Hvad hedder din yndlingsfilm?
Fra : MGA

Dato : 16-04-05 12:29

...og hvad handler den om?

Min hedder On Golden Pond - http://www.imdb.com/title/tt0082846/ og handler
om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det lyder
kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Mette

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 16-04-05 12:51

MGA wrote:
> [...]
> om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det lyder
> kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Sad netop og spekulerede over dette igår, og nåede frem til det for mig
nok må være Magnolia.

Uha hvor er det svært at vælge, hvis jeg måtte nævne to ville jeg nok
også sige "Dr. Merkwürdigliebe" (Kubricks geniale Dr. Strangelove)

Men det endelige svar bliver Magnolia. Begrundelsen for valget lyder
nogenlunden som din, jeg syntes den rører noget i mig (især den
forløsende slutning).

Nu kommer der sikkert en hel masse andre film som jeg også kan lide og
så ombestemmer jeg mig sikkert :)

Mvh Peter, Odense

Fra : Claus Agerskov

Dato : 16-04-05 13:42

MGA wrote:

> [...]
> handler om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det
> lyder kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Da jeg som 13-årig lige havde været inde at se Blue Thunder var den helt
klart min ynglingsfilm.

Da jeg lige havde set Die Hard, var den min ynglingsfilm.

Da jeg lige havde set Da Harry mødte Sally, var den min ynglingsfilm.

Min siden midten af 90'erne har jeg ikke haft én ynglingsfilm, men der er
flere som holder selv efter flere år og som jeg ser igen og igen.

Sig du elsker mig/Some Kind of Wonderful (ungdomskomedie)
Jagten på Røde Oktober (ubådsfilm)
A Few Good Men (miltærretssagsfilm)
Memento (baglænsfilm)
Leon (lejemorderfilm)
Nikita (lejemorderfilm)
Den Eneste Ene (kærlighedskomedie)
Die Hard (julefilm)
Independence Day (scifi-action-komedie)
Alien (scifi-gyserfilm)
Ondskabens Øjne/Silence of the Lambs (action-gyserfilm)
Contact (scifi-film)
Terminator II - Judgment Day (scifi-action-film)
Indiana Jones og det sidste Korstog (action-film)
Duellen (roadmovie)
Shawshank Redemption (fængselsfilm)
KPax (psykologifilm)
American Beauty (amerikansk familiefilm)
Fight Club (tæskefilm)
Almost Famous (musikanmelderfilm)
This Is Spinal Tap (fiktiv rockgruppefilm)
The Messenger: The Story of Joan of Arc (religiøs krigskvindefilm)

Og der er sikkert flere...

De herligste hilsner

Fra : Claus Agerskov

Dato : 17-04-05 10:10

Claus Agerskov wrote:

> [...]

Havde lige overset den i første omgang, så det bliver lige tilføjet.

> Sig du elsker mig/Some Kind of Wonderful (ungdomskomedie)
Keith vil gerne have fat i skolens smukkeste pige, men er ikke selv en del
af eliten, da han blandt andet har en trommespillende drengepige som ven.
Han får tilfældigvis inviteret den smukke pige på en date, som dog skal ende
med, at han får tæsk. Og han får sin elskede til sidst.

> Jagten på Røde Oktober (ubådsfilm)
Filmatisering af en Tom Clancy-roman baseret på en virkelig hendelse, som
også er udgangspunktet for filmen Hostile Waters. En super moderne
sovjetisk ubåd er på vej mod USA uden for Sovjets kontrol, men er de ved at
hoppe af eller angribe?

> A Few Good Men (miltærretssagsfilm)
To befalingsmænd er anklaget for mord på en menig på Guantanamo-basen på
Cuba, hvor den altdominerende general Jessup styre med hård hånd, hvorfor
sandfærdige beviser er svære at få fat på. "You can't handle the truth".

> Memento (baglænsfilm)
En mand med hukommelsestab forsøger at findes konens morder ved hjælp af
polaridfotos og tattoveringer. Filmen starter med slutningen og slutter med
en bemærkelsesværdig start.

