Quiz med 2 meget nemme spørgsmål
Fra : Peter Knutsen

Dato : 10-04-05 13:25

Spørgsmål 1:
En mand bliver udsat for en seksualforbrydelse. Det kan være
at han voldtæges (af en anden mand, eller af en kvinde,
eller af flere personer), eller sexchikaneres (altså
udsættes for seksuelle tilnærmelser fra en overordnet, enten
mandlig eller kvindelig), eller det kan være at han
uretmæssigt anklages for at have gjort noget seksuelt
forkert (voldtægt, sexchikane, lureri, blotteri, eller
lignende).

Vil mandens omgangskreds (slægtninge, venner, kvindelige
venner, arbejdskollegaer) have sympati med ham?

[ ] Ja
[ ] Nej

Spørgsmål 2:
En kvinde bliver udsat for en seksualforbrydelse. Det kan
være at hun voldtages (af en anden kvinde, eller af en mand,
eller af flere personer), eller sexchikaneres (altså
udsættes for seksuelle tilnærmelser fra en overordnet, enten
mandlig eller kvindelig), eller det kan være at hun bliver
beluret i en intim situation, eller krænket af synet af en
blotter (madlig eller kvindelig).

Vil kvindens omgangskreds (slægtninge, veninder, mandlige
venner, arbejdskollegaer) have sympati med hende?

[ ] Ja
[ ] Nej

Testresultatet vil afsløre, om testanten har forståelse for
hvordan vores samfund virkelig er skruet sammen, eller om
vedkommende lever i en idealistisk drømmeverden hvor alting
altid går rigtigt til.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per O.

Dato : 10-04-05 17:03

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> sexchikane, lureri, blotteri, eller lignende).
>
> Vil mandens omgangskreds (slægtninge, venner, kvindelige venner,

Jeg synes kæden hopper lidt af her.
I første halvdel af spørgsmålet går det på at han bliver udsat for krænkende
afædrd, medens anden halvdel handler om at han bliver beskyldt for at udøve
en krænkende adfærd. Jeg tror at reaktionen kan være meget forskellig på de
to situationer.

> [...]
> samfund virkelig er skruet sammen, eller om vedkommende lever i en
> idealistisk drømmeverden hvor alting altid går rigtigt til.

Når begge spørgsmålene er entydige, så kan der svares på begge spørgsmål.
Som det er nu mener jeg kun man kan svare på spørgsmål 2. Personligt vil jeg
gerne svare ja til spørgsmål to, da det afspejler min egen holdning til
sagen, men realistisk må jeg desværre krydse af ved nej, da jeg tror det er
tættere på den virkelige verden.

Per O.

Per O.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-04-05 22:58

[Peter Knutsen | Sun, 10 Apr 2005 14:25:06 +0200]

Naturligvis...

René
www.rene.hjorth.com