Den billige VHF
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-04-05 13:01

Hej

Er der nogen der har prøvet den billige VHF som Flemming Torp henviste til
for et par indlæg siden?

http://www.shipshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=32_49&products_id=12
16

jeg hører gerne nogle erfaringer...

Jeg hælder umiddelbart til Simrad, men det er nok kun fordi det er
kendt...

mvh
JR

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : MAXI-87

Dato : 28-04-05 16:19

"Jan Rasmussen" <jr@ØÅÅØvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg hælder umiddelbart til Simrad, men det er nok kun fordi det er
> kendt...
Hej
Det er nok lige så mange forskellige meninger som mennesker, men man
får vel bedre kvalitet hvis prisen er højre, men er man ikke kritisk, og
bare
vil have en radio er den billige udmærket.
Jeg købte selv en http://www.marinelec.dk/product.asp?product=112&page=1
sidste år - den er rigtig fin.
Hilsen
Hans

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-04-05 16:39

Den du har linket til Hans, den er da vildt dyr

Et eller andet sted, skal alle radioerne jo leve op til de stollede krav,
men der er jo nok alligevel kvalitets forskel... måske de billige føles
lidt
plastik agtige at betjene...

Omvendt så er det jo elektronik, som bare bliver biligere og billigere

Jeg er lidt lun på Simrads RD68 men den koster jo også små 4000kr. ;o(

Der må vel snart komme nogle som indeholder navtex til en overkommelig
pris
også...

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-05 16:56

"MAXI-87" <ho@net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> får vel bedre kvalitet hvis prisen er højre, men er man
> ikke kritisk, og bare
> vil have en radio er den billige udmærket.
Jeg synes der er mange eksempler på, at pris og kvalitet
ikke altid følges ad.

Mærkevareproducenter benytter bevidst vores
usikkerhed/uvidenhed til at tage høje priser og en
nyhedsgruppe som denne er jo netop et sted, hvor mange af
disse 'myter' om at høj pris er lig høj kvalitet evt. kan
aflives gennem udveksling af erfaringer. Eksempler: I
'gamle dage turde' mange IT-chefer ikke købe andet end
IBM-teknologi ... Den gamle Irma-direktør lærte mig, at det
ikke er et spørgsmål omvarerne er gode - det er et spørgsmål
om de er gode nok ...

Jeg påstår altså ikke, at pris og kvalitet *aldrig* følges
ad - men jeg påstår at pris og kvalitet *ikke altid* følges
ad ... og i sådanne situationer er en nyhedsgruppe som denne
jo et fint middel til at fjerne vores usikkerhed og
uvidenhed ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 28-04-05 21:43

Min leveregel(-ler) er følgende:

Der er grænser for hvor gode billige produkter kan være, men der er sjældent
grænser for hvor dyrt man kan sælge et dårligt produkt.

eller:

Med et billigt produkt kan man være sikker på man ikke får så meget. Med et
dyrt produkt kan man være sikker på man komme af med mange penge.

/Bjarke

snip

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-05 00:12

Sådan! - Short and sweet ... stort set enig ...

Det er jo almindelig kendt, at mange producenter på f.eks.
Taiwan, i Kina, Thailand, Malaysia, Korea m.fl. producerer
elektronik for mange forskellige kendte - typisk amarikanske
og europæsiske mærkevareproducenter og dertil sælger i
eget - og mindre kendte - navn. Produkterne er i mange
tilfælde identiske ... men priserne ganske forskellige ...
og måske den efterfølgende service ...

Fra : MAXI-87

Dato : 28-04-05 16:42

Hans Olsen
"Jan Rasmussen" <jr@ØÅÅØvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
Selv hej Jan
Jeg er lidt nysgerrig, har du både en sejlbåd og kabinebåd nu ?
Hilsen
Hans

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-04-05 16:49

> Hans Olsen
> Selv hej Jan
> Jeg er lidt nysgerrig, har du både en sejlbåd og kabinebåd nu ?
> Hilsen
> Hans
Ja... fik en kabine båd her i foråret...

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-04-05 18:30

> [...]

> http://www.shipshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=32_49&products_id=12
> Jeg hælder umiddelbart til Simrad, men det er nok kun fordi det er

Jeg har ingen erfaringer med denne radio, men jeg tror ikke, det gør den
store forskel om det er det ene mærke eller det andet. Midland har lavet
radioer og walkie-talkie i herrens mange år, så det er ikke noget billigts
bras. Jeg har i gamle dag haft flere Midland radioer.

I øvrigt kommer jeg lige fra Lynetten Bådservice, hvor den stod på tilbud
til 2300,- Så fortalte jeg ham om tilbudet på nettet, hvilket de mente var
ganske aldeles umuligt, så jeg slog det op på computeren i butikken. Han
blev ikke glad

Han siger, at det er en del under indkøbsprisen...

Claus
--
Sælges: Yamaha SW1000XG
Yamaha high-end lydkort med indbyggede midilyde

Fra : Pär Wikenmo

Dato : 29-04-05 17:33

Hej!
Jag frågade en av de danska firmorna som hade ett tilbud på Midland för
1800:- inkl antenn, om de levererade till Sverige.
Fick till svar att de leverade till Sverige men att de slutat sälja Midland
Neptune eftersom de varit mycket problem med den. De hade ett nytt tilbud
(något dyrare) på MTech.
Det hela slutade med att jag köpte en Icom i Sverige...

mvh,
Pär Wikenmo
Limhamn, Sverige

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-04-05 01:53

"Pär Wikenmo" <wikenmo@swipnet.se> skrev i en meddelelse
> [...]
nytt
> tilbud (något dyrare) på MTech.
> Det hela slutade med att jag köpte en Icom i Sverige...

Har du nogen idé om hvilket problemer de havde med dem?

Kan de sætte navn på det firma som fortalte dig at de havde problemer?

Fra : Pär Wikenmo

Dato : 30-04-05 11:40

Hej!
Vill inte "hänga ut" firman på nätet.
Maila mej på perpunktumwikenmoatswipnetpunktumse

mvh,
Pär W

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 30-04-05 20:48

?? Det er da ikke at hænge dem ud, hvis du afbalanceret fortæller om dine
erfaringer. Det er jo det gruppen er til ...

Bjarke

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-05-05 00:09

> [...]
>
> Hej!
> Vill inte "hänga ut" firman på nätet.
> Maila mej på perpunktumwikenmoatswipnetpunktumse

Det er for sent, jeg har købt en... så får vi se om det holder stik

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-05 00:25

Vil du delagtiggøre os andre i dine erfaringer - f.eks. når
vi skal på land igen?

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-05-05 21:36

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> Vil du delagtiggøre os andre i dine erfaringer - f.eks. når vi skal på
> land igen?
>
> --
> Flemming Torp
> 'kun en tåbe frygter ikke haven'

Tja... til den pris tror jeg godt på forhånd jeg tør sige den er god!!!
Jeg mener, specifikationerne taler for dig selv... den kan det samme som
de
dyre modeller...

Det primære den skal kunne er jo et sende en nød eller ild melding hvis
det
bliver for hektisk...
Og så er den jo godkendt af vore myndigheder!!! og lever derfor op til de
krav der er stillet...

Jeg tror ikke det bliver billigere... og skulle den gå i stykker efter
endt
garanti... Tja... så ryger den i skralderen...
og en ny købes...

Men jeg skal se om jeg kommer det ihu når vi når så langt...