Korset giver Kylie Minogue 40 cm talje
Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-03-05 19:20

< http://gossip.tv2.dk/article.php/2117203.html?cbox2 >

Det er da okay frækt med korsetter på kvinder,
lejlighedsvis, men 40 cm er altså *ekstremt* lidt, selv på
en forholdsvis lille kvinde som Kylie.

Hvad synes I andre?

Historisk var idealet - eksempelvis i Victoria-tiden - et
taljemål på 18 tommer (45 cm), og allerede det var
fysiologisk problematisk (som de fleste af os jo har set i
filmen "Pirates of the Carribean"), især hvis man gik med
kortset hele tiden (og det gjorde man jo).

(Gwen Steffani, indtil for nylig mest kendt fra popgruppen
"No Doubt", er også til korsetter, men forhåbentlig ikke nær
så stramme som det der omtales i artiklen)

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : PerX ...

Dato : 21-03-05 00:08

In article <3a38pfF6504l1U1@individual.net>, peter@sagatafl.invalid
says...

> [...]
>
> Det er da okay frækt med korsetter på kvinder,
> lejlighedsvis, men 40 cm er altså *ekstremt* lidt, selv på

Hun er jo lidt en dværg, så det passer sikkert meget godt *g*

> [...]
> filmen "Pirates of the Carribean"), især hvis man gik med
> kortset hele tiden (og det gjorde man jo).

Folk har helt misforstået pointent, det drejer sig om at kvinden fpår
den "rigtige form" (dvs timeglas) ikke at hun bliver ultra tynd.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 21-03-05 04:37

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Folk har helt misforstået pointent, det drejer sig om at kvinden fpår
> den "rigtige form" (dvs timeglas) ikke at hun bliver ultra tynd.

Hvordan kan det være den rigtige form - hvis det var det, ville kvinder så
ikke have den form fra begyndelsen af (være skabt sådan)?

mange hilsner

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-03-05 07:04

nusle nuslesen wrote:
> Hvordan kan det være den rigtige form - hvis det var det, ville kvinder så
> ikke have den form fra begyndelsen af (være skabt sådan)?

Det handler jo om at man tager en forskel som findes i
forvejen (dvs. den er naturskabt), nemlig forskellen på
taljeomkredsen og hofteomkredsen, og så gør man forskellen
større.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mette

Dato : 21-03-05 08:15

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Det handler jo om at man tager en forskel som findes i
> forvejen (dvs. den er naturskabt), nemlig forskellen på
> taljeomkredsen og hofteomkredsen, og så gør man forskellen
> større.

Men den er bare ikke naturskabt hos alle kvinder. Uanset hvor tynd jeg blev
engang, så fik jeg ikke mere talje af den grund - jo, jeg var smal, men
hofterne var pludseligt lige så smalle. Ikke alle kvinder har den
"naturlige" timeglasfacon...det har noget med knoglerne at gøre.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-03-05 17:19

Mette wrote:
> [...]
> hofterne var pludseligt lige så smalle. Ikke alle kvinder har den
> "naturlige" timeglasfacon...det har noget med knoglerne at gøre.

Vil du påstå at der fra naturens side forekommer kvinder
hvis talje/hofte-mål er 1.0 eller højere?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : nusle nuslesen

Dato : 21-03-05 11:29

> [...]

> er naturskabt), nemlig forskellen på taljeomkredsen og hofteomkredsen, og

Ville det så også være "den rigtige fom" til mænd at snøre lysken og
nosserne ind, så penis står tydeligere frem?

Det ville jo handle om, at man tager en forskel der findes i forvejen og gør
den større.

Uanset hvad, så er det man skaber med "remedier" og/eller plastikkirurgi
ikke "rigtigt".

Det betyder ikke, at det ikke kan være hamrende flot og lækkert - jeg er
selv helt vild med korsetter, og vil måske investere i den slags, når jeg
engang er færdig med at kaste stort set enhver overskydende krone i retning
af mine børn.

Jeg er bare "modstander" af at man foregøgler andre hvad der er rigtigt, når
det så tydeligt ikke er det - uanset om det er saltvandsindsprøjtede læber,
silikonebryster, balde-implantater, tatoveringer, piercinger, korsetter,
kunstige negle eller andet i den dur.

Og jeg har helt konkret grund til at være _træt_ at denne forvrængning som
ikke kun medier deltager i - jeg er nemlig så heldig at være mor til en skøn
og dejlig teenagepige - og ikke kun hun føler sig forkert, det gør alle
hendes veninder også, uanset deres størrelser og deres udseende.

