Cocker Spaniel vil ikke hente effekter
Fra : Bent

Dato : 30-03-05 09:09

Hej,
Jeg har en Cocker Spaniel som ikke vil hente og komme med nogen som helst
effekter.
-Er der nogen der har været ude for det samme, og fået løst problemet ?

//Bent

Fra : Pwh

Dato : 30-03-05 10:11

Bent wrote:
> Hej,
> Jeg har en Cocker Spaniel som ikke vil hente og komme med nogen som
> helst effekter.

Skodhund

> -Er der nogen der har været ude for det samme, og fået løst problemet
> ?

Jeps, jeg hentede så bare tingene selv

/Jens (som undskylder for et useriøst svar)

Fra : x Vuf x

Dato : 04-04-05 09:10

On Wed, 30 Mar 2005 11:10:43 +0200, "Pwh" wrote:

>Skodhund

Ja, mine farer også altid hen til bolden eller andet,
kigger på den, ser på mig og si'r: Det er en selvhenter!

>Jeps, jeg hentede så bare tingene selv
>/Jens (som undskylder for et useriøst svar)

Nååå...Vi skal da svare sandfærdigt ik'? ;-D

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Nye Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP
Nu kun 1 pige og 3 drenge tilbage!

Fra : fam. Ager

Dato : 30-03-05 10:41

"Bent" <belomo@webspeed.dk.FJERN> skrev i en meddelelse
> [...]
> effekter.
> -Er der nogen der har været ude for det samme, og fået løst problemet ?

--------------------------------

hvad har i gjort for at indlære apport??

mvh. marie

Fra : Fif

Dato : 29-03-05 12:13

> hvad har i gjort for at indlære apport??
>
> mvh. marie

Hej.

Nu har min hund ikke haft de problemer med at apportere, men jeg gjorde det
at jeg startede med en gammel sok som jeg bandt knude på.

Jeg legede med den og gjorde den spændende foran ham og når han så var helt
tændt på at få fat i den, kastede jeg den lidt væk, lod ham sidde tilbage
den første gang og gik selv ud efter den. Anden gang gav jeg ham fri til at
løbe ud efter den og idet han tog ud efter sokken kaldte jeg ham ham ind
igen (indkald skal virke før du begynder at træne apport). Hvis ikke den
kommer så kald på den, få dens opmærksomhed og løb så væk fra hunden.

Det er ok i starten at hunden bare markere emnet, når nu den ikke vil hente,
resten skal nok komme med træning.
Når den så kommer tilbage, så er det bare masser af ros og måske en lækker
guf, jeg bruger små ostebidder som han kun får ved træning.

I starten trænede jeg bare 5-10min nogle gange om dagen, når jeg kunne se at
han var frisk og klar til udfordringer, jeg træner altid før han får mad.

Ellers prøv at låne bøger om emnet, jagthundebøger syntes jeg er bedst på
dette emne.

Håber du kan bruge dette.
Venligst
Fif

Fra : Bent

Dato : 30-03-05 12:38

> "Bent" <belomo@webspeed.dk.FJERN> skrev i en meddelelse

> --------------------------------
>
> hvad har i gjort for at indlære apport??
>
> mvh. marie
>Vi går til hundetræning, og har forsøgt både med godbidder, sporline og
>masser af ros,
han løber af og til efter legetøjet når vi kaster -men lader den blot ligge.

Vi har også prøvet med hhv. kort og lang line.

Mvh. Bent

Fra : qfha

Dato : 30-03-05 17:07

"

> [...]
ligge.

> Vi har også prøvet med hhv. kort og lang line.

Jamen, mine hunde lader da også evt. legetøj, træpinde o.lign. ligge.
Det finder de ikke relevant at apportere. Men dummier og vildt
apporterer de straks. Prøv med et stykke vildt.

http://www.kandu.dk/

Fra : fam. Ager

Dato : 30-03-05 18:05

> [...]
> ligge.
>
> Vi har også prøvet med hhv. kort og lang line.

det er netop som fif, ovenfor beskriver at i skal gå frem, start helt
forfra, og gør meget ud af, at gør tingene spændende for hunden, leg med
genstanden gør den "levende", vil hunden ikke tage den op, så skub til
genstanden så den får "liv". de taber ofte lysten når genstanden er "død".
og så masser af ros, når det lykkedes.

jeg har haft stor succes med min unghund, som apporterede nøgler og alt
muligt allerede fra 4 måndersalderen.

men mit råd vil være at starte helt forfra, og så er det som nævnt vigtigt,
at den mestrer indkald før apport bliver indlært.

mvh. marie