[DVD] Commentary på Dancer In The Dark?
Fra : Ole Kofoed

Dato : 26-05-01 21:15

På coveret til den danske R2 "Dancer In The Dark" står der at dvd'en
indeholder "Instruktørens kommentarer", er dette et "ægte" commentary
lydspor, og i så fald det samme der ligger på region 1 skiven eller et
på dansk?

Mvh.

Ole

Fra : Brian Nielsen

Dato : 27-05-01 11:07

Det er et vaskeægte kommentarspor på dansk, og er således ikke det samme som
på R1. Husk iørigt at "Dancer In The Dark" for tiden kan fås til 99kr hos
MegaFONA (set i Århus). Bittert, jeg købte min for en lille måned siden til
fuld pris, og jeg har ikke fået set den endnu (blot skimmet indholdet). :(

/Brian

Fra : JSMadsen

Dato : 28-05-01 01:56

Brian Nielsen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>fuld pris, og jeg har ikke fået set den endnu (blot skimmet indholdet). :(

Jeg har set den til samme pris i en alm. FONA.
Overraskende god film iøvrigt!!

--
/JSMadsen
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 25.000+ DVD anmeldelser!

Fra : Jesper Vestergaard

Dato : 27-05-01 17:39

Ole Kofoed <cowfeet@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ep2jo$h4$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> indeholder "Instruktørens kommentarer", er dette et "ægte" commentary
> lydspor, og i så fald det samme der ligger på region 1 skiven eller et

Ja lydsporet er på dansk, og udformet som en samtale mellem Trier og filmens
lyddesigner Per Streit. På reg. 2 udgivelsen er der engelske undertekster
til såvel kommentarsporet som Katia Fobert Petersens dokumentar om
tilblivelsen "Von Triers 100 øjne", så mon ikke de elementer bliver det
samme på reg. 1 som på reg. 2.

Jeg kan tilføje, at jeg lige har været alt ekstramaterialet igennem på reg.
2 udgivelsen. Der er næsten fire timer. Jeg sluttede af med kommentarsporet,
og efter det, synes det meget usandsynligt, at von Trier har gidet at tale
filmen igennem igen på engelsk. Hans sidste kommentar lyder, med et twist af
ironi naturligvis, "åh rend mig røven!"

venlig hilsen
Jesper Vestergaard

www.CinemaZone.dk

Fra : Ole Alm

Dato : 27-05-01 17:47

"Jesper Vestergaard" <vega@cinemazone.dk> wrote in message news:9erafi$30qm$2@news.cybercity.dk...

> [...]
> filmen igennem igen på engelsk. Hans sidste kommentar lyder, med et twist af

Der er et engelsk komentar spor på R1 udgaven med bl.a lars v. Trier. Så han har været igennem 2
gange.

mvh Ole