"Tennisbanen" er ude på DVD
Fra : ML-78

Dato : 28-03-05 13:55

I gruppen har der i tidens løb været flere tråde om "Tennisbanen" og
mange husker den sikkert stadig med glæde. I sidste uge udkom den på
DVD, da vol. 2 af den britiske serie Hammer House of Mystery and
Suspense blev udgivet. Vol. 1 udkom i februar, så hele serien er nu
tilgængelig (britisk region 2 DVD).

Her er en liste over indholdet:

Volume 1 (afsnit 1-6):
Czech Mate
The Sweet Scent Of Death
A Distant Scream
The Late Nancy Irving
In Possession
Black Carrion

Volume 2 (afsnit 7-13):
Last Video And Testament
Mark Of The Devil
The Corvini Inheritance
Paint Me A Murder
Child's Play
And The Wall Came Tumbling Down
Tennis Court

ML-78

Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-03-05 14:15

ML-78 wrote:
> [...]
> DVD, da vol. 2 af den britiske serie Hammer House of Mystery and
> Suspense blev udgivet. Vol. 1 udkom i februar, så hele serien er nu

Tennisbanen?

Fra : ML-78

Dato : 28-03-05 15:40

Mikael Schøler skrev:

> Tennisbanen?

Ja. Jeg forstår ikke helt spørgsmålet?

ML-78

Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-03-05 16:38

ML-78 wrote:

> Ja. Jeg forstår ikke helt spørgsmålet?
>

> ML-78

Sorry skulle vel ha' skrevet lidt mere udførligt.. Men du skriver
Tennisbanen som om alle kender den/det.. Hvad er Tennisbanen? Udover at
være et sted man spiller tennis ;)

Fra : ML-78

Dato : 28-03-05 17:04

Mikael Schøler skrev:

> Sorry skulle vel ha' skrevet lidt mere udførligt.. Men du skriver
> Tennisbanen som om alle kender den/det.. Hvad er Tennisbanen? Udover
at
> være et sted man spiller tennis ;)

Ah, ok. Det er et afsnit af den engelske gyserserie Hammer House of
Mystery and Suspense. "Tennisbanen" (originaltitel: "Tennis Court") blev
sendt på DR i 1984 eller 1985 og er et afsnit mange husker som specielt
uhyggeligt.

Det har været omtalt en del gange her i gruppen, ofte folk der kunne
huske brudstykker og så har spurgt hvilken film eller serie der var tale
om. Der er omtaler af alle afsnittene fra serien på nedenstående side
("Tennisbanen" er det sidste):

http://www.hammerfilms.com/vaults/filmography/1984.html

ML-78

Fra : Kim2000

Dato : 28-03-05 17:30

et sted man spiller tennis ;)

> [...]
> blev
> sendt på DR i 1984 eller 1985 og er et afsnit mange husker som

Ja, den var godt nok uhyggelig, men jeg var også kun 11-12 år da den
blev sendt....

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : ML-78

Dato : 29-03-05 10:39

Kim2000 skrev:

> Ja, den var godt nok uhyggelig, men jeg var også kun 11-12 år da den
> blev sendt....

Den holder stadig.

ML-78

Fra : Johansen

Dato : 29-03-05 19:42

ML-78 wrote:

> Den holder stadig.

Ja, det er underligt som den skabte skræk i underbevidstheden.

Men var det ikke noget med at den har en lidt tynd slutning (som så mange
andre af den slags film)?

/Johansen

Fra : Mikael Schøler

Dato : 29-03-05 21:19

ML-78 wrote:

> [...]
> huske brudstykker og så har spurgt hvilken film eller serie der var tale
> om. Der er omtaler af alle afsnittene fra serien på nedenstående side

Takker :)