Forhudsforsnævring og kondom
Fra : HK

Dato : 30-03-05 20:34

Jeg har skrevet til Sexlinien, men da jeg har læst at der er ca. en
uges svartid på spørgsmålene der, har jeg valgt at spørge her
også.

Her er en kopi af hvad jeg skrev. Hvis man er interesseret i et evt.
kommende svar, så kan jeg fortælle at spørgsmålet har fået ID
27003.

---
Forhudsforsnævring og kondom

Goddag,

Jeg er en ung fyr på 17 år, som har (hvad jeg tror er) en lettere
forhudsforsnævring. Jeg kan sagtens trække forhuden tilbage, når
penis er i slap tilstand, men i stiv tilstand, kan jeg kun trække den
delvis tilbage. (EDIT: Ned over glans, men så heller ikke længere)

Mit spørgsmål går på, om hvad man så gør, når man skal have
kondom på? Jeg har læst mange vejledninger om at tage kondom på, og
der står altid at man skal trække forhuden tilbage, for ellers kan
belastningen på kondomet blive for stort, når kondomet ikke sidder
tæt op ad glans. Men hvad hvis man simpelthen ikke kan trække
forhuden tilbage? Jeg har læst at mange mænd med forhudsforsnævring
sagtens kan have normalt samleje, trods "forhindringen". Hvad gør de,
hvis/når de skal bruge kondom? Kan jeg bruge et kondom, uden at
trække forhuden helt tilbage, eller skal jeg sørge for at kunne gøre
det? Jeg ville være glad for nogle forklaringer om, hvorfor det er
nødvendigt, at forhuden skal være trukket tilbage og andre ting om
emnet.

Jeg har et kondom, som jeg kan prøve forskellige ting med, men hvor er
det lettest og mest anononymt at anskaffe sig gratis kondomer?

Jeg har altid haft en lidt stram forhud, og jeg var for et par år
siden hos lægen med hvad jeg troede var et stort problem. Han kikkede
på det, men gjorde ikke noget ved det, og sagde at det ikke var noget
problem, og at jeg bare skulle lade det være. Jeg har flere steder
læst, at man selv kan gøre noget for at gøre forhuden mindre stram,
fx at bruge noget glidecreme eller lignende og stille og roligt hive
forhuden længere og længere tilbage over en længere periode. Da jeg
ikke har lyst til at købe noget specielt for det, ville jeg høre om
hvilke cremer og lign. jeg kan bruge til det. Meget gerne noget, som
man har i hjemmet.

Jeg vil desuden også gerne spørge om noget andet. Nogle gange når
jeg onanerer, måske lidt for voldsomt, kan det ske at jeg får nogle
almindelige sår forskellige steder på forhuden. Det kan godt svie
lidt, som ved et almindeligt sår, og sårene kan også godt bryde op
igen, når jeg onanerer næste gang. Det er jo på grund af
forhudsforsnævringen, at disse sår forekommer, men gør det noget?
Jeg har ikke nogen særlige gener, udover at det selvfølgeligt er
irriterende at det svier, hvis jeg vil onanere.

Med venlig hilsen
Mig.

Fra : Mette P.

Dato : 30-03-05 21:17

"HK" <mkrist88@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Klip

Du må omgående stoppe med din masturbation. Du forbløder jo knægt!

Fra : preben nielsen

Dato : 30-03-05 22:37

> [...]

>på det, men gjorde ikke noget ved det, og sagde at det ikke var
>noget
>problem, og at jeg bare skulle lade det være.

Selvfølgelig skal du ikke leve med det ! Skrub til lægen igen
eller til en anden læge. Enten en god salve kan klare det, eller
også kan det ordnes med simpel kirurgi.

PS. Ja. jeg er selv omskåret. Blev det da jeg var 17 år.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Jacob AH

Dato : 30-03-05 23:03

Ja lad være med at slide den op, den skal jo holde en del år endnu.

Jeg havde samme problem som dig, da jeg var teenager (jeg er 28 år nu).

I stedet for at omskære den, skar lægen en ridse så foruden gav sig lidt.
Den er lidt stram endnu, da der kom arvæv. Men det kan også godt være din
penisstreng som er stram. Jeg kom ud for det klassiske uheld for ca. fem år
siden. Den sprang - men ikke helt og så måtte lægerne i gang igen. Strengen
snittede de også lidt i, så den også gav sig.

