Brændstofslange i stor kaliber
Fra : henrik_h_jensen@hotm~

Dato : 06-04-05 16:44

Hej med jer,

Jeg har ledt og ledt efter noget brændstofslange med stor diameter og
som er fleksibelt. Jeg har en jolle med fast tank og fra studsen på
tanken til påfyldningsstudsen på styrepulten er der ca. en afstand på
30 cm.

Problemet er at den originale slange er sådan noget meget stift noget
med stålarmering (spiraler) i og dermed meget ufleksibelt og jeg kan
ikke få den indover begge studser, så der er nok overlapning og dermed
holder tæt.

Kender I noget slange der kan tåle brændstof og som er smidigt, skal
være ca. 50mm i diameter og hvor man evt. kan købe det? Har prøvet de
forskellige bådprovianter, men måske noget køleslange, eller
udstødningsslange.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Henrik Jensen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-04-05 17:01

<henrik_h_jensen@hotmail.com> skrev

> [...]
> som er fleksibelt. Jeg har en jolle med fast tank og fra studsen på
> tanken til påfyldningsstudsen på styrepulten er der ca. en afstand på

Det hedder påfyldningsslanger og kan fås hos bl.a Masnedø. www.mmc.dk
varenummer 782208 & 09

Det kan muligvisogså fås i Lynettens Bådservice.

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!

Fra : henrik_h_jensen@hotm~

Dato : 07-04-05 15:58

Tak Claus,

Men det er desværre, som jeg frygtede, det samme slange jeg har i
forvejen. Altså stift og ikke til at få på plads.

Mvh.

Henrik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-04-05 16:07

<henrik_h_jensen@hotmail.com> skrev

> Men det er desværre, som jeg frygtede, det samme slange jeg har i
> forvejen. Altså stift og ikke til at få på plads.

Er det ikke bare et spørgsmål om at varme slangen op og komme noget lejefedt
på både slange og studs?

Læg f.eks. slangen i en spand næsten kogende vand, så bliver den blød og
smidig. Jeg formoder ikke, at det er noget du skal have af eller på hele
tiden?

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert!

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 07-04-05 20:04

Prøv www.dunlophiflex.dk

kig under lavtryks kataloget

mvh
JR

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : henrik_h_jensen@hotm~

Dato : 08-04-05 17:42

Hej Jan,

Tak for tippet. De havde lige det jeg søgte efter.

Mvh.

Henrik