> Leon (lejemorderfilm)
En stilfærdig lejemorder hjælper sin 12-årige nabopige efter resten af
hendes familie er blevet dræbt af en korrupt politimand. Venter stadig på
efterfølgeren Mathilda...

> Nikita (lejemorderfilm)
Den franske originale film om den kriminelle Nikita, som bliver erklæret død
og får muligheden for at blive en af statens lejemordere. Meget bedre end
den amerikanske genindspilning "Kodenavn Nina".

> Den Eneste Ene (kærlighedskomedie)
Den kommende enkemand Niller med adoptivbarnet Mgala forelsker sig i den
gravide, hårdtslående og snart fraskilte Sus, der ikke som mange af de
andre Ludobrikker er slået hjem.

> Die Hard (julefilm)
Det japanske firma Nakatomi holder juleafslutning i sit højhus, hvor
politimanden og økonomiske terrorister kommer på kollisionskurs. "Ho ho ho
- now I have a machine gun".

> Independence Day (scifi-action-komedie)
Jorden står foran sin totale udslettes, men kan måske reddes med humor, mod
og en computervirus, så vi kan høre den fede dame synge.

> Alien (scifi-gyserfilm)
På en fjerntliggende planet finder de en ny livsform, som hopper op i masken
på et besætningsmedlem og igen ud af maven og herefter rundt i rumskibet,
hvor de bliver færre og færre besætningsmedlemmer - ja selv androiden dør.

> Ondskabens Øjne/Silence of the Lambs (action-gyserfilm)
En psykopatisk morder, som fjerner dele af huden på sine ofre, har taget en
senators datter til fange, og FBI-praktikanten Clarice bliver sat på
opgaven at tale med massemorderen Hannibal the Cannibal, som godt kan lide
rå lever med Chianti.

> Contact (scifi-film)
Radioastronomen Ellie opdager intelligente radiosignaler, som viser sig at
indeholde tegningerne på et transportfartøj. Mon det kan bruges til rejser
i rummet og hvem skal eventuelt med?

> Terminator II - Judgment Day (scifi-action-film)
Efter min mening den bedste toer. En robot fra fremtiden skal beskytte en
kommende leder som dreng mod en endnu mere avanceret robot fra fremtiden,
mens mor er indlagt på et psykiatrisk hospital, fordi hun tror på robotter
fra fremtiden.

> Indiana Jones og det sidste Korstog (action-film)
Indiana og hans far skal igennem nazismens og fascismens Italien, Tyskland
og Østrig for måske at finde den hellige gral. Sammenspillet mellem de to
dr. Jones er eminent.

> Duellen (roadmovie)
En mand i en personbil jages af en lastvogn tværs over USA.

> Shawshank Redemption (fængselsfilm)
En uskyldig revisor dømmes livstid, men finder sin egen vej i fængslet, hvor
drømmen om en verden udenfor aldrig opgives.

> KPax (psykologifilm)
KPax påstår han er fra en fjerntliggende planet og indlægges på en
psykiatrisk hospital, hvor han får indflydelse på alle de andre patienter.
Men hvor kommer han egentlig fra?

> American Beauty (amerikansk familiefilm)
En middelaldrende far opgiver sin pæne facade og starter forfra, mens de
lystige tanker går til hans datters veninde.

> Fight Club (tæskefilm)
For at føle livet skal der nogle ordentlige slag til. Men hvem er Tyler
Duden bag Fight Club egentlig?

> Almost Famous (musikanmelderfilm)
En meget ung musikanmelder tager med sit ynglingsband på turné og træder ind
i voksenlivet.

> This Is Spinal Tap (fiktiv rockgruppefilm)
En fiktiv dokumentarfilm (som jeg dog ikke opdagede var fiktiv før Fran
"Nanny" Drescher dukkede op i en rolle) om et bands storhed og fald på en
enkelt turné.

