En bekymret borger...
Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 02-04-05 11:41

I min by, møder jeg tit en mand, der går rundt med 2... Tjah... De ligner
lidt puddelhunde, men er store og sorte.
Problemet er, at de er kort fortalt, rablende skøre og hidsige. Når man
møder ham, trækker han hundene så langt væk fra én som han kan, fordi når de
får øje på én, så springer de op, gør og snapper ud efter én, og han har
svært ved at holde fat i dem. Mig gør det ikke så meget, fordi hvis de
slipper løs og angriber får de sgu et par på hovedet. Men derfor er jeg lidt
bekymret, fordi det er jo alle slags folk, de opfører sig sådan overfor:
gamle mennesker, børn o.s.v. Så spørgsmålet er: bør der gøres noget ved det
og tyder det på, at de kan finde på at angribe, hvis han ikke kan holde styr
på dem?

Fra : Anet

Dato : 02-04-05 15:10

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> og tyder det på, at de kan finde på at angribe, hvis han ikke kan holde

(klip)

Stop dog op og snak med manden. Fortæl ham at du føler dig truet og at andre
måske også gør det. Find ud af om hundene virkelig gør noget eller om de
bare gerne vil snakke med folk de møder.

--
Hilsen
Annette

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 02-04-05 15:42

> Stop dog op og snak med manden. Fortæl ham at du føler dig truet og at andre
> måske også gør det. Find ud af om hundene virkelig gør noget eller om de
> bare gerne vil snakke med folk de møder.

Det gjorde jeg, med min nabo, om hans rottweiler - han var da
ligeglad...

- Lars

Fra : Anet

Dato : 02-04-05 20:58

"Lars Rasmussen" <evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse

> Det gjorde jeg, med min nabo, om hans rottweiler - han var da
> ligeglad...
>
> - Lars

(klip)

ja, men nogen mennesker er jo mere ansvarsbevidste end andre mennesker er
det.

--
Hilsen
Annette

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 06-04-05 18:30

> ja, men nogen mennesker er jo mere ansvarsbevidste end andre mennesker er
> det.

Det har du ret i, men mon ikke piben får en anden lyd, når grovfilen har
været i brug...

- Lars

Fra : Jørgen

Dato : 02-04-05 15:18

Søren Kjeldsen skrev:

> og tyder det på, at de kan finde på at angribe, hvis han ikke kan holde styr
> på dem?

Det kan der ikke svares på med det du fortæller

Det kan være de bare vil hilse og lege, men det at han holder den i
kport snor og stramt snor gør et at han fortællerhunden at dem vi møder
nu er farlige og så vil mange hunde reagerer som beskrevt.
Tag en snak med ham og spør

Hilsen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 05-04-05 10:42

> [...]
det
> og tyder det på, at de kan finde på at angribe, hvis han ikke kan holde

Hvordan vil du have, at man skal svare på " Hvis & Måske "....
Hvis jeg møder dig fuld, uden for din gadedør, skal jeg så antage, at du har
kørt spritkørsel hjem. Som du forklarer det, så gør manden jo netop alt,
hvad han kan, for at i ikke skal mødes.... Hvad vil du have han skal gøre
mere....

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 05-04-05 18:32

> [...]
> hvad han kan, for at i ikke skal mødes.... Hvad vil du have han skal gøre

Manden gør jo ikke alt? Han gør bare sådan, at hundene ikke kan bide folk i
benene, når de går forbi!
For det andet er han jo ikke så betænksom at gå mindre beværtede veje, når
han godt selv ved, at hans hunde er en anelse skøre i bolden og hidsige. For
det tredje, så burde han, hvis folk er i fare for at blive bidt, når han en
dag ikke kan holde fat i dem længere, gå til læge med dem... Eller den
sidste mulighed, som jo kan blive nødvendig hvis de angriber en person en
dag.

Fra : Jørgen

Dato : 05-04-05 21:34

> [...]
> han godt selv ved, at hans hunde er en anelse skøre i bolden og hidsige.

Er det ikke nok

Hvem siger hundene er skøre? dig, ellers andre

Hvad forudsætning har du for at bedømme disse hunde.

Jeg har mødt mange hunde der skælder ud og når man kommer tæt på ved de
ikke hvad de "skal gøre", så vil de bare kæles for
Du vil måske bare være interessant

Hilsen
Jørgen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 06-04-05 09:16

> Manden gør jo ikke alt? Han gør bare sådan, at hundene ikke kan bide folk
> benene, når de går forbi!

Det er vel også, sådan lige omkring det, som du har krav på, nemlig, ikke at
blive bidt i benene.

> For det andet er han jo ikke så betænksom at gå mindre beværtede veje, når
> han godt selv ved, at hans hunde er en anelse skøre i bolden og hidsige.

Selvom en pige ikke er mellem 18 - 25 år. Blondine, og smuk som en gudinde,
har hun stadig lov til at gå på samme fortov som dig. Og det endda, også
hvis hun er en anelse skør i bolden.

> [...]
> dag ikke kan holde fat i dem længere, gå til læge med dem... Eller den
> sidste mulighed, som jo kan blive nødvendig hvis de angriber en person en

Det er stadig kun dig, der har taget afgørelsen, at du er i fare.... Pudler,
som du siger de ligner... Er normalt meget udfarende, meget glade for at
hoppe op af folk, kan også være meget støjende, men jeg kan godt nok ikke
mindes, at jeg nogen sinde har mødt en agressiv puddel. Det er jo gerne
sådan, at når der er mere end 1 hund, så kappes de ( hundene ) om at komme
først hen, og blive kælet for. Det kan godt lyde noget dramatisk, men den
største fare, er at man kan støde sammen med dem.
Så at han rykker dem væk, kan være fordi han allerede, har betalt for mange
renseri regninger, til at han selv bryder sig om det.

Sidste gang var scenariet lidt anderledes, men alligevel, helt det samme.
Men alligevel, giver du udtryk for, at det er ikke noget problem for dig, og
foreslår så, det aller aller sidste, som man skal gribe til.... ...
Altså helt ærligt, få dog behandlet den frygt, så du kan komme videre, og
lad være med at lyde, som om det er alle mulige andre, som har problemer.
Har du et problem, så vær dog en mand... Indrøm, og få noget gjort ved det.
Du må gerne lyve overfor mig, men begynder du at lyve overfor dig selv, så
står det for alvor skidt til.

I øvrigt, vil jeg da lige foreslå dig, at få testet din reaktionsevne, inden
du overvejer at stikke en hund nogen på ørerne. Læs så også lige, hvad den
normale reaktionsevne er for en hund. Indrøm så, at du normalt vil være en
bovlam gammel krikke, og det eneste du øger, er din chance for at komme til
skade. Når der så oven i købet er to, helt uafhængige hunde, så tror jeg,
at du skal lade være med at udvise agressiv adfærd.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 06-04-05 15:36

Benny Mortensen 9380 wrote:
> [...]
> Så at han rykker dem væk, kan være fordi han allerede, har betalt for
> mange renseri regninger, til at han selv bryder sig om det.

Jeg synes ikke at det er helt fair bare at give Søren hele skylden,
som jeg læser hans indlæg er det en temmeligt belastende type hunde
som han møder. Jeg kender da også til et par stykker af den type hunde,
og jeg får da også et chock når man kommer gående i sine egne tanker
og der pludselig er en hund der skal skave sig helt åndsvagt.
Jeg mener at problemet ligger hos hundeejeren som accepterer den opførsel
hos hunden, det tyder sgu da ikke ligefrem på at der er styr på dem overhovedet.
Det er da bare at lærer dem at den slags bare ikke bliver accepteret, længere er
den da ikke, man kan da ikke bare resignerer og sige "sådan er min hund"
man må som hundeejer værer så hensynsfuld at man ikke giver køterne lov
til den slags pjat, mine som altid går løs har jeg da gjort et stort stykke arbejde
ud af at lærer at man ikke bare fiser hen og skal kæles af alle vi møder.
Det er altså ikke alle andre der synes at vores hunde er åh så yndige.
Og hvis de Pudler ligefrem snapper ud som Søren skriver, så ville jeg da
også selv opfatte det som klart agrassiv opførsel fra deres side og blive sur.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 06-04-05 17:38

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Jeg er så heldig, så jeg skal ikke give nogen skylden for noget.

Sådan som jeg læste første indlæg, det var en ting. Andet indlæg, noget
ganske andet... Nu kommer der sikkert en helt tredie udlægning.
Hvis vi vender tilbage til første indlæg, trak vedkommende sig, som jeg
læste det... langt væk... I andet indlæg, lige præcist langt nok, til at
hundene ikke kunne bide Søren i benene. Så hvis Søren vil have en blidere
behandling, må han komme med den korrekte udlægning første gang. Egentligt
burde det være sluttet efter første indlæg. Sidst var det galt, at ejeren
var ligeglad med hans hund, som kom frem og gøede af ham, når han kom
løbende. Nu er det galt, når vedkommende trækker sig væk... Han er godt
nok ikke let at gøre tilpas.

