Indbygget hastighedsmåler i motorbenet - h~
Fra : Martin [5220]

Dato : 11-04-05 20:23

Der sidder en slange monteret på en lille studs inde motorbenet ved
gearkassen. Slangen stikker ud oppe ved motorblokken og når jeg sejler
kommer der vand ud af den, jo hurtigere jo mere vand.

Jeg går ud fra det er en hastighedsmåler, men hvordan virker den, måske via
et flowmeter eller skal trykket på vandet måles??

Nogen der kan hjælpe?

Det er en 40 HK Mariner, 4 cyl, 2-takt fra '95

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!

Fra : mlt

Dato : 13-04-05 19:15

"Martin [5220]" <nospam@galnet.dk> wrote in message
> [...]
> et flowmeter eller skal trykket på vandet måles??
>
> Nogen der kan hjælpe?
>
> Det er en 40 HK Mariner, 4 cyl, 2-takt fra '95

Er det ikke dit kølevandsudtag du piller ved der? Du har skiftet impelleren,
og nu kommer der jo kølevand gennem motoren ved start.

mvh. Michael

Fra : Martin [5220]

Dato : 13-04-05 19:21

> Er det ikke dit kølevandsudtag du piller ved der? Du har skiftet
> impelleren,
> og nu kommer der jo kølevand gennem motoren ved start.

Nej, det er det ikke.

Fra : mlt

Dato : 13-04-05 19:25

> Nej, det er det ikke.

> /Martin

Nej det ville jo også være oplagt dumt,ikke

Jeg får min Evinrude 40hk hjem på fredag, og skal så lige se efter om den
også har sådan en monteret.

Michael

Fra : Søren Lund

Dato : 17-04-05 00:48

Der kan monteres et "speed-o-meter" som påvirkes af (vand)trykket. Det
virker rimeligt, men er først nogenlunde præcist over 15-20 knob...

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 17-04-05 01:49

> Der kan monteres et "speed-o-meter" som påvirkes af (vand)trykket. Det
> virker rimeligt, men er først nogenlunde præcist over 15-20 knob...

Jeps.. det er tryk...

> "Martin [5220]" <nospam@galnet.dk> wrote in message

Jeg har vist nok 2 gamle km/t ure fra mit renoveringsprojekt liggende med
hæk opsamler og trykbuffer (- slanger), hvis det var noget. Det er et meget
præcist system fra en gammel konkurrance vandskibåd, hvor hastigheden
aflæses over 15km/t med en præsision -+ 1 km/t.
Jeg monterer elektronisk giver med digital multi log så den er klar til
Perfect Pass.
PP kører desværre ikke NMEA, men tæller bare pulser fra hjulet, hvis PP nu
kunne.. hed det GPS for så ville hastigheden blive uafhængig af
strømforhold.

Mvh
Leon