> The Messenger: The Story of Joan of Arc (religiøs krigskvindefilm)
En ung jomfru får kaldet at føre Frankrig til sejr i den sorte middelalder.
Milla Jovovich maniske udtryk og råb er hele filmen værd.

De herligste hilsner

Fra : MGA

Dato : 17-04-05 10:31

[snip]

> De herligste hilsner
> --
> |--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver

Tak for den inspiration Claus :)

Mette

Fra : Claus Agerskov

Dato : 17-04-05 10:57

Claus Agerskov wrote:

> Og der er sikkert flere...

Her er i hvert fald fire mere:

Harold and Maude
Teenageren Harolds passion er fingerede selvmord og begravelser, hvor
han møder 79-årige Maude, som han bliver kæreste med samtidig med, at
hans mor forsøger at finde yngre kærester til ham. Meget
livsbekræftende.

Thelma and Louise
To kvinder vil opleve en aften i byen men ender med hele politistyrken
efter sig i Grand Canyon.

The Untouchables
Med alle midler forsøger politiet at få skovlen under Al Capone, som
banker sin ikke helt så trofaste medhjælper med baseballkølle.

Unforgiven
En prostitueret i det gamle vesten bliver skamferet og udsætter en
dusør, som den fallerede enke- og pistolmand Bill gerne vil have. Men
han kommer til at stå over for en af sine gamle fjender sheriffen
Little Bill Daggett. Clint Eastwood er bare så sej i den film.

De herligste hilsner

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-04-05 14:03

MGA wrote:
> ...og hvad handler den om?

The Matrix er min nummer 1, skarpt forfulgt af the 5'th Element.

Fra : zcully

Dato : 16-04-05 14:15

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message
> [...]
> handler om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det
> lyder kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Mine 2 yndlingsfilm er nok Memento og Mulholland Drive.
Skarpt forfulgt af Irreversible og Lost Highway.

Hvorfor har jeg svært ved at sige, for jeg fattede ikke nogen af dem sådan
helt 100.
Men syntes de er utroligt godt/specielt skruet sammen og ser man dem flere
gange finder man ud af mere og mere om dem!! Første gang tror man bare der
ingen mening er og de er totalt forvirrende med vilje, men jo mere man ser
dem jo mere fatter man og forstår at der egentlig er en mening.

/Zcully

Fra : JH

Dato : 16-04-05 14:28

De kaldte os helte (1989)
Shadowlands (1993)
Det femte element (1997)

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-04-05 17:19

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> ..og hvad handler den om?

Den hedder "Taxi Driver" og handler om en taxa-chauffør
Jeg har dog mange andre der ligger liiiiige under den, som f.eks. Jaws, Deer
Hunter, Manhattan, Casablanca, Alien og stort set alle på Claus Agerskovs
udmærkede liste
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Silver

Dato : 16-04-05 17:38

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> ..og hvad handler den om?

The Shawshank Redemption

http://www.imdb.com/title/tt0111161/

Mvh
Silver.

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 16-04-05 18:06

Heat
Black Rain
Manhunter
The Mission
Angel Heart
The Insider
Ondskabens øjne
Hannibal
Ringenes Herre trilogi
The Matrix trilogi
Messe for en morder
Glädeskilden
Braveheart
Glaspusterens børn
De frigjorte
Den forsvundne fuldmægtig
Rob Roy
Terminator 1 & 2

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 18:27

On Sat, 16 Apr 2005 13:28:53 +0200, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

>..og hvad handler den om?

Mine to yndlingsfilm er

"Groundhog Day", hvor hovedpersonen er tvunget til at gentage den
samme dag om og om igen, indtil han får styr på alle aspekter af sit
liv. Hovedrollen indehaves af Bill Murray

"Festen" med Peter Sellers. Det er bare en crazy film hvor Sellers
spiller en indisk skuespiller der både mangler talent og
situationsfornemmelse, men som vinder alles sympati. Sellers er
mesterlig i den film.