Nu kan en hund, eller dens ejer ikke gøres ansvarlig for, at andre går rundt
i deres egne tanker. Selvfølgelig kan man blive forskrækket, men jeg kan
kun gøre mig selv ansvarlig, hvis jeg går og sover.
Det lød til, at han gerne ville have medhold, i at det var uforsvarligt, men
sådan som jeg læste første indlæg, så er jeg bange for, at jeg må stille mig
på hunde ejerens side. Hvis jeg kom med et kræ, eller to, og du bemærkede,
at jeg trak mig væk fra dig, så ville du vel, som normalt tænkende, selv
trække dig væk fra mig, for alt tydede jo lige som på, at jeg ikke ønskede
nærkontakt. Så meget havde Søren bemærket... Hvorfor kommer han så, så tæt
på, så hundene lige præcist.... Ikke kan nå.... Ret mig, hvis jeg tager
fejl.... Man er to om at nærme sig hinanden.
Søren ønsker at der bliver vist hensyn til ham, men yder tilsyneladende ikke
den samme service selv.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 06-04-05 19:24

> Jeg er så heldig, så jeg skal ikke give nogen skylden for noget.

Jamen det var da rart, jeg synes bare ikke at Søren mødte den helt
store forståelse og derfor blandede jeg mig da jeg godt kunne se sagen
fra hans side.

> [...]
> går rundt i deres egne tanker. Selvfølgelig kan man blive
> forskrækket, men jeg kan kun gøre mig selv ansvarlig, hvis jeg går og

Når du passerer et andet menneske på fortorvet forventer du vel heller
ikke et udfald imod dig, det skal vi da heller ikke accepterer fra hundes side.
Det er ikke et spørgsmål om at gå og sove, men et spørgsmål om ens ret til
at kunne gå på offentlig vej uden at blive chikaneret.
At man så kan komme med en masse forklaringer som bunder i hundes natur
får sgu kun mig til at sige at det er utilpassede og uopdragne hunde der er tale om.
Og er der noget der kan værer en pestilens, så er det når mennesker vil pådutte
sine hundes unoder på os andre, det er helt uacceptapelt.

> [...]
> du vel, som normalt tænkende, selv trække dig væk fra mig, for alt
> tydede jo lige som på, at jeg ikke ønskede nærkontakt.

Nu har jeg ikke selv været til stede, men her i Kbh hvor jeg bor er der altså
ikke oceaner af plads på fortorvet til at man "bare kan trække sig væk"

/Jens

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 06-04-05 20:50

> [...]
> var ligeglad med hans hund, som kom frem og gøede af ham, når han kom
> løbende. Nu er det galt, når vedkommende trækker sig væk... Han er godt

Jeg er sgu godt nok ved at være træt af dine indlæg. Hvis der er noget som
helst jeg har overdrevet i dette indlæg, er det hundeejerens "forsøg" på at
trække sine hunde væk. Og for at sige det koldt, SÅ ER JEG RET LIGEGLAD OM
DE ANGRIBER MIG ELLER SLIPPER LØS!... For SÅ FÅR DE FANDEME RESPONS SÅ DET
BATTER!!! :-Æ
Og det samme kommer sgu nok også til at gælde ejeren... Det som VIRKELIG
bekymrer mig er andre typer mennesker, som hundene reagerer ligesådan
overfor. Hundene SPRINGER og SNAPPER ud efter én og bliver lige netop holdt
tilbage af ejerens snor. Hvis han så en dag, går rundt og SOVER (eller hvad
fanden du nu kaldte det) og de så slipper fri... Tror du så jeg ville bryde
mig om at vende tilbage til denne gruppe og sige: Hvad sagde jeg?!!!

> [...]
> i deres egne tanker. Selvfølgelig kan man blive forskrækket, men jeg kan
> kun gøre mig selv ansvarlig, hvis jeg går og sover.

For helvede... Jeg har intet nævnt om at blive forskrækket... Det er DIG som
opfinder det, ligesom du har gjort før... Jeg har nævnt at de hunde er
aggressive og muligvis ustabile.

> [...]
> men
> sådan som jeg læste første indlæg, så er jeg bange for, at jeg må stille

Jamen tror du jeg er specielt chokeret, Benny?

> [...]
> trække dig væk fra mig, for alt tydede jo lige som på, at jeg ikke ønskede

Nej... Men hvis du vidste at dine hunde var ustabile og hidsige og muligvis
til fare for andre mennesker, burde du så ikke:

A: Gå mindre befærdede veje, så hundene ikke bliver et problem eller en fare
for andre mennesker?

B: Prøver at tale med en hunde-psykolog og finde ud af om hundene muligvis
har nogle psykiske problemer de kan hjælpes af med?

Så meget havde Søren bemærket... Hvorfor kommer han så, så tæt
> på, så hundene lige præcist.... Ikke kan nå.... Ret mig, hvis jeg tager
> fejl.... Man er to om at nærme sig hinanden.

TROR DET ER RIMELIG BEGRÆNSET HVOR MEGET MAN KAN BEVÆGE SIG UD FRA ET
FORTOV, BENNY!!! Så hellere tage min chance blandt hundene end blandt
bilerne...

> Søren ønsker at der bliver vist hensyn til ham, men yder tilsyneladende
> ikke
> den samme service selv.

Hensyn?! Du er fandeme blevet dum at høre på! Jeg tager hensyn ved at krydse
en mark istedet for at tiltrække opmærksomhed fra hunde, der er
overbeskyttende for deres territorium. Jeg tager hensyn nok til at spørge
mig til råds i denne gruppe først, før jeg gør noget forhastet.

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 07-04-05 00:22

> [...]
> helst jeg har overdrevet i dette indlæg, er det hundeejerens "forsøg" på

Det at du er træt af mine indlæg, det skal du selv afgøre. Men jeg svarer
på det du skriver. Skriver du, eller læser jeg noget andet, end hvad du
mener... Så får du også et svar, som for dig, kan virke helt hen i vejret.

Og for at sige det koldt, SÅ ER JEG RET LIGEGLAD OM
> DE ANGRIBER MIG ELLER SLIPPER LØS!... For SÅ FÅR DE FANDEME RESPONS SÅ DET
> BATTER!!! :-Æ

Se det er til gengæld, helt og holdent din afgørelse, og den blander jeg mig
ikke i .

> [...]
> bekymrer mig er andre typer mennesker, som hundene reagerer ligesådan
> overfor. Hundene SPRINGER og SNAPPER ud efter én og bliver lige netop

Ja ja... Så fik jeg jo ret alligevel.... Takker mange gange. Så havde jeg
alligevel ikke svaret så dumt, som jeg et øjeblik frygtede.

> [...]
bryde
> mig om at vende tilbage til denne gruppe og sige: Hvad sagde jeg?!!!

Nu lyder det jo ikke ligefrem til, at hundene giver ham nogen chancer for at
falde i staver

> For helvede... Jeg har intet nævnt om at blive forskrækket... Det er DIG
som
> opfinder det, ligesom du har gjort før... Jeg har nævnt at de hunde er
> aggressive og muligvis ustabile.

Altså, hvis du vil brokke dig over noget, som jeg skulle have skrevet til
dig.... Så hold dig til det... Det som du her flyver i flindt over, er et
svar til Jens... Og har ikke en skid med dig at gøre...

> Jamen tror du jeg er specielt chokeret, Benny?

Nej, men du forekommer heller ikke særligt stabil, når du tager mine svar
til Jens... Som svar til dig... Og oven i købet flyver helt i flindt over
dem....

> [...]
muligvis
> til fare for andre mennesker, burde du så ikke:

Jo sikkert, men hvis jeg er på vej hjem, og bor på Trianglen... Så kommer
jeg ikke hjem, ved at gå på Valby Langgade...

> B: Prøver at tale med en hunde-psykolog og finde ud af om hundene muligvis
> har nogle psykiske problemer de kan hjælpes af med?

Helt sikkert. Havde det været mine hunde, så havde de ikke skabt sig sådan,
for det er ikke den slags hunde jeg ville have. Men det kunne jo være, at
han netop ville have dem sådan.... Din upræcise beskrivelse af hundene,
kunne godt lede tanken hen på noget, som blev diskuteret, for ganske kort
tid siden. Hvorfor jeg tillod mig, at gøre opmærksom på, at hundes
reaktion, er mange gange hurtigere end menneskets. Altså dengang, hvor du
begyndte, at snakke om at give dem, nogen over nakken. hvis jeg ender med
at have ret i min antagelse, så kunne du meget let komme til kort, for som
sagt, pudler er meget sjældent agressive.... Så der er altså meget gode
chancer for.... At det ikke er pudler, men noget ganske andet, og meget
kampivrigt.