Jeg kan ikke komme på alt det jeg har lagt ører til de sidste par år. Enten
fra mindre søstre, steddatteren, datteren eller deres veninder - og jeg har
ikke tal på de gange jeg har brugt tid på at få disse unge helt _rigtige_
piger til at forstå, at hverken det de ser i bladene/filmene eller hører i
det overfladiske bavl der udspy's omkring dem er "rigtigt".

Iflg. disse usikre unge piger, og det er piger vist generelt, når deres
kroppe pludseligt forandres så markant som det sker i den periode af deres
liv - er det jo ikke "rigtigt" at have:

bumser (lige meget hvor de forekommer)
bad-hair-days
hår på benene/under armene/på fissen
tynde læber
smalle hofter
flade røve
korte øjenvipper
flossede negle (ret typisk for vinterhalvåret iøvrigt)
hård hud på albuerne
oppustet mellemgulv ved menstruation
større mellemgulv generelt i forhold til anorektikere/mænd
små bryster
indadvendte brystvorter
bryster i forskellige størrelser (det ene lidt større end det andet)
mørke brystvorter
lyse brystvorter
store øjne
små øje
osv. osv.

Når så den del er gennemsnakket, så føler de sig heller ikke "rigtige", hvis
de ikke er klar til sex før fanden får sko på, hvis de synes at analsex er
klamt, hvis de ikke er klar på at give blow-jobs osv.

Og så kommer vi frem til kernen (tror jeg) - de føler ikke, at det er
"rigtigt", at de er bange.

Og det er det de er, disse helt almindelige, kønne og dejlige piger - de er
simpelthen skide bange stort set hele flokken hele tiden - og jeg har mødt
og møder rigtigt mange. De er bange for at være forkerte, og de føler sig
_altid_ forkerte.

Når de møder fyrene (og det er ganske rigtigt de "seje" der oftest scorer,
for instinktivt føler pigerne at sådanne fyre kan "beskytte" dem - de gør
det bare ikke), så er det med denne angst, dette behov for at blive
"anerkendt" og værdsat som værende "rigtige" - for ligegyldigt hvad mor og
far siger, så ved "de gamle" dybest set ikke et rørende suk om noget som
helst

Og hvad skal de unge fyre dog stille op med dette? Det er jo helt
urealistisk at de skal kunne bekræfte og berolige og beskytte i et sådant
omfang.

Jeg tror slet ikke, at vi "gamle" (jeg er f.eks. 35 år) har begreb skabt om,
hvor fortvivlede de unge ofte føler sig midt i denne "fagre nye verden",
hvor de bombarderes med indtryk dagen lang (hvilket vi var forskånet for) -
og hvor så meget er _så_ kunstigt.

Så... en 40-45 cm talje er ikke "den rigtige form".

mange hilsner,
hende der selvfølgelig meget gerne trøster datterens veninder og sønnens
kæreste(r) og andre unge piger i børnenes omgangskreds - men som ofte selv
sidder tilbage med et trist hjerte på den konto.

Fra : andropov

Dato : 21-03-05 11:45

On Mon, 21 Mar 2005 11:29:14 +0100, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>Ville det så også være "den rigtige fom" til mænd at snøre lysken og
>nosserne ind, så penis står tydeligere frem?

Der findes jo mænd som får penisforlængelse. Dog ikke altid med godt
resultat, spørg Jørn Ege

>Uanset hvad, så er det man skaber med "remedier" og/eller plastikkirurgi
>ikke "rigtigt".

Det er også kedeligt hvis alle kommer til at ligne hinanden.

> [...]
>og dejlig teenagepige - og ikke kun hun føler sig forkert, det gør alle
>hendes veninder også, uanset deres størrelser og deres udseende.

Og det tjener fitness centrene godt på.
Hvorfor ikke hellere spille noget tennis f.eks. som man synes er
sjovt. Måske får man ikke helt så store muskler, men det er nok lidt
mere spændende.

> [...]
>piger til at forstå, at hverken det de ser i bladene/filmene eller hører i
>det overfladiske bavl der udspy's omkring dem er "rigtigt".

Sådan er der jo også noget for mændene som vil ligne Arnold
Schwarzenegger som sportstrænet og om man vil have tatoveringer for at
se rå ud.

Mænd må så vurdere om det er det de har lyst til.

