Sex og alkohol
Fra : Paul

Dato : 19-03-05 12:42

Okay... Har lige et lille spørgsmål jeg har tænkt over.

Er det korrekt, at langt de fleste mennesker (i Danmark) er nødt til at
drikke alkohol for at overvinde sig selv til at virke/være mere
kontaktsøgende når de ønsker seksuelt samvær med andre?

Lidt kringlet formuleret måske, men er der noget om snakken?

Og hvorfor egentlig?

M.v.h.

Paul

Fra : Boerge

Dato : 19-03-05 19:26

Paul wrote:

> Er det korrekt, at langt de fleste mennesker (i Danmark) er nødt til at
> drikke alkohol for at overvinde sig selv til at virke/være mere
> kontaktsøgende når de ønsker seksuelt samvær med andre?

Aner det ikke, men jeg tror, det afhænger meget af situationen. Det er
nok kun korrekt for de fleste mennesker, der går i byen for at søge
kontakt med henblik på seksuelt samvær med andre. Det er nok ikke så
udbredt hos dem, der bygger et parforhold langsomt op gennem fælles
interesser eller bekendte, og lader det føre til et seksuelt samvær.

> Og hvorfor egentlig?

Nok fordi det indebærer en risiko for at blive afvist af dem, man ønsker
seksuelt samvær med og drillet af de kammerater, man er sammen med. Det
kan også være nødvendigt at bedøve nogle rationelle tanker om, hvad man
egentlig foretager sig, og hvordan man kan tro, man har en chance.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-03-05 00:52

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message
> [...]
> kontaktsøgende når de ønsker seksuelt samvær med andre?
>
> Lidt kringlet formuleret måske, men er der noget om snakken?

Jeg føler trang til at gå Bo i bedene og komme med et citat af Shakespeare
om alkohol og sex: "It provokes the desire, but takes away the performance."

Per V.

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-03-05 10:34

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg føler trang til at gå Bo i bedene og komme med et citat af Shakespeare
> om alkohol og sex: "It provokes the desire, but takes away the
> performance."

Jeg har googlet mig frem til at det astammer fra 2. akt af Macbeth.

Per V.