> TROR DET ER RIMELIG BEGRÆNSET HVOR MEGET MAN KAN BEVÆGE SIG UD FRA ET
> FORTOV, BENNY!!! Så hellere tage min chance blandt hundene end blandt
> bilerne...

Så vidt jeg kan se, så når i mødes, så må man vælge.... Pest eller kolera.
Jeg kender ikke vejen, jeg ved ikke, hvor trafikeret den er, eller hvordan
der ser ud. Men det skulle være underligt, hvis der så ikke var en port,
eller noget, hvor man lige kunne vente, til de var passeret.

> [...]
> overbeskyttende for deres territorium. Jeg tager hensyn nok til at spørge
> mig til råds i denne gruppe først, før jeg gør noget forhastet.

Jamen det er jeg da sikkert. Hvem tager du hensyn til, ved at spørge i
denne gruppe ??????..... Den må du have mig undskyldt, men den forstår jeg
ikke. Men med mindre, du tænkte på, at spørge Politiet.... Ja så er du nok
på vej, til at gøre noget forhastet, og er det hvad du selv har luftet
her.... Så vinder hundene, og det endda 2 - 0, men det underlige er, at du
taber 3 - 0.... Tør jeg spørge.... Er du nu tilbage, ved hund nummer 1....
Den der med at krydse marken.... Altså en hund, fra en helt anden tråd....
Jeg er nødt til at spørge, for selv om du næppe tror på det, så har det
aldrig været min hensigt og fornærme dig.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-04-05 17:15

> holdt
>
> Ja ja... Så fik jeg jo ret alligevel.... Takker mange gange. Så havde jeg
> alligevel ikke svaret så dumt, som jeg et øjeblik frygtede.

OK... Mit alkoholprocent er nede nu, så nu er jeg mere fornuftig. Jeg bliver
nødt til at spørge hvad du har ret i?

> [...]
> bryde
>
> Nu lyder det jo ikke ligefrem til, at hundene giver ham nogen chancer for

Nej... Men nu påstod du jo at jeg gik rundt og sov?!
Og der er sgu der ingen i denne tråd som hedder Jens?!!

> [...]
> dig.... Så hold dig til det... Det som du her flyver i flindt over, er et
> svar til Jens... Og har ikke en skid med dig at gøre...

"at andre går rundt
i deres egne tanker."
Jeg synes da det virker fornuftig nok at tro, at du bruger denne beskrivelse
af mig bare i ubestemt pluralis?

> Nej, men du forekommer heller ikke særligt stabil, når du tager mine svar
> til Jens... Som svar til dig... Og oven i købet flyver helt i flindt over
> dem....

Du har helt og holdent ret i at jeg overreagerede og det beklager jeg. Jeg
kan kun give øl og den daværende dårlige dag medhold i skylden.

> muligvis

> fare
>
> Jo sikkert, men hvis jeg er på vej hjem, og bor på Trianglen... Så kommer
> jeg ikke hjem, ved at gå på Valby Langgade...

Selvfølgelig ikke...

> [...]

> sagt, pudler er meget sjældent agressive.... Så der er altså meget gode
> chancer for.... At det ikke er pudler, men noget ganske andet, og meget

Jeg har ikke forstand på hunderacer, så jeg vil prøve at give en god
beskrivelse:
De er lidt større end labradorer, er sorte, og ligner pudler (set på deres
pjuskede øre og deres pels).
Men lad mig lige slå fast... Jeg ønsker ikke at komme op at slås med de
hunde. Det er ejeren jeg er gal på ikke dem, idet at det er ham som står til
ansvar for deres opførsel. Men nu for at det skal nævnes, betragter jeg mig
selv som en rimelig robust fyr på 2 meter og med hænderne fulde af ar og
rifter (pga. af arbejde vel at mærke... Og min egen hund og kat, HOV HVORDAN
POKKER SPILLER FRYGTEN IND DER, BENNY?!!! )

> [...]
> der ser ud. Men det skulle være underligt, hvis der så ikke var en port,
> eller noget, hvor man lige kunne vente, til de var passeret.

Sikkert... Men spørgsmålet er: Skal man virkelig finde sig i det?
Heldigvis går han tur med hundene lidt tidligt om morgenen og om aftenen, så
han møder heldigvis ikke så mange børn. For jeg har tænkt på at konfrontere
ham med det, men bryder mig ikke om fysiske konfrontationer... Derfor er det
nok meget nemmere og sjovere at være gal og små-hysterisk på denne måde

> [...]
> på vej, til at gøre noget forhastet, og er det hvad du selv har luftet
> her.... Så vinder hundene, og det endda 2 - 0

Ja... Hvis hundene vinder er jeg da bare glad. Det er som sagt ikke dem jeg
er sure på. Hvis de muligvis kunne få hjælp til at opføre sig ordentligt så
ville jeg ikke have noget problem.

> [...]
> Jeg er nødt til at spørge, for selv om du næppe tror på det, så har det
> aldrig været min hensigt og fornærme dig.

Ja... Det med at krydse en mark er fra mit tidligere indlæg. Det har
simpelthen været nødvendigt efter at de nu har fået 2 over-defensive hunde.
Og lad mig lige slå fast: der er en stor forskel på de hunde og så de 2
"puddel-mutanter". Fordi "labradoren og golden retrieveren" er bare
protektive overfor deres territorium og kan sagtens blive bedt om at gå væk.
Selvom at problemet er, at den ene af dem er en "stalker" Og så
selvfølgelig det med at de ikke bliver holdt inde. Men der bliver vi nok
aldrig enige.

Men med hensyn til at fornærme mig:

Fra : Pwh

Dato : 07-04-05 18:37

Søren Kjeldsen wrote:
> Og der er sgu der ingen i denne tråd som hedder Jens?!!

Jow da
Jeg skriver under et tag som "PWH", men jeg underskriver da
pænt alle mine indlæg med "Jens".
I al ydmyghed har jeg faktisk talt for din sag et par gange da jeg
godt kan sætte mig ind i dit problem og er rimeligt enig med dig.

/Jens

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 07-04-05 18:56

> [...]
> I al ydmyghed har jeg faktisk talt for din sag et par gange da jeg
> godt kan sætte mig ind i dit problem og er rimeligt enig med dig.

Det fandt jeg også ud af efter at have skrevet indlægget. Og jeg takker
mange gange for din støtte... Også efter min sidste rimelige aggresive
besked.

Fra : Pwh

Dato : 07-04-05 20:53

> Det fandt jeg også ud af efter at have skrevet indlægget. Og jeg
> takker mange gange for din støtte... Også efter min sidste rimelige
> aggresive besked.

Ok, men nu var det jo ikke mig du skældte ud på så den må Benny
selv klarer. Og tro mig, Benny har da også kunnet brige mit pis i kog
til tider han er ekspert i af vende tingene 180 grader og så
argumenterer han helvedes godt for sig sag den bandit

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-04-05 10:59

> [...]
> til tider han er ekspert i af vende tingene 180 grader og så
> argumenterer han helvedes godt for sig sag den bandit

He He....

M.V.H.....Benny..

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 08-04-05 10:58

VIRKELIG

> OK... Mit alkoholprocent er nede nu, så nu er jeg mere fornuftig. Jeg
bliver
> nødt til at spørge hvad du har ret i?

Dette " Hundene SPRINGER og SNAPPER ud efter én og bliver lige netop holdt
tilbage af ejerens snor. " Det var så den tredie udlægning, som jeg på
forhånd havde lovet.

> Nej... Men nu påstod du jo at jeg gik rundt og sov?!
> Og der er sgu der ingen i denne tråd som hedder Jens?!!

Nej det gjorde jeg ikke... Jens fortalte, at han blev lidt forskrækket,
fordi han gik i sine egne tanker.... Det svarede jeg Jens på... Og så flyver
du i flindt, og beskylder mig for at opfinde ting og sager.... Nix næ,
Grønberg.... Den går ikke )...

Håber ikke Jens giver dig ret i det.... For han virker til at være en
hyggelig fætter.

> "at andre går rundt
> i deres egne tanker."
> Jeg synes da det virker fornuftig nok at tro, at du bruger denne
beskrivelse
> af mig bare i ubestemt pluralis?

Hvorfor pokker skulle jeg dog gøre det. ????

> Du har helt og holdent ret i at jeg overreagerede og det beklager jeg. Jeg
> kan kun give øl og den daværende dårlige dag medhold i skylden.

... Alt forladt..

> Jeg har ikke forstand på hunderacer, så jeg vil prøve at give en god
> beskrivelse:
> De er lidt større end labradorer, er sorte, og ligner pudler

Ja det kan jo være mange ting. Det kan jo selvfølgelig være Kongepuddel,
men det er mange år siden, jeg har set sådan en.

HOV HVORDAN
> POKKER SPILLER FRYGTEN IND DER, BENNY?!!! )

Frygt er en ting... Respekt er en anden. Frygt er hvad, jeg er bange for
vil ske. Det behøver ikke være med mig, Frygt er hvad der startede denne
tråd, hvis du ellers kan huske det.... Du kaldte det bekymring, men havde du
sagt frygt, havde det vel næppe været mindre rigtigt.