/Alex

Fra : Claus Agerskov

Dato : 17-04-05 08:51

Alex Linaa <www.linaa.com> wrote:

> [...]
> spiller en indisk skuespiller der både mangler talent og
> situationsfornemmelse, men som vinder alles sympati. Sellers er

Godt nok hedder den "The Party" på engelsk, men den danske titel er "Kom og
vask min elefant". "Festen" er dogmefilmen af Thomas Vinterberg.

Hvis andre som har skrevet "Festen" egentlig mener "The Party"/"Kom og vask
min elefant", så bør I nok lige ændre det.

Desuden så vinder han ikke alles sympati, men nogle fås - så vidt jeg husker
kvinden som han får en aftale med og drengen som egentlig skulle sove.

Jeg er helt enig med dig i, at Sellers er mesterlig - og det hver eneste
nytårs aften.

De herligste hilsner

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-05 09:01

On Sun, 17 Apr 2005 09:50:48 +0200, Claus Agerskov <ca@chbs.dk> wrote:

>Hvis andre som har skrevet "Festen" egentlig mener "The Party"/"Kom og vask
>min elefant", så bør I nok lige ændre det.

Tak for rettelsen, det er jo det den hedder

>Desuden så vinder han ikke alles sympati, men nogle fås - så vidt jeg husker
>kvinden som han får en aftale med og drengen som egentlig skulle sove.

Det var nok lidt kluntet formuleret, for det var publikums sympati jeg
havde i tankerne, ikke de medvirkende i filmen hvor de fleste har mere
end svært ved at se hans charme

>Jeg er helt enig med dig i, at Sellers er mesterlig - og det hver eneste
>nytårs aften.

Jeps. Jeg glæder mig allerede :)

/Alex

Fra : Rene Schnoor

Dato : 17-04-05 21:08

> Mine to yndlingsfilm er
>
> "Groundhog Day", hvor hovedpersonen er tvunget til at gentage den
> samme dag om og om igen, indtil han får styr på alle aspekter af sit
> liv. Hovedrollen indehaves af Bill Murray

Sjovt, det er også min yndlingsfilm... Den film er morsom og idéen med at
gentage tingene virker alletiders her. En af de film jeg kan holde ud at se
mange gange.

René

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-04-05 18:35

> [...]
> handler om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det
> lyder kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Har ikke en, men flere.

- Fellowship of the ring
- Døde Poeters Klub
- Malena
- Moulin Rouge
- Parenthood
- Festen
- Once upon a time in the west
- Mississippi burning
- Hero
- De syv samuraier
- Matrix (kun nummer 1)
- Tigerland
- Gøgereden
- Lagan
- Billy Elliot

Nej jeg kan blive ved, tror slet ikke jeg kan lave en komplet liste..... Men
de nævnte film er ihvertfald alle film der hører til nogle af de bedste film
oplevelser jeg har haft. Filmene enten rører mig dybt, eller også
underholder de mig fremragende. Skulle jeg bare nævne en film der har haft
størst betydning for mig, så må det være "Døde Poeters Klub"

Mvh. Brian

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 16-04-05 18:36

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> skrev i en
meddelelse news:3_b8e.822$oY4.384@news.get2net.dk...
> "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

SNIP en hel masse gode film

Glemte lige:
- Festen
- Kundskabens Træ

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 16-04-05 22:49

MGA wrote:
> [...]
> om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det lyder
> kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Det ville nok være bedst at dele det op i genrer, i den genre du ligger
for med nemlig Drama har jeg flere yndlingsfilm, men skal jeg vælge må
det blive "lærerinden" svensk film af Bo Widerberg:

http://www.imdb.com/title/tt0113720/

Men Sange fra anden sal er absolut den bedste film jeg har set, jeg ved
bare ikke om det er et Drama, det er nok mere en genre for sig selv,
måske surrealisme, eller ekspressionisme, eller...?