>liv - er det jo ikke "rigtigt" at have:
>
>bumser (lige meget hvor de forekommer)

Det er vel også forkert for fyre.

>Når de møder fyrene (og det er ganske rigtigt de "seje" der oftest scorer,
>for instinktivt føler pigerne at sådanne fyre kan "beskytte" dem - de gør
>det bare ikke),

Men det kan andre fyre jo også blive træt af at de seje idioter
scorer.

Fra : Henning

Dato : 21-03-05 18:53

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvordan kan det være den rigtige form - hvis det var det, ville kvinder så
> ikke have den form fra begyndelsen af (være skabt sådan)?

Den rigtige form er: Den gamle Cola-Cola flaske facong *G*

MVH
Henning

Fra : Mette

Dato : 22-03-05 00:41

"Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse

> "nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Den rigtige form er: Den gamle Cola-Cola flaske facong *G*

Og alle de kvinder, der fra naturens hånd ikke har coca-cola facon har så
den forkerte form?

Fra : Henning

Dato : 23-03-05 18:32

"Mette" <Mette@dk> skrev i en meddelelse

> "Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Og alle de kvinder, der fra naturens hånd ikke har coca-cola facon har så
> den forkerte form?

Om du så lignede en brændevins-tønde, ville du have den helt
rigtige facon, det er altid indholdet der tæller!

Det siges det var skuespillerinden Man West der var oplægget til
faconen på Coca-Cola flaskerne

Mette! og alle andre! Lad være med at ligge under for den trend,
der tilfældigt hersker på ethvert givet tidspunkt i nutiden og fremtiden!

Kærligst
Henning

Fra : kvaerulant

Dato : 23-03-05 21:17

Henning wrote:

>Det siges det var skuespillerinden Man West der var oplægget til
>faconen på Coca-Cola flaskerne

Øe, hun var da senere!

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-03-05 22:15

> Om du så lignede en brændevins-tønde, ville du have den helt
> rigtige facon, det er altid indholdet der tæller!

Jeps, og månen er lavet af grøn ost.

--
-Jens B.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 23-03-05 22:54

Henning wrote:

> Om du så lignede en brændevins-tønde, ville du have den helt
> rigtige facon, det er altid indholdet der tæller!

Som kun du kan sige det

> Det siges det var skuespillerinden Man West der var oplægget til
> faconen på Coca-Cola flaskerne

Det kan vist ikke helt være rigtigt
Flasken er fra 1915, taget i brug af Coca Cola i 1916.
Mae West er fra 1893 og indspillede sin første film i 1932.

> Mette! og alle andre! Lad være med at ligge under for den trend,
> der tilfældigt hersker på ethvert givet tidspunkt i nutiden og fremtiden!

Hørt! Hørt!

Mvh. Jan

Fra : nusle nuslesen

Dato : 24-03-05 00:48

> [...]

> Mette! og alle andre! Lad være med at ligge under for den trend,
> der tilfældigt hersker på ethvert givet tidspunkt i nutiden og fremtiden!

No problemo

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 24-03-05 06:28

"Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mette! og alle andre! Lad være med at ligge under for den trend,
> der tilfældigt hersker på ethvert givet tidspunkt i nutiden og fremtiden!

Min mor (der har samme facon som jeg) har altid hyldet kvindeligheden og
forskelligheden blandt kvinder. Men alligevel har jeg da kæmpet med og mod
det billede af den "perfekte" krop som udbasuneres overalt. Det vigtigste er
dog, at man selv føler sig sexet. Jeg har set runde piger på stranden bl.a.
som udstrålede langt mere seksualitet end de der magre sild, der efter
sigende skulle have den perfekte krop. At være sexet starter mellem
ørerne...

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-03-05 07:05

PerX ... wrote:
> Folk har helt misforstået pointent, det drejer sig om at kvinden fpår
> den "rigtige form" (dvs timeglas) ikke at hun bliver ultra tynd.

Den nederste halvdel af torso komprimeres. Det faktum kan du
ikke snakke dig ud af.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : kvaerulant

Dato : 22-03-05 01:05

Peter Knutsen wrote:

> [...]
>
> Det er da okay frækt med korsetter på kvinder, lejlighedsvis, men 40
> cm er altså *ekstremt* lidt, selv på en forholdsvis lille kvinde som

Der er en dansk kvinde i USA som har haft en talje på 36cm

> [...]
>
> (Gwen Steffani, indtil for nylig mest kendt fra popgruppen "No Doubt",
> er også til korsetter, men forhåbentlig ikke nær så stramme som det

Hvis korsettet er lavet godt nok, og at kvinderne træner langsomt så er
den enste skade, at vejrtrækningen i brystkassen forbedres. Det skyldes
at et korekt korsett minder om en graviditet. Hakket på forsiden af
taljen er det samme sted hvor fostret og moderkage ligger.

