forsikring billig i tyskland
Fra : Eva F. Boel og Klavs~

Dato : 28-03-05 12:31

Er der nogen af jer, der ved noget om forsikring. Jeg mener at have hørt, at
det er billigere tegne forsikring i tyskland end i danmark. Det handler om
forsikring af en Hallberg rassy 38.

Har nogen af jer gjort det samme eller ved nogen af jer noget om
ovenstående.

På forhånd mange tak

KLavs Lauridsen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-03-05 12:38

"Eva F. Boel og Klavs N. Boel Lauridsen" <evaogklavs@get2net.dk> skrev

> [...]
> forsikring af en Hallberg rassy 38.
> Har nogen af jer gjort det samme eller ved nogen af jer noget om

Du skal i hvert fald være opmærksom på statsafgiften...

Folk tror fejlagtigt, at de sparer statsafgiften, når de forsikrer i
udlandet, men det er *ikke* tilfældet. Uanset hvor man forsikrer, så er man
*selv* pligtig til at indbetale statsafgiften. I danmark gør selskaberne det
dog for dig.

Claus

--
EDB-bord til salg!
www.tersgov.dk/hub

Fra : sailor99

Dato : 28-03-05 23:43

"Eva F. Boel og Klavs N. Boel Lauridsen" <evaogklavs@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:UVR1e.802$DT4.570@news.get2net.dk...
> [...]
> forsikring af en Hallberg rassy 38.
>
> Har nogen af jer gjort det samme eller ved nogen af jer noget om

Hvis du vil holde dig på lovens smalle vej og undgå problemer, så finder du
et forsikringsselskab her i landet.

Priserne er der ikke den store forskel på, men som Claus skriver har vi af
Anker Jørgensen ( så vidt jeg husker) fået pålagt statsafgiften - nogle
kalder den misundelsesafgiften. Det er den, der i væsentlig grad fordyrer
vore forsikringer.

Man må gerne tegne en forsikring i udlandet, men har indberetningspligt til
Told & Skat, der så beder om skillinger til den store kasse. Og så er der
pludselig ikke så meget at hente, desværre.

Mvh

Georg

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-03-05 00:12

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev

> [...]
> Anker Jørgensen ( så vidt jeg husker) fået pålagt statsafgiften - nogle
> kalder den misundelsesafgiften. Det er den, der i væsentlig grad fordyrer

Var det ikke "der er ikke fejet noget ind under gulvtæppet"

Så vidt jeg husker, så var det en del af kartoffelkuren, hvor man også
indførte, at lån mod pant i fritidsbåde skulle henregnes som almindelig
skibspant, hvilket jeg iøvrigt synes, var rigtigt godt.

Jeg er ikke sikker på, at det var Anker, fordi jeg ikke mener, at det er så
længe siden., at det blev indført. Men tiden går jo...

Claus
--
Sælges: IBM talegenkendelse. Kun kr 200,- inkl headset!
Tal til din computer, og den gør som du siger!

Fra : mlt

Dato : 30-03-05 16:39

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> wrote in message
> Så vidt jeg husker, så var det en del af kartoffelkuren, hvor man også
> indførte, at lån mod pant i fritidsbåde skulle henregnes som almindelig
> skibspant, hvilket jeg iøvrigt synes, var rigtigt godt.

Hvad går det med pant i fritidsbåde som alm. skibspant ud på?

Er der noget at hente rent økonomisk i dag, eller er det også forpurret af
en politiker?

mvh. Michael

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-03-05 11:21

"mlt" <mlt@husbygningHXZ.dk> skrev

> Hvad går det med pant i fritidsbåde som alm. skibspant ud på?
> Er der noget at hente rent økonomisk i dag, eller er det også forpurret af
> en politiker?

Op gennem 70'erne og 80'erne var der ofte ballade med skjult gæld i både,
fordi man ikke kunne tjekke det. Med kartoffelkuren blev det så indført, at
lån mod pant i lystbåde over 5 BT skal registerers i skibregistret, akkurat
som alt anden skibspant. Der er således ingen forskel på en lystbåd og en
supertanker, når man taler pant. Proceduren er fuldstændig den samme.

Det betyder, at pantet *kun* har juridisk gyldighed, hvis der er tinglyst
skibsskøde og skibspant i skibsregistret. Ellers ikke. Det koster en lille
smule, men det er til gengæld en fremragende sikkerhed for, at den båd man
køber ikke har nogen skjult gæld. I dag behøver man således kun at kigge i
skibregistret.

Der er således ikke nogle økonomiske fælder ved det, det er ene og alene en
god forbrugersikkerhed, og noget alle bådejere burde være taknemmelige over.

Claus
--
Ting til salg!
Lidt af hvert

Fra : Egon Stich

Dato : 29-03-05 14:28

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Told & Skat, der så beder om skillinger til den store kasse. Og så er der
> pludselig ikke så meget at hente, desværre.

Er du nu heelt sikker på, at det ikke var en del af schlüter regeringens
mord på dansk bådeindustri?
Sådan husker jeg det i hvert fald.

MVH
Egon

Fra : skipper

Dato : 30-03-05 08:46

Statsafgiften på bådforsikring blev indført under regeringen Anker
Jørgensen
17/8-1976. Det var en del af en krisepakke, der skulle øge statens
indtægter, og socialdemokraterne havde den opfattelse, at en båd var et
særligt luksuriøst gode, der kunne bære en misundelsesafgift. Imidlertid
lagde man afgiften på forsikringen, hvilket er en helt urimelig skat for
folk, der gerne vil beskytte sig mod tab som følge af uheld. Der betales 1
pct. årligt af forsikringssummen. D.v.s. at en båd til 100.000 kr.
straffes
med en bøde på 1000 kr. Småpenge? Nej! I 2003 beløb det sig til 72,6 mill.
kr. I perioden 1985-2003 blev det til 1,1 milliareder. Og der er desværre
ingen vej uden om. Hvis man forsøger sig med en forsikring i udlandet vil
selskabet iflg. internationale aftaler indberette forsikringen til
TOLD/SKAT, og under alle omstændigheder har man pligten selv. Men man
behøver ikke have en kaskoforsikring. Nogle havne forlanger derimod af
pladshaverne, at de har en ansvarsfosikring.

mvh/Skipper

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : sailor99

Dato : 30-03-05 23:26

"skipper" <nissen.heide@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Statsafgiften på bådforsikring blev indført under regeringen Anker
> Jørgensen
> 17/8-1976. Det var en del af en krisepakke, der skulle øge statens
> indtægter,

Tak, Skipper!

Så huskede jeg rigtigt, seniliteten er altså ikke så fremskreden endnu
velsagtens p.g.a. den megen friske havluft.
Der var faktisk dengang en del inkarnerede socialdemokrater i vores klub,
der meldte sig ud af partiet i protest, da båden for dem - som for så mange
andre - bestemt ikke var en luksus, men derimod et velfortjent pusterum fra
det daglige slid og købt for sammensparede, surt tjente penge. Nogle var
endog selvbyggere.

Nå, det er jo nu historie, men desværre eksisterer afgiften stadig, og det
ville være helt H.C. Andersensk at forestille sig, at den blev fjernet.

Mvh
Georg