Jo større man er, jo tungere falder man. Går de først ned, kommer de som
regel heller ikke op igen.

> [...]

det
> nok meget nemmere og sjovere at være gal og små-hysterisk på denne måde

Hvad skal man finde sig i, og hvad skal man ikke. Det er vel relativt nemt
at finde ud af. Du har indtil nu... Afvist alle løsninger, for at undgå at
komme for tæt på hans hunde. Det er dig, der er på stedet, kun du kan se de
reelle muligheder. Jeg kan kun gætte, og kun ud fra, hvad du har skrevet.
Men indtil nu, afvist alt. Ikke engang et lille, njah måske, har sneget sig
ind, for så til slut... Skal jeg finde mig i det. Det er da, set herfra, en
eller anden form for konflikt opsøgende virksomhed.
Prøv, en hel dag igennem, at se alt hvad du laver, men som noget nyt, prøve
at forestille sig, hvordan andre folk opfatter det du gør. Se bare i
trafikken, folk kører som svin... Men hvad der er endnu værre.... De er sgu
ikke engang selv klar over det. De mener bare de kører godt.

> Ja... Hvis hundene vinder er jeg da bare glad. Det er som sagt ikke dem
jeg
> er sure på. Hvis de muligvis kunne få hjælp til at opføre sig ordentligt

> ville jeg ikke have noget problem.

Se nu efterlader du mig igen, i et mægtigt dilemma. For problemet kunne jo
være dig. Læg nu ikke noget forkert i det. Men hunde, har pr tradition,
lidt problemer med F.eks store mennesker, skæg, hatte... og sådan kunne vi
lave en lang række af ting, som de reagerer på. Nogle mennesker har selv en
usædvanlig dårlig måde at nærme sig andre mennesker på. Er ejeren så selv,
en lidt nervøs type, så er det lige før vi skal have lommeregneren frem.

Ved du hvad... Jeg tror slet ikke, at vi ville have så svært ved at blive
enige. problemet mellem os, er at vi ser det fra to helt forskellige
vinkler. Det er lidt det samme, som hvis du ser den udsendelse i TV, som
hedder " Forældre forfra ".... Forældrene går helt i spåner, og rådgiverne
sidder på sidelinien, og mumler ( klassisk eksempel ).... og trækker
overbærende på smilebåndet. Forældrene ville flyve på dem, hvis de fik det
at se, før de havde givet dem løsningen. Bagefter kan de kun sige " Det var
li'godt pokkers, skulle der ikke mere til "...

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 08-04-05 12:16

Benny Mortensen 9380 wrote:
> Håber ikke Jens giver dig ret i det.... For han virker til at være en
> hyggelig fætter.

Jeg giver alle ret i alt så længe de er uenige med dig

/Jens den hyggelige

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-04-05 12:11

> Jeg giver alle ret i alt så længe de er uenige med dig
>
> /Jens den hyggelige

Sådan skal det lyde, det ka' jeg li'

M.V.H....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-04-05 17:51

> [...]
> holdt
> tilbage af ejerens snor. " Det var så den tredie udlægning, som jeg på

Jeg har sguda hele tiden sagt de var i snor. Og at de var aggressive: "fordi
når de
får øje på én, så springer de op, gør og snapper ud efter én, og han har
svært ved at holde fat i dem." (se første indlæg)
Så jeg har sgu ikke ændret en skid, Benny.

> beskrivelse
>
> Hvorfor pokker skulle jeg dog gøre det. ????

Tjah... Hvorfor skulle du lave passive provokationer, Benny?

> [...]
> du
> sagt frygt, havde det vel næppe været mindre rigtigt.

Frygt for andre menneskers helbred? Der synes jeg stadig at bekymring passer
bedre.

> [...]
> sgu
> ikke engang selv klar over det. De mener bare de kører godt.

Så jeg kan forstå at du synes jeg skal snakke med ejeren om det, idet han
ikke ved han går rundt til 2 hunde som kunne være farlige for andre
mennesker end mig (jeg synes hele tiden du undgår at kommentere den pointe),
hvis han mistede herredømmet over dem?

> [...]
> selv,
> en lidt nervøs type, så er det lige før vi skal have lommeregneren frem.

Det er altså ikke normalt at hunde er så aggressive, så vil jeg skide hul i
racer og papir.

> [...]
> var
> li'godt pokkers, skulle der ikke mere til "...

Nu ville jeg så gerne skide diverse "eksperter" på det område dybt ned i
halsen for at sige det mildt
Heldigvis undgår jeg at se problemet, idet jeg ikke synes der er noget som
hedder "eksempler", der kan virke som en perfekt "arbejdsplan" for løsning
af diverse problemer.

Fra : Pwh

Dato : 08-04-05 21:45

Søren Kjeldsen wrote:
> Nu ville jeg så gerne skide

Hmm, efter at have læst dit sidste indlæg Søren,
tror jeg mere dit problem er latrinært relateret
end det er hunderelateret og altså totalt OT

/Jens

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 08-04-05 23:50

> Hmm, efter at have læst dit sidste indlæg Søren,
> tror jeg mere dit problem er latrinært relateret
> end det er hunderelateret og altså totalt OT

Hva' satan? Du er da en større ordkløver end Benny

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 11-04-05 13:03

> [...]
> svært ved at holde fat i dem." (se første indlæg)
> Så jeg har sgu ikke ændret en skid, Benny.

Ja du har altid sagt, at de var i snor, korrekt... Men udlægningen er blevet
grovere for hver gang.

> Tjah... Hvorfor skulle du lave passive provokationer, Benny?

Jeg er da lidt ked af, at du har opfattet det som provokationer, for det var
på ingen måder ment sådan. Men det kan jeg jo så til gengæld ikke gøre ret
meget ved.

> Frygt for andre menneskers helbred? Der synes jeg stadig at bekymring
passer
> bedre.

Tja, det bliver vel et spørgsmål, om hvordan man tyder de forskellige ord.
Jeg tror nu stadig, at min tolkning er den rigtige, men skal da lige kigge
efter, næste gang jeg har betydningsordbogen lukket op.

> [...]
> ikke ved han går rundt til 2 hunde som kunne være farlige for andre
> mennesker end mig (jeg synes hele tiden du undgår at kommentere den

Hvad skal jeg gøre ved et " Hvis ".... Det kan jeg intet stille op med.
Hvis du bliver millionær, det ville du ikke have problemer med, det ville du
syntes var dejligt ikke sandt.... Til gengæld ville du sikkert blive svært
utilfreds med at blive ruineret.... Chancen for begge dele findes.
Du kan blive kørt over, næste gang du krydser en vej.... Det kan være dig,
der var uopmærksom, eller en trafikant der er det.... Hvad skal jeg gøre ved
det. Til trods for, at biler er farlige, sælges der 100.000 af dem, hvert
eneste år.... Kigger vi ved pladesmeden, så er det åbenbart de nyeste, som
er de farligste... For det er dem, der står flest af... Okay, de er de
sikreste, for dem som sidder i dem.... Men de er langt farligere, for dem
som befinder sig uden for dem.... Alligevel får de stadig lov, til at sælge
nye biler. Så igen " Hvis & Måske " Det kan ingen stille noget op imod.

> Det er altså ikke normalt at hunde er så aggressive, så vil jeg skide hul
> racer og papir.

Nu ved jeg jo ikke, hvad der er normalt for hans hunde. Hvis de er så
voldsomme, som du beskriver, så ville jeg da foreslå ham, at lufte dem en af
gangen, hvis han har svært ved at styre dem.

> Nu ville jeg så gerne skide diverse "eksperter" på det område dybt ned i
> halsen for at sige det mildt

Det var da egentligt underligt, hvordan kunne det være, at jeg godt vidste
det ??

> Heldigvis undgår jeg at se problemet, idet jeg ikke synes der er noget som
> hedder "eksempler", der kan virke som en perfekt "arbejdsplan" for løsning
> af diverse problemer.

Det perfekte findes vel næppe, men lidt mindre, kunne vel også gøre det.

Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor folk ikke vil indrømme deres fejl...
Det jeg mener er, at havde jeg haft nogle, så ville jeg da gerne indrømme
dem ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-04-05 20:56

> Ja du har altid sagt, at de var i snor, korrekt... Men udlægningen er
> blevet
> grovere for hver gang.

Ok... Her følger udtalelser om hundene:
[...]
svært ved at holde fat i dem." (dette er fra den indledende tråd)

-"når han godt selv ved, at hans hunde er en anelse skøre i bolden og
hidsige." (og den er endda mindre "grov" end det første jeg skrev)

-"Hundene SPRINGER og SNAPPER ud efter én og bliver lige netop holdt tilbage
af ejerens snor." (her har jeg markeret hundenes handling vha. store
bogstaver, idet jeg opfattede, at du ligesom sprang udenom deres opførsel...
Og det er helt den samme information som jeg gav til at starte med)

-""de 2 puddel-mutanter""(her synes jeg da at spøgen var åbenlys, men jeg
kan da godt indsætte en , hvis det hjælper på din opfattelse)

-"idet han ikke ved han går rundt til 2 hunde som kunne være farlige for
andre mennesker end mig". (hmm... Noget specielt fremfusende dér Benny?)