Fra : Mette

Dato : 22-03-05 08:00

"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Peter Knutsen wrote:

> [...]
>at et korekt korsett minder om en graviditet. Hakket på forsiden af
>taljen er det samme sted hvor fostret og moderkage ligger.

Men med korrekt vejrtrækning, skal man arbejde i mellemgulvet og trække
vejret "med maven". Hvis man trækker vejret oppe i brystkassen, så får man
efterhånden ikke nok ilt. Det er nok ikke tilfældigt, at så mange kvinder
dånede i korset-tiden, forde de konstant blev forhindret i at trække vejret
dybt og godt.

Fra : kvaerulant

Dato : 23-03-05 10:53

Mette wrote:

> [...]
>vejret "med maven". Hvis man trækker vejret oppe i brystkassen, så får man

Det kræver en vis træning at trække vejret kun med brystet. Dels kræver
det en støtte fra korettet eller
en stor mave.

> Det er nok ikke tilfældigt, at så mange kvinder
>dånede i korset-tiden, forde de konstant blev forhindret i at trække vejret
>dybt og godt.

Hvis man starter plusslig med at bruge korset, så bliver
de muskler som bevæger brystkassen strætte, og så besvimer man.

Men når unge kvinder i gamle dage dånede så var det fordi de ikke med
vilje måtte lægge an på en mand.

At de dånene lige så tilpas at de kunne blive grebet af en mand som de
kunne lide, var bare held i et uheld.

Fra : Mette

Dato : 23-03-05 11:23

Mette wrote:

>Det kræver en vis træning at trække vejret kun med brystet. Dels kræver
>det en støtte fra korettet eller
>en stor mave.

Når man skal tale og bevare en god klang og kraft, så er det altafgørende,
at man har støtte i bugmuskulaturen. Dette kræver bl.a., at man står fast på
gulvet med fødderne i hoftebredde, ikke spænder i knæene og giver plads til
at maven uhindret kan bevæge sig ind og ud. Man trække vejret ved at
"slippe" i bugmusklerne så luften hives ind, mens skuldre og brystkasse ikke
bevæger sig. Når luften er inde, kan man ved musklerne styre udåndingen.
På denne måde har man styr på sin vejrtrækning og sin tale.

Små børn trækker vejret korrekt - helt ned i maven, men efterhånden
tillægger de fleste sig dårlige vaner ved at trække vejret oppe i brystet.
Dette bevirker bl.a. dårlig stemmeføring, for lidt ilt osv.

Når man f.eks. træner stemmer, så går det første lange stykke tid med at
træne vejrtrækning - den dybe af slagsen, der bl.a. gør, at maven udvider
sig og at de rygmuskler man har i siden udvider sig. Med et korset er denne
vejrtrækning en umulighed.

..

Fra : Henning

Dato : 23-03-05 18:41

> [...]

> træne vejrtrækning - den dybe af slagsen, der bl.a. gør, at maven udvider
> sig og at de rygmuskler man har i siden udvider sig. Med et korset er

Du kan da kun få MAVEN til at udvide sig enten ved at sluge
mad eller luft, sluger du luft, fiser, bøvser og ræber du dig *G*

Du kan bruge mellemgulvet og bugmuskulaturen til at fylde
lungerne helt, men ikke ventriklen

MVH
Henning

Fra : Mette

Dato : 24-03-05 06:35

> Du kan da kun få MAVEN til at udvide sig enten ved at sluge
> mad eller luft, sluger du luft, fiser, bøvser og ræber du dig *G*

Ja, I know. Jeg sagde "maven" for at illustrere, hvordan det ser ud. Min
mave udvider sig ved den dybe vejrtrækning.

Fra : Nana Sørensen

Dato : 22-03-05 23:38

Peter Knutsen wrote:

> [...]

at et korekt korsett minder om en graviditet. Hakket på forsiden af
taljen er det samme sted hvor fostret og moderkage ligger.

