Peter Pan
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-04-05 09:10

"Peter Pan" - den gode, gamle Disney-udgave fra
begyndelsen af 50'erne - kan man stadig få den på
DVD med de oprindelige danske stemmer: Buster
Larsen og Ove Sprogøe m.fl.?

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : Frede Hansen

Dato : 18-04-05 12:30

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> wrote in news:42636b8a$0$166
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> "Peter Pan" - den gode, gamle Disney-udgave fra
> begyndelsen af 50'erne - kan man stadig få den på
> DVD med de oprindelige danske stemmer: Buster
> [...]
Der findes en special udgave på DVD, men om den har de oprindelige stemmer
eller om der er smidt nye stemmer på ved jeg dog ikke.
www.axelmusic.dk/productDetails/7393834285709
Men det lyder lidt underligt at det er lykkedes dem at lave Mono lyd om
til Dolby Digital 5.1, så lidt forsigtighed med udgivelsen ville jeg vise
hvis man ønsker den oprindelige 50'er version.

--
Frede Hansen

Fra : David T. Metz

Dato : 18-04-05 13:38

Jørgen Grandt wrote:
> "Peter Pan" - den gode, gamle Disney-udgave fra
> begyndelsen af 50'erne - kan man stadig få den på
> DVD med de oprindelige danske stemmer: Buster
> Larsen og Ove Sprogøe m.fl.?

Ikke for tiden:
http://www.disney.dk/DisneyVideo/classics_chart.html

(Disney har en underlig politik med begrænsede salgsperioder).

David

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 18-04-05 15:33

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.invalid> wrote in news:4263a9fe$0$157
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ikke for tiden:
> http://www.disney.dk/DisneyVideo/classics_chart.html

Synd - jeg nappede den til 79 for et par måneder siden
hos Axel.

> (Disney har en underlig politik med begrænsede salgsperioder).

Som jeg har forstået det er konceptet at de ikke vil have
at deres film ligger i "overskudsdyngerne" med usælgelige
film. Derfor bliver der altid produceret en lille smule
mindre end efterspørgslen. På den måde bliver de ved at
være eftertragtede - og ikke noget folk får smidt i nakken.

Der er dog flere gange i de sidste par år jeg har fundet
gode disney-tilbud hos både Axel, cdwow og dvdoo.

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-04-05 16:05

Lars Gjerløw Jørgensen skrev bl.a.:

> Synd - jeg nappede den til 79 for et par måneder siden
> hos Axel.

Heldige asen! Men så kan du jo fortælle mig hvem der
lagde de danske stemmer til, please ...

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 18-04-05 18:36

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> wrote in news:4263ccb0$0$140
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Heldige asen! Men så kan du jo fortælle mig hvem der
> lagde de danske stemmer til, please ...

Jeg aner det ikke - ser dem aldrig med de danske stemmer.
Jeg hader dubbede film :(

hmmm det står faktisk ikke derpå - jeg kigger lige om
det står som eftertekster....lige et øjeblik...

arhh.. her - det er nye stemmer:

Peter Pan - Jesper Dupont
Wendy - Julie Lund
Kaptajn Klo - Søren Spanning
Smisk - Per Pallesen

/hilsner

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-04-05 09:31

Lars Gjerløw Jørgensen skrev bl.a.:

> arhh.. her - det er nye stemmer:
>
> Peter Pan - Jesper Dupont
> Wendy - Julie Lund
> Kaptajn Klo - Søren Spanning
> Smisk - Per Pallesen

Tænkte jeg det ikke nok! Så er det en tidligere VHS-udgave
jeg må kigge efter, hvis vi skal genopleve Ove S. som Klo ...!

--
Mvh.: Jørgen Grandt
aka www.hamigen.dk

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 22-04-05 13:06

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> wrote in message

> Tænkte jeg det ikke nok! Så er det en tidligere VHS-udgave
> jeg må kigge efter, hvis vi skal genopleve Ove S. som Klo ...!

Er der ikke noget der kan prøve at få en mail igennem til Disney i USA og
informere dem om, at de ikke behøver at lave soundtacket om, at der er
nostalgi i de gamle tracks til synkroniseringerne af deres produkter?

Samtidig ville det heller ikke gøre noget at få en mail igennem til George
Lucas og bede ham DROPPE DE FORP... DANSKE FORTEKSTER I STAR WARS!!!

