Stylesheets og pull-down
Fra : Ninzen

Dato : 26-05-01 14:27

Hej
Jeg vil gerne formatere mine pull-down boxe som nu ser
sådan ud:

<form name="DTP" method="get">
<select name="DTP" size="1" multiple onChange="if
(url=this[this.selectedIndex].value)
window.location=url;">
<option value="link1.html" selected>Link1</option>
<option value="link2.html" selected> Link2</option>
</select>
</form>

Jeg har prøvet at lave noget i mit Stylesheet, min hardisk
er lige røget/erstattet, og jeg mangler mine guf-gemmer.
Jeg ville bare lave boxen i en bestemt længde (ex 100px)
uden rammer, men med en farve.
Her er mit mislykkede forsøg, hvis jeg sætter farve på her
bliver hele formfeltet selvfølgelig i farve, og det skal det
ikke men kun boxen:

form { border: none 0px: width: 100px }

Kan nogen hjælpe?
--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-05-01 14:59

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message news:9eoaud$8ba$1@sunsite.dk...
> Her er mit mislykkede forsøg, hvis jeg sætter farve på her
> bliver hele formfeltet selvfølgelig i farve, og det skal det
> ikke men kun boxen:
>
> form { border: none 0px: width: 100px }
select { border: none 0px: width: 100px }

--
Best regards/Med venlig hilsen
Martin Petersen

NOTE: There is no TREE in my address

Fra : Ninzen

Dato : 26-05-01 15:21

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev

> select { border: none 0px: width: 100px }

Tak, nu har jeg slettet form-stylen og har så kun denne:

select { background-color: #fc6; border: 0; length: 100 }

Nu har den fået farven, men længden og rammen er der stadig.
Jeg har eksperimenteret med width, size og length, men kan
ikke få det til at funge.
Jeg har placeret mine forms i tabelceller, som jeg har lagt en
blank gif i for at styre længden, men det hjælper heller ikke.
Jeg håber nogen kan hjælpe...

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-05-01 15:41

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message news:9eoe90$eb6$1@sunsite.dk...
> select { background-color: #fc6; border: 0; length: 100 }
>
> Nu har den fået farven, men længden og rammen er der stadig.
> Jeg har eksperimenteret med width, size og length, men kan
> ikke få det til at funge.
width:100px fungerer fint for mig..
hvad med at prøve at gøre rammen samme farve som baggrunden?

Fra : Ninzen

Dato : 26-05-01 16:11

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev

> width:100px fungerer fint for mig..
> hvad med at prøve at gøre rammen samme farve som baggrunden?

Ja, hov, det gjorde den faktisk også her
Nu har jeg:

select { background-color: #fc6; border: 0 #f90; width: 144px }
eller
select { background-color: #fc6; border: 1px #f90; width: 144px; style:
none }

Men hverken border eller style har effekt.
Jeg ved at nogle har spurgt før, men jeg kan ikke finde det.
Jeg har eksperimenteret med: style eller decoration
- men det er åbenbarat noget andet - hvad mon?

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Martin Petersen

Dato : 26-05-01 16:51

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote in message news:9eoh7d$kdl$1@sunsite.dk...
> [...]
> Jeg har eksperimenteret med: style eller decoration
> - men det er åbenbarat noget andet - hvad mon?
Et select-element virker ikke helt som de andre, kom jeg lige i tank om -
blandt andet kan man ikke lave om på rammen, hvorfor ved jeg ikke?

Fra : Ninzen

Dato : 27-05-01 15:36

"Martin Petersen" <martin@fyrreTREEklitten.dk> skrev

> Et select-element virker ikke helt som de andre, kom jeg lige i tank om -
> blandt andet kan man ikke lave om på rammen, hvorfor ved jeg ikke?

Det er jeg rigtig ked af, jeg bliver nok nødt til at finde en
anden løsning, men så er det jo jeg må over i noget javascript.
--
Venlig hilsen Ninzen