Om helvede... :o)
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-03-05 00:28

Tillader mig at oversætte og smide den her i gruppen:

*****

Det følgende er angiveligt et virkeligt spørgsmål, der blev stillet ved en
halvvejseksamen på University of Washington.

Svaret var så slående og opsigtsvækkende, at professoren der modtog det,
delte det med sine kollegaer via nettet, og det er så grunden til at vi kan
læse det nu.

Ekstraspørgsmål: Er Helvede eksotermisk (afgiver varme) eller endotermisk
(absorberer varme)?

De fleste studerende skrev om deres overbevisninger, hvor de brugte Boyle's
Lov, dvs. gas køler ned, når det udvider sig, og varmes op når det bliver
presset sammen), eller en lignende variant.

Der var dog en studerende, der skrev følgende:

Først skal vi finde ud af hvorledes Helvedes masse forandrer sig gennem
tiden. Så vi skal finde ud af med hvilken rate sjæle ryger i Helvede, og med
hvilken rate sjæle forlader Helvede.

Jeg tror at vi nogenlunde sikkert kan slå fast, at når en sjæl havner i
Helvede, ja så forlader den det ikke igen. Ergo er der ingen sjæle der
forlader stedet.

Når det så drejer sig om antallet af sjæle der ryger i Helvede, bør vi kikke
på de forskellige religioner der findes i verden. De fleste af disse
religioner påstår, at hvis du ikke er medlem af deres religion, ja så havner
du i Helvede. Siden der er mere end en religion af den type, og siden folk
som regel ikke tilhører mere end en religion, kan vi forudsige at alle sjæle
havner i Helvede.

Med fødsels-og dødstal kan vi så forvente at antallet i Helvede øges hele
tiden.

Derpå kikker vi på hastigheden af forandringen af størrelsen på Helvede,
fordi Boyle's Lov siger at for at temperaturen og trykket i Helvede skal
forblive det samme, bør størrelsen af Helvede forøges proprtionelt,
efterhånden som der kommer flere sjæle til.

Dette giver os to muligheder:

1. Hvis Helvede øges ved en langsommere hastighed end med den, antallet af
sjæle i Helvede øges, så vil temperaturen og trykket øges, indtil Helvede
bryder løs.

2. Hvis Helvede øges med en større hastighed end den, hvormed antallet af
sjæle i Helvede øges, så vil temperaturen og trykket falde indtil Helvede
fryser til.

Hvilken mulighed er det så?

Hvis vi accepterer det som Teresa sagde til mig i løbet af mit første år som
studerende, at "det ville blive en kold dag i Helvede før jeg går i seng med
dig", og regner det faktum med, at jeg var i seng med hende i går nat, så må
det være nr. 2 der er sand, og på den måde er jeg sikker på at Helvede er
eksotermisk og allerede frosset til.

Det logiske resultat af denne teori er, at siden Helvede er frosset til,
modtages der ikke flere sjæle, og Helvede er derfor udslettet. Dette
efterlader kun Himlen, og forklarer derved en guddommelig eksistens, hvilket
igen forklarer hvorfor Teresa blev ved med at jamre og råbe "Åh Gud!".

Denne studerende fik det eneste 13-tal.

*****

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : John Doe

Dato : 05-03-05 03:12

Fedt nok , men hvad med limbo, jeg troede ellers at de sjæle som Gud ikke
vil acceptere i hans rige gik lige ned i helvede, da det fungere som en
slags skraldespand. Du skal ikke gøre dig fortjent til at komme i helvede,
men det skal du ligegodt for at komme i himlen. Derfor forøgede helvede sin
masse da det som sagt er nemmere end at komme derned end derop. Vi bliver
hele tiden flere og flere menneskerne på jorden og det medfører også at
helvede vokser hurtigere og hurtigere med tiden.

Citat:
Boyle's siger, at tryk gange volumen er konstant for en luftart ved en given
temperatur (p x v = k). Det betyder, at et luftfyldt rum halveres, når
trykket fordobles.

[...]

Svar 1: Vi kan godt blive enig om at helvede har bestemt volumen, men når
helvede for sjæle hele tiden vil trykket sige og medføre at helvede bliver
mindre og mindre. Til sidst vil det eksplodere, da helvede løber tør for
volumen og begynder at æde vores verden.

2. Hvis Helvede øges med en større hastighed end den, hvormed antallet af
sjæle i Helvede øges, så vil temperaturen og trykket falde indtil Helvede
fryser til.

Svar: 2 Denne påstand kører på at helvede volumen bliver så lille til sidst
af trykket at det fryser til isen, men temperaturen er nu så højt at det
hele brænder op og æder sig ud.

Sagt med andre ord: Når der ikke er mere plads i helvede skal de døde går på
jorden (Det er også et citat, dog engelsk).

Så lige til sidst, hvad med limbo også kaldet skærsilden, det vidst ikke
nævnt i eksamen.????.

Dette kunne være sjov hvis du kunne give en reference fra din kilde
Aragorn_DK

Med venlig hilsen
John Doe

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-03-05 13:50

"John Doe" <skodfisk@fiske.net> wrote in message
-sakse-
> Dette kunne være sjov hvis du kunne give en reference fra din kilde
> Aragorn_DK
>
> Med venlig hilsen
> John Doe

Hjertens gerne.

Gå ind på www.fissefissefezfez.dk, kodeordet er "kummefryser".
Gå ind på "Talerstolen", find "Generelt forum", find posten " Is Hell
exothermic or endothermic?" af den ærede broder Khadu Sevajasa, bingo.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-03-05 10:29

> [...]

hvilket
> igen forklarer hvorfor Teresa blev ved med at jamre og råbe "Åh Gud!".

God historie for en gangs skyld.
Jeg tillader mig´at vidersende den til den dk.livssyn.kristendom

Fra : James Avery

Dato : 05-03-05 14:37

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-03-05 15:32

"James Avery" <spamspamspam@spam.dk> wrote in message
-sakse-
> Ud over, at historien - åbenlyst for enhver, der engang har sat mindst et
> af sine ben i en skole - er fake, er den også gammel og ikke længere sjov.
>
> Bemærk http://www.snopes.com/college/exam/hell.asp
>
> Så var den med Bohr og barometeret altså bedre.
>
> /J

Tillad mig at påpege det selvfølgelige, nemlig at det nok ikke er alle der
er bekendt med førnævnte joke/historie.
Jeg har såmænd bare oversat den fra www.fissefissefezfez.dk (Kodeord:
Kummefryser) > Talerstolen > Generelt forum > Is Hell exothermic or
endothermic?

Hej fra

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-03-05 16:11

Aragorn Elessar wrote:
> Tillader mig at oversætte og smide den her i gruppen:

Hehe, den går på krykker i Århus den historie der.

Godt oversat!

-Sune

--
Nuke a gay vegan whale for christ!
My band: www.secondnature.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-03-05 16:58

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> wrote in message

> Hehe, den går på krykker i Århus den historie der.

> [...]

Takker.

Mvh

Aragorn_DK

--