Problem med kalender....
Fra : Dennis Munding

Dato : 16-04-05 18:42

Hej NG!

Jeg har et meget belastende problem, som jeg håber, at I kan hjælpe mig
med...?

Jeg har hentet et script til en kalender her
http://www.pcdummy.nl/~myphp/script (Calendar V2.0) som nogle login-filer
fra www.hjemmesideskolen.dk

Jeg har langt om længe fået begge scripts til at arbejde sammen - MEN!

Når jeg tilføjer en ny event og klikker på linket i kalenderen, skriver den
datoen en måned fremme.... Eks.: Jeg har oprettet en test-event den 17.
april kl. 17.00. Når man klikker på linket i kalenderen, kommer der et
popup-vindue, med event-indhold, men her er datoen den 17. maj!?!

Såfremt der er nogen af jer, som er bekendt med omtalte kalender, vil jeg
være dybt taknemmelig for lidt hjælp, da jeg efterhånden er ved at få for
mange grå hår på hovedet af det!

Jeg er php-newbie, men er godt på vej - evt. forklaringer bedes være
pædagogiske og helst skåret ud i pap!

Hvis man ønsker at se de berørte scripts, skal jeg nok sende dem - de fylder
for meget til at blive postet her (især efter denne mega-lange svada...)

På forhånd mange tak for hjælpen!

Sidst men ikke mindst - et link til kalenderen:
http://www.cantica.dk/Includes/Test.php

Dennis Munding
Webmaster
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Martin

Dato : 17-04-05 21:50

Hej Dennis

Jeg har også bøvlet med denne kalender, prøv at indlæse dine mysql database
informationer i denne calendar.php og brug min calendar.dk sprogfil, så får
du ugen til at starte med mandag og lørdag-søndag til at stå sammen, som er
mest brugt i Danmark.
Det skulle virke - også med popopdatoen.

Ret så scriptet til med dine egne farver, fontstørrelser mv

Hent en zip fil på min hjemmeside:
www.teknit.dk/download/calendar.zip

Venlig hilsen
Martin Kristensen
www.teknit.dk
post@teknit.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 18-04-05 11:27

Hej Martin!
"Martin" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> mest brugt i Danmark.
> Det skulle virke - også med popopdatoen.

Jeg har nu hentet din kalender, og vil så prøve at sammenligne de 2 scripts
for at finde fejlen i mit script, for jeg kan se, at du ikke har lavet et
login-felt i din...

Det med ugedagene har jeg også i min - jeg har indsæt et addon istedet, men
jeg vil prøve at bruge din metode...

Foreløbig mange tak for hjælpen - hvis jeg får brug for hjælp, ved jeg nu,
hvor jeg skal henvende mig.

PS: Pæn hjemmeside du har!

Fra : Dennis Munding

Dato : 18-04-05 12:09

Hej igen Martin!
> [...]
scripts
> for at finde fejlen i mit script, for jeg kan se, at du ikke har lavet et

Så er fejlen fundet!!

Det var i linie 274:
echo "<tr><td align=\"center\" class=\"cal_head\" colspan=\"2\">".$day." " .
$monthname[$month-1] . " ".$year."</td></tr>";

I min stod der: ..." . $monthname[$month] . ".....

I din er der tilføjet "-1" inde i klammen....

Endnu en gang mange tak for hjælpen!!

Nu skal jeg bare finde ud af, hvordan min arbejdsgiver kan slette og
redigere events, når han er logget ind... :-/

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-04-05 09:25

Ditto her

Hvordan får i tilføjet events ?

Per

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-04-05 09:28

> Ditto her
>
> Hvordan får i tilføjet events ?

NB: jeg har husket:

$events_from_database = true;

Per

Fra : Dennis Munding

Dato : 19-04-05 12:11

Hej Per!
"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> NB: jeg har husket:
>
> $events_from_database = true;

Jeg tilføjer dem på en lidt anden måde end ved at bruge phpMyAdmin, da der
er 3 brugere, som skal kunne tilføje/slette/rette events i den kalender, som
jeg sidder og "roder" med lige i øjeblikket.

Jeg fik "serveret" det meste af koden - simpel form - her:
http://www.pcdummy.nl/~myphp/forum/1/155

Jeg har så selv tilføjet tidspunkter, så det også bliver vist i
pop-up-vinduet....

Mangler dog stadig meget endnu, da jeg skal have lavet 4 forskellige
databaser til events (en til hvert kor - den nemme opgave!), have fundet ud
af, hvordan jeg og mine arbejdsgivere kan slette (den lidt sværere opgave)
og redigere (den sværeste opgave) events i de forskellige databaser! :-/
(Jeg er php-newbie!)

Jeg har tilknyttet et login-script, som jeg har hentet her:
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp#phmul til min kalender, og det
virker rigtig godt!

