cross server database connection
Fra : Jakob Blaavand/DDS

Dato : 31-03-05 13:48

Hej ng,

Jeg sidder lidt og bøvler med et php-script, der skal forbinde til en
MySQL-database. Problemet er blot at databasen befinder sig på en anden
server - dog indenfor den firewall som jeg sidder bag.

Er der nogen, der har prøvet kræfter med denne type problemer før?

På forhånd tak.

Mvh
Jakob Blaavand

Det Danske Spejderkorps.

Fra : Troels Arvin

Dato : 31-03-05 14:13

On Thu, 31 Mar 2005 14:47:51 +0200, Jakob Blaavand/DDS wrote:

> Jeg sidder lidt og bøvler med et php-script, der skal forbinde til en
> MySQL-database. Problemet er blot at databasen befinder sig på en anden
> server - dog indenfor den firewall som jeg sidder bag.

Angiv korrekte hostnavn, når du opretter forbindelsen til databasen fra
PHP.

Fra : Geert Lund

Dato : 31-03-05 14:35

Troels Arvin wrote:

> Angiv korrekte hostnavn, når du opretter forbindelsen til databasen fra
> PHP.

Og husk at have sat hostnavn og ip-adresse op på den kaldende server i
mysqls permission system - så burde der ikke være nogen problemer .-)

Geert Lund

Fra : Jakob Blaavand/DDS

Dato : 31-03-05 14:25

> Angiv korrekte hostnavn, når du opretter forbindelsen til databasen fra
> PHP.

Ja det er klart, men spørgsmålet er hvordan det gøres.

En normal forbindelse vil jo være:
mysql_connect("localhost",brugernavn,password)
Men der er localhost jo navnet på MySQL-serveren placeret på serveren, der
kører PHP.

Problemet er, at jeg skal have fat i en MySQL-server som hedder localhost,
men som er placeret på en anden maskine.

Håber der er nogen, der kan hjælpe.

Mvh
Jakob Blaavand

Det Danske Spejderkorps

Fra : Geert Lund

Dato : 31-03-05 14:41

Jakob Blaavand/DDS wrote:

> Problemet er, at jeg skal have fat i en MySQL-server som hedder localhost,
> men som er placeret på en anden maskine.

I stedet for localhost angiver du blot som Troels også skrev - det
korrekte navn på serveren (eller ip-adressen). Så burde du i hvertfald
ikke have det problem.

MySQL serveren hedder ikke localhost - det er bare en reference der
bruges til at lave opslag til den lokale ip-adresse (normalt 127.0.0.1
som er maskinen selv)

--
//Geert

Fra : Peter Brodersen

Dato : 31-03-05 14:46

On Thu, 31 Mar 2005 15:25:16 +0200, "Jakob Blaavand/DDS" <jb@dds.dk>
wrote:

>En normal forbindelse vil jo være:
>mysql_connect("localhost",brugernavn,password)
>Men der er localhost jo navnet på MySQL-serveren placeret på serveren, der
>kører PHP.

Nej, "localhost" er et generisk navn for "mig selv". Når man forbinder
til en mysql-server, ved serveren ikke hvilket navn, man brugte til at
forbinde til den. Så du skal blot angive ip-adressen eller hostnavnet
i stedet for "localhost".

--
- Peter Brodersen

Fra : Jakob Blaavand/DDS

Dato : 31-03-05 14:40

Problemet var, at der var lukket for forbindelse mellem de to maskiner.

Så det er pt. ikke muligt.

Udover det, hvis der var andre, der skulle for brug det så skal det
tidligere nævnte localhost udskiftes med fx server.domæne.dk evt. efterfulgt
af :3306 der er MySQL-serverens port.

Mvh
Jakob Blaavand

Det Danske Spejderkorps