kongekabale
Fra : Per Vadmand

Dato : 23-04-05 22:49

Så fik jeg endelig set "kongekabale", og efter den lange diskussion ger i
gruppen holdt jeg ekstra meget øje med rygningen -og jeg vil gerne fastslå,
at hvis man kan tage anstød af - eller blot få øje på -det "overdrevne"
rygeri i den film, er man fandeme langt ude! Den eneste af hovedpersonerne,
der ryger, er Nicholas Bro, der oven i købet er skildret som en småforsumpet
type. Og en anden person bliver faktisk dræbt ved en ulykke på grund af
uopmærksomhed forårsaget af rygning! Det er kun puritanere,derVILforarges,
der kan tage anstød.

Det minder mig om historien om damen, der anmeldte sin nabo for
blufærdighedskrænkelse, fordi hun kunne se ham nøgen, hvis hun stillede sig
op på en stol og holdt et spejl ud af vinduet.

Kanongod film i øvrigt.

PerV.

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 23-04-05 23:06

Godt sagt og skrevet!!!!!!!!!

Anders

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-04-05 23:58

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> [...]
> at hvis man kan tage anstød af - eller blot få øje på -det "overdrevne"
> rygeri i den film, er man fandeme langt ude!

Jeg så den også i aften og havde dette i baghovedet.

Faktisk virkede rygningen som et satirisk tilsnit, netop fordi Aksel,
der er blevet "ikke-rygernes nye rollemodel" ryger i smug.

Filmen har flere satiriske elementer. Børne-CDen er et af de mere
irriterende.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Per Vadmand

Dato : 24-04-05 09:01

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Filmen har flere satiriske elementer. Børne-CDen er et af de mere
> irriterende.

Er børne-cd'en fiktion? Jeg syntes, den lød irriterende nok til at være
ægte.

PerV.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-04-05 12:59

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> writes:

> Er børne-cd'en fiktion? Jeg syntes, den lød irriterende nok til at være
> ægte.

Det er tæt på. Der er i hvert fald lavet mange af de rædsomme "dance
børnehits"-CD'er. Men liiiiige den der...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Vreden gudinde besyng,
The RockBear. ((^)) som greb Montaguiden Romeo."

Fra : HC

Dato : 24-04-05 19:56

Tja.. der er ikke langt fra kongekabales "Tommelfinger, tommelfinger" til
"Æblemand åh æblemand"

HC