Men der er jo så forban.... mange gode dramaer, et andet er "Mit liv som
hund", men det er alle nyere film, af gamle er der jo Bl a Ordet eller
Ditte Menneskebarn, og listen er vel uendelig?
Men Ditte menneskebarn er vel socialrealisme, og så er der jo igen mange
andre...
Et spørgsmål jeg ikke kan svare entydigt på, men Lærerinden pupper op i
min bevidsthed igen og igen.
--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-04-05 08:33

MGA wrote:
> [...]
> om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det lyder
> kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Døde Poeters Klub, helt klart.

Men ellers Shawshank Redemption, LOTR (Alle 3) og så er jeg stadig på
udkig efter den film jeg har set flest gange nogen sinde, Electric
Dreams... kan fåes på noget øst-kopiværk-dvd, men er ikke vild for at en
sådan kunne snuppes i tolden...

> Mette

Lars B

Fra : Tine & Jimmy

Dato : 17-04-05 11:52

Mine er

Ringenes herre trilogien
Tilbage til fremtiden Trilogien
Se7en
Die Hard
Pulp Fiction
Requim for a dream
City of god
Fight club
Saving private Ryan
Braveheart

hilsen

jimmmy

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-04-05 21:52

MGA wrote:
> [...]
> om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det lyder
> kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

HMmm kun én?! det er sgu svært, men den film jeg kan blive ved med at se
igen og igen er "Goodfellas", en genial gangster film baseret på rigtige
hændelser. Med Robert De Niro, Joe Pesci og Ray Liotta.
Simpelthen et mesterværk :)
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster"

Udover den kan jeg nævne:
Godfather
En Verden Udenfor
Scarface
Memento
&
Requiem for a dream

+ en helt masse andre, men må nok hellere stoppe mens legen er god

Fra : MGA

Dato : 18-04-05 12:19

"Rune Jensen" <rune@FJERNmcdaddy.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> &
> Requiem for a dream
>
> + en helt masse andre, men må nok hellere stoppe mens legen er god

Det var helt bevidst jeg skrev "din" og ikke "dine" - begrænsningens kunst
er svær!
Jeg ÆÆLSKER film og har set rigtig mange, forleden havde jeg en snak med en
som ikke ser mange film og måtte derfor anstrenge mig for at tænke over
hvilken film jeg ville anbefale hende.
Synes i skulle have udfordringen også.
Jeg mangler godt nok at se Memento og efter denne tråd ser jeg meget frem
til oplevelsen

Mette

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 17-04-05 23:38

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote in message news:<4260f6f6$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det lyder
> kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Yndlingsfilm ? Nøj den var tarvelig. JEg har jo set en del jeg utrolig
godt kan li, men kredser lidt omkring 3 meget forskellige :

Star-Wars serien. Den har sat sig fast da jeg så e-IV i sin tid, kun
11 år gammel .

TopGun en fed "drengerøvs" film. Handler om livet for nogle
jagerpiloter og deres oplæring.

Erin Brockovich. Handler om en fattig mor der ender med at blive
advokat for en masse mennesker der er forgiftet. I øvrigt en autendisk
historie.

Jeg har stadigt svært ved at sige en, men hvis jeg lader antallet af
gange filmen er set bestemme så er det klart StarWars.

Mvh
Klavs.

Fra : Maria de Francis

Dato : 18-04-05 09:26

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> ..og hvad handler den om?

Må ende med The Lord of the Rings.

Nogen der ikke kender handlingen?
http://www.imdb.com/title/tt0120737/

Skarpt fulgt af Star Wars IV-VI
Mvh Maria

Subj skulle være: Hvad hedder dine yndlingsfilm?
Eller bare yndlingsfilm 5-20 stks indenfor genrer. LOL

Men skal jeg vælge een ud af mange yndlinge... må jeg jo starte med en
liste.. alene at få den frem, er et kolossalt fravalg jeg er glad for ikke
at behøve gøre:

