Fejl på Disneys Bjørnebrødre
Fra : ph

Dato : 30-03-05 10:08

Hejsa

Har netop købt Disneys tegnefilm Bjørnebrødre på DVD.

10 minutter inde i filmen hvor de jagter bjørnen i bjergene, bliver filmen
pludselig fyldt med digitale pixelfejl og lyder ryger ud, kun ½ sekund med
8-10 gange. Man får indtrykket af at det er et gammelt vhs bånd man har sat
på.

Efter 5 minutter ophører alle fejlene, og filmen bliver rigtig flot igen.

Disc'er er fuldstændig ny og ren, ingen fedtfingre overhovedet ingen ridser.

Er der andre der har disse fejl på Bjørnebrødre, således at det er ved
masteringen at det er gået galt, eller jeg står jeg blot med en uheldig kopi
som jeg bør bytte.

Mange hilsner Ph

Fra : Poul E Møller

Dato : 30-03-05 11:27

Hej

Jeg kan ikke lige finde filmen, men står der ikke noget om i starten at
filmen skifter fra 4:3 til bredformat på et tidspunkt, måske er det, det
der
går helt galt på din ver. jeg ville få den byttet, dette må den ikke gøre
da.
Hilsen Poul E M

Fra : ph

Dato : 30-03-05 12:38

"Poul E Møller" <dvd@hafnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der
> går helt galt på din ver. jeg ville få den byttet, dette må den ikke gøre

Hej Poul

Jo, det er ret underligt med den film, at de i starten skriver at den blev
vist i to forskellige formater i biografen, og derfor er der sorte bjælker i
siden på filmen på DVD de første 20 minutter og så bliver den alm.
Widescreen. Det er ret mystisk at kigge på en film der skifter format efter
20 minutter, og på mit gamel 21" TV med 4:3 skærm bliver starten så med
bjælker i siden og med bjælker foroven - tilbage bliver kun et lille
rektangel på størrelse med halvdelen af skærmen.

Nå, men det har sådan set ikke noget med de fejl jeg har på filmen med
digital flimmer - men det kunne da være jeg skulle få den byttet og seom en
anden kopi står bedre.

mvh Peter

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-03-05 13:21

ph wrote:
> [...]
> vist i to forskellige formater i biografen, og derfor er der sorte bjælker i
> siden på filmen på DVD de første 20 minutter og så bliver den alm.

Ææhhh... er det ikke en yderst pinlig amatørudgivelse at smide på gaden?
Eller er der en meget spidsfindig og højteknisk grund til at hele filmen
ikke kan være i samme format?
Det lyder da helt forrykt det der.

Bortset fra det har Disney det vist med at være uheldige med deres DVD
udgivelser. Der var også en del, mig selv inklusiv, der oplever noget
groft hakken i Lion King. Vist nok i en af de første scener med Simba og
Scar.

Fra : Per

Dato : 30-03-05 13:59

> Ææhhh... er det ikke en yderst pinlig amatørudgivelse at smide på gaden?
> Eller er der en meget spidsfindig og højteknisk grund til at hele filmen
> ikke kan være i samme format?
> Det lyder da helt forrykt det der.

Er det ikke noget med at det skal signalere et historie-hop/skift i filmen?

> [...]
> udgivelser. Der var også en del, mig selv inklusiv, der oplever noget
> groft hakken i Lion King. Vist nok i en af de første scener med Simba og

Nu er denne slags fejl jo ofte relatered til afspilleren.

Fra : ph

Dato : 30-03-05 16:12

> Nu er denne slags fejl jo ofte relatered til afspilleren.

Det er korrekt at det oftest er sådan, men med lidt logisk sans og
udelukkelsesmetoden kan man hurtigt finde ud af det er skiven det er gal med
i dette tilfælde. Fx er min DVD afspiller en helt ny lækker sag til kr. 7000
som spiller alt andet upåklageligt. Så optræder fejlen på flere afspillere,
og endelig er fejlene på præcis samme sted, selv om skiven er pinlig ren og
ny.

mvh Peter

Fra : Robert Eriksen

Dato : 30-03-05 16:53

Per wrote:

> Er det ikke noget med at det skal signalere et historie-hop/skift i filmen?

> Nu er denne slags fejl jo ofte relatered til afspilleren.

