Hvordan får jeg et ikon ved siden af adres~
Fra : Thai-food

Dato : 26-05-01 19:05

Istedet for der IE ikon der altid er ved siden ad adressen på hjemmesiden
vil jeg gerne have ført et ikoner ind i stedet ,
hvordan gør jeg det ???

Venligst Kim

www.afro.dk
www.thai-food.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-05-01 19:17

Sat, 26 May 2001 20:05:06 +0200, skrev "Thai-food" <Kim@Afro.dk>:

>Istedet for der IE ikon der altid er ved siden ad adressen på hjemmesiden
>vil jeg gerne have ført et ikoner ind i stedet ,

http://www.favicon.com er stedet, hvor du finder svaret.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Joachim Cohn Jacobse~

Dato : 27-05-01 01:53

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> http://www.favicon.com er stedet, hvor du finder svaret.

...og hvis du vil have en beskrivelse af fremgangsmåden på dansk, kan du
finde den her:
http://www.html.dk/artikler/00002/

Venlig hilsen Joachim

Fra : Thai-food

Dato : 28-05-01 23:16

Jeg syntes at jeg har fulgt alle forskrifter , men det fungerer stadig ikke
!! Jeg har hentet et ikon på favicon.com , og sat det ind som vist.... det
virkede ikke , så prøvede jeg at skrive <html>
<head>
<title>min side</title>
<link rel="shortcut icon" href="/mappe/ikon.ico">
</head>
........Hvor /mappe/ikon.ico angiver stien til dit ikon.

og det hjalp heller ikke !!! Hvad dælen gør jeg forkert ???

Kim

--
www.afro.dk
www.thai-food.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-01 00:35

Tue, 29 May 2001 00:15:57 +0200, skrev "Thai-food" <Kim@Afro.dk>:

> [...]
>.......Hvor /mappe/ikon.ico angiver stien til dit ikon.
>
>og det hjalp heller ikke !!! Hvad dælen gør jeg forkert ???

Hvis du havde lagt siden på nettet og givet en url til siden var det
lettere at se om det virkede hos os.

Du kan prøve, om det virker ved at bogmærke siden og det e som er i
adressebaren trækker du en eller to gamge ned på selve siden og
slipper.

Hvis det virker, så skifter det når det ryger tilbage på plads.

Du kan også prøve at omdøbe det til favicon.ico og ligge det i roden
af dit websted, der skal ikke skrives nogen stil ti det nogen steder.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Thai-food

Dato : 29-05-01 13:50

Har kaldt det favicon.ico , men det hjælper heller ikke , men du må gerne
prøve at se om det virker hod dig
Venligst Kim

www.afro.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-01 18:59

Tue, 29 May 2001 14:50:13 +0200, skrev "Thai-food" <Kim@Afro.dk>:

>Har kaldt det favicon.ico , men det hjælper heller ikke , men du må gerne
>prøve at se om det virker hod dig

Det virker fint, jeg får to øjne at se.

Bogmærk siden.
Træk det e som er i adressefeltet foran adressen ned på siden og slip.

PS. Det ville være rart om du lærte at citere korrekt.
Det letter læsningen, hvis man svarer under det citerede og klipper
det væk som man ikke svarer på.
Hvis alle medsendte hele det indlæg, som man svarer på, ville vi ende
med megalange indlæg.

Fra : Thai-food

Dato : 29-05-01 20:48

> Bogmærk siden.
> Træk det e som er i adressefeltet foran adressen ned på siden og slip.

Det er korrekt at jeg har sat et favicon ind med to øjne. men jeg kan stadig
ikke selv se det !! mener du at jeg skal trække det explorer ikon der står
før adressen ned på siden , så har jeg prøvet det uden held..

Tak ind til videre for din tålmodighed

Venligst Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-01 22:22

Tue, 29 May 2001 21:47:38 +0200, skrev "Thai-food" <Kim@Afro.dk>:

>Det er korrekt at jeg har sat et favicon ind med to øjne. men jeg kan stadig
>ikke selv se det !! mener du at jeg skal trække det explorer ikon der står
>før adressen ned på siden , så har jeg prøvet det uden held..

Og du har bogmærket siden og bruger IE 5.0 eller højere (virker ikke i
andre)?

Ja, det er det MS explorerikon jeg mener, det er jo det, det skal
erstatte.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Thai-food

Dato : 30-05-01 08:39

> Og du har bogmærket siden og bruger IE 5.0 eller højere (virker ikke i
> andre)?

Jeg bruger ie5.5 , og har fået det til at virke.. Jeg ved ikke hvad der gik
galt i går , jeg haqr ingen ændringer lavet , men nu virker det... Tak for
hjælpen & tålmodigheden..

Venligst Kim