Hvilke numre er mobil-numre ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 29-03-05 07:34

Kan man altid se om et nummer er til en mobil eller en fastnet-telefon? Kan
man om udenlandske numre er fastnet eller mobil?

Her er nogle eksempler:

75 52 72 22
60 60 72 22
33 12 69 70
70 13 90 00
70 10 55 01
36 30 35 32
36 44 58 54
36 16 83 03
29 43 03 82
55 72 85 16
27 30 30 48

Hvilke er fastnet og hvilke er mobil?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-03-05 07:44

Disse er mobil:

> 60 60 72 22
> 29 43 03 82
> 27 30 30 48

Resten er fastnet.

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Jakob Munck

Dato : 29-03-05 07:50

Jeppe Vestergaard wrote:
> Disse er mobil:

> Resten er fastnet.

Hvordan ser du det?

v.h.
Jakob

Fra : Lars Wolos

Dato : 29-03-05 09:44

"Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote in message news:4248fa6e$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Hvordan ser du det?

00452
004530
004531
004540
004541
004550
004551
004560
004561
004588

er mobil-numre.

Desuden koster 004570 ofte mobil takst fra udlandet.

Se her:
http://www.3utelecom.de/index.php?frame=1210&lang=49&site=5
-> Indtast 00452 under "Call-by-Call Ausland".

mvh
Lars

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 29-03-05 11:00

Det var smuk og solrig dag da Lars Wolos skrev
news:3asiqkF6cnofiU1@individual.net i dk.teknik.telefoni.mobil:

> "Jakob Munck" <jm2_fjern_dette@webspeed.dk> wrote in message

> 00452
> 004530
> 004531
> 004540
> 004541
> 004550
> 004551
> 004560
> 004561
> 004588
>
> er mobil-numre.

Hvis 00452 er mobilnumre hvorfor er 27 30 30 48 så et fastnetnummer(ifølge
dig selv)?

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-03-05 11:21

Tue, 29 Mar 2005 09:59:51 +0000 (UTC), skrev Rune D. Jørgensen, på 24
linier, i <Xns96287B5C4C990blattersplatterlatte@130.226.1.34>, :

>Hvis 00452 er mobilnumre hvorfor er 27 30 30 48 så et fastnetnummer(ifølge
>dig selv)?

Han skriver da det er et Mobil nummer .-)

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 30-03-05 19:26

Det var smuk og solrig dag da Karsten Andersen skrev
news:suai411t8bq556vmlgi7mmrr5t6c59ae56@4ax.com i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Tue, 29 Mar 2005 09:59:51 +0000 (UTC), skrev Rune D. Jørgensen, på 24
> linier, i <Xns96287B5C4C990blattersplatterlatte@130.226.1.34>, :

> Han skriver da det er et Mobil nummer .-)

Doh! Syntes ellers jeg læste det grundigt, men det var åbenbart ikke
grundigt nok.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Calle.

Dato : 29-03-05 11:50

Rune D. Jørgensen wrote:
> Det var smuk og solrig dag da Lars Wolos skrev
> news:3asiqkF6cnofiU1@individual.net i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvis 00452 er mobilnumre hvorfor er 27 30 30 48 så et
> fastnetnummer(ifølge dig selv)?

Læs nu hvad han skrev!
--
Calle.

Fra : Per Thomsen

Dato : 29-03-05 11:58

> Hvis 00452 er mobilnumre hvorfor er 27 30 30 48 så et fastnetnummer(ifølge
> dig selv)?

Mobilnr. :)

00 45 27 30 30 48
^^ ^^ ^

Per

Fra : Claus E Beyer

Dato : 29-03-05 18:02

"Lars Wolos" <news@wolos.com> skrev i en meddelelse

> Desuden koster 004570 ofte mobil takst fra udlandet.

Bør man ikke berettiget kunne klage over det?

Claus

Fra : Lars Wolos

Dato : 29-03-05 20:20

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in message news:3atg5bF6eggdgU1@individual.net...

> Bør man ikke berettiget kunne klage over det?

Prøv da f.eks. at ringe til storbritanniens fastnet: local rate +44 845... eller
national rate +44 870, dette koster også ofte mobiltakst, selv om det er helt
hul i hovedet! Jeg skændtes i halvanden år med tyske T-Com fordi de
pludselig opkrævede mobiltakst dertil og jeg skulle betale ca. 50,- ¤ for meget.

mvh
Lars

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-03-05 01:22

"Lars Wolos" <news@wolos.com> wrote in

> 004588

> er mobil-numre.

Så Leasy's 88888888 er faktisk et mobilnummer ?

"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Fra : Fischer

Dato : 30-03-05 05:15

> "Lars Wolos" <news@wolos.com> wrote in

Nej. Det er ikke korrekt at 004588 er mobilnumre.

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev
> Så Leasy's 88888888 er faktisk et mobilnummer ?

Nej. Se ovenfor.

*Fischer

Fra : Lars Wolos

Dato : 30-03-05 12:25

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> wrote in message news:424a27bd$0$23090$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> Nej. Det er ikke korrekt at 004588 er mobilnumre.

OK, så er det fordi selskabet 3u ta'r røven på deres kunder i tyskland (ligesom
med mobiltakst til +45 70).

Men det står jo også her:
http://www.itst.dk/static/nummer/Liste%203%20tlf%20engelsk.pdf

mvh
Lars

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 29-03-05 18:47

> Hvordan ser du det?

Uhm. Det ved jeg bare . Jeg arbejder i telebranchen og kan derfor hurtigt
identificere et nummer. Den liste Lars skriver ser ganske korrekt ud.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 29-03-05 08:58

Tue, 29 Mar 2005 08:43:57 +0200, skrev Jeppe Vestergaard, på 14
linier, i <4248f92c$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, :

>Disse er mobil:

Var fra start et CBB nummer.

Disse husker jeg ikke.
(Hvor de kom fra)

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Fischer

Dato : 29-03-05 19:56

> Kan man altid se om et nummer er til en mobil
> eller en fastnet-telefon?

Ja, det kan man se på IT- og Telestyrelsens hjemmeside.
http://www.itst.dk/static/nummer/Liste%202%20tlf%20engelsk.pdf

*Fischer