12 Monkeys
9½ uge
Amadeus
Amélie
Back to the Future
The Big Blue Director's Cut http://www.imdb.com/title/tt0095250/
Cinema Paradiso Director's cut
The Crow
Dirty Dancing
Dr. Strangelove or: How I Learned to ´stop Worrying an love the Bomb
Drengene fra Brasilien
Dune
Dybet Special ed
Eyes Wide Shut
Fight Club
From dusk til dawn
Gandhi
Ghost Dog
Ghost in the Shell 1 + 2
God's Army (The Prophecy)
The Golden Child
Good Bye Lenin
Highlander
Interview with the Vampire
Kill Bill 1 + 2
Kundun
Labyrinth Col ed
Livet er smukt
The Lord of the Rings 1 + 2 + 3
Leon
Løgneren
Kilden i Provence + Manon og kilden
Matrix mest 1
Monty Python's: Life of Brian
Moonstruck
Nikita
The Ninth Gate
Nærkontakt af tredie Grad Spec ed
Pianisten
Pirates
Pirates of the Caribbean
Il Postino
Pulp Fiction
Quills
Remo Williams (spørg ikke hvorfor
Romeo must die
Se7en
Syv år i Tibet
Taxi 1 + 2 + 3
Terminator
The 13th Warrior
The three Musketeers (+ the four)
The Sixth sense
Star Wars IV-VI
Tintin filmene
Total recall
The Usual suspects
Wargames
Willow

Fra : Ghost

Dato : 18-04-05 13:40

Sidste år i Marienbad

http://uk.imdb.com/title/tt0054632/

Jeg skal ikke her prøve at gøre mig klog på hvad den handler om.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-04-05 17:14

"Ghost" <al@folkeferie.dk> wrote in message
> Sidste år i Marienbad
>
> http://uk.imdb.com/title/tt0054632/
>
> Jeg skal ikke her prøve at gøre mig klog på hvad den handler om.

Sjovt. Den er også en suveræn nr. et på min liste - over de mest kedelige
film, jeg har set.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 18-04-05 21:57

On Mon, 18 Apr 2005 18:14:23 +0200, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"Ghost" <al@folkeferie.dk> wrote in message

>Sjovt. Den er også en suveræn nr. et på min liste - over de mest kedelige
>film, jeg har set.

Også her. Alt af Rohmer er på min hadeliste. "Claires knæ" ligger på
en andenplads.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per

Dato : 18-04-05 22:02

> [...]
> handler om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det
> lyder kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Åh Gud, endnu en af disse "jeg har lige set en tudefilm på TV3 og må deklære
over for verdenen at den var god" tråde ;/

Nej ok, men denne slags tråde kommer en gang om ugen, og hver gang bider
alle på....

........ arh så til helvede da med det, har lige set Heat igen. Det er nok
den bedste thrilller der er lavet! ;)

Fra : MGA

Dato : 19-04-05 17:09

> [...]
> alle på....
>

> ....... arh så til helvede da med det, har lige set Heat igen. Det er nok

Jeg ved ikke om du er ironisk, men for det første er On Golden Pond nok ikke
sendt i TV og for det andet er det ikke en tudefilm - jeg så den første gang
i 1991 og har elsket den lige siden.
Men sjovt nok at du opfatter trådens emne på den måde - mon det er dårlige
erfaringer med kvinder der ligger bag?

Mette

Fra : Per

Dato : 20-04-05 09:11

> [...]
>og har elsket den lige siden.
> Men sjovt nok at du opfatter trådens emne på den måde - mon det er dårlige

Er der andre slags erfaringer med kvinder?

Nej ok, indlægget var ment som delvist ironisk ja. Ikke desto mindre, så vil
jeg da se filmen når TV3 genudsender den.

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 20-04-05 12:40

Per skrev:
> [...]
> alle på....
>

> ....... arh så til helvede da med det, har lige set Heat igen. Det er nok

I second that!

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-04-05 13:01

MGA wrote:
> ..og hvad handler den om?

LOTR.
Derefter:
Christine.
Handler om en ung mands første bil.