Fra : David T. Metz

Dato : 22-04-05 20:06

C. H. Engelbrecht wrote:

> Er der ikke noget der kan prøve at få en mail igennem til Disney i USA og
> informere dem om, at de ikke behøver at lave soundtacket om, at der er
> nostalgi i de gamle tracks til synkroniseringerne af deres produkter?

Det er Egmont man skal snakke med, og problemet kan jo være at det
originale ikke længere findes eller er af for ringe teknisk kvalitet?

Jeg lånte for nyligt Pinnochio på biblioteket og det var da de
"originale" stemmer (Ove S som Jesper Fårekylling).

David

Fra : ML-78

Dato : 19-04-05 12:52

> Jeg aner det ikke - ser dem aldrig med de danske stemmer.
> Jeg hader dubbede film :(

Ja, jeg foretrækker også at høre Peter Pans og Klokkeblomsts rigtige
stemmer.

ML-78

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 19-04-05 13:30

"ML-78" <dsl79866@vipDELETETHIS.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg foretrækker også at høre Peter Pans og Klokkeblomsts rigtige
> stemmer.

Tænk, jeg vidste slet ikke, at tegneseriefigurer selv kunne snakke sådan
rigtigt. Jeg troede der var nødt til at være mennesker, der lagde stemmer
til.

Mikkel

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 19-04-05 16:51

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in

> Tænk, jeg vidste slet ikke, at tegneseriefigurer selv kunne snakke
> sådan rigtigt. Jeg troede der var nødt til at være mennesker, der
> lagde stemmer til.

:P

Fra : No Humor Man

Dato : 19-04-05 20:27

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> [...]
> mindre end efterspørgslen. På den måde bliver de ved at
> være eftertragtede - og ikke noget folk får smidt i nakken.
Jamen, det er jo rygende smart... så kan de jo holde priserne "kunstigt"
oppe på deres udgivelser hver gang de "bliver udgivet". Rigtigt smart
salgstrik.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
The Insane Asylum: http://www.fortunecity.com/marina/anchor/986/

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-04-05 06:22

No Humor Man <no.humor.man@webspeed.dk> wrote in news:42655b75$0$248
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Jamen, det er jo rygende smart... så kan de jo holde priserne "kunstigt"
> oppe på deres udgivelser hver gang de "bliver udgivet". Rigtigt smart
> salgstrik.

Og ikke kun det - deres produkter for ry for at være en
"eftertragtet vare" - ligesom samlerobjekter - vi kan
fx se en i anden tråd at folk er villige til at betale
ca. 600 spir for "Den Lille Havfrue". Det er normalt kun
noget som sker for ting der har været ude af produktion
i mange år.

Men ok - jeg køber jo selv deres film - synes mange af
dem er virkelig herlige og nyder dem igen og igen. Jeg
venter dog med at købe dem jeg mangler til den udkommer
i stedet for at købe dem som "samlerobjekter" på qxl :)

/hilsner

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-04-05 14:25

> [...]

> venter dog med at købe dem jeg mangler til den udkommer
> i stedet for at købe dem som "samlerobjekter" på qxl :)

Det er nu smartere at købe den, rippe den, fjerne alt hvad der hedder
rekvalmer og så sælge originalen på qxl.

Så skal ungerne bare proppe den i maskinen, og så starter filmen.

/jim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 20-04-05 14:45

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in news:42665832$0$79456
$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er nu smartere at købe den, rippe den, fjerne alt hvad der hedder
> rekvalmer og så sælge originalen på qxl.

Det lyder nu ret idiotisk - og ikke mindst ulovligt.
Jeg lægger mange af mine film ind på min pc så jeg
kan afspille dem der - ofte med anydvd så jeg slipper
for trailers, warnings etc. Men at sælge den bagefter
er sq da umoralsk så det basker!

> Så skal ungerne bare proppe den i maskinen, og så starter filmen.

og så kan man jo samtidig lære dem at det er i orden
at stjæle sit slik til filmen nede i Netto... Eller
er det kun i orden at stjæle ting fra folk man ikke
skal se i øjnene?

/hilsner

Fra : ML-78

Dato : 21-04-05 08:47

> Det lyder nu ret idiotisk - og ikke mindst ulovligt.

Det er fuldt lovligt.

> Jeg lægger mange af mine film ind på min pc så jeg
> kan afspille dem der - ofte med anydvd så jeg slipper
> for trailers, warnings etc. Men at sælge den bagefter
> er sq da umoralsk så det basker!

Det er jo din egen vurdering.

