Sejlads bevis ? i middelhavet
Fra : jan Krogh

Dato : 05-04-05 19:39

Stor debat på arbejde , kollegaerne mener at man skal have mere end
duelighedsbeviset , hvis man vil sejle gennem kanalerne og også i
middelhavet , jeg mener ikke det er helt nødvendigt,men et spørgsmål
om forsikringen vil dække evt erstatninger ved piratsejlads , er der
nogle som er kloge lige på dette område.
hej fra Jan bolværksmatros

Fra : Egon Stich

Dato : 05-04-05 20:08

"jan Krogh (slet F510J)" <kroghen@F510Jprivat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om forsikringen vil dække evt erstatninger ved piratsejlads , er der
> nogle som er kloge lige på dette område.

Der findes en europæisk aftale om, at der skal haves "kanalbevis" for at
sejle på de tilsluttede landes kanaler.
Undtagelse: Visse franske strækninger kan besejles af charterbåde uden at
føreren har kanalbevis.
Så altså:
Man kan ikke, lovligt, sejle til middelhavet uden Kanalbevis.
Kanalbevis kan, i danmark, kun erhverves, hvis man i forvejen har
duelighedsbevis.

MVH
Egon.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 06-04-05 04:49

<stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> "jan Krogh (slet F510J)" <kroghen@F510Jprivat.dk> skrev i en meddelelse

Tja... Kanalbevis!!! så der blev lige føjet endnu et bevis til stakken af
beviser og du blev atter et par tusinde kroner fattiger

Der findes specielle regler, skilte og afmærkninger på kanaler, hvilket vist
er årsagen til at de klåge mener man skal have et kanal certifikat.
og det er de som sælger kurserne jo nok ikke spor uenig i.

Det viser sig jo også de steder hvor et land lugter penge... er der givet
dispensation. således er der mulighed for at "leje" en båd og sejle på
kanaler
i både Nederlandende og Frankrig og det uden at have hverken
duelighedsbevis, kanal bevis... eller nogen anden form for prøver...
Men skal du sejle i din egen båd... så er det frem med skejserne og få taget
nogle beviser.... og det virker jo logisk nok ikke!!!

Bemærk, det er ikke Danmark der stiller dissse krav

mvh
JR

Fra : Carsten Holck

Dato : 06-04-05 08:38

Jan Rasmussen said the following on 06-04-2005 05:49:
> [...]
> nogle beviser.... og det virker jo logisk nok ikke!!!
>
> Bemærk, det er ikke Danmark der stiller dissse krav

I Frankrig får du, efter en instruktion af udlejeren, et fint "Carte de
plaisir" gyldigt i lejeperioden. (eller gjorde da jeg sejlede
kanalferie). Det er jo ikke så meget navigationen det drejer sig om, men
skilte, sluseregulativer osv.
/carsten

Fra : Peter

Dato : 06-04-05 11:50

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan ikke, lovligt, sejle til middelhavet uden Kanalbevis.
> Kanalbevis kan, i danmark, kun erhverves, hvis man i forvejen har
> [...]

Man kan - helt lovligt - sejle udenom, uden kanalbevis

God tur / Peter

Fra : Egon Stich

Dato : 06-04-05 16:47

"Peter" <lappa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kan - helt lovligt - sejle udenom, uden kanalbevis
>
> God tur / Peter

Aaaah-ja----
Selvfølgelig
Det må jeg have glemt i farten...