Falder prisen på N6230?
Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 31-03-05 13:21

Mon prisen på den almindelige Nokia 6230 falder, nu hvor 6230i er på
trapperne? Hvor længe plejer der at gå, før en ældre model falder i pris?

For tiden er den billigste pris 1990,- ifølge Mobilpriser. Er der nogen af
følgende forhandlere, I har specielt gode eller dårlige erfaringer med?

First Class Communications
Teleshopping
Monatel ApS
Salgsbutikken.dk

--
Mvh. Peter

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 31-03-05 17:39

> For tiden er den billigste pris 1990,- ifølge Mobilpriser. Er der nogen af
> følgende forhandlere, I har specielt gode eller dårlige erfaringer med?

Merlin har lige haft den til 399,- med Telia Xpress. Lavere kommer den vidst
ikke foreløbigt.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : phk

Dato : 31-03-05 22:45

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> Merlin har lige haft den til 399,- med Telia Xpress. Lavere kommer den
> vidst
> ikke foreløbigt.

Koblet på et abo til 300 kr. om måneden er den knap så tiltrækkende.

--
Per, Esbjerg

Fra : Cox

Dato : 31-03-05 23:37

On Thu, 31 Mar 2005 23:44:56 +0200, phk wrote:

> "Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse

> Koblet på et abo til 300 kr. om måneden er den knap så tiltrækkende.

Telia Express koster nu kun 120,- pr. md.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 01-04-05 07:40

> Koblet på et abo til 300 kr. om måneden er den knap så tiltrækkende.

Det er med Telia Xpress til 120 kr. om måneden. Inkl. oprettelsesgebyr
kommer den til at koste 1.218 kr.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 01-04-05 14:06

Jeppe Vestergaard skrev:

> Det er med Telia Xpress til 120 kr. om måneden. Inkl. oprettelsesgebyr
> kommer den til at koste 1.218 kr.

Er der nogen skjulte gebyrer og dit og dat? Er der ekstra udgifter end de
1218? Hvor dyrt er det fx at få låst den op?

--
Mvh. Peter

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 01-04-05 20:32

> Er der nogen skjulte gebyrer og dit og dat? Er der ekstra udgifter end de
> 1218? Hvor dyrt er det fx at få låst den op?

Der er ikke nogen skjulte gebyrer i ovenstående regnestykke. Om den er
SIM-låst er jeg ikke klar over, men tilbuddet har været nævnt tidligere her
i gruppen samt på www.mobildebat.dk. Det kan nok læses et af stederne om den
er SIM-låst.

Det er ikke alle Merlin-butikker der har tilbuddet, men på mobildebat.dk har
flere haft held til at få telefonen til samme pris i deres Telekæden ved at
nævne Merlins tilbud, da Telekæden vidst nok har prisgaranti.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-04-05 14:05

Jeppe Vestergaard skrev:

> [...]
> mobildebat.dk har flere haft held til at få telefonen til samme pris
> i deres Telekæden ved at nævne Merlins tilbud, da Telekæden vidst nok

Tusind tak for hjælpen! Jeg købte telefonen i en af Telias egne butikker ved
at henvise til Merlin-tilbuddet. Prisen er ganske rigtigt 1.218 kr., og
telefonen er ikke låst.

--
Mvh. Peter

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-04-05 14:38

> Tusind tak for hjælpen! Jeg købte telefonen i en af Telias egne butikker
ved
> at henvise til Merlin-tilbuddet. Prisen er ganske rigtigt 1.218 kr., og
> telefonen er ikke låst.

Det var så lidt . Jeg havde dog troet, at man egentligt skulle have en
Merlin-reklame med for at bevise tilbuddet - men næsten alle Telias egne
butikker må jo efterhånden være bekendt med tilbuddet.

Har selv overvejet at hoppe på tilbuddet, men jeg tror jeg holder mig til
min nuværende SE S700i.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-04-05 14:59

Jeppe Vestergaard skrev:

> Det var så lidt . Jeg havde dog troet, at man egentligt skulle
> have en Merlin-reklame med for at bevise tilbuddet - men næsten alle
> Telias egne butikker må jo efterhånden være bekendt med tilbuddet.

Hov, det fik jeg heller ikke skrevet - jeg havde et udprint med fra Merlins
hjemmeside. Men Telia-pigen kendte selvfølgelig godt Merlins tilbud.

--
Mvh. Peter

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-04-05 15:04

> Hov, det fik jeg heller ikke skrevet - jeg havde et udprint med fra
Merlins
> hjemmeside. Men Telia-pigen kendte selvfølgelig godt Merlins tilbud.

Ok.