/jim

Fra : Beavis

Dato : 19-04-05 13:14

Hej

her er mine favoritter

As good as it gets
Band of brothers(serie)
Blinkende lygter
Forrest gump
Lord of the ring 1+2+3
Mystic river
Seven
Shrek
Shrek2
Snatch

The Usual suspects

/Jan

Fra : Keldo

Dato : 19-04-05 15:42

her er min top 3 liste:

1.Raw Deal - Arnold S.
2. Death Wish 5 - Charles Bronson.
3. Cops and Robbersons - Chevy Chase.

Jeg er ikke helt sikker på om Raw Deal eller Death Wish 5 skal ligge på
toppen, det er jo begge kanonfede film.

Fra : Per

Dato : 20-04-05 09:06

> [...]
> 2. Death Wish 5 - Charles Bronson.
> 3. Cops and Robbersons - Chevy Chase.
>
> Jeg er ikke helt sikker på om Raw Deal eller Death Wish 5 skal ligge på

LOL!!!! den var sgu god ;p

Fra : Nemes

Dato : 20-04-05 12:26

Hmm.. svært at vælge bare én, men det må være én af følgende :

The Big Lebowski
Amélie
Delicatessen
As good as it gets
Lawrence of Arabia
Band of Brothers
Shawshank Redemption
Monty Python - Life of Brian
Forrest gump
Danser med ulve S.E.
Schindlers Liste
Once upon a time in the west
1492
Groundhog Day
Pulp Fiction
Lord of the rings
The Incredibles

og Coneheads
- Åndssvag film som morer mig vildt

/ Nemes

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-04-05 12:42

On Sat, 16 Apr 2005 at 11:28 GMT, MGA <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> wrote:
> [...]
> om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det lyder
> kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Flash Gordon
Conan - The Barbarian
Titanic
Red Sonja
Flesh Gordon
Conan - The Destroyer
HeMan - Masters of the Universe
Busters Verden

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 20-04-05 16:31

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> enriched usenet with:

> Flesh Gordon

Porno-udgaven af Flash Gordon?

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 20-04-05 17:17

On Wed, 20 Apr 2005 at 15:31 GMT, Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> wrote:
> Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> enriched usenet with:

> Porno-udgaven af Flash Gordon?

Nu er "porno" jo svært at definere..

(I øvrigt er min liste lidt ironisk, jeg er generelt blot træt af disse "hvad
er din bedste xyx"-tråde)

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : ML-78

Dato : 21-04-05 10:26

Anders Vind Ebbesen skrev:

> (I øvrigt er min liste lidt ironisk, jeg er generelt blot træt af
disse "hvad
> er din bedste xyx"-tråde)

Så må du komme med eksempler på nogle du godt kan lide. Hvad er dine
yndlingstråde?

ML-78

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-04-05 11:17

On Thu, 21 Apr 2005 at 09:25 GMT, ML-78 <dsl79866@vipDELETETHIS.cybercity.dk> wrote:
> disse "hvad
>
> Så må du komme med eksempler på nogle du godt kan lide. Hvad er dine
> yndlingstråde?

Haha, den var go'. Jeg erindrer for et par år siden hvor der var gevaldigt
mange "Hvad er din ynglings/top-10 xyz", hvor der rent faktisk opstod tråde
alá "Hvad er din ynglings/top-10 tråd".

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Peter G.

Dato : 20-04-05 13:02

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> writes:

> [...]
> om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det lyder
> kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Ikke min yndlings (jeg kan ikke vælge een), men en af film der har gjort
et stort indtryk på mig er "Never Cry Wolf".
http://www.imdb.com/title/tt0086005/

Baseret på rigtige hændelser handler den om en forsker der bliver sendt
til den Canadiske tundra for at undersøge om det er ulve, der begår et
stort indhug i bestanden af Caribou-hjorte.

Utrolig smuk, rørende (og til tider humoristisk) naturfilm med
storslåede billeder og godt skuespil af hovedrolleindehaveren. Den kunne
jeg godt klare et gensyn med.

