Er der nogen "fare" på første dag uden p-p~
Fra : Per@per

Dato : 04-04-05 10:04

Hej

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber en af jer kan svare på.

Når nu min kæreste tager p-piller, og som sædvanlig springer en uge over
hver måned, er der så nogen "fare" for at hun bliver gravid, hvis man har
sex f.eks. den første dag hvor hun ikke tager pillerne?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-04-05 15:50

Per@per wrote:
> [...]
> over hver måned, er der så nogen "fare" for at hun bliver gravid,
> hvis man har sex f.eks. den første dag hvor hun ikke tager pillerne?

hvis hun ellers KUN holder den uges pause, og husker at tage sine piller, er
der ingen fare, ihvertfald ikke mere end der normalt er når man er på
p-piller...

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Bo Warming

Dato : 06-04-05 06:22

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> hvis hun ellers KUN holder den uges pause, og husker at tage sine piller,
> er
> der ingen fare, ihvertfald ikke mere end der normalt er når man er på
> p-piller...

Ingen ved sikkert om hvor graviditets-farlig denne grå-zone er.

Udfra hormonkoncentrationer i blodet kan lægerne nok sjusse fx en 10% nedsat
effektivitet på første dag uden pille-indtagelse, men psykologi indfanges
aldrig i deres teorier, og når kvinden ikke er tændt på at blive gravid,
bliver hun næsten aldrig gravid.
Lyder visse fagfolks FORMODNING udfra intuition og livserfaring.

Har netop spurt dr Finn Buxbom der vurderer at hvis man har glemt ppillen et
par dage kan man evt tage ekstra ppille(r)

Fra : Henning

Dato : 07-04-05 11:12

> Ingen ved sikkert om hvor graviditets-farlig denne grå-zone er.

P-piller forhindre ægløsning og da denne sker typisk ca. en uge
efter menses ophør, er der ikke mange changser for at blive
gravid ved den for det givne præparats foreskrevne brug.

MVH
Henning