> [...]
> var
> på ingen måder ment sådan. Men det kan jeg jo så til gengæld ikke gøre

Tjah... Du ved jo kun hvad jeg ved... Og jeg ved jo kun hvad jeg opfatter.
Så det kommer vi nok ikke videre med

> [...]
> Jeg tror nu stadig, at min tolkning er den rigtige, men skal da lige kigge
> efter, næste gang jeg har betydningsordbogen lukket op.

Hmm... Bekymring for andre menneskers helbred eller frygt for andre
menneskers helbred? Tjah, det må man vel selv vurdere.

> [...]
> sælge
> nye biler. Så igen " Hvis & Måske " Det kan ingen stille noget op imod.

Så... Love mod brug af våben skal ikke lovgives medmindre nogen kommer galt
afsted først? Men tjek lige slutningen af dette indlæg, da jeg fortæller om
hvordan denne "sag" er sluttet.

> [...]
> af
> gangen, hvis han har svært ved at styre dem.

Se... DER har du muligvis ret... Igen henviser til slutningen af mit indlæg.
Lad os kalde det en "epilog"

> Det var da egentligt underligt, hvordan kunne det være, at jeg godt vidste
> det ??

Den samme grund, som jeg vidste at du ville være på hundeejerens side måske?

> Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor folk ikke vil indrømme deres fejl...
> Det jeg mener er, at havde jeg haft nogle, så ville jeg da gerne indrømme
> dem ..

Måske... Men der er fejl... Og der er fejltagelser, Benny.
Men jeg vil da godt indrømme en fejl på min side. Det er for dårligt, at jeg
er for stor en kylling til at snakke med hundeejeren direkte om problemet
istedet for at sidde og nikke anerkendende, når andre i byen taler om
problemet.

EPILOG:
Jeg har ikke set manden og hans hunde i et stykke tid, indtil jeg i aften så
ham og den ene hund (den sked jo selvfølgelig fra starten af min have og
tissede til slut
Og han står jo selvfølgelig og lader som ingenting, selvom man står lige ved
siden af ham. Anyways...
Så tror jeg, at han måske har opfattet (eller en anden har sagt det til
ham), at han ikke kan håndtere begge hunde på én gang i længden. Så du havde
jo ret da du skrev:

> Hvis de er så
> voldsomme, som du beskriver, så ville jeg da foreslå ham, at lufte dem en
> af
> gangen, hvis han har svært ved at styre dem.

Så på den måde er "gaderne blevet lidt sikre" og ingen af os to har "tabt".

Og så kan vi leve lykkeligt til vores dages ende... But remember this,
arch-enemy! One day I will return and prevent your evil argumentations and
cruel manipulations once more!

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 12-04-05 10:28

> [...]
> får øje på én, så springer de op, gør og snapper ud efter én, og han har
> svært ved at holde fat i dem." (dette er fra den indledende tråd)

Helt korrekt... Læs det lige selv igen. " trækker han hundene så langt væk
fra én som han kan " Altså gør han, alt hvad der står i hans magt. I dit
næste indlæg, er det " Lige præcist så langt, så hundene ikke kan nå dig "
Ifølge min ideologi, to meget forskellige udsagn.... Ikke fordi, de kan være
rigtige begge to..... Men ifølge din første udtalelse, så har han altså
trukket dem, " Så langt væk, som han kan " Altså, han kan ikke gøre
yderligere.... Kan vi være enige så langt.... Se så, om du kan få dine
resterende indlæg, til at hænge logisk sammen.

> -"når han godt selv ved, at hans hunde er en anelse skøre i bolden og
> hidsige." (og den er endda mindre "grov" end det første jeg skrev)

Uanset, om hans hunde så er totalt hjerneblæste... Kan han stadig ikke gøre
mere, end hvad der står i hans magt, og det havde han jo allerede, ifølge
dit første indlæg gjort.

> [...]
opførsel...
> Og det er helt den samme information som jeg gav til at starte med)

Ja men læs svaret på første indlæg igen. Han har stadig gjort, hvad der for
ham var muligt. Det endda ifølge dine egne ord.

> -""de 2 puddel-mutanter""(her synes jeg da at spøgen var åbenlys, men jeg
> kan da godt indsætte en , hvis det hjælper på din opfattelse)

Nå... Var det for sjov, ja den gik godt nok mig forbi... Sorry..

> -"idet han ikke ved han går rundt til 2 hunde som kunne være farlige for
> andre mennesker end mig". (hmm... Noget specielt fremfusende dér Benny?)

Har jeg nu også været fremfusende... Ja ja, hvorfor ikke ))))))))).
Siden han nu trækker sig væk, så kunne det jo være, at han havde en svag
mistanke.

> Tjah... Du ved jo kun hvad jeg ved... Og jeg ved jo kun hvad jeg opfatter.
> Så det kommer vi nok ikke videre med

Jeg har ingen ide om, hvad du ved... Men jeg kan stadig kun svare, ud fra,
hvad du skriver.

> Så... Love mod brug af våben skal ikke lovgives medmindre nogen kommer
galt
> afsted først?

Når du tager et våben i hånden, begår du, en bevidst handling. Hvis du gør
antræk til at ville bruge dette våben mod andre, om det så kun er som
trussel, begår du en bevidst kriminel handling, og jeg vil helt klart kunne
tilgive dine omgivelser, hvis de stopper den venlige behandling af dig, og
går over til en noget mere håndfast håndtering.

> Se... DER har du muligvis ret... Igen henviser til slutningen af mit
indlæg.
> Lad os kalde det en "epilog"

Jeg kan ikke sige om jeg har ret i noget, men det er noget lettere at styre
en umulig hund, end at styre to umulige hunde.

> Den samme grund, som jeg vidste at du ville være på hundeejerens side
måske?

Nej, den står du helt alene for. Det afgjorde du med dit første indlæg.
Igen vil jeg minde dig om, at hunde ejeren, havde, ifølge dine egne ord,
gjort, hvad der for ham var muligt, for at komme væk fra dig.

> [...]

> Og så kan vi leve lykkeligt til vores dages ende... But remember this,
> arch-enemy! One day I will return and prevent your evil argumentations and

Men hvad er det da du skriver.... Have.... Nu forstår jeg ikke, at det
skulle være så umuligt, at i kunne passere hinanden, uden at komme så tæt,
så hundene, lige akkurat, ikke kunne nå....

Jeg er ikke tilhænger af, at man bare lader hundens efterladenskaber ligge.
Men helt ærligt, hvis dåser og flasker, askebægres indhold, samt andet
affald, fik samme opmærksomhed, som en hundebæ, så havde vi en chance for at
komme nogle vegne. En hundebæ, er udmærket gødning, det er mere end man kan
sige om de andre elementer.

Men det er da dejligt, at han har fundet en løsning, som gør det lidt bedre
for jer begge.

Hvad angår det sidste... Du skal være velkommen, til hver en time. Men Evil
argumentation, den står jeg ikke model til... Manipulation, der melder jeg
også hus forbi. Jeg skal ikke have ret. Jeg kan give ideer til, hvordan
et problem løses, men jeg kan ikke løse dem. Det er i selv nødt til at
klare.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-04-05 13:27

> [...]
> yderligere.... Kan vi være enige så langt.... Se så, om du kan få dine
> resterende indlæg, til at hænge logisk sammen.

Kan ikke lige finde den tråd, hvor jeg skrev det der, men du har sikkert
ret. Men kan det ikke være, at den længde han kan trække dem væk fra mig,
gør lige præcis, at hundene ikke kan bide mig? Så synes ikke jeg har
overdrevet det, når det lige præcis ER situationen.

> Uanset, om hans hunde så er totalt hjerneblæste... Kan han stadig ikke
> gøre
> mere, end hvad der står i hans magt, og det havde han jo allerede, ifølge
> dit første indlæg gjort.

Han gik jo stadig rundt med hundene? Han gjorde det mere bekvemt, det kan vi
blive enige om... Men han gjorde overhovedet ikke alt, hvad der stod i hans
magt IMHO. Der bliver vi aldrig enige.

> [...]
> for
> ham var muligt. Det endda ifølge dine egne ord.

Ja... For at prøve at undgå, at de rent faktisk bider folk i benene. IKKE,
for at undgå problemet.

> Har jeg nu også været fremfusende... Ja ja, hvorfor ikke ))))))))).
> Siden han nu trækker sig væk, så kunne det jo være, at han havde en svag
> mistanke.

