Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digital Kodak skal jeg købe ???
Fra : Claus Nielsen

Dato : 26-05-01 19:28

Hej, jeg er i tvivl - hjælp mig.

Jeg har nu valgt at mit første digital kamera skal være et Kodak i den
billige ende, men hvilket et skal jeg vælge, har flg. valgmuligheder, alle
kan jeg købe til omkring 3000 kr.

Kodak DC 3400 Zoom
Kodak DC 3800
Kodak DX 3500

???????

Mvh.
Claus Nielsen

Fra : Lyrik

Dato : 26-05-01 21:01

"Claus Nielsen" <cn@it.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har nu valgt at mit første digital kamera skal være et Kodak i den
> billige ende, men hvilket et skal jeg vælge, har flg. valgmuligheder, alle

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det bedste kamera rent billedmæssigt må ubetinget være DC 3400!
Den har automatisk focusering, det vil sige, den indstiller skarpheden efter
afstanden. Den bedre optik inkluderer 2x optisk zoom. En stor fordel fremfor
de andre.
Den tager skarpe billeder. Farverne bliver rost af alle som prøver den.

De to andre er anerledes. De er fix-focus. Det vil sige en linse der er
indstillet og limet fast en gang for altid.Ligesom éngangskameraerne. De
har dog også nærlinse så man kan tage tæt på.

De har kun digital zoom. Det kan ikke bruges til noget somhelst af værdi.
Men de er ikke dårlige.
DC 3800 er et ret dyrt kamera. Faktisk var det dyrere end DC 3400. Det er et
rigtig lommekamera og tager rimelig skarpe billeder på alle afstande.
Der er dyre ting i den pakke blandt andet skulle der være en usb kortlæser.

Men optisk set er dc3400 klart bedst. Derfor er 3800 også faldet ned under
den i pris.

Hilsen
Jens