Hvor lærer jeg at sejle?
Fra : Michael Thomsen

Dato : 14-04-05 14:53

Hejsa,

jeg har tidligere sejlet et par weekendture med nogle venner (der havde
styr på det), for det meste da jeg var i Holland, og kunne egentlig godt
tænke mig at lære det ordentligt selv.

Jeg har i den forbindelse fundet "Københavns Sejlerskole", som har nogle
kombi-kurser i navigation og praktisk sejllads. De koster samlet 5100, som
jeg i første øjekast synes var en anelse højt; men hvis det er prisen må
det jo være sådan. De sejler i 26-30 fods både.

Så mit spørgsmål er egentlig om der er andre steder jeg kan lære at sejle
i Københavnsområdet, evt lidt nord for Kbh, og om der er nogle der ved om
Københavns Sejlerskole er godt eller skidt?

Mit efterfølgende spørgsmål er så, om der er nogle steder jeg
efterfølgende kan leje en båd for en dag/weekend/uge, idet jeg ikke
planlægger at købe en båd foreløbig.

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-05 16:00

De fleste sejlklubber i Københavnsområdet har deres egne sejlerskoler - du
nævner nord for Kbhvn - nogle eksempler: Svanemøllen, Hellerup, Tårbæk,
Skovshoved, Vedbæk, Rungsted ... med mange flere. Prøv at tage snak med dem
og hør, om det er noget for dig. Når man har taget førerbeviset, kan man på
udvalgte tidspunkter låne en af sejlklubbens både.
--
Flemming Torp
'Even the worst day sailing is better than the best day working'

newsso7560gchrxo93@mtpc...

Fra : M. Andersson

Dato : 14-04-05 17:53

Prøv SKB i Hundige, har selv gået der og det var kanon godt. Det tager ca. 2
år og koster omkring 3.000. check www.skb.dk
Held og lykke
Morten

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 14-04-05 18:31

> [...]
>
> Mit efterfølgende spørgsmål er så, om der er nogle steder jeg
> efterfølgende kan leje en båd for en dag/weekend/uge, idet jeg ikke

Lad mig ile med at anbefale Sejlklubben Sundet, som jeg selv er medlem af

På klubbens hjemmeside kan du læse om sejlerskole, medlemskab, mulighed for
at benytte klubbens både osv.
Besøg www.sundet.dk
I Svanemøllehavnen holder også sejlklubberne Frem og KAS til. Sikkert også
fine klubber.

Jeg fulgte selv Sundets 2-årige kursus, og det var jeg meget glad for.
Hvis du skal med på et af de hold, der starter her til foråret, skal du nok
skynde dig. Klubbens skoleudvalg kan kontaktes hver onsdag mellem 19 og
20.30 på tlf.: 3929 6128

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Carl Larsen

Dato : 14-04-05 20:03

Jeg har gået på et ugekursus på "Københavns Sejlerskole" i praktisk
sejlads og det var ganske udmærket. For en 7-8 år siden.
Det teoretiske har jeg taget på FOF aftenskole vinteren før.
"Københavns Sejlerskole" har både (eller havde dengang)
som eleverne kunne tilmelde sig og leje/låne efter endt kursus.

--
Hilsen Carl

Fra : Finn

Dato : 14-04-05 21:00

> [...]
>
> Mit efterfølgende spørgsmål er så, om der er nogle steder jeg
> efterfølgende kan leje en båd for en dag/weekend/uge, idet jeg ikke

jeg tog duelighedsbevis for en del år siden på Københavns Sejlerskole - og
kan kun gi mine bedste anbefalinger..

kombinationen af teori og praksis var alletiders.

i løbet af ganske kort tid blev alle på kurset faktisk i stand til at
manøvre en sejlbåd forsvarligt

Finn

Fra : bentp

Dato : 14-04-05 21:40

En rigtig god måde at lære at sejle er at være gast til klubbernes
aften-kapsejladser. Der mangler altid gaster, så man kan godt komme med selv
om man er uerfaren.
På denne måde lærer du selve det at håndtere båden. Navigation og alt det
andet er udmærket og det kan man lære efterhånden som behovet opstår.
Duelighedsbevis er selvfølgelig fint at have.

Mvh
Bent

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-04-05 10:17

> [...]

> i Københavnsområdet, evt lidt nord for Kbh, og om der er nogle der ved om
> Københavns Sejlerskole er godt eller skidt?

Prøv også www.lynetten.dk

Lynettens sejlerskole er mig bekendt rimelig anerkendt, og så koster det
ikke så meget. Man skal være medlem, og så er der et mindre gebyr til
sejlerskolen. De sejler vist nok een gang om ugen og så er der vist også
nogle ture ind i mellem.

Det er ikke muligt at låne eller leje bådene, men jeg mener, det er muligt
at sejle ekstra ture, hvis der er en instruktør med.

Men du skal nok melde dig til i god tid, der er vist altid god interesse for
pladserne på sejlerskolen.

Claus

--
Søsætning!
Søren Schlichter's bådtransport!

Fra : Michael Thomsen

Dato : 15-04-05 10:25

On Thu, 14 Apr 2005 15:53:14 +0200, Michael Thomsen <sorry@no.spam> wrote:

Tak for alle svarene - der er noget at kigge på i weekenden

//michael

--
Instead of email, use this: http://mtech.dk/thomsen/contact.php

Fra : Lotte

Dato : 17-04-05 09:23

Hej Michael,

Vi har for snart mange år siden lært at sejle på Københavns
Sejlerskole. Og det var bare utroligt godt. Vi var nybegyndere, men
fik virkeligt lært noget. Samtidig blev der taget individuelle hensyn.
Vi fik virkelig trænet igennem - også farlige situationer. Ja, det er
mange penge, men det er godt og intensivt. Varm anbefaling herfra.

Mvh

Lotte

Se min båd på: http://www.geocities.com/maxi77pluto/