Hvilken Bluetooth USB adaptor til skype?
Fra : Nicolai

Dato : 03-04-05 19:30

Jeg skal bruge en god USB adaptor der ved simpel driverinstallation
installerer lyd-profilen, og dermed kan forbinde til mit bluetooth headset.

Jeg har opgivet det emd min nuværende Belkin :)

Forslag?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk - Når "fri trafik" ikke er nok!

Fra : JMo.

Dato : 03-04-05 22:21

Nicolai wrote:

> Jeg skal bruge en god USB adaptor der ved simpel driverinstallation
> installerer lyd-profilen, og dermed kan forbinde til mit bluetooth
> headset.
>
> Jeg har opgivet det emd min nuværende Belkin :)

Bruger du XP-SP2?

SP2 har nemlig indbygget understøttelse for Bluetooth, men ikke for audio-
profil. Så her skal du manuelt fjerne Windows' egen driver, og installere
den der følger med din dongle (forudsat at den understøtter audio)

Se evt.:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;840635

- og bemærk at når du forsøger at skifte driver, vil Windows brokke sig
over at den nye driver ikke er signeret - det skal du bare ignorere.

Fra : Nicolai

Dato : 04-04-05 06:49

> [...]
>
> - og bemærk at når du forsøger at skifte driver, vil Windows brokke sig
> over at den nye driver ikke er signeret - det skal du bare ignorere.

Alt ovenstående er prøvet til bevidstløshed - intet virker.

Forslag til andre dongles?

Fra : JMo.

Dato : 04-04-05 20:45

Nicolai wrote:

> Alt ovenstående er prøvet til bevidstløshed - intet virker.

Mht. til headset - eller slet ikke?

> Forslag til andre dongles?

En med Broadcom chipset (BGM20xx) - CSR's Bluecore Chipset understøtter
ikke Widcomm's nyere BTW-driver vers. 3.x og 4.x.

Fra : Nicolai

Dato : 05-04-05 14:01

> Mht. til headset - eller slet ikke?

Mht. drivere med audio-profil.

> En med Broadcom chipset (BGM20xx) - CSR's Bluecore Chipset understøtter
> ikke Widcomm's nyere BTW-driver vers. 3.x og 4.x.

Tak for det - så vil jeg jagte sådan et.

Fra : Anders Ravn

Dato : 13-04-05 20:06

Nicolai wrote:
> [...]
> installerer lyd-profilen, og dermed kan forbinde til mit bluetooth headset.
>
> Jeg har opgivet det emd min nuværende Belkin :)

Jeg har en SiteCom 500 fra PROconsult Data i Odense. www.proconsult.dk

Den koster vist 220 kr.

Den er fin!

- Anders