo unægteligt noget anderledes ud - og på den måde har vi
begge ret.

Han kunne jo fortælle sin side af sagen, og du/I ville synes at han havde
ret, og at jeg var en "værre én" - sådan er det jo også

mange hilsner

Fra : Anita

Dato : 01-05-05 21:18

nusle nuslesen wrote:
> Selvfølgelig - men indrømmet, jeg bliver vist mere og mere vanskelig
> (sær og individuel) med tiden. Sådan er det at være alene, man bliver
> mere "sat" i sin måde at gøre tingene på og sin måde at anskue verden.

Det er rigtigt. Det betyder at man må huske at være fleksibel - og primært
tage de kampe/diskussioner, der er vigtige for én, når man finder sig en
partner. Drop tandpastatuben - men gør kraftige indsigelser mod at slå børn.
For nu at tage et aktuelt eksempel.

> [...]
>
> Han kunne jo fortælle sin side af sagen, og du/I ville synes at han
> havde ret, og at jeg var en "værre én" - sådan er det jo også

Det kan der være noget om. Enhver oplevelse er jo subjektiv. Det er svært,
ja vel nærmest umuligt, at beskrive en oplevelse så diplomatisk at den
bliver objektiv.

Men ikke desto mindre er dit valg/din beslutning jo truffet ud fra din
subjektive opfattelse af situationerne - så derfor er det jo fint nok at
have dette at forholde sig til som udenforstående.

Tak for opdateringen, btw.

Venligst Anita

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-05-05 16:35

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> partner. Drop tandpastatuben - men gør kraftige indsigelser mod at slå
> børn. For nu at tage et aktuelt eksempel.

Det er nu meget nemt - med hensyn til tandpastatuben, hvordan tøjet skal
hænges op og hvornår man definere et gulv som værende støvsuget osv. - jeg
har teenage-børn!

Så jeg er vant til at tandpastatuben er klemt flad på midten, tøjet er
krøllet når det er rent og støvsugning foregår midt på gulvet (ikke i
krogene) og mens der enten spilles musik for fulde gardiner (og støvsugeren
bruges som mikrofon, deraf den ringe kvalitet af selve sugningen) eller
tv'et kører og føreren af støvsugeren ser ingen nullermænd, men er fuldt
opdateret mht. Boogie-listen *lol*

Og jeg er vant til at vente helt op til 3 mdr. på at det jeg beder om at få
gjort - rent faktisk bliver gjort, såsom vinduespudsning

Jeg er heldigvis i stand til at lade være med at gøre andres opgaver for
dem, når det en gang er fastslået hvis opgaver der er hvis.

Ved godt at de fleste kvinder ville tage skeen i hånden og gøre det selv -
men ikke jeg - det er jeg nok for doven til.

> Men ikke desto mindre er dit valg/din beslutning jo truffet ud fra din
> subjektive opfattelse af situationerne - så derfor er det jo fint nok at
> have dette at forholde sig til som udenforstående.

Enig.

> Tak for opdateringen, btw.

No problem - det var egentlig meget sjovt at sætte ord på (igen).

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 30-04-05 13:34

> [...]
>
> Nej nej, du skal bare kigge rigtig godt efter på hylderne. Man kan ind
> imellem være heldig og finde luksusvaren placeret et helt andet sted end

Lige mine ord!!! Jeg gik på den ene date efter den anden og det blev
aaaldrig til noget. En aften tog jeg til en almindelig komsammen - og der
var HAN altså. Om 3 måneder har vi været sammen i to år, og ham slipper jeg
først, når vi kommer ud af pjelehjemmet med fødderne først.

Fra : Mette

Dato : 29-04-05 15:17

> [...]
>
> Jeg har set alle reklamerne igennem, men der stod intet om disse her mænd
> under hverken udsalg eller lagersalg *GG*

LOL - Jeg ledte også i mange år

Fra : Kevin Simpson

Dato : 01-05-05 03:36

Du skar det hele ud i pap for mig.