Det skulle gerne ende med, at min kalender kommer til at ligne den, der
ligger på korsiderne på http://www.cantica.dk/Includes/Korene.shtml - det er
en lejet kalender!
Så der er lang vej endnu....

Held og lykke med projektet!

Fra : Per Thomsen

Dato : 19-04-05 13:15

> [...]
som
> jeg sidder og "roder" med lige i øjeblikket.

Jeg vil gerne have det sådan at man klikker på en dato, hvorefter man
udfylder en form.

> Jeg fik "serveret" det meste af koden - simpel form - her:
> http://www.pcdummy.nl/~myphp/forum/1/155

Fandt nøjagtig den samme i mellemtiden på:
http://www.pcdummy.nl/~myphp/forum/1/155

> Jeg har så selv tilføjet tidspunkter, så det også bliver vist i
> pop-up-vinduet....

jeg tror jeg kan bruge koden til automatisk valg af dato (i et pop-up
windue), således, at jeg bare skal indtaste evt. tidspunkt og event.
På sigt vil jeg også kunne have gentagelser.

> (Jeg er php-newbie!)

ditto her

> Jeg har tilknyttet et login-script, som jeg har hentet her:
> http://hjemmesideskolen.dk/scripts/pass.asp#phmul til min kalender, og det
> virker rigtig godt!

Det vil jeg prøve at bygge på, når kalenderen er færdig.

> Det skulle gerne ende med, at min kalender kommer til at ligne den, der
> ligger på korsiderne på http://www.cantica.dk/Includes/Korene.shtml - det
er
> en lejet kalender!

Hvad koster det at leje sådan en?

> Så der er lang vej endnu....
Du er da et godt stykke på vej

> Held og lykke med projektet!

Lige over :)

Per

Fra : Dennis Munding

Dato : 19-04-05 16:20

Hej igen Per!
> Jeg vil gerne have det sådan at man klikker på en dato, hvorefter man
> udfylder en form.

Har jeg forstået dig ret? - Du vil have link på hver eneste dato, og når man
klikker på det, kommer man til en form, hvor man skriver indholdet af den
pågældende datos event??

Hvis "ja", så vil jeg mene, at du får en del arbejde, fremfor min metode...

> Fandt nøjagtig den samme i mellemtiden på:
> http://www.pcdummy.nl/~myphp/forum/1/155

Oki! Det virker glimrende!

> jeg tror jeg kan bruge koden til automatisk valg af dato (i et pop-up
> windue), således, at jeg bare skal indtaste evt. tidspunkt og event.
> På sigt vil jeg også kunne have gentagelser.

Ikke forstået....

> ditto her

> Det vil jeg prøve at bygge på, når kalenderen er færdig.

Hvis du får brug for en stump kode til at indsætte en række i kalenderen til
"Admin[login]", skal du bare kontakte mig!
Du kan finde link til mig på de sider, der står i min signatur - jeg er
webmaster for alle 3.

> Hvad koster det at leje sådan en?

Det koster 260,- kr. om året uden reklame-link hos
http://www.hostedstuff.com/ .

> Du er da et godt stykke på vej

Ja, men stadig langt fra færdig...
Men heldigvis har jeg god tid til det....

> Lige over :)

Mange tak skal du have!

Fra : Per Thomsen

Dato : 20-04-05 07:48

> [...]
man
> klikker på det, kommer man til en form, hvor man skriver indholdet af den

Ja

> Hvis "ja", så vil jeg mene, at du får en del arbejde, fremfor min
metode...

Jeg er i gang, følgende virker fint:

/* if there is an event do */
if( isset($event[$i]) )
{
$link_start = "<a href=\"javascript:;\" class=\"cal_event\"
onclick=\"javascript: open_event('".$year."-".$month."-".$i."');\">";
$link_end = "</a>";
$class = "cal_event";
}
ELSE
{
$link_start = "<a
href=\"opret.php?year=".$year."&md=".$month."&dag=".$i."\">";
$link_end = "</a>";
$class = "cal_event";
}

Hvor jeg har tilføjet linierne fra Else og frem.

> Ikke forstået....

Det kan jeg godt forstå :) Det er også meget uklart formuleret.
Men se ovenstående kode, der gør hvad jeg ønsker.

> [...]
> "Admin[login]", skal du bare kontakte mig!
> Du kan finde link til mig på de sider, der står i min signatur - jeg er

Det vil jeg nok gøre om et par dage :)

> Det koster 260,- kr. om året uden reklame-link hos
> http://www.hostedstuff.com/ .

Det var ikke så galt, som man kunne frygte.

> Ja, men stadig langt fra færdig...
> Men heldigvis har jeg god tid til det....

God arbejdslyst.

Per