De er ikke helt tovlige ... de tyskere.
Fra : BJ

Dato : 24-04-05 00:37

Faldt lige over dette "Krakskort" til søbrug:

http://www.nv-portpilot.de/contentlanguage/9C5F128A-6DE7-4047-A47A-719DDD388685/dk/contentsuportnet

De er ikke helt tovlige ... de tyskere.

--
Bjørn J.

Fra : Steffen Skov

Dato : 24-04-05 09:25

> Faldt lige over dette "Krakskort" til søbrug:

> [...]
Ja den er da et studium værd!
Hilsen
Steffen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 24-04-05 12:36

> Faldt lige over dette "Krakskort" til søbrug:

http://www.nv-portpilot.de/contentlanguage/9C5F128A-6DE7-4047-A47A-719DDD388685/dk/contentsuportnet

> De er ikke helt tovlige ... de tyskere.

Der er i hvert fald nogle fejl i positionerne, de opgiver Gislövsläge til
være på 55:32N og trelleborg havn på 55:22N så det giver ikke specielt meget
mening.

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 12:38

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er i hvert fald nogle fejl i positionerne, de opgiver Gislövsläge til
> være på 55:32N og trelleborg havn på 55:22N så det giver ikke specielt
> meget
> mening.

Det var godt du fandt en fejl.

Har du ellers fundet flere...?

PS: Hvad skal man med ovennævnte positioner, hvis man ikke har en
GPS/Kortplotter/endsige et søkort om bord..?

--
Bjørn J.

Fra : Ivar Holm

Dato : 24-04-05 20:56

"De tyskere" er ikke lige heldige med alt. Jeg har set på Bornholm, som er
"mit" område. På Bornholmerkortet er alle havnene på vestkysten placeret
forkert. Teksten er forvrøvlet og overfladisk. Under Arnager er omtalt
Bakkerne Bådehavn. Denne ligger noget længere mod SØ og er en selvstændig
havn? Herefter orkede jeg ikke læse mere.

Hvorfor ikke bare bruge: http://www.danskehavnelods.dk/ som er den
officielle danske beskrivelse af havne?

Ivar Holm

Fra : BJ

Dato : 24-04-05 21:07

"Ivar Holm" <IvarHolm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor ikke bare bruge: http://www.danskehavnelods.dk/ som er den
> officielle danske beskrivelse af havne?

Den er da også fremragende.

En skam vore udenlandske gæstesejlere ikke fatter en pind af det danske
kaudervælsk...;)

--
Bjørn J.