> og så kan man jo samtidig lære dem at det er i orden
> at stjæle sit slik til filmen nede i Netto... Eller
> er det kun i orden at stjæle ting fra folk man ikke
> skal se i øjnene?

Tåbelig sammenligning. Der er intet ulovligt ved at gøre, som der
beskrives.

ML-78

Fra : David T. Metz

Dato : 21-04-05 09:09

ML-78 wrote:

> Det er fuldt lovligt.

Måske. Det er vist ikke prøvet. Fx hvis man køber med hensigt om at
kopiere og videresælge er det tvivlsomt. Og derudover er der den
sædvanlige diskussion om kopisikring, som der mig bekendt er på alle
Disney-film(?)

Jeg orker egtl. ikke diksussionen igen, ville blot nuancere lidt.

> Tåbelig sammenligning.

Vi er enige om at det ikke kan sammenlignes med butikstyveri el.lign.

David

Fra : Jim Andersen

Dato : 21-04-05 12:22

> [...]
> news:42665832$0$79456 $14726298@news.sunsite.dk:

> Det lyder nu ret idiotisk

> Jeg lægger mange af mine film ind på min pc så jeg

Nåe ja. Det er jo så nemt for de små at starte PC'en op, og logge ind, og
starte Anydvd (som sikkert er på engeslk) og bladre sig frem til den ønskede
film i mappestrukturen etc etc etc........... Det er nok bare mig der synes
det lyder idiotisk.

> Men at sælge den bagefter
> er sq da umoralsk så det basker!

De kan sq da bare lade være med at lægge deres rekvalmer inden filmen. Læg
dem dog inde i en menu et sted.
Der står da intet sted på æsken at man lige skal være opmærksom på at der er
et trailershow der er næsten umuligt at skippe forbi. Så når de har
problemer med moralen så har jeg faktisk ikke så mange.

Og jeg er i god tro når jeg køber den. Jeg håber hver gang at de nu har
droppet deres narrestreger. Når jeg så bliver skuffet så bliver den solgt.

/jim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-04-05 13:43

> [...]
> og starte Anydvd (som sikkert er på engeslk) og bladre sig frem til
> den ønskede film i mappestrukturen etc etc etc........... Det er nok

well.. jeg har ikke børn endnu, men har da planer om at ordne
det så de ( jaja når "de" nu engang kommer) bare klikker på
deres eget billede (logon) og så klikker på film, spil, musik
eller hvad f. de nu vil lege med på computeren. Så er der ellers
en røvfuld thumbnails med de forskellige filmtitler som de kan
klikke på. Det er da ret nemt for dem synes jeg.

Jeg tror i hvert fald ikke mine helt små skal have adgang til
"mine" film - altså både de rigtig dyre og så de rigtig grumme.

> De kan sq da bare lade være med at lægge deres rekvalmer inden filmen.

Jeg er enig i at det er et problem. Jeg har nok bare været heldig
med min skod-afspiller at jeg bare kan trykke next og hoppe over dem.

> Læg dem dog inde i en menu et sted.

Det ville være rart ja - selv synes jeg det er meget fedt med trailere
på dvd'erne - men de skal kunne vælges fra ja.

> Der står da intet sted på æsken at man lige skal være opmærksom på at
> der er et trailershow der er næsten umuligt at skippe forbi. Så når de
> har problemer med moralen så har jeg faktisk ikke så mange.

Jeg synes nu alligevel der er forskel - men lad nu det ligge. Jeg kan
godt se på de andre posts at jeg er i mindretal her :(

> Og jeg er i god tro når jeg køber den. Jeg håber hver gang at de nu
> har droppet deres narrestreger. Når jeg så bliver skuffet så bliver
> den solgt.

well.. for lige at gribe den igen... jeg er med på at du sælger
den igen fordi du blev skuffet... men det der gjorde at du blev
skuffet har du jo ordnet.. så at sælge den igen er altså stadig
skide umoralsk - du ser stadig filmen + ham du har solgt den til
kan se filmen samtidig = to versioner = piratkopiering også selv
om loven ikke _direkte_ siger at det er forbudt. Men jeg er jo
nok bare en sur gammel mand ;)

/hilsner

Fra : David T. Metz

Dato : 22-04-05 09:39

> [...]
> kan se filmen samtidig = to versioner = piratkopiering også selv
> om loven ikke _direkte_ siger at det er forbudt.

Findes der kopiering der ikke skal hedde "pirat-"?

David

Fra : Jim Andersen

Dato : 25-04-05 08:55

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> well.. jeg har ikke børn endnu, men har da planer

Okkeja. Det har vi andre da osse. Masser af planer...

> om at ordne
> det så de ( jaja når "de" nu engang kommer) bare klikker på
> deres eget billede (logon) og så klikker på film, spil, musik
> eller hvad f. de nu vil lege med på computeren.

Jae.. når de er store nok til at kunne læse... Eller har du måske planer om
at lave et menu-system med store flotte ikoner for film, musik etc ?

> Så er der ellers
> en røvfuld thumbnails med de forskellige filmtitler som de kan
> klikke på. Det er da ret nemt for dem synes jeg.

Ja. Det lyder altsammen meget godt. Send en post når du rent faktisk får det
gennemført

[en masse andet velafbalanceret indlæg klippet væk]

> [...]
> den igen fordi du blev skuffet... men det der gjorde at du blev
> skuffet har du jo ordnet.. så at sælge den igen er altså stadig

Ja. Det benægter jeg ikke.

> du ser stadig filmen + ham du har solgt den til
> kan se filmen samtidig = to versioner = piratkopiering også selv
> om loven ikke _direkte_ siger at det er forbudt. Men jeg er jo
> nok bare en sur gammel mand ;)

Nej nej. Det er skam mig der er sur. Og det er derfor jeg gør det. FOR SÅ
KAN DE SGU LÆRE DET!

De skifter da ikke praksis hvis jeg bare bøjer nakken, griber fat om hælene
og tager imod.

/jim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 25-04-05 15:51

> Jae.. når de er store nok til at kunne læse... Eller har du måske
> planer om at lave et menu-system med store flotte ikoner for film,
> musik etc ?

under start -> programmer -> startup -> myhtpc... done...

> Ja. Det lyder altsammen meget godt. Send en post når du rent faktisk
> får det gennemført

Det har jeg sådan set allerede liggende: dvdprofiler - og så
eksporter til xml -> phpmyprofiler... og så er det bare at sætte
siden op med thumbnails som links til zoomplayer med start i det
respektive video_ts-katalog. Det skulle nu ikke være så svært igen.
Til små børn er det trods alt en begrænset mængde af mine film der
er velegnede - og jeg har ikke planer om at anskaffe samtlige afsnit
af Bamses billedbog eller teletubbies... de må nøjes med Bambi og
Bjergkøbing GrandPrix og hvad jeg ellers synes er passende ;)

http://www.phpmyprofiler.de/mambo/

> FOR
> SÅ KAN DE SGU LÆRE DET!

hehe så er jeg kun enig :D - men ved de det? Kan de lære af det
hvis de ikke er klar over at det er din bevæggrund for det?

nå... så er der vist også sludret nok om det :)

hygge og hilsner

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-04-05 09:12

> [...]
> af Bamses billedbog eller teletubbies... de må nøjes med Bambi og
> Bjergkøbing GrandPrix og hvad jeg ellers synes er passende ;)

Bambi ! Den må du fa'me da ikke lade små børn se alene.

Næe.. Byggemand Bob, det meste med Peter Plys, og så al med Teletubbierne og
Cirkeline, så er der dømt elektronisk babysitter.

>men ved de det?

jeg fortæller om det (her på nettet) så tit jeg kan. Meget mere kan jeg ikke
rigtig gøre.

/jim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 26-04-05 13:15

> Bambi ! Den må du fa'me da ikke lade små børn se alene.

Den er rigtig uhyggelig ja, men jeg kan godt tåle den
nu efter nogle års intensiv behandling :D

> Næe.. Byggemand Bob, det meste med Peter Plys, og så al med
> Teletubbierne og Cirkeline, så er der dømt elektronisk babysitter.

Jeg har kun set ca. 10 sekunder af teletubaerne - det var nok.
Med mindre jeg er udgået for alt andet børnemateriale og Bubber
truer med at undeholde hvis ikke jeg sætter det på så sker det
sq nok aldrig... men smag og behag.. bla bla bla...

/hilsner

Fra : Jim Andersen

Dato : 26-04-05 15:56

Lars Gjerløw Jørgensen wrote:
> Jeg har kun set ca. 10 sekunder af teletubaerne - det var nok.

Det er ikke meningen DU skal se dem. For de er godt nok stygge. Jeg fatter
ikke rigtigt hvad ungerne ser i dem.

/jim