ICQ-filoverførsel med NE2
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-05-01 16:02

Hvilke porte skal jeg åbne for (og hvordan), før jeg kan modtage filer
over ICQ?

Nogle der har links til hvordan jeg får andre services op på benene -
NetMeeting osv..?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Nick

Dato : 26-05-01 17:04

Havde samme problem... Gå ind på din opsætnings side 198.168.1.1 og vælg
avanceret konfiguration. Så tryk på host mapping/NAT og gå så i din
dosprombt og skriv ipconfig. Så tar du den øverste ip adresse ind på
hjemmesiden... det er sikkert bare det sidste tal der skal ændres. Tryk gem
og så skulle det virke

Mvh Nick

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-05-01 17:44

Nick skrev:

> [...]
>dosprombt og skriv ipconfig. Så tar du den øverste ip adresse ind på
>hjemmesiden... det er sikkert bare det sidste tal der skal ændres. Tryk gem

Men så er min PC jo helt åben - det er nok ikke så smart.

Kan jeg ikke bare åbne for de porto eller hvad ICQ nu bruger til
filoverførsler?

Jeg har desuden flere PCere på nettet, det er ikke kun EN der skal
have slået den mulighed til.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Esben Hansen

Dato : 26-05-01 17:49

> [...]
> filoverførsler?
>
> Jeg har desuden flere PCere på nettet, det er ikke kun EN der skal

Hvis du læser lidt tilbage i denne her nyhedsgruppe, vil du finde en _masse_
der omhandler det her emne.

Mvh Esben.

Fra : Queenie

Dato : 26-05-01 18:48

Lasse ... lige et OT .. Jeg har en Siemens mobil med et Mobilix abonement, som jeg gerne vil bruge med et TDC abonnement nu .. Er det noget, du ved noget om?

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 26-05-01 19:01

Queenie skrev:

>Lasse ... lige et OT .. Jeg har en Siemens mobil med et Mobilix abonement
>som jeg gerne vil bruge med et TDC abonnement nu ..
>Er det noget, du ved noget om?

Jeg prøvede at maile til dig, den kom retur.

Skriv gerne til mig ( laxxe@nospam.dk ) - det er OT her, så lad os
finde ud af det over mail.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Johnny Berggren

Dato : 28-05-01 01:35

Netmeeting kan ikke bruges med Netexpres 2 løsningen.
Der er et problem med nogle protokoller så vidt jeg husker der kun vil
tillade trafik den ene vej.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-05-01 07:38

Johnny Berggren skrev:

>Netmeeting kan ikke bruges med Netexpres 2 løsningen.
>Der er et problem med nogle protokoller så vidt jeg husker der kun vil
>tillade trafik den ene vej.

Men er det ikke netop det man selv kan pille ved, netop ved NE2 (i
forhold til Pro@cess)?!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Frederik Kier

Dato : 28-05-01 12:13

Jeg kører Netmeeting med min NE2 - no problem. Godt nok er min pc pivåben,
men hvad....

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-05-01 17:31

> Hvilke porte skal jeg åbne for (og hvordan), før jeg kan modtage filer
> over ICQ?
>
> Nogle der har links til hvordan jeg får andre services op på benene -
> NetMeeting osv..?

CyberCity de har lavet en udemærket vejledning til deres Cisco 677
Du skal så lige pille lidt i de komandoer du sender efter din router men
portene er jo de samme...

http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/internet_programmer/home
..phtml?link=9

/Dennis