2 takts motorolie
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-04-05 23:01

hej NG

nogen der har kendskab til billige steder at skaffe outboard 2 takts olie,
den skal være W3C godkendt.

syns jo det er lidt dyrt t rende i bådbutikker og købe en liter af
gangen...

mvh
JR

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henning

Dato : 11-04-05 07:16

5 liter til 159,-
http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=82880

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-04-05 11:50

Tak Henning

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-05 20:00

"Jan Rasmussen" <jr@ØÅÅØvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den skal være W3C godkendt.
>
> syns jo det er lidt dyrt t rende i bådbutikker og købe en liter af

Hellere betale noget mere og få noget ordenligt fuldsyntetisk istedet for en
billig mineralsk olie....

Jeg vil anbefale Quicksilver Premium Plus To-Taks olie
(http://nautiskudstyr.scannet.dk/product.asp?product=63127) til 335 kr. for
4 liter - det rækker til 200 liter benzin...

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 11-04-05 21:44

> [...]
> (http://nautiskudstyr.scannet.dk/product.asp?product=63127) til 335 kr.
> for 4 liter - det rækker til 200 liter benzin...

Tak for dit svar Mikkel.

Da det jo er ret mange flere penge for en olie der umiddelbart kan det samme
kunne jeg godt tænke mig nogle
argumenter for den dyre olie du anbefaler.

Specielt fordi motorfabrikanterne anbefaler olier der lever op til TCW-3
standarden (som jeg fik skrevet forkert i mit indlæg)
og det gør den olie som Henning gav link til.

Så hvorfor betale de mange ekstra kroner? hvad får jeg for dem?

mvh
JR

Fra : Martin [5220]

Dato : 12-04-05 13:37

> Da det jo er ret mange flere penge for en olie der umiddelbart kan det
> samme kunne jeg godt tænke mig nogle
> argumenter for den dyre olie du anbefaler.
> Så hvorfor betale de mange ekstra kroner? hvad får jeg for dem?

Hvis man snakker alm. bilmotorer - dvs 4-takt, så skulle den dyrere
fuldsyntetiske olie f.eks give bedre vedhæftningsevne på cylindrevægge,
stempler osv., mindre tilsodning og bedre viskositet (løbbarhed, men den er
ikke relavant når man snakker 2-takt).

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-04-05 17:54

Tak for svaret

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-05 19:45

> [...]
> og det gør den olie som Henning gav link til.
>
> Så hvorfor betale de mange ekstra kroner? hvad får jeg for dem?

Det kommer lettere og hurtigere rundt og smører generelt bedre. Men hvor
meget benzin bruger du på et år - jeg bruger ikke det helt vilde, da min
motor ikke er så stor og dermed ikke sluger alverdens, så prisforskellen på
olien er til at leve med for mig!

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-04-05 22:58

"Mikkel" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> meget benzin bruger du på et år - jeg bruger ikke det helt vilde, da min
> motor ikke er så stor og dermed ikke sluger alverdens, så prisforskellen

Jeg ved som ikke hvor meget benzin jeg briger Mikkel, men der kan jo
hurtigt
ryge nogle tanke

Jeg har en 40hk. men den er som også sulten nok

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-05 20:17

> Jeg ved som ikke hvor meget benzin jeg briger Mikkel, men der kan jo
> hurtigt
> ryge nogle tanke
>
> Jeg har en 40hk. men den er som også sulten nok

Hmm... Jeg har en 25 hk. og bruger vel 200-250 liter benzin på et år så det
er kun en dunk olie og lidt til jeg bruger om året!

Fra : Hobi

Dato : 13-04-05 20:23

> Hmm... Jeg har en 25 hk. og bruger vel 200-250 liter benzin på et år så
> det er kun en dunk olie og lidt til jeg bruger om året!

Jeg har en ældre 70HK, og den sejler ikke mere end 4-5 timer på 50 liter...

Mvh
Hobi