Kontaktannoncer
Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-05 17:07

Set på:

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=555824/

Typisk eksempel på tysk kontaktannonce:

Ung fortryllende fransk kvinde i Tyskland - billedskøn skabning primo
30/166. Hendes besnærende charme og betagende kvindelighed vil De ikke
kunne løsrive Dem fra. Klassisk-traditionelt opdraget, lever efter
etiske værdier, med flersproget baggrund, rundet af den særlige franske
livsholdning »savoir vivre« og alligevel med et åbent sind. Sanselig og
varmblodig med et fint, naturligt væsen og den dejligste latter, der vil
fortrylle Dem ... kan begå sig i enhver henseende ... en pragtfuld,
hverdagsduelig og selvstændig kvinde, som man(d) vil misunde Dem.
===

På dansk:

Høj, slank, rolig mand med varme og humor, 63 år, veluddannet, ryger.
Kbh, søger slank følsom kvinde. Litteratur, musik, natur, stilhed.
Nærhed. Følgeskab?
===

Artiklen er naturligvis ledsaget af en vittighedstegning af en fed
bayrer i korte Lederhosen, mens han på knæ fremsiger digte til sin
udkårnes billede.
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 26-03-05 17:15

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Artiklen er naturligvis ledsaget af en vittighedstegning af en fed
> bayrer i korte Lederhosen, mens han på knæ fremsiger digte til sin
> udkårnes billede.

Ja, Politiken er en levende avis mht karikaturtegninger.

Hundred gange har vi set Pia Kjærsgaard og Glistrup som rotte, heks, lort ,
klovn, drage osv - i denne propagandavis, der nok overgår samtlige andre
danske blade i ensidighed.

(Se min jødiske ven Geoffrey Cains bog om dette, "Ondskabens ikon" hvor min
søn har hjulpet med computergrafik.Udgivet på Cains eget forlag og let at
skaffe på biblioteket)

Danskere vejer i snit mere end tyskere - så at gøre den typiske tysker
særlig fed aiger noget om en troværdighed så lav, at også nyhedsartikler i
denne avis bør betvivles.