The Village - anmeldelse ...måske små-spoi~
Fra : Morten Nielsen

Dato : 23-04-05 22:45

z........... pil nedad

Fra : !Steen

Dato : 24-04-05 11:48

Morten Nielsen <denmark_mn@hotmail.com> wrote:

> z........... pil nedad

Aaahhh...så slem synes jeg nu ikke den er.
Den overrasker ind imellem, men skal nok hvile lidt i reolen, før man
ser den anden gang.
--
Steen
http://isteen.smartlog.dk

Fra : Kim2000

Dato : 24-04-05 12:10

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> z........... pil nedad

Jeg synes den var fantastisk, lydensiden er fremragende og opbygningen
af hele stemningen er helt eminet, men det er nok det samme som med The
Signs, enten røvkeder man sig eller også kan man lide den slags film,
der giver os tid til at tænke og bliver overrasket.

mvh
Kim

Fra : -USH-

Dato : 24-04-05 20:37

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Signs, enten røvkeder man sig eller også kan man lide den slags film, der
> giver os tid til at tænke og bliver overrasket.

Jeg kunne rigtig godt lide The Village, især fordi det lykkedes for den at
twiste plottet i mit hoved fire eller fem gange. Signs synes jeg derimod
havde en dårlig historie og en søgt slutningstwist.

-Ulrik-

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 24-04-05 21:21

Blive overrasket?!?!

-USH- skrev i en meddelelse...
> Jeg kunne rigtig godt lide The Village, især fordi det lykkedes for den at
> twiste plottet i mit hoved fire eller fem gange. Signs synes jeg derimod
> havde en dårlig historie og en søgt slutningstwist.

Twiste plottet?!?!? 4-5 gange (O)(O) ???

Nej, helt ærligt...... The Village er da til at regne ud lige fra starten,
og når man kan det, bliver filmen kedelig....

....men jeg har hørt flere sige, at den er meget godt skruet
sammen...........hvorfor? Den eneste logiske forklaring, jeg efterhånden er
nået frem til er, at man ikke har set ret mange af den slags film (eller
film i det hele taget). For hvis man HAR det, er det altså en tynd kop the..

Hvorfor synes DU, at den er 'indviklet'...?

(og lige for at blive rigtig grov........ det er gået ned af bakke med hver
film fra M. Night Shyamalans hånd siden Den 6. sans)

-- HEJ
.....................Ì øvrigt mener jeg, at dk.spil.computer bør
nedlægges!!.........

Fra : -USH-

Dato : 24-04-05 21:45

> Blive overrasket?!?!

> Twiste plottet?!?!? 4-5 gange (O)(O) ???

Se svar incl. spoilers i slutningen.

> [...]
> er nået frem til er, at man ikke har set ret mange af den slags film
> (eller film i det hele taget). For hvis man HAR det, er det altså en tynd

Flot. Bravo. Du var en af dem der regnede den ud fra starten. Det kan godt
være at den bliver kedelig af det. For os der ikke regnede den ud virkede
den til at starte med som en lidt plat b-film (dårlige monsterkostumer mm.),
og med forventningerne dernede blev det bare bedre og bedre.

> (og lige for at blive rigtig grov........ det er gået ned af bakke med
> hver film fra M. Night Shyamalans hånd siden Den 6. sans)

6. sans var god, Unbreakable og Signs var ikke særlig gode, men Village var
ok.

**********SPOILERS********************

..

..

..

..

..

Jeg skal lige se om jeg kan huske dem.

Først troede jeg at det var monstre, så var det de ældre, så var det måske
alligevel monstre, så var det den retarderede og så kravlede hun over muren.
Fem styks.

-Ulrik-

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 25-04-05 09:58

Jeg skrev....

-USH- skrev i en meddelelse...
> Se svar incl. spoilers i slutningen.

Okay ....

Jeg påstod.......

-USH- skrev i en meddelelse...
> [...]
> den til at starte med som en lidt plat b-film (dårlige monsterkostumer
> mm.), og med forventningerne dernede blev det bare bedre og bedre.

Tillykke......... du er i stand til at blive revet med af en film
stadigvæk.....

Jeg skrev...

-USH- skrev i en meddelelse...

> 6. sans var god, Unbreakable og Signs var ikke særlig gode, men Village
> var ok.

Som før skrevet...... kvaliteten falder i takt med filmene......

-USH- skrev i en meddelelse...

> [...]
måske
> alligevel monstre, så var det den retarderede og så kravlede hun over

OK...... men hvis du har set de andre af hans film (hvilket jeg nu ved, du
har), er det da nemt at se, at han har en 'grund-ide', og så fylder han
alt
muligt 'fyld' på for at lede folk væk fra den "grund-ide"/plottet. Det
fungerer fint, hvis du kun ser én af hans film, men har du set dem alle,
kan
du altså (og jo, det kan du åbenbart) overraskes........

