send til næste side
Fra : Ole Madsen

Dato : 26-05-01 14:03

Jeg har en side hvor man kan se efter om et domæne er ledigt, istedet som
man går med form, kan man så via en link få $domain med over på web.php
(<A href='web.php'>Bestil domaine</a>";)?

<form method="post" action="send_simpleform.php">

// Definer output hvis domænet ikke er registreret hos DK-Hostmaster
$ledigt = "Domænet [\$domain] er <u>IKKE</u> registreret hos <a
href='http://dk-hostmaster.dk' target='_top'>DK-Hostmaster</a> !<BR><A
href='web.php'>Bestil domaine</a>";

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 26-05-01 13:58

On Sat, 26 May 2001 15:03:24 +0200, "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk>
wrote:

>Jeg har en side hvor man kan se efter om et domæne er ledigt, istedet som
>man går med form, kan man så via en link få $domain med over på web.php
>(<A href='web.php'>Bestil domaine</a>";)?

echo "web.php?domain=$domain";

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-05-01 14:27

Stefan Bruhn <news002@3x7.dk> wrote in message

> echo "web.php?domain=$domain";

hvad skal jeg gøre med det?
<A href='web.php'>Bestil domaine</a>

Ole

Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-05-01 14:31

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> hvad skal jeg gøre med det?
> <A href='web.php'>Bestil domaine</a>

<A href='web.php?dom=$domain'>Bestil domaine</a>

Og så i web.php:

global $dom;

Du har nu $domain variablen fra den første side liggende i
$dom (udfra hukommelse, include('errors') ;)

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-05-01 17:59

Jacob Atzen <jacob_a@os.dk> wrote in message news:m3hey8gru3.fsf@os.dk...

> [...]
>
> global $dom;
>
> Du har nu $domain variablen fra den første side liggende i
> $dom (udfra hukommelse, include('errors') ;)

Det er godt, det har jeg nu, men det med include ('error'), hvad skal man
med det?

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-05-01 18:09

Ole Madsen <olem@post6.tele.dk> wrote in message

> Det er godt, det har jeg nu, men det med include ('error'), hvad skal man
> med det?

Det jeg skal er, at få det med i en <input type=\"text\" value=\"<? echo
\"$dom\" \">
Den skal kun være der hvis man har skrevet domain på den anden side.

Ole

Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-05-01 18:29

> [...]

> \"$dom\" \">
> Den skal kun være der hvis man har skrevet domain på den anden side.

Jeg er ikke helt sikker på, jeg forstår hvad du vil.
Er det noget i retning af:

<?php
print<<<EOS
<input type="text" value="$dom">
EOS;
?>

Eller hvad?

BTW, include('errors') var bare fordi jeg ikke var sikker på, at koden
var 100% korrekt

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-05-01 18:56

> [...]
> ?>
>
> Eller hvad?
>
> BTW, include('errors') var bare fordi jeg ikke var sikker på, at koden

http://www.olemadsen.f2s.com/

1 gå ind på domain
2 herfra skal man kunne trykke på bestil domain, og få $domain med over på
den næste side
3 på web.php skal der være en <input type="text" value="<? echo "$dom" ">
Den skal kun være der hvis der er valgt et domain på den anden side

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-05-01 19:18

> [...]
> 3 på web.php skal der være en <input type="text" value="<? echo "$dom" ">
> Den skal kun være der hvis der er valgt et domain på den anden side

Jeg kan se at der står web.php?dom= i url, men der skal stå
web.php?dom=$domain

Jeg har lavet det som det skal være, men jeg ved ikke hvorfor der ikke står
web.php?dom=$domain'

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-05-01 19:24

> [...]
> web.php?dom=$domain
>
> Jeg har lavet det som det skal være, men jeg ved ikke hvorfor der ikke

value=\"$dom\" size=\"20\">.DK</CENTER></td></tr>

Fra : Jacob Atzen

Dato : 26-05-01 20:16

Hvor får du $domain fra?

Jeg var inde og kigge på din side, og du har et input felt,
men du kan jo ikke hente en variabel ud derfra umiddelbart.
Så bliver du nødt til at lave det med en form-post, svjv.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Ole Madsen

Dato : 26-05-01 21:24

Jacob Atzen <jacob_a@os.dk> wrote in message news:m3r8xb53bc.fsf@os.dk...

> Hvor får du $domain fra?

Jeg fik scriptet fra www.groundweb.dk

$domain skulle være den variabel som er domainet

Ole

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-05-01 20:03

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> $domain skulle være den variabel som er domainet

Jeg kender ingen måde hvorpå du kan fylde $domain ud,
på den måde du prøver at gøre det.

Linket er jeg en statisk del af den genererede html,
når du først har åbnet siden. Du kan ikke dynamisk
tildele noget til html'en efter den er blevet åbnet.
I alt fald ikke med PHP.

Det du vil gøre er vel, at lave din form og så
sende brugeren videre når han trykker på en bestil-knap
eller sådan noget?

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-05-01 20:32

> Det du vil gøre er vel, at lave din form og så
> sende brugeren videre når han trykker på en bestil-knap
> eller sådan noget?

Ja, når man har fået domænet tjekket

Ole

Fra : Jacob Atzen

Dato : 27-05-01 21:33

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> Ja, når man har fået domænet tjekket

Hvad så med, at gøre sådan så man indtaster et domænenavn og
trykker bestil. Så bliver man sendt videre til en side, der
checker domænet, og hvis det er ok, sender ordren?

- Jacob

Fra : Ole Madsen

Dato : 27-05-01 23:35

Jacob Atzen <jacob_a@os.dk> wrote in message news:m33d9qmt1z.fsf@os.dk...

> Hvad så med, at gøre sådan så man indtaster et domænenavn og
> trykker bestil. Så bliver man sendt videre til en side, der
> checker domænet, og hvis det er ok, sender ordren?

Det lyder til at være en god måde at gøre det på. tak for din hjælp

Ole

Fra : Jacob Atzen

Dato : 28-05-01 21:26

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> writes:

> Det lyder til at være en god måde at gøre det på. tak for din hjælp

Så lidt da

- Jacob