Det er ganske muligt. Min afspiller er også en ganske ordniær Nintaus
<etellerandet>, der problemfrit æder alt den ellers har fået serveret.
Men Lion King fejlen var svjh også oppe og vende her i gruppen blandt
forskellige afspillere.

Fra : ph

Dato : 30-03-05 16:08

> Ææhhh... er det ikke en yderst pinlig amatørudgivelse at smide på gaden?
> Eller er der en meget spidsfindig og højteknisk grund til at hele filmen
> ikke kan være i samme format?
> Det lyder da helt forrykt det der.

Ja, det synes jeg også da jeg startede filmen op. Så kom der et fint skilt i
tegneseriestil med at man ikke skulle blive forbavset over at formatet
skifter midt i filmen!

> [...]
> udgivelser. Der var også en del, mig selv inklusiv, der oplever noget
> groft hakken i Lion King. Vist nok i en af de første scener med Simba og

Ok, det har jeg ikke hørt om - jeg må hellere hen med filmen.

Fra : Dag Stinus

Dato : 30-03-05 20:25

> Ok, det har jeg ikke hørt om - jeg må hellere hen med filmen.
Jeg har selv haft problemet med Lion King og opgav til sidst (efter flere
omytninger med portoudgifter hver eneste gang). Bjørnebrødre har derimod
spillet lige efter bogen hver eneste gang.

Venlig hilsen
Dag Stinus

Fra : Thomas

Dato : 30-03-05 21:34

"Robert Eriksen" <roeBLÅBÆRGRØD@adr.dk> skrev i en meddelelse

> Ææhhh... er det ikke en yderst pinlig amatørudgivelse at smide på gaden?
> Eller er der en meget spidsfindig og højteknisk grund til at hele filmen
> ikke kan være i samme format?
> Det lyder da helt forrykt det der.

Jeg tror egentlig bare det er en 'kunstnerisk beslutning' - eller hvad man
nu
skal kalde det...

(mini-spoiler forude)

Det specielle ved filmen er jo, at da den blev vist i biografen, havde den
et
3:4 lignende format. Og meningen var vist, at biograferne kun skulle køre
gardinerne til lærredet så langt ud, at det passede med billedet.
Når hovedpersonen så vågner op som bjørn, et stykke inde i filmen, så
skulle gardinerne køres til side, og så var resten af filmen i et 16:4
lignende
format som fyldte hele lærredet. (Jeg har ikke den store forstand på de der
formater - Men du ved nok hvad jeg mener)

Og på DVD er filmen altså lavet på præcis samme måde. Så det er ikke nogen
'amatørudgivelse'... Den er udgivet på den måde den skal udgives.

..Thomas

Fra : Robert Eriksen

Dato : 31-03-05 08:45

Thomas wrote:

> [...]
>
> Og på DVD er filmen altså lavet på præcis samme måde. Så det er ikke nogen
> 'amatørudgivelse'... Den er udgivet på den måde den skal udgives.

Nå ok... jamen så er der jo en forklaring
Synes bare det lød dybt besynderligt.

/Robert

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-04-05 17:57

> Nå ok... jamen så er der jo en forklaring
> Synes bare det lød dybt besynderligt.

Jeg har hørt at:

så længe det er 4:3 er når han er menneske - det skifter til 16:9 når han er
Bjørn - han får pludselig Bjørnenes verden at se - Bjørne som han hader - nu
udvides hans horisont og filmens format ligeså... det er hetl normalt at den
gør det i hvert fald.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jim Andersen

Dato : 05-04-05 12:11

Robert Eriksen wrote:
> Ææhhh... er det ikke en yderst pinlig amatørudgivelse at smide på
> gaden?

Vist mest det danske lydspor...

Når de dér Mujafa-geder råber i ekko-dalen er der fin surround-effekt på det
engelske lydspor mens det danske er flad stereo.

/jim

Fra : Rapper

Dato : 28-04-05 20:41

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

> Vist mest det danske lydspor...
>
> Når de dér Mujafa-geder råber i ekko-dalen er der fin surround-effekt på
> det engelske lydspor mens det danske er flad stereo.

Til gengæld er de aaaaaaaaaaaalt for skægge på dansk...

--
Mvh Rasmus
MSN & email: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com