-- HEJ
....................I øvrigt mener jeg, at dk.spil.computer bør
nedlægges!!..................

Fra : -USH-

Dato : 25-04-05 17:27

(SNIP en hel masse om filmen er gennemskuelig eller ej>)

> Tillykke......... du er i stand til at blive revet med af en film
> stadigvæk.....

Tja. Det er jeg vel. Jeg tror bare godt jeg kan li at blive overrasket.

> Jeg skrev...

> Som før skrevet...... kvaliteten falder i takt med filmene......

Det er så der jeg mener at det måske er begyndt at gå den rigtige vej igen.
Men det må sateme også være svært hvis ens første film pludselig er den
bedste film nogensinde (næsten da) og så skulle følge op på den med noget
der er endnu bedre.

> [...]
> kan
> du altså (og jo, det kan du åbenbart) overraskes........

Måske fordi de andre har en enkelt overraskelse, mens der var en del flere i
denne film? Jeg kan li at blive overrasket over en film, og jeg havde vist
gættet den første med de ældre og tænkt at nu var den film gennemskuet, og
derfor virkede det godt at han så blev ved med at twiste plottet.

-Ulrik-

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 25-04-05 16:17

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> (og lige for at blive rigtig grov........ det er gået ned af bakke med
> hver film fra M. Night Shyamalans hånd siden Den 6. sans)

Det synes jeg faktisk ikke, det eneste problem jeg synes der har været med
hans efterfølgere, er at han tror han skal lave plottwist i alle hans film.
Twistet var suveræn i den 6. sans, og knap så god i de 3 andre. Som en anden
skriver var twistet faktisk rigtig dårlig i Signs. Men bortset fra det,
laver han suveræne stemningsfilm, jeg tror faktisk at jeg har haft den
fordel at både Unbreakable, Signs og The Village så jeg faktisk først efter
jeg vidste hvad deres twist det var, dvs. jeg sad ikke og ventede på en
overraskelse, men nød blot filmen. Den 6. sans er den mest vellykkede i
forhold til første gang man ser filmene, men faktisk kan jeg blive ved at se
signs, hvor jeg synes at den 6. sans har mistet noget efter man ved hvad
twistet der. The Village har jeg kun set engang, men synes overhovedet ikke
den var skuffende, fantastisk flotte og stemningsfyldte scener, og godt
skuespil, og selv om jeg kendte twistet, var jeg faktisk en smule spooked
flere gange. Men jeg er så heller ikke normalt til klassiske monsterfilm, så
måske derfor synes jeg om filmen.

Mvh. Brian

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-04-05 09:16

Var det slet ikke nogen af jer der fik den idé at plot-twistet (som man jo
regner med er der et eller andet sted) var dét, at der i skuret var en
tidsmaskine/rumraket/motorcykel og at det hele foregik på en anden planet ?

Jeg kan ikke se at man kan _vide_ hvad twistet er (uden at have fået det
spoilet). Men man kan jo altiod bagefter sige "nåe ja.. men det er jo sådan
set også det samme som det jeg sagde, blot en lille smule anderledes i
detaljen".

/jim

Fra : Per

Dato : 25-04-05 09:32

> [...]
> Signs, enten røvkeder man sig eller også kan man lide den slags film, der
> giver os tid til at tænke og bliver overrasket.

Signs syntes jeg var rigtig fed, men The Village var godt nok ikke meget
ved. Noget af det første der slog mig i åbningsscenen var at det garanteret
foregår i nutiden. Det var fordi der ikke stod nogen dato som der normalt
angives når det foregår i fortiden. Men desuden syntes jeg det var totalt
antiklimatisk at der ikke var rigtige monstre.

Fra : No Humor Man

Dato : 25-04-05 10:13

Per wrote:

> [...]
> angives når det foregår i fortiden. Men desuden syntes jeg det var totalt
> antiklimatisk at der ikke var rigtige monstre.

Der var jo monstre... bare ikke i den forstand som du nok forventede
det. Hvilken slags forældre ville dog udsætte sine børn for sådan en
frygt, at hvis de gik ind i skoven så ville de blive spist? Det vil jeg
da kalde monstrøst og lige så slemt som den verden de forlod - udenfor
verdenen. Og ham den retarderede var da også et monster, i sig selv og
i sin jalousi.

Der var bare ikke nogle overnaturlige monstre... men der VAR monstre med
i den film... og det var menneskene - de ældre - der var monstrene...
ikke af udseende, men af sind.

Eller har jeg totalt misforstået noget?

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Per

Dato : 25-04-05 21:39

> [...]
> den film... og det var menneskene - de ældre - der var monstrene... ikke

Åh ja ;)

Fra : MGA

Dato : 26-04-05 06:27

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> z........... pil nedad

Enig - god anmeldelse - 10 med pil opad til den præcise beskrivelse af
filmen!

Mette