Jeg fatter ikke, at din læge ikke har sendt dig videre i systemet. Med
mindre du har haft jern på kan han ikke vurdere en skid. Gå til ham igen og
sig du vil have en henvisning til en speciallæge.

/J

_________

Fra : andropov

Dato : 30-03-05 23:09

On Thu, 31 Mar 2005 00:02:40 +0200, "Jacob AH" <hostopnu@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg fatter ikke, at din læge ikke har sendt dig videre i systemet. Med
>mindre du har haft jern på kan han ikke vurdere en skid.

Måske det var nemmere med en kvindelig læge så :)

Fra : Bo Warming

Dato : 02-04-05 05:37

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Måske det var nemmere med en kvindelig læge så :)

Da jeg flyttede til Nørrebro, var der kun kvindelige læger i nærheden og jeg
valgte en sådan. Så skulle jeg have en attest og hun skulle se mine
kønsorganer og hun for hen at trække gardin for for ikke at genboer på Elme
og Ege gade skulle se det. Sikke en snerpe. Pernille et eller andet hed
fjolset. Dum som kun en venstreorienteret læge kan være.

Jeg havde engang candidasvamp i urinrøret der månedligt gav infektion så
forhuden blev ødematøs og ikke kunne trækkes tilbage. Et par dage om måneden
i et år.
Det gik over. Og med rigelig smøremiddel kunne samleje næsten altid
gennemføres - men kondombrug var problem
Jeg finder omskæring vanvid hvis ikke man har givet problemet en chance et
par år. Naturen helbreder 99% af alt.

Fra : andropov

Dato : 02-04-05 10:25

On Sat, 2 Apr 2005 06:37:06 +0200, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

> [...]
>valgte en sådan. Så skulle jeg have en attest og hun skulle se mine
>kønsorganer og hun for hen at trække gardin for for ikke at genboer på Elme

Måske hun var bange for nogle ældre hjemmegående husmødre lå på lur
med kikkerter.

> [...]
>gennemføres - men kondombrug var problem
>Jeg finder omskæring vanvid hvis ikke man har givet problemet en chance et

Ja omskæring er nok ikke det man føler sig fristet til i første
omgang.

Fra : HK

Dato : 31-03-05 16:19

Nej da. Jeg passer selvfølgelig på, hvis jeg har sår, og det er jo
rart, det der... :)

Fra : HK

Dato : 31-03-05 16:21

> [...]
igen og
>sig du vil have en henvisning til en speciallæge.

Jeg havde selvfølgelig ikke jern på, men han kiggede da på det. Jeg
blev også lidt forbavset da han sagde, at jeg bare skulle lade det
være. Måske kan jeg ikke præcis hvad han sagde...

Fra : Drummer34

Dato : 29-05-05 21:16

Jeg fik selv dit problem i an alder af 45 og fik lavet en "delvis
omskæring" (spidsen a forhuden). FÅ DET GJORT,,,, det er slet ikke noget at
gå og generes med, få det ordnet så du kan nyde sex fuldt ud.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 08-06-05 15:25

Drummer34 <Drummer342003@yahoo.d> wrote in message news:<Xns9665E287DCCCADrummer34@62.243.74.162>...
> Jeg fik selv dit problem i an alder af 45 og fik lavet en "delvis
> omskæring" (spidsen a forhuden). FÅ DET GJORT,,,, det er slet ikke noget at
> gå og generes med, få det ordnet så du kan nyde sex fuldt ud.

Han kan jo også bare læse hele brugsanvisningen. Der står nemlig også
at penis behøver ikke at være helt stiv. Hvis man på fører kondomet
lidt før frækkerten er stem hård, så går det nemt .

Fra : HK

Dato : 31-03-05 16:23

Jeg synes nu ikke det er så slemt.. Hvis det ikke var for at jeg
frygter små problemer med fx kondom og evt. smerte (men jeg tror det
dog ikke), så ville jeg være ligeglad. Jeg har læst lidt om den der
hormonsalve.

Jeg tror jeg vil vente med at kontakte læge igen, indtil jeg får en
ny læge.