Nej... Jeg talte nu om dit syn på mig. Så der "twister" du lige ordene
igen... BRAVO, BRAVO (men det var nu en svag omgang)

> Jeg har ingen ide om, hvad du ved... Men jeg kan stadig kun svare, ud fra,
> hvad du skriver.

Næh... Så det kommer vi nok ikke videre med

> [...]
> tilgive dine omgivelser, hvis de stopper den venlige behandling af dig, og
> går over til en noget mere håndfast håndtering.

Men hundene gør jo "antræk" til at ville angribe. Selvom det nu ikke er så
meget dem jeg fokuserer på, men ejeren.

> [...]
> Igen vil jeg minde dig om, at hunde ejeren, havde, ifølge dine egne ord,
> gjort, hvad der for ham var muligt, for at komme væk fra dig.

Jeg har aldrig skrevet noget om at "komme væk"? Det har da til tider været
mig, som har været nødt til at vælge en anden sti, fordi at jeg ville komme
for tæt op ad hundene, til at der ikke ville opstå problemer.

> [...]
> skulle være så umuligt, at i kunne passere hinanden, uden at komme så tæt,
> så hundene, lige akkurat, ikke kunne nå....

Det har jo intet at gøre med, når jeg møder ham i byen. Dette var på min
ejendom, hvor jeg fuskede med noget i haven, og han så ankommer med hans
hund, hvorefter diverse afførings-ting bliver langt i min hæk. Med mig ved
siden af, som om det var det høfligste i verden, lige at lade sin hund slå
en streg.

> [...]
> at
> komme nogle vegne. En hundebæ, er udmærket gødning, det er mere end man

Tjah... Hvis jeg boede på en mark, ville jeg give dig ret.

Cool cool...

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 13-04-05 10:44

> [...]
> gør lige præcis, at hundene ikke kan bide mig? Så synes ikke jeg har
> overdrevet det, når det lige præcis ER situationen.

Det er Kopieret & Sat ind, fra det indlæg, som jeg besvarede.... Som du selv
havde været tilbage i dit første indlæg og hente. Punkt 2... Står der vist
også.. " Ikke fordi, de kan være rigtige begge to.. " At du så absolut vil
passere ham, lige der hvor pladsen er så trang... Det kan han ikke lastes
for. Er du bekymret for hundene, kunne du jo holde lidt igen.
Nu forstod jeg jo på dit sidste indlæg, at der var både haver o.s.v.... Så
kan det næppe være denne LEGO agtige vej, som jeg indtil videre har fået
indtrykket af, og at du absolut var frataget alle muligheder, for at undgå
nærkontakt med hundene.

> [...]
vi
> blive enige om... Men han gjorde overhovedet ikke alt, hvad der stod i

Hvad andet kunne han have gjort.... Se nu stiller jeg dig spørgsmålet.... Så
regner jeg da med, at du selv har et godt svar. Altså du er ikke særligt
venlig, overfor dig selv.... Det er ikke mine ord du underminerer.

> Ja... For at prøve at undgå, at de rent faktisk bider folk i benene. IKKE,
> for at undgå problemet.

Tja, nu kan jeg ikke læse folks tanker, men det kan du åbenbart. Men uanset
hvad grunden er.... Det er dig, der går hen til ham, ikke omvendt.

> Nej... Jeg talte nu om dit syn på mig. Så der "twister" du lige ordene
> igen... BRAVO, BRAVO (men det var nu en svag omgang)

Nå kan jeg være frembrusende i mit syn på dig.... Ja jeg må da indrømme, at
du sommetider giver ordene nogle sjove betydninger.

> Men hundene gør jo "antræk" til at ville angribe. Selvom det nu ikke er så

> meget dem jeg fokuserer på, men ejeren.

Derfor trak ejeren sig så langt væk, som det overhovedet var ham muligt.
Men af en eller anden underlig grund, følger du efter, og absolut skal
passere ham, der hvor der knap er plads til, at i kan passere hinanden....
Er jeg helt galt på den ??.... Du er også frataget alle muligheder for at
undgå kontakt... Der er ingen indkørsler, porte eller lignende, hvor du lige
kunne vente på, at de passerede dig... Eller hvordan skal jeg forstå dig
???... I øvrigt var du da hurtigt fremme, med hensyn til at bringe vold på
tale.... Så det er måske dig, der er den farlige, og ikke hundene ????....
Jeg ved ikke, om hundene gør antræk til at ville angribe.... Det skal jeg
fortælle dig, når jeg har mødt hundene. Men jeg ved, du udlægger det sådan.
Derfor er du svær at tage til troende, for indtil nu, har hverken ejer,
eller hunde, gjort bare en eneste lille ting rigtigt i dine øjne.... Så jeg
har stadig den mulighed, at problemet hedder Søren, og siger ikke VOV.

> [...]
komme
> for tæt op ad hundene, til at der ikke ville opstå problemer.

Altså, hvis det er rigtigt, hvorfor skriver du det så ikke... Hvis hunde
ejeren forfulgte dig, med sine hunde, ville jeg da til enhver time, tage dit
parti.... Men det harmonerer slet ikke, med dit første indlæg.... Nemlig
igen, at trække sig så langt væk, som det var ham muligt... Og altså igen,
det er ikke mig, der twister dine ord.... Men du kører dem nærmest selv
gennem en vridemaskine. Det du henter frem der, stammer i øvrigt igen, fra
en anden tråd, og derfor ganske irrelevant her. Men nej, du har desværre
ret, du har aldrig nævnt, at komme væk.... Tværtimod. Men alligevel, ville
du hellere tage chancen med hundene, end bilerne.... Var det ikke sådan du
skrev.... Der må godt nok være meget trafik.... Alligevel anså du så også
trafikken, som værende farligere end hundene.
Så var der dog alligevel.....Lidt ros til hunde ejeren ))

> som om det var det høfligste i verden, lige at lade sin hund slå
> en streg.

Nu tror jeg, vi er ved at nærme os det glade vanvid. Høflighed eller ej. Nu
kunne jeg så fristes til at spørge.... Og lad nu være med at lyve... For jeg
ved, enhver i denne gruppe af hankøn, har fundet ikke bare et, men en udsøgt
række af steder, hvor de har stillet deres nødtørft. Jeg er helt sikker på,
at kvinderne også fint kan snakke med der.... Men de plejer ikke at gøre
det, helt så åbentlyst som vi andre. Som ligefrem kan finde på at dyrke
gruppepisseri. Så mon ikke, du bare fik lidt af det tilbage, som du selv
har afleveret andre steder

Det ser godt nok rigtigt ud til, at det virkeligt er et par problem hunde,
de både pisser og skider, spiser små børn og pensionister... men ingen der
er blevet bidt. Store brave voksne mænd, og ingen vover at tale til manden,
som hvem ved, måske er hamrende ensom, og ville blive lykkelig, bare der var
en der gad hilse på ham. Bare sådan til almindelig information.... Det
hjælper ikke at tale om ham, men det kunne hjælpe, at tale til ham.

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 13-04-05 15:00

> [...]
> indtrykket af, og at du absolut var frataget alle muligheder, for at undgå

Situationen med haven var MIN have, som jeg bare nævnte som en
side-kommentar fordi det pågældende lige var passeret. Basis for indlægget
opstår ude i byen på stier, fortove, veje o.s.v.

> [...]
> regner jeg da med, at du selv har et godt svar. Altså du er ikke særligt
> venlig, overfor dig selv.... Det er ikke mine ord du underminerer.

Tjah... Måske har han selv skabt løsningen ved at gå med en hund istedet for
2. Så på den måde har han gjort noget (selvom jeg selvfølgelig ikke kan vide
om, at der er en anden som har talt med ham om problemet)

> Tja, nu kan jeg ikke læse folks tanker, men det kan du åbenbart. Men
> uanset
> hvad grunden er.... Det er dig, der går hen til ham, ikke omvendt.

Når man går på et fortov og på en sti, kan man altså ikke undgå at møde
andre mennesker. Problemet VAR så, at han gik med 2 hunde, som var ret så
aggressive og ustyrlige. Men det har forhåbentlig ændret sig nu, hvor han
går med en enkelt hund af gangen.

> Nå kan jeg være frembrusende i mit syn på dig.... Ja jeg må da indrømme,
> at
> du sommetider giver ordene nogle sjove betydninger.

.... Altså... Jeg troede dit syn på mig var at JEG var fremfusende, men så
troede DU åbenbart at adjektivet vedrørte dig... (suk) og så slog jeg fast,
at ordet var henvendt til dit mulige syn på mig.

> [...]
> Men af en eller anden underlig grund, følger du efter, og absolut skal
> passere ham, der hvor der knap er plads til, at i kan passere hinanden....