Var den SIM-låst?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 02-04-05 15:17

Jeppe Vestergaard skrev:

> Var den SIM-låst?

Som nævnt for en time siden - nej. Så det er perfekt.

--
Mvh. Peter

Fra : jr

Dato : 02-04-05 15:45

Jeg fik også en på tilsvarrende måde uden SIM-lås

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-04-05 13:45

Peter Bjerre Rosa skrev:

> Som nævnt for en time siden - nej. Så det er perfekt.

Dvs. næsten perfekt. Jeg har lige opdaget, at der er en død pixel midt på
displayet. Eller rettere en af dem, der konstant lyser neongrønt. Nu må vi
se, hvad Telia vil gøre ved det. De mapper den måske bare ud, så den slet
ikke lyser, hvilket jo også er irriterende, når displayet i forvejen har så
få pixels. Æv.

--
Mvh. Peter

Fra : Jonas Kofod

Dato : 03-04-05 20:49

> [...]
> ikke lyser, hvilket jo også er irriterende, når displayet i forvejen har

Hvad er egentligt reglen for sådan nogle? Med PC-skærme skal der jo et par
stykker til før den kategoriseres som mangelfuld. Men for telefoner?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-04-05 23:33

Jonas Kofod skrev:

> Hvad er egentligt reglen for sådan nogle? Med PC-skærme skal der jo
> et par stykker til før den kategoriseres som mangelfuld. Men for
> telefoner?

Det er jeg også spændt på at høre hos Telia. På min bærbare skulle der vist
4-5 pixelfejl til, men det er immervæk ud af en pulje på 1.310.720 pixels.
Nokiaens skærm har trods alt kun 16.384 pixels at gøre godt af, så én stærkt
lysende neongrøn i midten er efter min mening uacceptabelt.

--
Mvh. Peter

Fra : Jonas Kofod

Dato : 04-04-05 00:22

> [...]
stærkt
> lysende neongrøn i midten er efter min mening uacceptabelt.

Jeg tænkte det samme - betydningen af skærmens størrelse.
Men der er nok kun en måde du bliver klogere på - og det ville da være
interessant at høre her hvad Telia så siger.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 04-04-05 14:27

Jonas Kofod skrev:

> Jeg tænkte det samme - betydningen af skærmens størrelse.
> Men der er nok kun en måde du bliver klogere på - og det ville da være
> interessant at høre her hvad Telia så siger.

Ingen tvivl om, at Telia regner den defekte pixel for en fejl. Da telefonen
kun er én dag gammel, fik jeg den ombyttet uden problemer.

--
Mvh. Peter

Fra : Jonas Kofod

Dato : 04-04-05 17:56

> Ingen tvivl om, at Telia regner den defekte pixel for en fejl. Da
telefonen
> kun er én dag gammel, fik jeg den ombyttet uden problemer.

Rart at vide.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-04-05 14:34

Peter Bjerre Rosa skrev den 02-04-2005 15:04:

> Tusind tak for hjælpen! Jeg købte telefonen i en af Telias egne butikker ved
> at henvise til Merlin-tilbuddet. Prisen er ganske rigtigt 1.218 kr., og
> telefonen er ikke låst.

Husk så lige, at indregne, at du er fri for at bruge penge på SMS

Det er sgu underligt, at folk ikke kan finde ud af at regne
forbrugsmulighederne som er med i abonnementet.

Fx har jeg lige fået fingrene i en N6230 til 499 + 6 mdr 199,-.
Samtlige 199 kroner kan jeg omsætte til forbrug+afgifter (Oralia Go). Og
bruger jeg i forvejen for 199 kroner på mobilforbrug, så koster
telefonen jo 499 kroner selv når jeg indregner abonnementet, da jeg jo
har brugt de minutter/beskeder som jeg havde mulighed for.
Købte jeg min telefon uden tilskud og åben fx til 1500 kroner, så ville
jeg skulle betale for det forbrug som jeg nu engang måtte have. For mit
tilfælde så 200 kroner om måneden.

Så kan I nu vel selv regne ud, hvad det er billigst?

Man skal faktisk ret langt ned i forbrug før det kan betale sig, at købe
en telefon uden tilskud. Såfremt man altså kan omsætte sin forpligtelse
til forbrug, hvilket det er muligt hos OraliaGo.
Så vidt jeg husker, så er fx Sonofon tilsvarende produkt kun taletid,
hvor sms kommer oven i.
Og hos TeliaExpress er der kun de 120 kroner som kan bruges til SMS,
hvor taletid kommer oven i.
TDC kan jeg ikke huske hvordan det er med der MobilExtra200.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året