Barbering (med skægtrimmer) - hvilke mi
Fra : SB

Dato : 14-04-05 13:24

Hej gruppe.

Da jeg ikke ser min kæreste så ofte (vi bor langt fra hinanden), bruger
vi - når vi endelig er sammen, hele weekenden sammen.
Jeg har i lang tid snakket med hende om at barbere mig forneden, men
aldrig gjort noget ud af det.
Hun er selv barberet, og har den fineste lille trekant, og ifølge hende,
vil det tænde hende enormt hvis jeg barberede mig.. - Så det har jeg
tænkt mig at gøre til imorgen når hun kommer!

Jeg har brugt de sidste par dage på at læse på internettet omkring
emnet, men har intet fundet på dansk jeg kan bruge til noget.
Såvidt jeg har kunnet forstå, kan man vokse, barbere sig med skraber, og
barbere sig med en skægtrimmer.
Efter at have vægtet de tre mod hinanden, har jeg besluttet mig for at
den sidste løsning bliver den jeg vælger. (Bl.a pga det er let at holde
nede, mindre kløe når det vokser ud igen osv.)

Men så er spørgsmålet så bare.. Hvordan griber jeg det an?
Jeg kunne forestille mig at jeg ville barbere mine boller så de var så
glatte som muligt, roden så den var så glat som muligt, og så området
ovenover pikken meget kort.
Lydet det helt hen i vejret, eller vil det se "ok" ud?

Ydermere er jeg lidt i tvivl om hvilke pleje produkter jeg skal have fat
i. Jeg har noget after shave balsam med aloe vera (uparfumeret), som jeg
regner med at kunne komme på efter barberingen.
På de udenlandske sider jeg har læst, står der at man skal blødgøre
håret før man barberer det, men hvad bruger jeg til dette? (andet end
varmt vand)

På forhånd tak
Søren

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-04-05 15:48

SB wrote:
> [...]
> den sidste løsning bliver den jeg vælger. (Bl.a pga det er let at
> holde nede, mindre kløe når det vokser ud igen osv.)

jeg vil personligt anbefale dig at gøre det med skraberen i stedet.... start
evt med trimmeren, men slut af med en almindelig barbering....
det kan godt være du så får lidt kløe i starten, men du vil ikke kunne få
dem helt glatte og lækre med trimmeren, og det er altså ikke fedt at stikke
hovedet ned til sådan et par stikkende boller ;)

> [...]
> ovenover pikken meget kort.
> Lydet det helt hen i vejret, eller vil det se "ok" ud?

jeg vil anbefale at du starter med at trimme hele hårpragten i den længde du
gerne vil have det over pikken..... kan anbefale 9-10 mm som værende en
udemærket længde, hvis man ikke bryder som om at se "nøgen ud" men heller
ikke gider være langhåret*G*
derefter kan du trimme bollerne helt korte..... 1 mm hvis du kan slippe
afsted med det.....
dette kan, og bør gøres i tørt hår..... det allervigtigste er at "strække"
huden, så trimmeren ikke kommer til at nive dig..... og start gerne langsomt
og forsigtigt når nu du ikke er vand til det*G*

> [...]
> På de udenlandske sider jeg har læst, står der at man skal blødgøre
> håret før man barberer det, men hvad bruger jeg til dette? (andet end

når det ovenstående er gjort hopper du ind i bruseren... tager en barberskum
og en skraber med ind.... står under bruseren lidt og "varmer" hårene
op.....
så flytter du strålen og smører kalorius og boller godt ind i skum... og så
starter du ellers fra en ende af*G*
igen gælder det om at "strække" huden grundigt ud..... sørg for at barbere
en smule af hårene på mellemkødet med også.... kør gerne over områderne
flere gange, da det godt kan være lidt hudfolder der skjuler lidt hår.....
når det er gjort skyller du grundigt og hopper så bare ud af badet (eller
bader færdigt*G* hvis du har lyst til det)...

herefter kan du godt smøre bollerne ind i noget god creme uden parfume....
det er ikke nødvendigt med shavebalsam..... det er beregnet på ansigtshud og
derfor ike særlig godt i de nedre regioner...

hvis du gentager processen hver 2. til 3. dag kan du faktisk holde dem
rimelig glatte og lækre til din kæreste, og med tiden vil du kunne nøjes med
at smøre dem ind i lidt sæbe inden barberingen.....

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Per O.

Dato : 14-04-05 17:01

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op.....
> så flytter du strålen og smører kalorius og boller godt ind i skum... og

Jeg kan anbefale at du f.eks. bruger Gillette til følsom hud, da huden
dernede jo er en del mere følsom en den du har på kinden. Lad det lige sidde
et øjeblik og blødgøre huden, før du skærer løs. Og husk endelig at strække
huden ud, ellers skærer du dig nemt, og det bløder altså ret meget, hvis du
er uheldig. Du kan evt. bruge Wilkinson skraberen med "tremmer" for, selv om
man også kan skære sig på dem.