Hmm.... Vejrtrækningen forbedres sgu da ikke ved graviditet. Den foregår
bare et andet sted.
Og nej... Man trækker ikke vejret godt med et korset på.

Fra : kvaerulant

Dato : 23-03-05 11:10

Nana Sørensen wrote:

>Hmm.... Vejrtrækningen forbedres sgu da ikke ved graviditet.

Bevægligheden af brystkassen øgets, særligt hvis du arbejder og
løbetræner under graviditetet,

> Den foregår
>bare et andet sted.
>Og nej... Man trækker ikke vejret godt med et korset på.

Nej, ikke i begyndelsen, men hvis korsettet har en sådan form
at det skupper op i siderne, af brystkassen,
så vil vejrtrækningen gradvist normalisers
hvis man går med korsettet i nogen uger til to måneder.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 23-03-05 13:07

"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nej, ikke i begyndelsen, men hvis korsettet har en sådan form
> at det skupper op i siderne, af brystkassen,
> så vil vejrtrækningen gradvist normalisers
> hvis man går med korsettet i nogen uger til to måneder.

Prøver du i ramme alvor at argumentere for, at det er den "rigtige" måde at
trække vejret på?

Du sammenligner det med svært overvægtiges måde at trække vejret på - som om
det er noget "normalt"/positivt. Det er det ikke. Det er kun et af de mange
problematiske symptomer svær overvægt medfører.

Synes du, at hindre sin krop i at udfolde sig som den fra naturens hånd er
gearet til, er en god idé?

mange hilsner

Fra : Henning

Dato : 23-03-05 18:44

> [...]
>
> Hej,

> Prøver du i ramme alvor at argumentere for, at det er den "rigtige" måde

Han sælger sgu da korsetter *G*

MVH
Henning

Fra : kvaerulant

Dato : 23-03-05 21:29

nusle nuslesen wrote:

>"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hej,

>Prøver du i ramme alvor at argumentere for, at det er den "rigtige" måde at
>trække vejret på?

Ja, for mange kvinder er det. Mange kvinder lider af vejrtræknings
problemer som ville kunne fjernes med et korsett.

>Synes du, at hindre sin krop i at udfolde sig som den fra naturens hånd er
>gearet til, er en god idé?

Ja, hvis kroppen er særligt tilpasset til graviditeten, som også er
naturlig i nogen månder.
så er det en fordel at give kroppen den samme støtte med det korsett,
som under graviditeten.
Naturen er ikke så hellig, at mange kvinder skal gå rundt og skrandte,
hvis man kan hjælpe dem med korsetter.

MVH
Peter

Fra : nusle nuslesen

Dato : 23-03-05 22:40

"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja, for mange kvinder er det. Mange kvinder lider af vejrtræknings
> problemer som ville kunne fjernes med et korsett.

Jeg har aldrig hørt det anbefalet at bruge korset i den forbindelse, kun som
"afstivende" hjælpemiddel til mennesker med rygproblemer som derfor ellers
ville falde sammen i kroppen.

> Ja, hvis kroppen er særligt tilpasset til graviditeten, som også er
> naturlig i nogen månder.

Graviditeten er naturlig i forbindelse med reproduktion, ikke som noget
permanent.

Det er også naturligt for mænd at have rejsning under sex, men dybt
unaturligt hvis de dagligt sprøjter saltvand ind for at skabe kunstig
rejsning.

> så er det en fordel at give kroppen den samme støtte med det korsett, som
> under graviditeten.

En graviditet er ikke en støtte.

> Naturen er ikke så hellig, at mange kvinder skal gå rundt og skrandte,
> hvis man kan hjælpe dem med korsetter.

Efter min bedste overbevisning er du helt galt på den.

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 24-03-05 06:34

nusle nuslesen wrote:

>Ja, for mange kvinder er det. Mange kvinder lider af vejrtræknings
>problemer som ville kunne fjernes med et korsett.

Hvilken type vejrtrækningsproblemer mener du kan afhjælpes ved, at man
trækker vejret oppe i brystet? At trække vejret oppe i brystet er jo netop
et vejrtrækningsproblem...?!