--
M.v.h. Peter. Toppostere og andre irriterende skribenter vil blive
filtreret fra i stilhed.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-04-05 13:37

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse

Tja jeg har altid været vild med eventyr/sci-fi/horror, både hver for sig
men også en blanding af de 3 genrer.

Af en eller anden grund er Dragonheart inde på 1. pladsen for tiden.
Dennis Quaid spiller fantastisk i rollen som Bowen der er Ridder af den
gamle Orden.
Bowen har trænet kongens søn Einon op i den gamle Ordens skikke i håbet om
at han vil blive en bedre konge end hans far der nærmest tyraniserer hans
folk.
Under kongens angreb på en landsby hvor kongen falder, bliver Einon dødeligt
såret og ført til dragen Dracos (stemme af Sean Connery) hule hvor han får
et stykke af Dracos hjerte så han kan overleve.
Desværre har Einon arvet sin fars ondskab og under hans dømme bliver folk
dømt til trældom for at genopbygge et kæmpe slot for den nye konge.
Dette falder ikke i god smag hos Bowen der mener at det er Dracos hjerte der
har gjort Einon ond, han sværger herfter at slå alle drager ihjel og begiver
sig ud på sit livs største eventyr.

Herefter kommer der så flg. film der nok ikke behøver nærmere introduktion:
Star Wars (alle)
Alien filmene (især 2'eren)
Alien vs. Predator (synes dog at den er lige kort nok, men ellers ret god)
Wishmaster 1

Mvh
Benjamin

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-04-05 14:21

Hej!

MGA wrote:

> ..og hvad handler den om?

Blade Runner (Hvorfor har ingen nævnt denne tidsløse klassiker?).

Og hvis der kan være to titler:

The Big Lebowski :)

De er i to forskellige ender af spektret men begge uforglemmelige.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 20-04-05 22:30

Kim Voss Schrader wrote:
> Hej!

> Blade Runner (Hvorfor har ingen nævnt denne tidsløse klassiker?).

Det er jo ikke muligt at nævne een film.
Det er muligt at nævne een film i hver genre? Næh sikkert heller ikke.
Men Jeg er enig Blade Runner er fantastisk, i sin genre, og der ville
jeg givet have den helt på toppen, jeg har svaret i denne tråd med mit
bud på Drama.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Jesper

Dato : 24-04-05 20:26

> [...]

> om nogle aspekter ved livet der har med relationer at gøre - det lyder
> kedeligt, men er det ikke, det er en meget smuk og rørende film

Har er nogle af mine favoritter:

The Woman In the Window(Fritz Lang, 1944)

Mageløst flot og ufatteligt spændende film noir, jeg har været så heldig
at se den i en biograf, nærmere bestemt filmmuseet.

A Chinese Ghost Story(Ching Siu Tung, 1987)

Billedstærk Hong Kong fantasy-horror-romance. Hvorvidt eller ej en
klassisk kinesisk eventyrfortælling ligger til grund ved jeg ikke, men
det kunne udemærket være tilfældet. Alle det klassiske eventyrs
elementer er tilstede.

Lord of the Rings trilogy(Peter Jackson 2001-2004)

Måske den mest helstøbte trilogi nogensinde og ja...der er en milliard
andre der har den som favorit, men den er f.... god!

Fra : Per

Dato : 25-04-05 09:53

> Lord of the Rings trilogy(Peter Jackson 2001-2004)
>
> Måske den mest helstøbte trilogi nogensinde og ja...der er en milliard
> andre der har den som favorit, men den er f.... god!

Det er sjovt, jeg syntes aldrig trilogien formår at komme helt op "og
ringe". Vist er det en ok serie, men ingen af filmene kan måle sig med
f.eks. Braveheart, Danser med Ulve m.m. Derfor er den ikke engang med på min
top 10.

Fra : Jesper

Dato : 25-04-05 15:15

Per <no@tak.dk> wrote:

> [...]
> f.eks. Braveheart, Danser med Ulve m.m. Derfor er den ikke engang med på min

Ja smag og behag er jo så forskellig!