Det håber jeg du er... Lad mig prøve at skitsere det.
Jeg går på en sti (som jeg ikke kan forlade, pågrund af buske og krat) eller
et fortov (hvor der er meget trafik, så jeg ville ikke bryde mig om at
bevæge mig ud blandt bilerne). Han skal passere mig og jeg skal passere ham
for at nå mit bestemmelsessted. Hans hunde larmer og snapper efter mig. Han
trækker sig så langt ud til siden han kan, og jeg til den anden modsatte
side, så hundene netop ikke kan nå mig. Og sådan var rutinen for det meste.

> [...]
> på
> tale.... Så det er måske dig, der er den farlige, og ikke hundene ????....

Jeg sagde, at hvis hundene engang slap fri af hans kontrol, så ville jeg
blive gal og ville ikke tøve med at forsvare mig selv. Ville ikke drømme om
at skade et andet væsen uden grund.

> [...]
> Derfor er du svær at tage til troende, for indtil nu, har hverken ejer,
> eller hunde, gjort bare en eneste lille ting rigtigt i dine øjne....

Du er fandeme go' til at udelade ting. Jeg har netop sagt optil flere gange,
at han er begyndt kun at gå med 1 hund (om det så er på eget initiativ ved
jeg ikke).

> [...]

> det, helt så åbentlyst som vi andre. Som ligefrem kan finde på at dyrke
> gruppepisseri. Så mon ikke, du bare fik lidt af det tilbage, som du selv

OK... Så en fin situation for dig ville være, hvis en person lige kom hen
til din hæk og begyndte at pisse, selvom du samtidig var på den anden side i
færd med at ordne blomster?

> [...]
> manden,
> som hvem ved, måske er hamrende ensom, og ville blive lykkelig, bare der

Som sagt har jeg nævnt, at jeg godt ville indrømme, at det er en fejl på min
side, at jeg ikke har talt med ejeren selv om problemet... Så dine pointer
er blot irriterende

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 14-04-05 13:51

> Situationen med haven var MIN have, som jeg bare nævnte som en
> side-kommentar fordi det pågældende lige var passeret. Basis for indlægget
> opstår ude i byen på stier, fortove, veje o.s.v.

Ja det har jeg forstået... Men nu har jeg selv 2 hunde, og det sker da, at
vi møder folk, som kategorisk er bange for hunde, og kan vi se det, så
prøver vi da at lave en rigtig god passage til dem. Sommetider forlader vi
endda stien. Vi er ude med vore hunde, ikke for at genere folk. Der er
beklageligt nok, af og til, det problem, at mange mennesker, som er bange
for hunde, har en absolut meget irrationel måde at handle på. Det lige fra,
umotiveret skrigeri, til at overfuse ejeren af hund / hunde, som til gengæld
står, fuldstændig målløs, og egentligt ikke er klar over, hvorfor i alverden
han skulle have det møgfald. Altid er folk parat, til at forklare en hunde
ejer, hvordan han burde opføre sig... Det endda tilsyneladende, helt uden at
vide, hvordan man selv skal opføre sig.

For lige som at forklare hvad jeg mener.... En familiefar, fortalte mig, at
mine hunde skulle være i snor på stranden. Det fortalte han mig, medens han
krøllede hele familiens emballage fra de is, som de lige havde pakket ud
sammen, og smed på stranden.... Men du skulle se, hvor rasende han blev, da
mit eneste svar, var at pege på et skilt, som fortalte, at affaldet skulle i
de dertil indrettede affaldsspande. Jeg tror godt jeg tør love for, at hvis
ikke mine hunde havde rådet ham fra at prøve.... Så var han begyndt at slå.

> [...]
vide
> om, at der er en anden som har talt med ham om problemet)

Tja, eller han læser med her i gruppen, og har fundet ud af, at andre
opfattede ham som et problem. Hvilket han måske ikke selv gjorde.
Men også han, bare var ude med sine hunde, og ikke var ude på at genere,
eller skræmme andre mennesker.

> [...]
> aggressive og ustyrlige. Men det har forhåbentlig ændret sig nu, hvor han

Indtil videre, kan vi ifølge dine beskrivelser, blive enige om ustyrlige, så
langt er vi da rimeligt sikre. Resten ligger lidt i det uvisse. Dermed
ikke sagt, at du ikke kan have ret.

> [...]
fast,
> at ordet var henvendt til dit mulige syn på mig.

Så tror pokker, jeg morede mig så meget over betydningen... Nej skulle jeg
anvende et fremmedord på dig, ville det næppe være frembrusende, snarere "
Orange " Medens jeg sender en kærlig tanke til Harry.

Ja jeg har efterhånden forstået, at man har anlagt området, så det ser godt
ud, på papir. Men desværre har vist sig totalt ubrugeligt for mennesker.
Plantet buske og træer så tæt, at det er umuligt, for et normalt menneske,
at klemme sig imellem. For at gøre området totalt menneskefjendsk, så er
buskene gode gamle Brombær, så dem der satte sig fast igår, er ved at blive
hjulpet fri af Falck i dag... Eller sådan i grumme træk, byplanlæggerne skal
altså ikke forvente ros for deres arbejde.

> Du er fandeme go' til at udelade ting. Jeg har netop sagt optil flere
gange,
> at han er begyndt kun at gå med 1 hund (om det så er på eget initiativ ved
> jeg ikke).

Ja det har jeg bestemt ikke udeladt og har også kommenteret " Men det er da
dejligt, at han har fundet en løsning, som gør det lidt bedre for jer begge.
".

> OK... Så en fin situation for dig ville være, hvis en person lige kom hen
> til din hæk og begyndte at pisse, selvom du samtidig var på den anden side
> færd med at ordne blomster?

Jeg har to hække, og de står langt inde på grunden, så er der en der står og
pisser der, er det sikkert mig, og jeg kan ikke få mig til at skælde mig
selv ud .... Eller også er jeg sikker på, at jeg kender vedkommende der
gør det. Der hvor jeg boede før, skete det hver dag, at hunde forrettede,
ikke bare en, men det kunne nemt være fem. Det var som regel kun om natten,
at personer gjorde det. Nok mest fordi vejen var moderat trafikeret. Det
var godt nok kommunen, der skulle ordne den udvendige rengøring, men hvis
jeg ville have fjernet høm'erne mere end to gange om året, så var jeg nødt
til selv at gøre det. Det skete da heller ikke så sjældent, at en hest blev
utæt. Men hvad skulle man gøre ved det, andet end at fjerne det. Jo der er
nok nogle ting, hvor andre påførte mig nogle små gener, men så påførte jeg
måske nogle andre en gene eller to. Men det ville kræve mere tid, at brokke
mig over det, end det tog at fjerne problemerne, og har man ikke større
problemer... Så er man godt nok en glad borger.... Eller burde i hvert fald
være det

> [...]
min
> side, at jeg ikke har talt med ejeren selv om problemet... Så dine pointer

Ved du hvad... Du har ret. Hvordan tror du så diverse hunde ejere føler,
når de konstant er årsag til alverdens hvisken og tisken, som så står fadder
til diverse rygterne.... Som du ved, er de ikke mange dage gamle, før en
fjer er blevet til fem høns, og efter en uge, så galer hanen og vækker hele
nabolaget. Til sidst kommer Politiet, og forlanger hanen fjernet, eller
vinduerne kalket til. Så Politiet kan kun kigge forvirret, når man svarer,
jeg har ikke engang høns, hvad skal jeg så med en hane ?? .

M.V.H.....Benny..

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 14-04-05 20:09

> [...]
> vi
> endda stien. Vi er ude med vore hunde, ikke for at genere folk.

Selvfølgelig ikke... Men nu er sagen, at jeg IKKE er bange for hunde, jeg er
jo hundeejer selv. Men det glæder mig da, at du viser dig fra en god side og
undgå problemer med den slags folk.

> [...]
> hunde
> ejer, hvordan han burde opføre sig... Det endda tilsyneladende, helt uden

Ja... Og det er jo heller ikke løsningen på problemet, hvis sådan et
eksisterer.

> [...]
> hvis
> ikke mine hunde havde rådet ham fra at prøve.... Så var han begyndt at

Tjah... Det er jo ligesom jeg siger, at hvis hundene slipper fri så angriber
de, ikke?
Men selvfølgelig... Hvis du skulle have din hunde i snor på stranden, måtte
du jo rette dig efter det, men så når du, måske en anelse flabet
(undertegnede var jo ikke tilstede), minder ham om hans overtrædelse, så har
han ingen grund til at reagere som han gjorde.
Hvis dine hunde var direkte irriterende, f.eks hvis de snusede og rodede
rundt i deres "skovtur", så kan jeg da godt forstå, at han ville blive en
anelse mobset, men det var stadigvæk en ufornuftig måde han reagerede på.

p.s. Jeg bryder mig ikke om, at du betragter dine hunde som nogle forvoksede
pebersprays-dåser med gebis og hår

> [...]
> opfattede ham som et problem. Hvilket han måske ikke selv gjorde.
> Men også han, bare var ude med sine hunde, og ikke var ude på at genere,

Det håber jeg sgu også det er de færreste, der er ude på. Men derfor kan han
jo godt have været ubetænksom.

