timestamps
Fra : Jesper B. Jensen

Dato : 26-05-01 19:03

Jeg har længe siddet og grublet over anvendelsen af timestamps i php.
Problemet er at jeg har en dato i formatet yyyy-mm-dd og et tidspunkt i
formatet ttmm
Dette ligger i databasen og når jeg loader en side ønsker jeg at tjekke om
der er mindre end 15 minutter mellem den aktuelle (server)tid, og tiden fra
databasen.
Jeg synes nedenstående kode er ret simpel, og jeg kan ikke se hvorfor jeg
får et forkert resultat. Ligemeget hvilken dato og tid, der står i db, så
bliver det samlede resultat altid > 0, dvs. returnerer color red
Kan man få et hint til hvad der er galt ?

if ($a_row[status]=="Reserveret"){
$year=substr($a_row[dato],0,4);
$month=substr($a_row[dato],5,2);
$day=substr($a_row[dato],6,2);
$hour=substr($a_row[tid],0,2);
$minute=substr($a_row[tid],3,2);
$time=mktime($hour,$minute,00,$month,$day,$year);

$currenttime=time();
$result=(($time-$currenttime)-900); //900 = sek. på 15.min
if($result<0){
$color="yellow";
}
else{
$color="red";
}
}

Fra : Jesper B. Jensen

Dato : 26-05-01 22:36

Problemet er løst

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-05-01 15:58

On Sat, 26 May 2001 23:35:46 +0200, "Jesper B. Jensen"
<jbj@stofanet.dk> wrote:

>Problemet er løst

Hvordan?

Du poster et problem i gruppen. Nogen begynder at tænke og kan måske
ikke lige løse det i første omgang, tænker lidt videre. Eller man har
selv et lignende problem og ser frem til lidt at bygge videre på.

Så dukker der en "Problemet er løst"-meddelelse op. - Fint nok, alle
slutter med at tænke. Men det kunne være rart at afslutte den med et
resultat :)

Det er ikke et *specielt* hip til dig, Jesper, blot en almindelig
frustration, der skulle ud.

Pyh, det hjalp

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 27-05-01 19:01

"Jørn Andersen" wrote:

> Det er ikke et *specielt* hip til dig, Jesper, blot en almindelig
> frustration, der skulle ud.

Jeg deler din frutration.

--
Hroi Sigurdsson