Mordvideo vs. Børneporno
Fra : ThomasB

Dato : 17-03-05 17:47

Hej d.s.s

Hvis man filmer et mord, røveri, vold, så står tv-stationerne i kø for at
købe båndet, så de kan være de første der sender det i tv.
Politiet er enormt glad for optagelserne, da de kan hjælpe med opklaringen.
Aviserne viser med glæde billeder, af en mand der bliver pisket og bagefter
hængt.

Hvis man filmer en mand der har sex med en mindreårig, så hedder det
børneporno, er ulovligt og tv-stationerne vil nok ikke sende det i tv.
Politiet anholder dig for at have optaget det.

Mord giver op til 16 år.
At have sex med en mindreårig giver hvad? Maks. 2 år?

I begge tilfælde begåes en forbrydelse, og hvis man skal kigge på
strafferammen, så er mord 8x værre end sex med en mindreårig.

Hvad er den egentlige forskel? Er det bare fordi det er noget med sex?

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-03-05 19:16

[SNIP]

> Hvad er den egentlige forskel? Er det bare fordi det er noget med sex?

Kan godt lidt følge dig, men, så alligevel ikke.

Ingen af delene mener jeg bør vises i TV, overhovedet. Børneporno mest fordi
jeg frygter at det kunne anspore/lokke, whatever, nogle syge typer, som
måske har fantasier om den slags, eller lignene, plus, jeg finder det
vederstyggeligt, og ville nødig zappe over på det ved et uheld. Men på samme
måde har jeg det med vold eller mord der sendes på TV, hvem ved om nogle
psykopater et eller andet sted derude kunne sidde og få lyster af at se en
video hvor tyrkiske soldater sparker en kvinde i hovedet (som i sidste uge
fx). Desuden er det jo ikke hverken fedt at se på eller nødvendigt at vise
det?

Synes helt den slags bør holdes for dem som "skal" se det, fx efterforskere,
og ikke og almindelige danskere.

Jonny.

Fra : Søren

Dato : 18-03-05 12:57

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> Hej d.s.s
- klip -.

> Hvad er den egentlige forskel? Er det bare fordi det er noget med sex?

Nej, det er fordi det går ud over børn.

Der er nok ingen tv-station, der vil vise et barn, der bliver pisket eller
hængt.

På den anden side ville de helt sikkert vise det, hvis der var seertal i
det!

Søren

Fra : Corax

Dato : 18-03-05 14:19

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message
> [...]
> opklaringen.
> Aviserne viser med glæde billeder, af en mand der bliver pisket og

Der er mig bekendt regler ang. hvad man må vise på TV, og de danske
nyhedsstationer sender f.eks. ikke alt for voldsomme billeder i deres
nyhedsudsendelser om dagen.

Ang. salg af indslagende så tvivler jeg på at det er lovligt hvis det sælges
til private, og der er nok også grænser for hvad TV vil vise. F.eks. har de
været tilbagenholdende med at vise henrettelser foretaget og filmet af
terrorrister. Hvis du selv foretager og optager et overfald på din kone, så
vil de næppe sende det. På samme måde har de efterhånden lært at
offentligheden reagerer hvis de bringer billeder hvor offeret bliver
krænket, eller hvor de pårørende kan føle sig krænkede.

> Hvis man filmer en mand der har sex med en mindreårig, så hedder det
> børneporno, er ulovligt og tv-stationerne vil nok ikke sende det i tv.
> Politiet anholder dig for at have optaget det.

Det ville være ulovligt at sende og optage det, og det ville krænke offeret
at vise det.

> Mord giver op til 16 år.
> At have sex med en mindreårig giver hvad? Maks. 2 år?
>
> I begge tilfælde begåes en forbrydelse, og hvis man skal kigge på
> strafferammen, så er mord 8x værre end sex med en mindreårig.

Man kan altid diskutere strafferammer. Det virker dog umiddelbart
fornuftigt, at mord straffes hårdere end f.eks. voldtægt. Hvis det var
omvendt, ville det formentlig motivere voldtægtsmænd til oftere at slå deres
ofre ihjel - så kan de jo ikke sladre.

- Corax

Fra : OlEbOlE

Dato : 18-03-05 15:08

> [...]
> strafferammen, så er mord 8x værre end sex med en mindreårig.
>
> Hvad er den egentlige forskel? Er det bare fordi det er noget med sex?

Overgreb mod børn har intet med sex at gøre, og hvis du synes det kunne være
fedt at se børneporno på Station2 under dække af måske at kunne hjælpe til
med opklaringen af disse forbrydelser, så er du langt ude.

Fra : ThomasB

Dato : 19-03-05 12:08

"OlEbOlE" <hanrej@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> fedt at se børneporno på Station2 under dække af måske at kunne hjælpe til
> med opklaringen af disse forbrydelser, så er du langt ude.

Røveri har intet med sex at gøre, og hvis du synes det kunne være
fedt at se røveri på Station2 under dække af måske at kunne hjælpe til
med opklaringen af disse forbrydelser, så er du langt ude.

Fra : PerX ...

Dato : 21-03-05 00:10

In article <4239b490$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk says...
> Mord giver op til 16 år.

Men frigivet efter 14 måneder for god opførsel.

> At have sex med en mindreårig giver hvad? Maks. 2 år?

Men bliver slået ihjel af fanatiske medfanger efter 6 uger.

Fra : Mogens

Dato : 21-03-05 00:20

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> In article <4239b490$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk says...
>
> Men frigivet efter 14 måneder for god opførsel.

> Men bliver slået ihjel af fanatiske medfanger efter 6 uger.

6 UGER ? Nej , 6 timer højest , det kan ikke gå hurtigt nok .