> [...]
> "
> Orange " Medens jeg sender en kærlig tanke til Harry.

? Tjah... Så kalder jeg dig en moinck...

> [...]
> skal
> altså ikke forvente ros for deres arbejde.

Hmm... Ironien opfanges? Tjah... Nu er det jo svært lige at forklare de
diverse landskaber, så lad os lade være med at bide mærke i det.

> [...]
> mig over det, end det tog at fjerne problemerne, og har man ikke større
> problemer... Så er man godt nok en glad borger.... Eller burde i hvert

En familie jeg kender gør det, at de sætter fødselsdagsflag i hundelortene,
hvorpå der står skrevet med tusch: "HUSK!"... Det synes jeg er ganske
fornuftigt. Men altså... Jeg kan tolerere, at folk lader deres hunde skide i
haven (ville selvfølgelig være glad for, hvis de gad at rydde op), men jeg
er ikke glad for, når de nærmest står med deres hunds lombago i fjæset på
mig, hvorefter den lægger en lille dej.

p.s. Det samme problem har jeg, hvis folk bare smider deres dåser eller
skrald ind på min grund, mens de ved jeg ser på.

> [...]
> svarer,
> jeg har ikke engang høns, hvad skal jeg så med en hane ?? .

Når katten er ude danser musene på bordet, er det eneste jeg har at sige

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 15-04-05 12:57

> Tjah... Det er jo ligesom jeg siger, at hvis hundene slipper fri så
angriber
> de, ikke?

Hvis vi skal bruge dette eksempel, så var det jo menneskene, der skulle i
snor, og hundene gå frit.

> [...]
> anelse mobset, men det var stadigvæk en ufornuftig måde han reagerede på.

De sad såmænd sammen med mig, så han kunne da bare passe sig selv, og lade
mig gøre det samme.

> p.s. Jeg bryder mig ikke om, at du betragter dine hunde som nogle
forvoksede
> pebersprays-dåser med gebis og hår

Det gør jeg bestemt heller ikke. De er pelsbefængte loppetransportere.

> Det håber jeg sgu også det er de færreste, der er ude på. Men derfor kan
han
> jo godt have været ubetænksom.

Ja det kan han da godt have været. Men det lyder ikke sådan.

> ? Tjah... Så kalder jeg dig en moinck...

Tja, skidt, jeg er sgu vist blevet kaldt det der var værre, så det vænner
jeg mig nok til.... Ellers er det bare Bønne.... Det må det vel være, når
min lillebror er Grønært.

> En familie jeg kender gør det, at de sætter fødselsdagsflag i
hundelortene,
> hvorpå der står skrevet med tusch: "HUSK!"... Det synes jeg er ganske
> fornuftigt.

Tja, fornuften syntes jeg så til gengæld er lidt svær at få øje på. Når de
alligevel er henne ved den, og de alligevel skal bukke sig ned, for at sætte
flag i den.... Så var det fornuftigt, at fjerne den. Den som har efterladt
den, ved det med garanti godt, og kommer ikke tilbage for at samle den op.
Jeg har også pillet et utal af knuste ølflasker op, skåret mig masser af
gange, og jeg drikker sjældent øl... Skulle jeg så stille flag op, hvor der
står " Hurrah.... Nok en Carlsberg " Ville det være fornuftigt.

> [...]
>
> p.s. Det samme problem har jeg, hvis folk bare smider deres dåser eller
> skrald ind på min grund, mens de ved jeg ser på.

Det generer mig ikke mere, at de smider det på min grund, end at de smider
det på andres grund. Det generer mig, at de smider det...
Jeg elsker naturen, og derfor generer det. Hellere ti hundeklatter, end en
øldåse. Hundeklatterne kan naturen / haven bruge, øldåserne / flaskerne er
kun skadelige, både for naturen, og for os selv. Hvad der også generer, er
når folk godt nok samler klatterne op, men når de går, så glemmer de
posen.... Så var det bedre, de lod være med at samle op.

> Når katten er ude danser musene på bordet, er det eneste jeg har at sige

Så bliver de sgu snydt, for jeg har to

M.V.H.....Benny..

Fra : Jørgen

Dato : 06-04-05 17:59

> Jeg synes ikke at det er helt fair bare at give Søren hele skylden,

Hvem giver Søren skyllen?

Den Gamle mand overholder da spille reglerne og holder hunden i snor og
forhindre dem i at komme tæt på dem de møder.

Så jeg kan ikke se problemet

jeg stiller spørgsmål ved om hundene er aggressive.

Det er der nok ingen der kan svare på uden at være fysisk til stede.

Jeg ved bare at det er yders sjælden hunde er så aggressive som Søren
vil gøre dem til.

og så 2 stk.

Hilsen
Jørgen

Fra : Pwh

Dato : 06-04-05 19:39

> Hvem giver Søren skyllen?

Som jeg læser dine og Benny's indlæg opfatter jeg det da som at i
mener at det er Søren der har problemet og ikke Puddelejeren.

> Den Gamle mand overholder da spille reglerne og holder hunden i snor
> og forhindre dem i at komme tæt på dem de møder.

Gider du sende mig en kopi af de spilleregler, jeg anede ikke der var nogle.
Du synes måske at det er acceptapelt at ens hunde gør af andre mennesker
på offentlig vej, det synes jeg bestemt ikke det er og det vil mine da ikke få
lov til med mindre der var tale om agrassiv opførsel fra anden side.
Men jeg ser det desværre for tit at folk ikke har en fis styr over deres hunde,
og så er det da meget lettere at give andre skylden for at man selv har fejlet
i sin opdragelse af hunden.

> jeg stiller spørgsmål ved om hundene er aggressive.

Det ved jeg heller ikke, jeg kender dem ikke. Men hvis de ligefrem snapper
ud som Søren skriver ville jeg også opfatte dem som agrassive og give ejeren
en skideballe og henstille til at han fik opdraget eller aflivet sine køtere.

> Jeg ved bare at det er yders sjælden hunde er så aggressive som Søren
> vil gøre dem til.
>
> og så 2 stk.

Jamen de fleste hunde er da søde og rare, men jeg kender faktisk sådan et
par køtere som Søren beskriver, det er så andre hunde de flipper ud over
og ikke overfor mennesker. Dem synes jeg da også er ret irerterrende at møde,
og det er helt tydeligt at de 2 hunde jeg kender gasser hinanden op.
Og at det ikke bare er larm fik jeg bevis for den anden dag hvor den ene af dem
som var løs røg på Angel, der nåede heldigvis ikke at ske noget, men jeg fik råbt
noget af tøsen som gik med den og advarede hende om at hvis hun ikke fjernede
den straks ville jeg sparke kadaveret i smadder på hendes møgkræ.
Hun blev faktisk ret negativ at hører på efter den bemærkning, men den har da
været pænt i snor de sidste par gange jeg har mødt den
Det er ud over min fatteevne havd fornøjelse folk har ved at eje den slags hunde.

/Jens

Fra : Jørgen

Dato : 06-04-05 21:43

> Gider du sende mig en kopi af de spilleregler,

Bekendtgørelse af Lov om hunde.

Herved bekendtgøres lov om hunde, jfr. lovbekendtgørelse nr. 232 af
23.juni 1962,

med de ændringer, der følger af lov nr. 422 af 19. december 1966 og lov
nr. 205 af 21.maj 1969.

§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade
hunde færdes på gader,

veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden
at de enten føres i bånd

eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Hundene blev ført i bånd

> [...]
> været pænt i snor de sidste par gange jeg har mødt den
> Det er ud over min fatteevne havd fornøjelse folk har ved at eje den slags hunde.

Gud faders bevares sikken et sprog, mon ikke du skulle under behandling
for aggressiv opførsel
Ikke mere fra mig

Jørgen

Fra : Pwh

Dato : 06-04-05 22:14

> Bekendtgørelse af Lov om hunde.
>
> Herved bekendtgøres lov om hunde, jfr. lovbekendtgørelse nr. 232
> af
> 23.juni 1962,

Og jeg der var så naiv at tro at du mente de almendelige spilleregler
der gælder i samfundet om at tage hensyn til hinanden.
Du mener måske at man kan gører som man lyster så længe man ikke
overtræder nogle paragraffer, vi er sgu da ikke robotter.

> Gud faders bevares sikken et sprog, mon ikke du skulle under
> behandling for aggressiv opførsel

Tja, jeg blev forskrækket og råbte op, jeg sparkede jo rent faktisk ikke hendes hund.
Men bliver mine kære angrebet så bliver jeg altså arrig, sådan er jeg, men ellers
er jeg nok et af jordens fredeligste mennesker.

> Ikke mere fra mig

Typisk bemærkning når ens argumenter ikke holder, men hvorfor skrive
på Usenet hvis man er bange for en lille diskussion, man kan da ikke
værer enige om alt her i verden.

/Jens