Dr. Jekylls stuepige ?
Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-04-05 11:02

Der er lavet en film over "Dr. Jekyll og mr. Hyde", hvor handlingen er
lavet sådan at den focuserer på, hvordan en stuepige oplever det
uhyggelige tilfælde.
Det er Julia Roberts der spiller stuepigen, men hvad hedder filmen?

Ruth

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-04-05 11:12

Ruth Nielsen skrev i en meddelelse...

> [...]
> uhyggelige tilfælde.
> Det er Julia Roberts der spiller stuepigen, men hvad hedder filmen?

Mary Reilly

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-04-05 12:21

Hej!

Det kan 10 sekunder på www.imdb.com give dig svaret på.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-04-05 13:23

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse
> Hej!

> Det kan 10 sekunder på www.imdb.com give dig svaret på.

Tak skal I have begge to. Titlen var jo ganske rigtigt "Mary Reilly".

Hilsen Ruth

Fra : zcully

Dato : 29-04-05 15:38

"Ruth Nielsen" <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> uhyggelige tilfælde.
> Det er Julia Roberts der spiller stuepigen, men hvad hedder filmen?

Ja svaret så du jo nedenfor.
Men er den film egentlig god? Har haft den liggende et stykke tid, men har
ikke kunnet tage mig sammen til at se den!!

/Zcully

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 29-04-05 21:40

"zcully" skrev i en meddelelse

> Men er den film egentlig god? Har haft den liggende et stykke tid, men
har
> ikke kunnet tage mig sammen til at se den!!

Når man i mange år har kendt til historien om Dr. Jekyll og mr. Hyde, er
det interessant at se det hele med stuepigens øjne. Det er også
interessant at se Julia Roberts i en så dyster rolle i denne grumme
film. De spiller da godt allesammen
og jeg synes også det er de helt rigtige personer, der er blevet valgt
til de forskellige roller.

Filmen bliver anmeldt som en thriller og gyser, den må også være yderst
spændende og mystificerende for nogen som ikke ved, hvad den handler om.
Når man kender historien er det sikkert helt forskelligt, hvad man synes
om filmen. Om den er god må være en smagssag - jeg vil nok ikke ligefrem
købe den, da jeg syntes der var for meget blod og ækle indvolde i den.

Hilsen Ruth