Per O.

Fra : SB

Dato : 14-04-05 19:06

"Sabina Hertzum" wrote:

> [...]
> stikke
> hovedet ned til sådan et par stikkende boller ;)

Hej Sabina,

point taken, kan godt se det med bollerne :)

> [...]
> langsomt
> og forsigtigt når nu du ikke er vand til det*G*

Jeg tog springet, og fik taget mig sammen til at barbere mig.
Jeg startede med at barbere området over pikken med skægtrimmeren (det blev
6mm), og så barberede jeg roden og bollerne glatte.
Det gik sådan set udmærket, men jeg fik lige skåret mig en enkelt gang, samt
nevet mig med trimmeren (det blødte ret meget ja, men intet alvorligt.)
Jeg må indrømme at det ser lækkert ud, føles lækkert (indtil jeg skulle gå
med hunden) - og jeg er ikke i tvivl om at jeg får en helt ekstremt liderlig
kæreste hele weekenden :)

> [...]
> med
> at smøre dem ind i lidt sæbe inden barberingen.....

Efter jeg var færdig, smurte jeg det ind i noget aloe vera creme (ikke
aftershave), og det gik da også fint nok.
Da jeg så skulle gå med hunden, begyndte det at klø sådan rimelig meget
rundt om skaftet, og på mellemkødet, hvilket er lidt irriterende. - Jeg kan
godt bide det i mig - intet problem, men det ville være rart hvis det ikke
kløede :)

Så nu er det (obligatoriske?) spørgsmål: Hvordan får jeg kløen væk?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 14-04-05 20:06

SB wrote:
> [...]
> ville være rart hvis det ikke kløede :)
>
> Så nu er det (obligatoriske?) spørgsmål: Hvordan får jeg kløen væk?

dels tilvænning, dels undertøj der holder tingene på plads og hvis det er
helt slemt kan du bruge lidt mepyramin creme (mener jeg det hedder)...
ellers til at starte med, prøv at smøre et godt lag creme på og lad det
trække langsomt ind.....

Fra : Fluffi

Dato : 14-04-05 23:00

Hejsa.

Tillader mig lige at blande mig i debatten...

> [...]
> ikke kløede :)
>
> Så nu er det (obligatoriske?) spørgsmål: Hvordan får jeg kløen væk?

Den eneste måde jeg har fundet ud af at undgå kløe, er at barbere igen.
Når det klør, er det typisk fordi håret på bollerne er begyndt at gro ud
igen, eller ikke er blevet barberet helt væk ved barberingen. Der er altid
et hår eller 10 som dukker op når man har fået pakket alt grejet væk ;)

I dit tilfælde kunne det sikkert være den nye fornemmelse med det hår du har
over pikken, som nu vil virke stikkende i den længde du har valgt.
Jeg selv er helt glat, så der er ikke noget der kan stikke eller klø ;)

Tillykke med dit nye glatte look, jeg er sikker på at din kæreste vil
værdsætte det!

Fluffi

Fra : SB

Dato : 15-04-05 08:19

> [...]
> over pikken, som nu vil virke stikkende i den længde du har valgt.
> Jeg selv er helt glat, så der er ikke noget der kan stikke eller klø ;)

Det er faktisk fint nok idag.. Det klør kun en smule, og det er sagtens
noget jeg kan leve med.
Jeg fandt faktisk et enkelt hår, og besluttede mig for at hive det ud
med en pincet, da jeg ikke havde den vilde lyst til at finde alt grejet
frem igen.. Det gør jeg dog en anden gang, da pincetten IKKE kan
anbefales. - av for *"!%¤##!

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 15-04-05 13:49

"SB" <SB@dk.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> en pincet, da jeg ikke havde den vilde lyst til at finde alt grejet frem
> igen.. Det gør jeg dog en anden gang, da pincetten IKKE kan anbefales. -

Pjat med dig, du skal bare tage dig sammen. Hår der bliver taget med pincet
efterlader en langt blødere hud en hår der er barberet af.

Når først du har spændt hende fast på spisesturebordet, og du derefter
begynder at plukke hendes hår ud et efter et, så kan jeg godt love dig for
at det bliver en speciel aften.

Lars

Fra : gammeltskrammel

Dato : 14-04-05 18:44

brug VEET hårfjerningscreme ingen knopper og ingen kløe men ligeså glat
som med skraber

Fra : Klaus G.

Dato : 14-04-05 20:19

> brug VEET hårfjerningscreme ingen knopper og ingen kløe men ligeså
glat
> som med skraber

Og slut så af med en god omgang barbersprit, ikk?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk