Ang. Simlock
Fra : zcully

Dato : 26-05-01 18:41

Hejsa alle

Jeg vil godt lige slå det fast en gang for alle.
Hop ikke på alle de der "piratters" fupnumre med 100 kr. at unlocke en telefon??
Hvis du køber en Tlf. som er locket fra TeleDanmarks side kan du kvit og frit gå ned til Teledanmark og få dem til at låse den op og
dette gælder også med Sonofon og sikkert også de andre selskaber?!

Hvis de så spørger hvorfor?? Kan man bare sige (gjorde jeg) at jeg købte min søsters gamle og ville bruge den med mit andet
abonnement. Det siger de INTET til.

Så kom bare ned til forhandleren!!!

/Zcully

Fra : Klaus Jensen

Dato : 27-05-01 10:22

Hej NG

Hvad gør man, hvis ens "forhandler" er wannasave.dk??

Nogen der har prøvet at få wannasave til at unlocke en telefon??

/Klaus Jensen
Sønderborg

Fra : jan steen sørensen

Dato : 28-05-01 06:19

>Hvad gør man, hvis ens "forhandler" er wannasave.dk??

Det er ikke forhandlerens opgave at unlocke din telefon - men nogle gør det
som en service / har muligheden, læs også betingelserne - det letter ofte på
forståelsen.
Wanna-Save.dk SÆLGER blot telefoner låst til Telia sammen med et abon. hos
Telia - så svaret er: ring til Telia.

>Nogen der har prøvet at få wannasave til at unlocke en telefon??

Ja, jeg købte en 3210 hso dem, men jeg ringede til Telia - oplyste IMEI
nummeret - fik 4 forskellige koder til min 3210 - (forskellige fra dem der
tidl. har været beskrevet) Sådan.

Jan
wanna-save kunde

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-05-01 11:46

zcully skrev:

- et indlæg i dk.marked.privat.telefon.mobil, som han senere også
postede i denne gruppe. Mit svar kommer altså her igen.

Desuden er der andre, der lagde mærke til, at der stod "min søsters
GAMLE telefon". Hvis gamle betyder over 6 mdr., så er det klart du kan
få den åbnet hos din forhandler. Det SKAL de!

>Jeg vil godt lige slå det fast en gang for alle.
>Hop ikke på alle de der "piratters" fupnumre med 100 kr. at unlocke en telefon??

Hmm, hvem har jeg fuppet? Jeg har da vist kun tilfredse kender - læs
evt. http://fergusons.dk/simlock/

>Hvis du køber en Tlf. som er locket fra TeleDanmarks side kan du kvit og frit gå ned til Teledanmark og få dem til at låse den op og
>dette gælder også med Sonofon og sikkert også de andre selskaber?!

Det lyder _meget_ mærkeligt. Jeg tror du har været heldig - men
selvfølgelig er det dumt at betale for at få den åbnet, hvis man kan
undgå det. Mange steder koster det 500,- kr. at få den åbnet før tid -
det lyder som om du har snakket med en forhandler der ikke ved hvad
det handler om.

>Hvis de så spørger hvorfor?? Kan man bare sige (gjorde jeg) at jeg købte min søsters gamle og ville bruge den med mit andet
>abonnement. Det siger de INTET til.

Jo - jeg kender nu nogle der selvfølgelig har hørt hvordan og
hvorledes - og det koster 500,- at få den åbnet.

>Så kom bare ned til forhandleren!!!

Gør endelig det, hvis I får den åbnet, så er I heldige, hvis I ikke
gør - så henvend jer gerne - så kan jeg hjælpe.

Men fupmager - det skal du ikke kalde mig!

Desuden har jeg svært ved at tage indlæg fra folk der ikke står ved
deres navn seriøst. Jeg kunne ikke forestille mig dit rigtige navn er
Zcully.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : jan steen sørensen

Dato : 28-05-01 06:11

>Hmm, hvem har jeg fuppet? Jeg har da vist kun tilfredse kender - læs
>evt. http://fergusons.dk/simlock/

Det ER da "fup" - du "fupper" da teleselskaberne / udbyderne "smiler"

Jan

Fra : PHK

Dato : 28-05-01 07:38

> Men fupmager - det skal du ikke kalde mig!

Skattesnyder?

--
_
|_|

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-05-01 07:50

PHK skrev:

>Skattesnyder?

Jeg er glad for du sætter spørgsmålstegn.

Jeg betaler skat af min indkomst (tro det eller ej). Jeg overvejer
sådan set at åbne et bette firma (simlock), og undersøger stille og
roligt hvordan og hvorledes.

Jeg tror dog ikke det bliver aktuelt. Man skal først betale moms når
man tjener over 20'000 (eller er det 25'000), og det kommer jeg ikke
til.

venligst,
Lasse Hedegaard