> [...]
>som under graviditeten.
>Naturen er ikke så hellig, at mange kvinder skal gå rundt og skrandte,

Så din pointe er, at fordi kroppen i godt 3-4 måneder, når man er rigtigt
stor og gravid, gør at man ikke kan trække vejret ordentligt, så er det dén
tilstand man skal søge at skabe permanent?
Du har aldrig vejret gravid, vel? Det er en naturlig tilstand for kroppen i
de få måneder, man har en barn klemt fast under ens ribben, men det er
ligeså naturligt, at kroppen jo falder tilbage til sin almindelige måde at
fungere på, når barnet er født. Dette gælder også for den vejrtrækning som
anbefales - det dybe åndedræt, der understøttes af bugmuskulaturen.
Jeg vil ellers gerne have dokumentation for, at den øverste vejrtrækning
skulle være et ideal, man skal træne sig til...

Fra : kvaerulant

Dato : 24-03-05 09:32

Mette wrote:

> [...]
>>

>Hvilken type vejrtrækningsproblemer mener du kan afhjælpes ved, at man
>trækker vejret oppe i brystet? At trække vejret oppe i brystet er jo netop

Ja, det er et vejrtræknings problem at have kraftig vejrtrækning i
brystkassen hvis man ikke har en gravid mave eller et korsett til at
støtte vejrtrækning i brystkassen.

> [...]
>Jeg vil ellers gerne have dokumentation for, at den øverste vejrtrækning
>skulle være et ideal, man skal træne sig til...

Mange kvinder går og har små skavanker såsom forkraftig vejrtræking i
brystkasen.
Hvorfor skal de gå rundt og lide? Bare fordi du ikke har dette problem,
så skal alle andre kvinder lide.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 24-03-05 11:49

> [...]

> brystkasen.
> Hvorfor skal de gå rundt og lide? Bare fordi du ikke har dette problem,

Jeg har aldrig hørt om dette før, kunne du henvise til noget lægeligt
dokumenteret?

Egentlig vil jeg mene, at den logiske behandling for "for kraftig
vejrtrækning i brystkassen" ville være at trække vejret med "maven".

mange hilsner

Fra : Mette

Dato : 24-03-05 12:14

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Egentlig vil jeg mene, at den logiske behandling for "for kraftig
> vejrtrækning i brystkassen" ville være at trække vejret med "maven".

Netop!

Fra : kvaerulant

Dato : 27-03-05 18:35

nusle nuslesen wrote:

>"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
>Hej,

>Jeg har aldrig hørt om dette før, kunne du henvise til noget lægeligt
>dokumenteret?

Nej, da den videnskablige model af en kvinde er en mand med kvindelige
kønsorganer.
Er det videnskabligt ikke muligt at tænke sig at kvinder kan trække
vejret på en anden måde den mænd.
Det er svært for kvinder at få erstatning for arbejdsskader, da moden af
mennesket er en mand,
og denne forsimpede ikke kan forklare at skaderne ikke er de samme som
på mænd.

>Egentlig vil jeg mene, at den logiske behandling for "for kraftig
>vejrtrækning i brystkassen" ville være at trække vejret med "maven".

Det er ikke tilfældet, da man næsten ikke kan undgå at trække vejret i
brystkassen,
hvis man har veludvikede muskler i brystkassen,
da det er der hvor lungerne er placeret.

Det er ikke alt som egner sig til at forklare fuldstændigt i en
nyhedsgruppe.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 27-03-05 23:58

"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Nej, da den videnskablige model af en kvinde er en mand med kvindelige
> kønsorganer.

Prøver du her at argumentere ud fra en forudsætning om at ingen indenfor
lægevidenskaben skulle have gjort sig den ulejlighed at tage højde for
kønsforskelle?

Det er der jo ingen mening i.

> Er det videnskabligt ikke muligt at tænke sig at kvinder kan trække vejret
> på en anden måde den mænd.

Sagtens.

Nu er jeg kvinde, og jeg kan fortælle dig, at jeg altid har trukket vejret
med "maven". Jeg kan så supplere med, at det slet ikke er behageligt de
sidste par måneder af en graviditet, og det gælder også vejrtrækningen.

> Det er ikke tilfældet, da man næsten ikke kan undgå at trække vejret i
> brystkassen,
> hvis man har veludvikede muskler i brystkassen,
> da det er der hvor lungerne er placeret.

Efter min overbevisning er du helt galt afmarcheret.

> Det er ikke alt som egner sig til at forklare fuldstændigt i en
> nyhedsgruppe.

Det kan man så mene, om man vil.

mange hilsner

Fra : Henning

Dato : 23-03-05 18:34

[...]

Hvorfor pokker har vi mænd så denne indretning også?
Til vores velnærede bug selvfølgelig *G*
MVH
Henning